Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELMIKUISTEN LOPPUVIIKKO (to-pe)

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli me käytetään Linneaa suihkussa, ja monet yseli että miten se onnistuu..niin tässä ainakin meidän kokemuksia:

Me yleensä käytetään silloin suihkussa kun molemmat kotona...Mä meen ensin yksin suihkuun ja pesen itseni ja lasken oikein kuumaa vettä kylpyhuoneeseen tulee lämmin.Laitan suihkun siihen telineeseen, ja mittaan että vesi on sopivan lämpöistä. Sillä aikaa mies riisuu tytön ja tuo sen mulle suihkuun. Yleensä pietän tyttöä sylissä siten että sen selkä koskee mun mahaa, ja seison suihkun alla ja toisella kädellä sitten pesen kainaloita, kaulaaa ym. Linnea ei pelkää vettä ollenkaan ja voi kyllä viedä ihan kunnolla päänkin suihkun alla...Se vain naureskelee ja on tosi tyytyväinen. Ja välissä vaihan kättä että saa toiseltakin puolelta pestyä.Ei oo tulllu vielä kertaakaan tunnetta tyttö vois liuskahtaa käsistä, kun en käytä mitään pesuaineita. Ja vettä ei mee kovin helposti korviin...eihän sitä itellekkään mee jos normaalisti on suihkun alla!? ja henkeen ei mee, ku lapsella on se refleksi että se sulkee hengityksen eikä vedä sitä vettä keuhkoihin..siksi vauvat osaavat sukeltaakin. Sitä refleksiä voi vaikka kokeilla puhaltamalla vauvan kasvoille, niin sille tulee semmoinen hegitys lukko. Mies yleensä oottelee siinä vieressä valmiina pyyhkeen kanssa, ja kuivataan siellä lämpimässä kylpyhuoneessa tyttö ettei tuu kylmä...

aika sekavaa tekstiä...koittakaa saada selvää! suosittelen tuota suihkussa käymistä jos vain kiinnostaa..meillä ainakin nautitaan siitä kovasti! :)))

iloisia suihkuhetkiä toivottelee miisa

Vierailija
22/39 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tänään ollut Vimpulan kanssa tämän viikon huonoin päivä, mutta ihan mukavaa on silti ollut (huudosta huolimatta, ihme kyllä!). Nyt tuntuu siis vihdoin sille, että ehkä minusta hyvä äiti tulee :) Kumma, miten se itsetunto tän äitiyden suhteen onkin koetuksella. Voimia siis sinulle austen! Sinä olet aivan mahtava äiti, imetit sitten tai et. Juuri sinua lapsesi kuitenkin rakastaa yli kaiken!!!!

Sasuliini: Samaa täällä vähän pelätään eli että tupakointi alkaa uudelleen. Mulla on takana noin 10 v tupakointiura ennen lopettamista. Lopetin osittain jo vähän vajaa puol vuotta ennen raskautumisyrityksen alkua. Poltin vain bilettäessä ja tätä jatkoin siihen asti, kunnes sain tietää raskautuneeni. Aina loppukierrosta en enää lähtenyt juhlimaan, jos vaikka olis tärppi käyny ;)

Meillä tyttö ei ole ollut hoidossa vielä ollenkaan ja jotenkin olen itse vielä niin kiinni siinä, että en pystyisi jättämään häntä kenenkään muun kuin mieheni hoitoon, vaikka välillä on tosi työlästyttävälle tuntunutkin. Miehen sukulaisia asuu useampiakin tässä lähellä, mutta varsinkaan heille en ole valmis tyttöä antamaan. Pääsiäisen aikana opettelen omien vanhempieni luona sitä, että annan hetkeksi Vimpulan jonkun muun kuin mieheni hoidettavaksi. Ehkäpä heille on helpompi antaa tytsy ku anopille... (no on todellakin!)

Hui, nyt pitää kiitää äkkiä pikasuihkuun ennen everwoodia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIITOS TEILLE KAIKILLE aivan ihanista kommenteista. Olette kyllä mahtava joukko, nämä kommentit ovat olleet tänään tosi tarpeellisia, niin tiukille on ottanut. Voi kun voisin tavata teidät kaikki, olisi niin ihana saada kasvot teille, niin monesta teistä kun on tullut jo tärkeä osa päivää!

Paremmalla mielellä sänkyyn menevä Austen ja Reetta

Vierailija
24/39 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Austenille kovasti haleja ja tsemppiä! Oot aivan varmasti paras äiti Reetalle. Ja muista, että meillekin saa tulla, jos olo tuntuu siltä, että tarvii puheseuraa!

Ja ilmeisesti teillä Birdy voidaan jo paremmin. Hyvä juttu! Ja Inkerihän on kasvanut oikein mukavasti. Ja oli mukava kuulla pitkästä aikaa myös Janskun kuulumiset.

Meillä pari yötä on mennyt valvoessa. Emma nukkuu vain noin tunnin ja sitten taas valvotaan. Väsyttää kamalasti! Nyt Emma taas nukahti ja mun olis kai järkevä mennä myös nukkumaan, mut täällä vaan palstailen... Pakko saada sen verran omaa aikaa, että ehdin edes lukea teidän kohtalotovereiden kuulumiset... Ai niin, päivälläkin Emma nukkui tosi huonosti, on käytännössä ollut koko päivän mun sylissä. Pikkuinen, suloinen sylivauva mulla!

Hyvä kun Marcel rohkenit ehdottaa tamperelasten tapaamista. Pääsiäisen jälkeinen viikko kuulostaisi hyvältä. Ja Sokos vaikka käy paikaksi.

Enni + Emma (joka ei ilmeisesti piittaa paljoakaan nukkumisesta....)

Vierailija
25/39 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tulla vielä koneelle, kun meillä tuo " Aatu" valvoo taas, vaikka kello on näin paljon. Millähän sen saisi nukahtamaan aikaisemmin yöunille? Aamulla Aatu kyllä nukkuu, mutta mun on noustava Veetin kanssa kahdeksan aikoihin. Onneksi öisin riittää yleensä 1-2 syöttöä. Ehkä Aatu tottui jo odotusaikana valvomaan myöhään, kun itse valvoin joka ilta ainakin puolille öin, mutta silloin ei tarvinnut herätä yöllä syöttämään=)

Austen, tyttärelläsi on aivan varmasti maailman paras äiti ruokintatavasta riippumatta, joten pulloa kehiin jos siltä tuntuu.

Mekin tulemme sitten tamperelaisten tapaamiseen, kun sellainen saadaan järjestettyä, Sokos on varmasti hyvä paikka. Sinne taitaa mahtua tuplarattaidenkin kanssa.

Kantoliinaa ei ole vieläkään tullut, alan olla jo ihan malttamaton. Tälläinen odottelu ei kuulu mun vahvimpiin puoliin=)

Aatu taisi nukahtaa isänsä kainaloon, joten taidan itsekin mennä nukkumaan.

nonnu78 ja Aatu huomenna 7 viikkoa

Vierailija
26/39 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on mun vuoro haukkua mieheni. Meillä oli eilen ihan järkyttävä riita. Me ollaan odotettu ulkomailta paikkaa kuin kuuta nousevaa eli siis siirtoa miehen työn puolesta. No eilen sitten kun kyselin eräästä paikasta niin mies sanoi, että olis saanut sen, mutta ei ottanut vastaan. Paikka olis ollut Etelä-Afrikassa Durbanissa ja sinne ollaan haluttu jo pitkään. Syy miksei ottanut vastaa oli se, että sopimus olis pitänyt tehdä kolmeksi vuodeksi eikä hän ollut ajatellut kuin korkeintaan kahta. Minulta ei vaivautunut kysymään mitään!!!! Minä olisin voinut mielelläni olla kolmekin vuotta. Olin ihan raivona.

Silloin kun tapasimme (kevät 2001) olin syksyllä 2001 lähdössä Jenkkilään pariksi vuodeksi, kaikki oli jo sovittu ja minä odotin sitä paljon. No me rakastuttiin ja mieheni houkutteli mut tänne Tampereelle (asuin silloin Helsingissä) siihen saakka kun hän lopettaa opiskelun. Hän oli silloin Saksassa harjottelussa ja palasi sieltä syksyllä jolloin halus mun muuttavan Tampereelle. No niin sitten tapahtui, minä muutin tänne. Ja täällä olen edelleen. Aina on tullut jotain miksi ei olla voitu lähteä siis ei mun mielestä vaan mieheni. Hän sai ylennyksen, uusi projekti....tms. Nyt mun mitta tuli täyteen. Mulla ei ole mitään mielenkiintoa asua tässä käpykylässä, haluan vain pois. Tuntuu kuin mua olis huijattu pahemman kerran. Tiedän, että mieheni oikeasti haluaa ulkomaille, mutta odottaa sitä täydellistä paikkaa. Minä taas lähden mihin vaan ja katson miten siellä viihdytään. Olen asunut paljon ulkomailla ja aina sopeutunut todella hyvin, ei minua pelota. Ja meillä ei ole tarkoitus jäädä suomeen eikä palata tänne. Todennäköisesti päädymme asumaan saksaan tai unkariin ja lapset käy kouluja siellä.

Huh, tulihan purettua. Pyydän anteeksi sekavaa tekstiä. Nyt menen suihkuun Inkerin kanssa jos siellä vaikka olo paranis :)

Birdy (jonka korvista nousee savua)

Vierailija
27/39 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

austen, mä olen varma että takuulla jokainen äiti saa jossain vaiheessa kokea huono äiti -fiiliksiä, jos ei muuten niin viimeistään murrosiässä :D

Mun äiti aiheellisesti muistutti, kuinka kannattaa muistaa ja jaksaa liikkua kodin ulkopuolellakin, yksin neljän seinän sisällä käkkiessä alkaa pian pienetkin asiat tuntua suhteettoman isoilta. Kun pääsee kotoa vähän ulos yksin tai lasten kanssa ja näkee muitakin ihmisiä, saa omatkin ongelmat vähän perspektiiviä.

Täytyy kyllä sanoa että nyt toisen lapsen kanssa on paljon rennompi, esimerkiksi väsymys mua harmitti ja häiritsi ekan kanssa paljon, nyt siihen on kai jo tottunut... Asenne on lähinnä että no se nyt kuuluu tähän vaiheeseen, ei kestä loputtomiin, eikä mun juuri nyt niin skarppina tarvikaan olla. Dementia onkin kyllä aika paha, olen jo muutaman päivän muistellut viimeisintä työprojektiani ja mikäs kyseisen tuotteen nimi olikaan, mutta ei ole vieläkään muistunut mieleen, hävettävää!

Sokos on ihan hyvä paikka tapaamiselle, ehdotan että mennään aamupäivällä ennen lounasaikaa ja ruuhkaa! Esim. 10-10:30?

Ai niin ja sen perhanan äitiysrahapäätöksen sain peräti jo viime viikolla :D

FannyK ja tytöt

Vierailija
28/39 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin nukuttu yö takana, mutta silti rupesin jo väsäämään kirjautumisen tunnus-kenttään otsikkoa viestiäni varten... Joo, kannattais varmaan ensin kuitenkin kirjautua ;)

Vimpula varmaan kohta herää, mutta ehkä tässä kerkii muutaman rivin vääntämään.

Vihdoinkin saan minäkin kirjoitella meidän rytmeistä, sillä nyt meillä alkaa vähän jonkinlaista rytmiä löytyä aamupäivien valveillaolohetkiin ainakin. Eka pätkä yöunien jälkeen on 1,5 h ja sit seuraava 1 h. Sit kolmas pätkä on taas 1,5 h. Näiden välissä otetaan sit 0,5 - 1 h torkut. Kolmannen hereilläolopätkän jälkeen lähdetään yleensä vaunulenkille ja sen jälkeen saatetaan jatkaa unia vielä sisälläkin, mutta ei välttämättä. Nämä pidemmät päikkärit on 2 - 4 h riippuen siitä, että jatkuuko uni vielä sisälläkin vai ei. Sit iltapäivä ja loppuilta meneekin vähän risaisemmin ja kitinäisemmin hereillä ja torkkuen silloin tällöin. Nukkumaan mennään 19-20. Öisin syödään 1-2 krt joko noin puolen yön aikaan ja sit neljän maissa tai sit vaan kahden - kolmen aikaan.

Ihanaa, kun tulee taas viikonloppu ja mies on kotona aamusta iltaan! Vaikka Vimpula onkin tosi ihana, niin silti aikuisen seuran tarve näin loppuviikosta alkaa olla jo aika huima, kun ei sitä vajausta oikein viikolla lyhyinä arki-iltoina saa täytettyä. :/ Onneksi sentään täällä näkee kokonaisia lauseita VD:sta huolimatta :D

Birdylle jaksamista miehen kans. Ne on kyllä jänniä otuksia, kun ne ei aina tajua, että meiltäkin pitää kysyä mielipidettä aika moneen ja usein vähäpätöiseltäkin tuntuvaan asiaan. Luulevat raukat tekevänsä palveluksen, kun päättävät itsekseen asioita, vaikka mehän nimenomaan halutaan osallistua siihen päätöksen tekoon.

ja vielä lopuksi austenille: hyvä että helpotti! Sitä vartenhan täällä linjoilla ollaan, tukea antamassa ja sitä myös tarvittaessa (eli aika usein ;) ) saamassa.

Vierailija
29/39 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Austen, että voit jo paremmin. Mullakin se imetyksen lopettaminen otti koville ja kelasin juttua. Välillä tuntui paremmalle, mutta ikävä fiilis saattoi palata kunnes ei enää palannutkaan!

Miten te, joiden vauvat nukkuu piiitkät yöunet teitte? Oletteko jotenkin edistäneet vauvan yöunia vai ovatko aivat itsestään osanneet ajoittaa pitkän pätkän juuri yöksi. Ruokitteko tietyllä tavalla ennen pidempiä unia ja herättelettekö päivällä jos meinaa nukkua liian pitkiä päikkäreitä (esim yli 3h).

Entä muut, miten paljon suunnilleen vauvanne nukkuu vuorokaudessa? Meidän viisiviikkoinen noin 13h (alussa vielä vähemmän).

Huomenna " Aatu" saa nimen. Vähän jännittää minuakin.

Iloista viikonloppua,

Nippu ja baby 5vk+

Vierailija
30/39 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin sapettaa, mutta hieman jo olen rauhoittunut. Mieskääm ei kyllä ole kotona joten sekin vaikuttaa asiaan.

Yöunista. Inkeri nukkuu 7-9h yöllä putkeen ja siihen me ei olla mitenkään vaikutettu vaan näin on ollut alusta saakka. Klo. 15-17 jälkeen Rinkeli nukkuu vain pieniä pätkiä, mutta siihenkään emme ole mitenkään vaikuttaneet. Menemme siis vauvantahtisesti. Hän nukkuu silloin kun nukkuu ja niin kauan kuin haluaa :) Ennen yöunia Rinkeli tankkaa maitoa enemmän, mutta sitä ei tuputeta millään tavalla. Toivottavasti tosta nyt jotain ymmärsi.

Minulle ei siis ole mitään neuvoa siihen miten yöunia saisi pidemmiksi. Voiko näin pienien (noin pari kuisten) rytmiin hirveesti puuttua? Kait se siitä pikku hiljaa muotoutuu. Meillä ainakin niin, että jos yrittäis illalla pitää kovasti hereillä niin väsy menis yli ja huuto olisi hirveä eikä uni tulisi lainkaan. Mutta niinhän se on, että hyvän yöunen takaa hyvin päivällä nukutut unet. Tämän olen oppinut jo esikon kanssa.

Meillä on sunnuntaina nimiäiset ja miljuuna hommaa on vielä tekemättä. Onneksi nimeä ei tarvitse enää pohtia sillä sehän päätettiin jo kauan sitten ja onkin kaikkien tiedossa. Kummeille pitää tehdä todistukset, siaruspallot on vielä hankkimatta, pari kakkua tekemättä.... APUA! No ehkä minä saan kaiken tehtyä kun oikein yritän =)

Nonnu: Tuonko sulle sieltä Ikeasta sen verkko-jutun? Ja mikäs se väri olikaan? Anna pari vaihtoehtoa jos sitä haluamaasi ei ole.

Nyt taas hommiin.

Birdy ja Rinkeli 2kk (tasan)

Vierailija
31/39 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin kävin " kaiholla" lukemassa odotuspuolella ihmisten kirjoituksia joilla on laskettuaika ihan lähellä ja tuli ihan sellainen olo et mä haluan kanssa olla raskaana. Uutta vauvaa siis en nyt haluaisi mutta raskaana olis kiva olla. Huh huh, täytyy varmaan kaivaa parin kuukauden takaisia viestejä tolla haulla ja lueskella miten tukala olo silloin oli kun tuo tyttö vielä lekotteli vatsassa.

Tosin muistan kyllä et esikoisenkin syntymän jälkeen iski " vauvakuume" suht aikaisin. Taitaa nuo hormoonit tehdä tekosiaan. Tällä kertaa en kyllä anna niille periksi. Esikoinen oli 11kk vanha kun rupesin odottamaan tyttöä ja sekin oli jo toisinaan LIIAN rankkaa.

En ole tätä pinoa kerennyt vielä lukemaan kun jos luen ensin niin mulle jää harvemmin aikaa mitään kirjoitella. Luen taas kohta sen mitä kerkiän.

Tytteli jaksaa ja kasvaa ihan kivasti ja saa sunnuntaina nimen.

-sitruuna ja lapset-

Vierailija
32/39 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Ensimmäistä kertaa ilmoittaudun seuraanne, tyttövauva syntyi 20.2.06 strategisilla mitoilla 3385g ja 49cm. Vauvan kanssa alkuun pääseminen on ollut hidasta, johtuen useammista komplikaatioista joita minulle tuli synnytyksen jälkeen, esim. edelleenkään en pysty istumaan ja lisäksi iski BabyBlues.

Olisin kysellyt imettämisestä, meillä imetys on lähtenyt alkuun pullon kanssa vuorotellen. Vastikkeen määrää ollaan saatu vähennettyä, mutta sitä menee edelleen. Kuinka pitkään teillä kestää imettää? Meillä vauva uinuilee syömisen lomassa rinnalla, että menee hyvinkin yli tunti, kun hän syö. Sitten menee noin kolme tuntia, kun hänellä on taas nälkä. Jostain luin, että vauva saa tarpeekseen maitoa 15-20 minuutissa, mutta jos toinen ei juo aktiivisesti/saa tarpeeksi maitoa, niin ei kai ole sitten niin?

Sparx3 & vauva6vk+

Vierailija
33/39 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sparx, tervetuloa joukkoon!

Tulin juuri hetki sitten Hulluilta Päiviltä, niin vain on käynyt että olen siellä piipahtanut joka päivä ja kylläpä on tehnyt hyvää. Paljon mitään en ole ostanut, mutta on kiva että olen päässyt ihmisten ilmoille :). Tänään tosin oli ajatuksena käydä hakemassa tarjouksessa olleet urheiluliivit, mutta en löytänyt niitä mistään ja kävin tutulta myyjältä kysymässä että missäs liivit. Myyjä kertoi, että klo 8.30 olivat jo suosituimmat koot menneet ja viimeiset liivit vietiin puolenpäivän aikoihin. Nooo, saahan noita urheiluliikkeistä. Parit mulla onkin, mutta päätin nyt aloittaa reenaamisen ensi viikolla ja harrastus on niin hikistä hommaa, että liivit kuluvat nopeasti. Vaikken edes hikoile kovin helposti.

Keskiviikkona olin siis työhaastattelussa. Tuntui menneen ihan hyvin, mutta sen vaan sanon että haastatteluihin osallistuminen näin imetysdementiassa EI ole suositeltavaa. Kun pääsivät kysymyksen loppuun olin jo unohtanut alun. Tänään jouduin tekemään ylimääräisen reissun ja viemään mahdolliselle uudelle työnantajalle todistuskopiot, koska a) olin unohtanut kopioida osan todistuksista ja b) niitä ei ollut todistettu oikeiksi. Tyhmä pää, kärsimys, jne. Mitensenytmenikään.

Marcel, meillä on myös huomattu se Kotiuunin kampanja. Tai mies sen huomasi ja on kerännyt niitä lipukkeita. Meillä on viime aikoina harrastettu näitä valmispakasteita, olen ihastunut etenkin niihin rasvaisiin ja epäterveellisiin lihapasteijoihin. Ja viime aikoina on kieltämättä ollut aika paljon muutakin tekemistä kuin leipominen, vaikka tykkäänkin siitä kovasti.

Tänään tai huomenna täytyy siivota -koira makasi lattialla kyljellään ja kun nousi ylös oli ylempi kylki punaruskea ja alempi harmaa. Siitä tietää että on imuroinnin aika.

KL ja Puklu, 9 vkoa ja kolme päivää.

Vierailija
34/39 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Aatu" nukkui ulkona yli kolme tuntia ja nyt köllöttelee meidän sängyllä masu täynnä maitoa. Voiko olla suloisempaa näkyä, kuin vauva pelkällä vaipalla ja hymy korvissa saakka=) Kyllä minulla on maailman ihanimmat lapset(niin kuin varmaan teilläkin, eikö), haluan näitä viisi lisää, no ehkä ei sentään...

Birdy: Jos vain viitsit tuoda, niin mielelläni ottaisin sen lelupussukan. Meillä on tuo toinen sellainen turkoosi, mutta kaikki siniset tai vihreät sävyt käy ja muutkin, paitsi vaaleanpunainen=) Harmi, että ette pääse vielä muuttamaan, kun niin kovasti haluaisit, mutta saammepa me tamperelaiset nähdä sua ja Inkeriä helmistapaamisissa pidempään=)

Meilläkin on ristiäiset nyt sunnuntaina. Äitini on onneksi lupautunut hoitamaan tarjoilut ja kastetilaisuuskin pidetään heillä, kun siellä on enemmän tilaa, joten mun ei tarvi edes siivota. Onko vinkkejä, millä saa vilkkaan kaksivuotiaan isoveljen pysymään kasteen ajan paikallaan? Olen jo suunnitellut lahjomista Puuha-Pete karkkiaskilla...

Tervetuloa uusille helmiksille!

Hyvää viikonloppua kaikille!

nonnu78 ja Aatu 7 viikkoa

Vierailija
35/39 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nippu kyseli niistä yöunista. Me ei olla mitenkään yritetty vaikuttaa vauvan vuorokausirytmiin. Mieli on tehnyt, mutta ollaan aina saatu ohjeistusta (neuvolasta) että ei kannata. Että rytmi vielä muuttuu ja hakee sitä lopullista muotoaan ja jos yrittää muuttaa niin voi mennä vaan enemmän sekaisin.

Meidän Simppu-mies alkoi viikko sitten nukkua pitkiä yöunia. Ovat olleet 8-10h unia. Nukkumaan menee 20.30-21.30 välillä ja ensimmäinen syöttö on siinä 04-05 maissa -parina yönä heräsi syömään vasta 06!!! Ja sen ekan syötön jälkeen nukkuu vielä n.2 tuntia.

Viime yönä nukkui ainoastaan 6h eli heräsi syömään jo kolmelta. Syynkin olen nyt ratkonut -tissimaito! Eli melkein aina mieheni on jossain vaiheessa illalla syöttänyt poikaa pullosta (korviketta) kun olen esim. ollut koiran kanssa lenkillä tms. Minä olen sitten saattanut vielä vikan syötön ennen unia antaa tissistä. No, eilenpä ei korviketta mennyt juuri lainkaan. Aamulla taisi mennä noin desi eli oli pelkällä imetyksellä koko päivän. Ja kas, yöunet lyhenivät heti.

Teoriani vaatii toki vielä testausta ja tänään annetaan iltamaidot pullosta ja katsotaan onko vaikutusta... Tieteellinen testi siis menossa täällä :-D

Tosin onhan noi 6h unetkin oikein hyvät niihin alun 1-2h uniin verrattuna! Lisäksi jatkoi kyllä uniaan oikein kiltisti puoli seiskaan ja sitten vielä 8.30-11 unia. Tänään on muutenkin nukkunut päiväunia tavallista enemmän kun eilen jäi unet vähemmälle kun ei raaskinut mammatreffeillä vissiin nukkua.

Mutta meillä oikeastaan ainoa säännöllinen asia on se, että menee nukkumaan 20.30-21.30 -ihan sopiva aika meille.

-Oodi ja Simppu

Vierailija
36/39 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tullut koko päivän räntää vaakatasossa tai vettä. Oltiin kuitenkin aamupäivällä puistossa, vaikkei siellä märällä kelillä ketään muita olekaan. Mun poika tykkää ulkoilla säässä kuin säässä ja koska itsekin omistan hyvät ulkoiluvaatteet, niin siksi käydään harvoja poikkeuksia lukuunottamatta joka aamupäivä puistossa. Tosin tänään käytiin ensin kaupungilla ostamassa höyheniä ja silkkipaperia, jos koristelis pajunkissoja.

Tyttö alkoi eilen nukkua klo 21 jälkeen, mutta heräsi tunnin päästä itkemään (yöllä ei koskaan herää itkemään, vaan alkaa ähistä, paitsi jos itkee masuvaivojaan). Teki sitten isot kakat, mutta ei nukahtanut uudelleen. Kerran sitten jo nukahti miehen syliin, mutta omassa sängyssä heräsi ja lopullisesti saatiin tyttö yöunille vasta puolen yön jälkeen. Yö olikin sitten tähän astisista paras: Tyttö heräsi ekan kerran klo 04 aikaan syömään ja seuraavan kerran klo 6, jolloin ei vissiin edes syönyt (mulla on sellainen hämärä mielikuva, että nukahti ennen kun sai tissin suuhun) ja uuteen päivään herättiin klo 8 jälkeen. Parasta tossa yössä oli se, ettei tyttö jäänyt hetkeksikään hereille ja söikin tosi pikaisesti. Mä tosin pääsin nukkumaan vasta vähän ennen yhtä, mutta nukuin kuitenkin noin 7 h vain pari kertaa hetkeksi heräten. Mutta edelleen meillä tähän asti tytön pisin unipätkä yöllä on ollut 4 h, yleensä eka pätkä on 3 h ja seuraavat vähän lyhyempiä.

Vitsi, että olen onnellinen, kun tyttö on pääasiassa päivisin niin helppo tapaus ja hyvällä tuulella. Kun esikoinen huusi ekat 2,5 kk melkein kaikki illat (ja myös muut ajat), monesti jotain klo 17-22 putkeen, niin tyttö tuntuu aika iisiltä siihen verrattuna. Välillä on päiviä, jolloin tyttö itkee vain hetken, kun herää tms. ja muun ajan on tyytyväisenä hiljaa (tai " juttelee" ). Ihanaa!

Pumppailin äsken maitoa huomiseksi, kun menen kaupungille etsimään ristiäisvaatteita. Ajattelin lähteä, kun tyttö alkaa nukkumaan pitkiä uniaan ja herättyään mies antaa tytölle pullosta maitoa, joten voin huoletta olla kaupungilla vaikka 6 h! Pakko kyllä ottaa varalta pumppu mukaan, koska tona aikana mulla alkaa paita muuten kastua... Mulla ei olemassa mitään ristiäisiin sopivia vaatteita, joten huomenna olisi niiden löydyttävä! Ja senhän tietää, että kun jotain vaatetta lähete oikein etsimällä etsimään, niin sitä ei löydy.

Nyt pitää mennä hakemaan poika tuolta sängystä, kun meinaa jatkaa uniaan, vaikka ½ tuntia sitten herätin. Tyttö on nukkunut 4 h...

IHANAA VIIKONLOPPUA KAIKILLE!

T:Fassiloora ja tyttö 7 vko + 1 pvä

Vierailija
37/39 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas viime yö nukuttiin tunnin pätkissä. Ja torkkujen välillä valvottiin 30 min - 2 h. Tosi mukavia nämä yöt... Ja päivällä Emma on nukkunut tosi vähän. Tuntuu, että koko tytö on niin yliväsynyt, ettei saa enää nukuttua... Mikäköhän siihen auttaisi... Ja nyt illalla oli Emman pahimmat huudot ikinä. Huusi täyttä kurkkua tunnin verran kunnes nukahti mun syliin (viideksi minuutiksi, sitten pitikin herätä syömään...). Mietin jo, onkohan hänellä kaikki kunnossa... On niin avuton olo, kun ei osaa mitenkään auttaa.

Päivällä kävin minäkin hulluilla päivillä. Oli kyllä mukava päästä vähän ulos kotoa, oli sitten taas voimia illaksi! Mutta kärsin aina huonosta omasta tunnosta, kun oon poissa Emman luota. Vaikka tiedän, että hyvinhän mun mies pärjää vauvan kanssa, niin silti musta tuntuu pahalta, kun jätän Emman. Taitaa meidän tapauksessa olla napanuora aika tiukassa, ainakin äidillä...

Emma hymyilee suloisesti sylissäni. Suunnittelee varmaan jo itsekseen, miten saa taas valvotettua mua koko yön...

Vierailija
38/39 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin taas piiitkäästä aikaa ilmottaudun olemassaolostani!

Taas ollaan oltu väsyneitä, kun lapset sairastelleet. Sekä Rebekalla että Sakarilla korvatulehdus! Sakari syö jo toista antibioottikuuria kun eka ei tehonnut! Olen pihalla kaikesta, mitä täällä on tapahtunut, en ole konetta aukassut vähään aikaan! Osa syy on se, kun hukkasin rillit, eikä vanhoilla voinut lukee olleskaa, ku rupes heti päätä särkeen!

Nyt sitten on uudet lasit päässä ja hetki aikaa... Ihan ekaksi, ennenku unohtuu, nii meil oli ristiäiset jo 25.2 ja poika sai nimekseen Juha-Matti. Juhlat meni hyvin, jotka pidettiin mummolassa. Nimestä päätettiin vasta ristiäispäiväaamuna, ei menny tiukille, ei! Äiti ja siskot hoiti kaikki tarjoilut ym. meitin ei tarvinnu tehdä mitään! Hyvä niin!

Ihanaa, kohta päästään täältä kaninkolosta pois! Irtisanottiin tää meitin kämppä ja tässä kuussa ois tarkotus päästä muuttaan siihen uuteen paritaloon! Pitäis valmistua tässä parin viikon sisällä! Eipä sieltä enää paljo mitään puutukkaan, hyvä niin, josko sitä sitten pääsis enempi harrastaan tota ulkonaolemista!

Mutta mulla ajatus juoksee niin sekavasti, että taidan lopetella tähän ja tulla joskus, kun pää vähän selkeempi! Anteeksi tää sekava kirjoitus!

sinilila ja Juha-Matti 7vk+1pvä

Vierailija
39/39 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ' vapaa' viikonloppu, mies hoitaa lapset kun ensi viikonlopun onkin sitten laskettelemassa. Yölläkään en aio nousta sängystä : ). Ja vapaani aion käyttää pesemällä urakalla pyykkiä ja siivoamalla...

enni, ootko kokeillut ' kapalointia' yöksi? Meillä ainakin molemmilla on riittänyt, että kääräisee peiton tarpeeksi tiukaksi paketiksi ympärille ja kyljelleen nukkumaan. Jotkut vauvat nukkuu paremmin vaunuissa, sitäkin kannattaa kokeilla.

Vauvan hoitoon viennistäkin oli puhetta, meillä on molemmat mummolat lähellä, Siiri on ollut kerran hoidossa että hain tapettia, ja mun äiti on ollut täällä vähän aikaa hoitamassa. Sen pidemmälle hoidolle ei ole ollut tarvettakaan, me ollaan sen verran kauan sitten jo kyllästytty baareissakin käymiseen ettei ole mitään tarvetta päästä. Kampaajalle ja vaateostoksille tekisi kyllä mieli!

FannyK ja tytöt