Mitä tehdä?
Sairastan masennusta, kroonista unettomuutta ja kärsin ahdistuksesta sosiaalisissa tilanteissa. Elin useita vuosia erakoituneena vailla säännöllisiä sos.kontakteja sairauteni vuoksi. Olin viime vuoden kuitenkin kuntoutuksessa (kuntoutuskurssi ja perään työhönvalmennus), jossa tein alussa 6-tuntisia työpäiviä, lopussa täyttä päivää. Uuvuin täysin, jolloin kuntoni taas romahti. Olen nyt ollut tt-tuella ja olen jälleen erakoitunut. Käyn parin viikon välein kaupassa ja siinäpä se. Minua pyydettiin kuitenkin nyt hakemaan kokoaikatyötä tai hakemukseni tt-tukeen hylätään. En tiedä mitä tehdä, koska en tosiaan mielestäni pysty kokoaikatyöhön vielä. Lähinnä itkeskelen tai makaan, koska en saa taaskaan nukuttua kunnolla. Käytän koiraa kuitenkin ulkona eli sen verran liikun. Mutta muuten uuvun enkä jaksa ihmisten seuraa lainkaan. Kevyt osa-aikatyö ja opiskelujen rauhassa loppuun saattaminen olisi omasta mielestäni paras vaihtoehto. Mitä minun pitäisi tehdä?
Kommentit (2)
Kyllä meitä muitakin kokoaikatyö ja arjen rumba uuvuttaa. Ihan helkkaristi joskus. Olisi ihana vain heittäytyä olemaan ja möllötellä itseään kuulostellen ja miettiä jaksanko nähdä ketään tänään, mutta se ei nyt vaan kertakaikkiaan käy.
Jos ihannetilanne mielestäsi on opintojen saattaminen rauhassa loppun, niin miksi et ole sitä jo tehnyt, vaan muistat asian juuri nyt kun tt-tuki on katkolla?
Ja miten ihmeessä olet edes saanut tt-tukea jos olet opiskelija? Opiskelijoille on ihan muut tuet.
Kokemuksia tai vinkkejä, joista apua?