LA kesäkuu 2018
Kommentit (93)
Scarlet kirjoitti:
Oonko mie ainoo, jolla on jatkuva oireiden kyttäily ja mietinnät onko kaikki varmasti hyvin tai kuuluuko joku juttu asiaan vai ei. Oon ihan paineessa tästä asiasta 😬 Aattelin just, että lähen ostaa testin ja testaan taas huomenna aamulla ihan vaan kaiken varalta 🙈
Mulla ihan sama fiilis. Sain positiivisen, tai kolme positiivista viime viikonloppuna. Ensimmäinen neuvola vasta 2.11. Koko ajan mietityttää että onkohan se vielä siellä, entä jos ne neuvolassa sanoo että mitä täällä teet ethän ole edes raskaana..! Eka raskaus ikinä, kuten varmaan huomaa.. 😶
Scarlet kirjoitti:
Elviira- :Missä on noin halpa varhaisultra? 😱 Meillä maksaa täällä pitkälti päälle 200€
Käyttäjä7502: Eka virallinen ultra on vasta viikolla 12, mutta varhaisultra mahollista kait viikosta 6 eteenpäin, mutta se toki maksaa eikä kuulu neuvolan tarjoamaan palveluun, eli tavallisesti yksityiselle täytyy mennä
Siis eikö siinä eka neuvolatapaamisessa mitenkään tarkisteta että on oikeasti raskaana? Vai tehdäänkö verikokeita vai mitä? Mulla eka aika 7+4, kyllähän silloin kuuluu jo sydämen syke jne. Pitääkö mun siis itse varata aika johonkin yksityiselle jos haluan tietää että mahassa tosiaan on jotain ennen viikkoa 12?
Heippa! Liityn myös keskusteluun. Eilen illalla plussattu vahva plussa, yhtä vahvat viivat piirtyivät heti kun testiä rupesin tekemään :) Meillä on yritystä takana jo melkein kaksi vuotta, viime keväästä asti ollaan käyty Naikkarilla hoidoissa. Elokuussa siirryttiin jo hormonipistoksiin ja nyt syyskuussa oli taukokierto, josta ilmeisesti kuitenkin tärppäsi luomusti! Ihan uskomaton fiilis kyllä <3
LA olisi nettilaskureiden mukaan 23.6. ja eka neuvolakäynti vasta 17.11., mutta päästään Naikkarille varhaisultraan jo 6.11. eli viikolla 8, koska ollaan siellä oltu hoidoissa. Ekassa neuvolakäynnissä ei tosiaan vielä tehdä mitään "tutkimuksia", vaan ihan kai keskustellaan ja mitataan paino ja verenpaine. Kunnallisella eka ultra on sitten n. viikoilla 11-13 eli ihan tosi pitkän ajan päästä :O Jos ennen sitä haluaa, niin kannattaa varata yksityiseltä.
Itse kyllä haluan ehdottomasti varhaisultraan, kun niin pitkä yritys takana ja tuntuu ihan epätodelliselta, että voiko tämä tosiaan olla totta :) Katselin jo ennen kuin Naikkarilta tuli soittoa, että Helsingissä ainakin Perhe-Arte on edullinen, varhaisultra n. 70 euroa...
Täällä eka hailakka haamu tuli toissapäivänä, eilen vähän vahvistunut, muttei vieläkään mikään selvä selvä. Huomenna testaan uudestaan ja jos vahvistunut niin voisin olla myös kiinnostunut ryhmästä. Viime kuussa poistettu kierukka ja siitä kolmen päivän päästä alkoi "menkat" , ei kauaa kestäneet ja mietinkin että mahtoiko olla vain jokin ns. Tyhjennysvuoto. Jotain pieniä oireita alkoi olemaan, tosi vähäisiä mutta aattelin että tehdäämpäs piruttaan testi ja epäuskoisena tässä ollaan että mahtoiko oikeesti heti tärpätä. Vähän pelottaakin että vielä jotain sattuu ja ryhmään liittyminen kiinnostaisi mutta silti myös vähän pelottaa jos jotain kuitenkin vielä käy.. Esikoinen on vuosimallia 2015. 😊
Hei! Minäkin täällä nyt heiluttelen kättäni, minulla on esikoispoika 9 vuotias ja nykyisen mieheni kanssa vauvayritystä 4,5 vuotta ja nyt vihdoin keinohedelmöityshoidoilla on plussa saatu tikkuun ja minulla olisi laskettu aika 14.6. Ensi viikon perjantaina varhaisultra polille varattuna. Minäkin haluaisin tuohon salaiseen facebook ryhmään?
Tänään siis on 6+1 ja varhaisultraan menossa 7+1. ☺ Jännittää hitokseen että onko siellä ketään.
Hei! Minäkin täällä uutena. 3,5 vuotta yritystä takana ja nyt hedelmöityshoitojen kautta tärppäsi viimein! Tänään siis plussasin ja fiilis on kyllä sanoinkuvaamaton! Esikoista odottelemme siis mieheni kanssa. Klinikalta saadun kaavion mukaan LA olisi 29.6. ja nyt olisi rv 4+2. Ensi viikolla olen yhteydessä ultra-ajasta ja aion varata varhaisultraan ajan, hermoilen muuten liikaa.. ryhmäänkin voisin liittyä sitten varhaisultran jälkeen. Nyt jännittää😊
Täällä myös viime perjantaina plussannut :) Erittäin odotettu raskaus, yritystä takana puolisen vuotta. Neuvola ajan varailin tänään ja sain vasta marraskuun lopulle. Haluaisin itsekin varhaisultraan, mutta yritän vielä selvitellä mistä sen suht edullisesti saisi. Ideoita otan mielellään vastaan, niitä jo jokunen yllä olisikin :) Mieskin harmitteli, jotta pitääkö niin kauan odottaa ennenkuin pääsee ekaan ultraan :D
LA 27.6.2018 ja nyt rv 4+5 omien laskujeni mukaan.
Täällä kanssa plussattu pari vkoa sitten ja nyt mennään rv 5+4. La olis 22.6, sopivasti tuurillaan juhannuksena synnärillä ku esikoispojasta olin uutena vuotena -15 😄
Oltu meiningillä tulee jos on tullakseen niin vähän fiilikset että jaa-a, nytkö se sit tärppäs 😊 ei oikein sisäistä asiaa vielä eikä ole muutenkaan niin jipii meininki kun toinen tuloillaan, riiviö vie kaikki voimat ja ajatukset.. enemmäki että voi eii.. mihin sitä taas rupes ja kaikki vauvajutut alusta ja ja ja.. ikääki jo 35v 😄
Ehkä tää tästä tasottuu vielä nää ajatukset..
Nii ja oireita ei oo mitään, tissit vaan kipeet ja välillä pientä menkkajomotusta. Pojastakaa ei ollu mitään oireita sillo, jumalaton närästys vaan loppuajasta..
Täällä mennään rv 6+5 :) Ensimmäinen raskaus tärppäsi aika nopeasti, vain yhdet kuukautiset ehti olla välissä ehkäisyn pois jättämisen jälkeen. Nyt toivotaan, että kaikki menee hyvin. Ensimmäinen neuvola on ensi viikolla.
Oireita ei ole juurikaan vielä ollut, ainostaan silloin tällöin pientä jomotusta alavatsassa. Väsymystä ja palelua jonkin verran aiempaa enemmän, mutta en sitten tiedä johtuuko raskaudesta vai vuodenajasta :D
Tervetuloa kaikki uudet miun puolesta :) tänään laskujen mukaan jotain 9+viikkoja :) ja olo on super hyvä :) lämpöistä tiistaita kanssaodottajille :)
Mä taidan liittyä nyt myös kesäkuisiin..
Laskettuaika on suunnillee 27.6.
Varmempaa aikaa tulee sitte ku täs joskus ultraan pääsee. (Viimesistä menkoista ei oo muistikuvaa syyskuulta).
Tää ois kuudes lapsi (aiemmat 04,07,09,13,15)
. Raskaus ei ollut suunniteltu,mutta odotettu..
Oireista ei oo ilmaantunut kuin aivan älytön väsymys ja jatkuva etova olo. Tosi kiva näitten pienimpien kanssa olla kotona.
Keski-Suomesta muita?
Ja ikää tällä mammalla on 35v.
Mulla on nyt 8+3 ja kolmatta päivää tuskailen ruskean vuodon kanssa, jota tuli aluksi ihan niukasti ja tänään vähän enemmän ja verisemmin. Alavatsaa vähän jomottelee välillä, mutta kipu ja vuoto on selvästi vähempää kuin kuukautisissa. Netistä luin, että vuoto on aika yleistä ja ei läheskään aina tarkoita keskenmenoa, mutta kyllä tässä vähän jännittää. Varasimme yksityiseltä varhaisultran, joka on neljän päivän päästä. Sormet ja varpaat ristissä...
Tänne tulossa kesävauva myös. nyt 8+1 ja LA olisi 24.6
Neuvolassa käyty viime viikolla. Ultra aika joulukuussa, jännittää kovasti. Facebook ryhmä kiinnostaa myös, mutta vasta ultran jälkeen. Miten muut ovat voineet? täällä kova kohta 3vk kestänyt pahoinvointi takana. painokin tippunut muutaman kilon, kun ruoka ei maita.
Mäkin laitoin spostia!