Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset rakentavat oman elämänsä miehen varallisuuden varaan?

Vierailija
25.09.2017 |

Minulla on pari kaveria, joiden omat tulot ovat perusmediaanituloja alemmat, mutta mies on ns. koulutettu ja tienaa varmaan jonkin verran (ei mitään kymppitonneja). Nämä naiset ovat tosi ylpeitä miehistään ja asettuvat tavallaan miesten kautta myös muiden yläpuolelle. Itse taas en ikinä rakentaisi nykymaailmassa omaa hyvinvointiani tai rahavirtaani toisen ihmisen varaan. Mitä itse ajattelette siitä, onko realistista luottaa miehen tuloihin? Jos on lapsia..

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät rakenna.

Jotkut yksilöt ehkä.

Mutta eivät "naiset" ole mikään homogeeninen ryhmä. Itse en tunne ketään, joka "rakentaisi elämänsä miehen varallisuuden varaan".

t. akateeminen uranainen, joka ansaitsee enemmän kuin miehensä

Vierailija
2/29 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sellaiset 60-luvulle jääneet prinsessat. Älykkäät suomalaiset naiset tekevät itse omat rahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vain hämmentynyt tästä, kun ymmärsin asetelman tavatessamme. Itse olen kouluttanut itse itseni ja minulla on kaksi akateemista tutkintoa. Näille naisille se oman uran luominen on ihan vieras ajatus, mutta kuitenkin väheksyivät tavallaan minua, jolla on uramahdollisuudet ja mediaanipalkkainen mies. ap

Vierailija
4/29 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään naiset enimmäkseen tienaavat omat rahansa. Tunnen kyllä yhden bimbon, joka on hyvätuloisen lääkärin vaimo. Hän on sen varjolla nostanut itsensä toisten yläpuolelle. Lääkärin rouva on parempi kuin esim naispuoliset akateemiset tuttavansa, joilla ei ole miestä. Hih. Ei ole yo-lakin jälkeen mitään koulutusta ja hoitovapaalla. Aikoo jäädä kotirouvaksi. On tuntenut ko. lääkärin jo kouluajoista.

Vierailija
5/29 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä ap jos opettelisit kirjoittamaan täsmällisemmin? Tuossakin sun otsikossasi puuttuu sana "jotkut".

Noin tampiotyhmän aloituksen tehneelle en viitsi vastata enempää. Keskustele saatana keskenäsi "kahden akateemisen tutkintosi" (ja hahaha) kanssa.

Vierailija
6/29 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen n 1000 kertaa varakkaampi kuin mieheni. Myös kavereissani on paljon vastaavaa, että naiset ovat varakkaita ja miehet köyhiä. Ollaan nelikymppisiä akateemisia pk-seudulta. Eipähän tarvitse jäädä huonoihin suhteisiin, kun on taloudellinen valta, vaan on helpompaa erota.

Tutussa suvussa maaseudulla on ihan eri meininki. Siellä kuollut sukulainen testamenttaa omaisuutensa seuraavan sukupolven vanhimmalle pojalle! Aika uskomatonta. Oma mieheni on se nuorempi veli, onneksi nai rahaa minussa.

Miehen serkkujen perheessä siellä maalla on kaksi ala-asteelaista lasta, sisko ja veli. Se veli peri juuri joltain vanhalta sukulaiselta 200 000 euroa, tytölle ei annettu mitään! Olin kyllä raivona, kun kuulin. Todella epäreilua onneksi se tyttö on huomattavasti älykkäämpi kuin se poika, joka on keskimääräistä tyhmempi, sellainen tyhjäkatseinen lapsi. Eli ehkä se tyttö pääsee edes luomaan hienomman uran aikanaan, toivottavasti.

Vierailija
7/29 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on usein semmoinen "kauniin naisen syndrooma". Se alkaa rakentua jo teini-iässä, kun keskeiseksi elämänsisällöksi ja itsetunnon lähteeksi tulee miehiltä saatu runsas myönteinen huomio. Se voikin kannatella pitkään, jos hyvätuloinen mies tarjoaa sellaista elintasoa, johon omat tulot eivät ikinä riittäisi. Kaikki voi romahtaa esim. avioeroon, eikä kauneuskaan ole ikuista. Vasta silloin eteen rävähtää kylmä todellisuus. Oma ammatti on ehkä jäänyt hankkimatta ja koulutus vähiin. Elämänsisältökin on näissä tapauksissa usein jäänyt hyvin materialistiseksi, joten eväät uuteen elämäntilanteeseen ovat heikot. Mutta eivät kaikki kauniit naiset ole menneet tähän halpaan. Fiksuimmat ovat huolehtineet myös omasta urastaan ja kehittäneet itseään muutenkin henkisesti. Vanhemmilla on tärkeä rooli siinä, etteivät nuoret tytöt tuudittaudu elämässään liikaa vain oman ulkonäkönsä varaan.

Vierailija
8/29 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Ne varakkaiden ja menestyneiden miesten vaimot, jotka satun tuntemaan, ovat todella kovia pätemään omilla ansioillaan, siis hirveä pätemisen tarve heillä. Korostavat siis koko ajan sitä omaa uraansa ja tekevät pitkää työpäivää, vaikka ei taloudellisessa mielessä tarvitsisikaan.

Vierailija
9/29 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on usein semmoinen "kauniin naisen syndrooma". Se alkaa rakentua jo teini-iässä, kun keskeiseksi elämänsisällöksi ja itsetunnon lähteeksi tulee miehiltä saatu runsas myönteinen huomio. Se voikin kannatella pitkään, jos hyvätuloinen mies tarjoaa sellaista elintasoa, johon omat tulot eivät ikinä riittäisi. Kaikki voi romahtaa esim. avioeroon, eikä kauneuskaan ole ikuista. Vasta silloin eteen rävähtää kylmä todellisuus. Oma ammatti on ehkä jäänyt hankkimatta ja koulutus vähiin. Elämänsisältökin on näissä tapauksissa usein jäänyt hyvin materialistiseksi, joten eväät uuteen elämäntilanteeseen ovat heikot. Mutta eivät kaikki kauniit naiset ole menneet tähän halpaan. Fiksuimmat ovat huolehtineet myös omasta urastaan ja kehittäneet itseään muutenkin henkisesti. Vanhemmilla on tärkeä rooli siinä, etteivät nuoret tytöt tuudittaudu elämässään liikaa vain oman ulkonäkönsä varaan.

"Kauniin naisen syndroomasta" kärsivä menee avioon luonnollisesti ilman avioehtoa vähintään kohtuullisen varakkaan miehen kanssa. Ei jää eron jälkeenkään tyhjän päälle.

Vierailija
10/29 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on pari kaveria, joiden omat tulot ovat perusmediaanituloja alemmat, mutta mies on ns. koulutettu ja tienaa varmaan jonkin verran (ei mitään kymppitonneja). Nämä naiset ovat tosi ylpeitä miehistään ja asettuvat tavallaan miesten kautta myös muiden yläpuolelle. Itse taas en ikinä rakentaisi nykymaailmassa omaa hyvinvointiani tai rahavirtaani toisen ihmisen varaan. Mitä itse ajattelette siitä, onko realistista luottaa miehen tuloihin? Jos on lapsia..

Ehkä sinun kannattaa kysyä niiltä kavereiltasi eikä yleistää heidän toimintaansa koskemaan kaikkia muitakin naisia.

Vierailija
11/29 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kauniin naisen syndroomasta" kärsivä menee avioon luonnollisesti ilman avioehtoa vähintään kohtuullisen varakkaan miehen kanssa. Ei jää eron jälkeenkään tyhjän päälle.

No, mutta nyt puhutaan normivarakkaista miehistä, ei mistään miljonääreistä. Joku 50-100 tonniakin on aika vähän rahaa avioeron tullessa, jos oma palkka ei riitä esim. perheasunnon lainakuluihin pk-seudulla. ap

Vierailija
12/29 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on pari kaveria  jotka =  miksi(kaikki ) naiset?

Sulla on pari kaveria jotka= miksi jotkut naiset?

Oisko mahdollista esittää asia yleistämättä kuten otsikossa teit?

Sä olet jostain syysta kateellinen ja kuvittelet omiasi, tuntematta todellista tilannetta.

Ps.lapsista huolehtiminen kuuluu molemmille vanhemmille.

Terkuin elämänsä perustuksista itse huolehtiva nainen

Vierailija
13/29 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, mutta nyt puhutaan normivarakkaista miehistä, ei mistään miljonääreistä. Joku 50-100 tonniakin on aika vähän rahaa avioeron tullessa, jos oma palkka ei riitä esim. perheasunnon lainakuluihin pk-seudulla. ap

Joka naisella on aina 50-100 tonnia omassa takataskussa, vähintään, muu on sitten ekstraa. Mä puhuin alkaen 500 tonnista tässä keississä.

Vierailija
14/29 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari naista = (kaikki) naiset?

No, näkökulma se toki tuokin on 🤔😂👌

Vierailija
15/29 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin vain hämmentynyt tästä, kun ymmärsin asetelman tavatessamme. Itse olen kouluttanut itse itseni ja minulla on kaksi akateemista tutkintoa. Näille naisille se oman uran luominen on ihan vieras ajatus, mutta kuitenkin väheksyivät tavallaan minua, jolla on uramahdollisuudet ja mediaanipalkkainen mies. ap

Ovatko kauniimpia kuin sinä? Ehkä niillä on erilaiset perusarvot? Esim oma onnellisuus tule eri asioista, vaikka perheestä ja miehen menestyksestä.

Vierailija
16/29 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No Joopa joo. Näitä hämmentyneitä riittää. Sun persettähän asia näyttää kaivelevan, kun täällä avaudut. Mä veikkaan, ettet tiedä mitään heidän elämästään ja minkä varaan se oikeasti rakentuu.

Vierailija
17/29 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok, eikä asia kuulu sinulle tai kenellekään muullekaan. Voitko keskittymään hämmentymään omista asioistasi?

Vierailija
18/29 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari naista = (kaikki) naiset?

No, näkökulma se toki tuokin on 🤔😂👌

Onneksi palstalla ei koskaan tehdä minkäänlaisia mies-yleistyksiä.

Vierailija
19/29 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä kateus paistaa tästäkin avauksesta. Itse olen pienituloinen yh, mutta silti kunnioitan niitä perinteisiä miehiä, jotka elättävät perheensä. Ei sillä, että olisi pakko, vaan että kokevat sen oikeaksi. 

Lapseni isä ei maksa edes elareita ja kelasta tulee joku minimi vaan. Käyn töissä siis ja pärjätään jotenkin. En ole kenellekään kateellinen silti, en akateemisille naisillekaan:)

Vierailija
20/29 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten? Ihanko oikeesti joku itseään (ilmeisesti hyvinkin) viisaana pitävä hämmentyy siitä, että ihmiset elävät eri tavalla ja tekevät eri valintoja.

Arvaapa mitä luulen? Et ne ei oikeesti käyttäytynyt sua kohtaan tuolla tavalla. Sinä taisit olla porukan ainoa ylpeilijä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan