Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset rakentavat oman elämänsä miehen varallisuuden varaan?

Vierailija
25.09.2017 |

Minulla on pari kaveria, joiden omat tulot ovat perusmediaanituloja alemmat, mutta mies on ns. koulutettu ja tienaa varmaan jonkin verran (ei mitään kymppitonneja). Nämä naiset ovat tosi ylpeitä miehistään ja asettuvat tavallaan miesten kautta myös muiden yläpuolelle. Itse taas en ikinä rakentaisi nykymaailmassa omaa hyvinvointiani tai rahavirtaani toisen ihmisen varaan. Mitä itse ajattelette siitä, onko realistista luottaa miehen tuloihin? Jos on lapsia..

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä rahavirtaa ja sillä ylpeilyä kannata laskea oikein minkään varaan nykyään, kun korkeastikoulutettujen työttömyyskin on huomattavaa...

Vierailija
22/29 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentit nopeasti läpi luettuna tulee mieleen kysymys, miksi (monet) koulutetut naiset nostavat itsensä muiden yläpuolelle.? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat voi nähdä niin eri näkökulmista. Itse olen korkeastikoulutettu ja en ikinä olis esimerkiksi uhrannut arvokasta aikaa lasten kanssa, kun he olivat pieniä, vaikka se merkitsikin perinteisempiä rooleja. Mulle työ ei ikinä ole ollut niin merkityksellinen asia, et olisin sysännyt minua tarvitsevat pienet lapset jollekin ventovieraalle pitkiksi (varsinkin lapsen näkökulmasta: loputtoman tuntuisiksi) päiviksi. Enkä todellakaan matele tai paina päätäni "uranaisten" edessä. Olen todella ylpeä meidän perheen valinnoista. Nykyään ei ajatella enää asioita yhteistyön näkökulmasta perheenä, vaan on se äitin rahat ja isän rahat ja äitin onni ja isän onni... Ei kuulosta meidän jutulta.

Vierailija
24/29 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jorma75 kirjoitti:

Kommentit nopeasti läpi luettuna tulee mieleen kysymys, miksi (monet) koulutetut naiset nostavat itsensä muiden yläpuolelle.? 

No varmaan koska kaikkea ei voi saada. Heidän täytyy päteä sillä mitä on. Jotkut ihmiset vaan kokevat jatkuvaa tarvetta nousta toisten yläpuolelle.

Vierailija
25/29 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkaan miehen kanssa voi olla naimisissa myös niin, että käy itse töissä, mutta voi ottaa elämässä muutoin hieman rennommin. Ei tarvitse ryhtyä ääripäihin; olla pelkästään kotirouva tai olla kiireinen uraohjus. Voi valita halutessaan myös keskitien; työskennellä ja nauttia hyvästä elintasosta. Avioliitossa ei ole kyse siitä, että hyötyy toisen varallisuudesta tai että miehen asema "nousee vaimolle päähän". Mutta siinä ei ole mitään pahaa, jos toinen puolisoista tienaa hyvin ja puolisot yhdessä nauttivat vauraasta elämästä.

Vierailija
26/29 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin vain hämmentynyt tästä, kun ymmärsin asetelman tavatessamme. Itse olen kouluttanut itse itseni ja minulla on kaksi akateemista tutkintoa. Näille naisille se oman uran luominen on ihan vieras ajatus, mutta kuitenkin väheksyivät tavallaan minua, jolla on uramahdollisuudet ja mediaanipalkkainen mies. ap

Muuta asennettasi. Jos et arvosta muita, niin hekään eivät arvosta sinua.

Vierailija
27/29 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pelottaa koska olen raskaana ja mun ura on aivan kesken ja mun miehellä on alkanut sujua työelämässä. Mietin jo aborttia kun en halua tulla kuvailemaksesi bimboksi. Pelottaa todella että en saa luotua tarpeeksi vakaata pohjaa itselleni. Myös se pelottaa jos muut saavat tietää että olen raskaana (mikäli pidän raskauden) ja ajattelevat että eipä ole kovin pitkälle päässyt ja että miehenkö varojen turvin nyt ajatteli hommata lapsen. 😱

Vierailija
28/29 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään naiset enimmäkseen tienaavat omat rahansa. Tunnen kyllä yhden bimbon, joka on hyvätuloisen lääkärin vaimo. Hän on sen varjolla nostanut itsensä toisten yläpuolelle. Lääkärin rouva on parempi kuin esim naispuoliset akateemiset tuttavansa, joilla ei ole miestä. Hih. Ei ole yo-lakin jälkeen mitään koulutusta ja hoitovapaalla. Aikoo jäädä kotirouvaksi. On tuntenut ko. lääkärin jo kouluajoista.

Miten se näkyy konkreettisesti että hän nostaa itseään yläpuolelle? Vai onko ehkä kuitenkin niin, että teitä vituttaa ja puhutte selän takana paskaa hänestä vaan huvin vuoksi -ja sen vitutuksen.

Vierailija
29/29 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varakkaan miehen kanssa voi olla naimisissa myös niin, että käy itse töissä, mutta voi ottaa elämässä muutoin hieman rennommin. Ei tarvitse ryhtyä ääripäihin; olla pelkästään kotirouva tai olla kiireinen uraohjus. Voi valita halutessaan myös keskitien; työskennellä ja nauttia hyvästä elintasosta. Avioliitossa ei ole kyse siitä, että hyötyy toisen varallisuudesta tai että miehen asema "nousee vaimolle päähän". Mutta siinä ei ole mitään pahaa, jos toinen puolisoista tienaa hyvin ja puolisot yhdessä nauttivat vauraasta elämästä.

Puhut aika ristiriitaisesti nyt. Toisaalta on ok nauttia yhdessä toisen varallisuudesta ja toisaalta ei saa hyötyä siitä.

Mikä siitä chillimmästä ansiotyöstä tekee sitten niin paljon paremman, kuin kotona kaiken hoitamisen? "Kotirouva" voi olla huomattavasti tehokkaampi ja tuotteliaampi perheen kannalta kuin joku downshiftaaja, jonka palkka menee päivähoitomaksuihin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän