Rakas lapseton. Oikeasti kun ketään ei kiinnosta miksi olet vela. Enemmän kiinnostaa mitä ihmettä teet vauva.fi sivustolla pätemässä asiasta.
Tuhat aloitusta jo samasta aiheesta. Kuinka on kivaa olla sinkku,lapseton,elää huoletonta elämää,nukkua pitkään,ostella vain itselle,matkustella,harrastaa seksiä tai ei harrastaa yms.yms.yms.
Kun ihan oikeasti good for juu ja aha ja eipä paljoa kiinnosta. Mutta nitä ihmettä teet VAUVA.FI sivustolla ja miksi ihmeessä pkyää vielä keskustelunaloitus tehdä siitä kuinka olet vela.
Miten uskomattomalta kuin se kuulostaakaab mutta jotkut ihab oikeasti nauttii,rakastaa ja ei vaihtais pois tätä lapsiperhe elämää. En minäkään voivottele teitä,niin ei teidänkään tartte meitä. Pätekää jossain muualla.
Kommentit (169)
Rakas lapsellinen ap. Balalalalalaa-baa, babalaa.
Opetan, että lapsille pitää opettaa käytöstapoja. Eilenkin kaupassa joku perhe häiritsi kaikkien muiden ostosrauhaa. Lapsi temppuili ja isä karjui. Hiljaa koko perhe tai pysykää poissa. Tilatkaa netistä ruoat jos teistä ei ole kauppaan.
Kieltämättä ne, jotka tulevat väsyneiden äitien avautumisketjuihin vastaamaan, että "Onneksi minulla ei ole lapsia <3 <3 :D :D" ovat netin alhaisinta kastia ja voisivat mennä itseensä. Muuten täällä saa toki kirjoitella mistä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä ne, jotka tulevat väsyneiden äitien avautumisketjuihin vastaamaan, että "Onneksi minulla ei ole lapsia <3 <3 :D :D" ovat netin alhaisinta kastia ja voisivat mennä itseensä. Muuten täällä saa toki kirjoitella mistä haluaa.
Mutta se toimii todella hyvin! Niinä hetkinä kun kaipaa perhettä ja lukee noita valopääjuttuja tuskaisesta perhearjesta niin huomaa, että itsellä on asiat paremmin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta se toimii todella hyvin! Niinä hetkinä kun kaipaa perhettä ja lukee noita valopääjuttuja tuskaisesta perhearjesta niin huomaa, että itsellä on asiat paremmin :)
Toimii kenen kannalta? Pidätkö oikeasti asiallisena, saati ystävällisenä kommentoida noin ketjuun, jonka aloittaja kertoo uupumuksestaan/voimattomuudestaan/tms.? Eikö ketjun lukeminen riitä sinulle, pitääkö sinun vielä pahoittaa toisen mieltä lisää? Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimii kenen kannalta? Pidätkö oikeasti asiallisena, saati ystävällisenä kommentoida noin ketjuun, jonka aloittaja kertoo uupumuksestaan/voimattomuudestaan/tms.? Eikö ketjun lukeminen riitä sinulle, pitääkö sinun vielä pahoittaa toisen mieltä lisää? Miksi?
Jos jonkun random tyypin kommentista menee elämästä pohja pois ei tod. kannattaisi lisääntyä..
Lehdetön puu
Luo merelle siltaa
Koskaan ei tuu
Tällaista iltaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VeLat huijaa itseään, mutta alitajuntansa tietää että tosiasiassa 95% veloista haluaisi lapsen jos sille ei olisi estettä (elämäntilanne, huono itsetunto, mt-ongelmat). Siksi hakeutuvat tälle palstalle, toki uskottelevat itselleen toisen syyn. Tarvitaan vain se oikea hetki, vaikka vauvan vilpitön hymy, ja VeLan tunnelukko voi murtua
Öö..kyllä mä, lapseton pidän lapsista ja tapaan heitä työssänikin paljon, mutta en silti halua lasta. Elämäntilannekin sopisi, on työ, pitkäaikainen kumppani ja oma koti. Silti elämässä ei ole lapsen (tai muunkaan) kokoista aukkoa. En myöskään shoppaile tai matkustele. Kunhan elän elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MOT eli velan vakaamus ei ole kovin vahva siksi pitää halveksua lapsiperheitä ja lapsia niin törkein sanamuodoin kuin mahdollista. Empatiakyky vaan on nolla eikä tajuta samalla loukkaavansa äitejä ja isiä.
Valopää- juttuja? Hm. Onnellisen ihmisen asenne varmaan on tuollainen, vai?
Vierailija kirjoitti:
Ihan samasta syystä voisivat lapsettomat tai ei niin lapsista kiinnostuneet voisivat syyttää, miksi lapsia ja perhettä koskevat asiat tuodaan aiheeksi "vapaa aihe-palstalle" eikä keskustelua viedä sinne minkä aihe-alueen alle se kuuluisi.
Ilmiö on tullut ihan viime aikoina, muutaman vuoden aikana ja nuo perhettä koskevat keskustelut ovat olleet melko hiljaisia, ainakin mitä olen itse siellä pyörinyt.
En tiedä mistä se johtuu, eikö enää ihmiset lue sääntöjä, niin kuin ap. vaan mesoaa täällä vapaa-aihe palstalla. Ja tuokin luulo, että tämä olisi joku Vauva-lehden palsta, on uskomaton luulo.
Www.vauva.fi ... miten pihalla oikein olet, kun et edes www-osoitteita ymmärrä 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nokun ei tämä ole yleinen keskustelupalsta! Tämä on VAUVA lehden nettifoorumi. Lehden,joka on suunnattu perheellisille tai sitä aikoville. Sen huomaa katsos kun vähän selailee tätä sivustoa muutenkin että tää on lapsipainotteinen sivusto. MuroBB ja suomi 24 ja ylilauta on yleisiä sivustoja!
Mutta ei tätä auta jankata kun ei nyt niinku ymmärretä tätä aloituksen pointtia. Pointti ei ole se että vapaaehtoisesti lapsettomat ovat pahoja pahoja ihmisiä joilla ei ole oikeutta ilmaista mielipidettään,minua ihmetyttää että miksi pitää ihan aloittaa keskustelu ja kertoa että en hanki lapsia ikinä, vauvasivustolla( kyllä,tämä on vauvaSIVUSTO. Vaikka kovasti itsepetoksessa moni haluaakin toisin uskoa. Ei keskustelualue, sivusto! Kyllä. Tuossa lukee "keskustelu vapaa", mutta siinä vähän ylempänä lukee isolla että VAUVA)
Kyllä se on vähän sama asia kun menee autot.fi sivustolle kirjoittamaan että kyllä pyöräily on kivaa ja en ikinä hanki autoa
ApNo sittenhän täällä pitäisi kieltää keskustelu kaikesta muusta kuin vain niistä jotka liittyvät välittömästi liittyvät ja vaikuttavat synnyttämiseen, raskaaksi tulemiseen ja pikkulapsen hoitoon. (lasten harrastukset, perheen asuminen, tai autonhankinta , puolisoiden välit, työasiat, kotitöiden työnjako, tasa-arvokysymykset yms'. eivät nimittäin, tarkkaanottaen ,enää välttämättä liitykään suoranaisesti vauvanhoitoon tai hankintaan.)
Perhehän voi esim. olla autoton, eikä lastenhankinta vaadi ajokorttia kummaltakaan,ei omistusasuntoa, ei valmiutta kustantaa kalliita lasten harrastuksia, eikä mitään kantaa kummaltakaan mihinkään sukupuolten tasa-arvokysymyksiin -lapsen vanhempia he olisivat silti, näistä mainituista asioista tai niiden puutteista huolimatta.
Mihin siis vedät sen rajan, mistä ko. palstan 'aihe vapaa' osiossa periaatteessa voi ja mistä täällä ei voi keskustella ?
Ei, kun tuossa lukee että aihe vapaa. Eli voi keskustella ihan mistä vaan. Mutta siis miksi pitää siltikkään (tai ylipäänsä) aloittaa keskustelu vauvaSIVUSTOLLA että "hyvät vanhemmat,tästä syystä en ikinä hanki lapsia"
Ihan sama kuin joku kirjoittaa että " rakkaat Velat,tästä syystä hankin lapsia".
Eikö tämä ole yksilövalinta josta on aivan turhaa julistaa yhtään kellekkään, saati sitten ainakaan osoitteessa vauva.fiEdelleenkin tämä on aihe vapaa, ei vauvasivusta. Ainoa mikä yhdistää Sanoma Oy keskustelupalstat, joiden ylläpito on siirretty tänne, varmaan Kustannus syistä.
Ja vauva- ja perhesivustot on edelleen erikseen valikossa. Miksi et mene sinne, vain onko se ylivoimainen tehtävä.
Näin on muissakin lehdissä. Keskustelupalstat on siirretty yhden lehden alle, liittyikö lehti aiheeseen vai ei, se on samantekevää.
Esimerkkinä Sanoman keskustelupalstoja... ja näitä on jokaiselle heidän lehdelleen, kuten tälle Vauva lehdelle missä te nyt olette...
https://www.menaiset.fi/keskustelu
https://www.cosmopolitan.fi/keskustelu/alue/yleinen_keskustelu
Kai te tajuutte että ne velakeskustelut on yleensä vaan trollailuja? Sillä saa aina kauheen meuhkeen käyntiin.
Velat voi velat. Edessä on kalavelat ja eläkeikä. Helppoa on olla 31-vuotias tai vieläpä 51-vuotias,huokaista helpotuksesta ettei lapsia koskaan halua tai tehnyt.
Odota sitä hetkeä kun olet eläkkeellä ja tulet vesijumpasta saunaan.Kaikki mummot puhuvat lapsenlapsistaan kilvan. Sinulla ei ole keskusteluun mitään sanottavaa,et ole koskaan kuullut kenenkään kutsuvan sinua äidiksi tai mummiksi. Kuvittele se orpo tunne.
Kuvittele se orpo yksinäisyys vanhainkodissa,kuvittele testamentin kirjoittaminen.Sinä olet jonain päivänä vanha ja avuton. Olet ehkä aivan yksin,vain koska et koskaan halunnut perhettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MOT eli velan vakaamus ei ole kovin vahva siksi pitää halveksua lapsiperheitä ja lapsia niin törkein sanamuodoin kuin mahdollista. Empatiakyky vaan on nolla eikä tajuta samalla loukkaavansa äitejä ja isiä.
ap älä viitti projisoida omaa pahaa oloa ja kateuttasi noin läpinäkyvästi, balalalalalaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilastojen mukaan veloja on n. 14% ja pääosin ovat köyhiä ja kouluttamattomia. Ei kannata ehkä aikaansa haaskata vastaamalla heidän provoihinsa sen enempää kuin palstalla roikkuvien syrjäytyneiden ja naisettomien miesten avauksiin.
Laitatko linkin tähän tutkimukseen? Ihan vaan ympäristöä havainnoimalla voisin vaikka vannoa että eniten lisääntyvät kouluttamattomat ja syrjäytyneet ja lapsia on useita ja monesti eri kumppaneille.
Kertoo ehkä siitä missä seurassa liikut. http://www.hs.fi/elama/art-2000002872759.html Hesarilla on näitä juttuja muuten useita.
Ei tarvitse kuin kävellä kaupungin vuokrakerrostalojen ohi niin väitteeni on oikeaksi todistettu.
No, oma tuttavapiirini on helsinkiläisiä akateemisia. Jokaisella on lapsia, useimmilla jopa useampi. Jollain saattaa olla jopa ihan suurperhe ja tohtorin tutkinto. Tietämäni velat ovat sen sijaan veloja, koska puuttuu kumppani, työpaikka ja rahaa.
Hehheh :D Aivan varmasti tuttavapiiriisi kuuluu akateemisia perheellisia ja vieläpä painotuksena helsinkiläisiä :D Kiitti aamun nauruista!
Mulla on kaksi maisterintutkintoa, mies on tohtori. Asumme Helsingin keskustassa ja olemme varakkaita. So? On meillä lapsia.
Minun miehenipä onkin ydinsukellusveneen kapteeni, ja itse olen maailman kuningatar. Asumme Marsissa ja meillä on kesäpaikka kuussa. Tienaamme vuodessa triljoona dollaria. Meillä ei ole lapsia, eikä tule.
Vierailija kirjoitti:
Velat voi velat. Edessä on kalavelat ja eläkeikä. Helppoa on olla 31-vuotias tai vieläpä 51-vuotias,huokaista helpotuksesta ettei lapsia koskaan halua tai tehnyt.
Odota sitä hetkeä kun olet eläkkeellä ja tulet vesijumpasta saunaan.Kaikki mummot puhuvat lapsenlapsistaan kilvan. Sinulla ei ole keskusteluun mitään sanottavaa,et ole koskaan kuullut kenenkään kutsuvan sinua äidiksi tai mummiksi. Kuvittele se orpo tunne.Kuvittele se orpo yksinäisyys vanhainkodissa,kuvittele testamentin kirjoittaminen.Sinä olet jonain päivänä vanha ja avuton. Olet ehkä aivan yksin,vain koska et koskaan halunnut perhettä.
Ja sinä olet parhaassa tapauksessa riippakivi lapsillesi, kun kituutat vuosikymmenet hoivakodissa ja vaadit lapsiasi (jotka eivät asu samassa kaupungissa edes) käymään usein ja hoitamaan asioitasi, kun et enää itse pysty. Ja uhriudut ja valitat, jos he eivät taas kerran jaksa ajaa takiasi 200 kilometriä jonkun pikkuasian vuoksi. MInä jätän omaisuuteni siskoni lapsille, jos hän sellaisia tekee, ja jos ei tee, niin siinä tapauksessa perintö menee WWF:lle ja Luonnonsuojeluliitolle, joita tuen muutenkin,
Vierailija kirjoitti:
Odota sitä hetkeä kun olet eläkkeellä ja tulet vesijumpasta saunaan.Kaikki mummot puhuvat lapsenlapsistaan kilvan. Sinulla ei ole keskusteluun mitään sanottavaa,et ole koskaan kuullut kenenkään kutsuvan sinua äidiksi tai mummiksi. Kuvittele se orpo tunne.Kuvittele se orpo yksinäisyys vanhainkodissa,kuvittele testamentin kirjoittaminen.Sinä olet jonain päivänä vanha ja avuton. Olet ehkä aivan yksin,vain koska et koskaan halunnut perhettä.
Häh? Mitäs kamalaa yksinäisyydessä on? Itse harkitsen avioeroa koska tuntuu etten saa olla tarpeeksi yksin. Ja luuletko että se tunne on ettei ole mitään sanottavaa on uusi? Sitä kokee koko aikuiselämänsä kun muut puhuvat lapsistaan, ei siinä ole mitään ihmeellistä tai pelottavaa. Aika monella meistä veloista on kummilapsia, olemme tätejä ja enoja ja setiä. Jos keskusteluun haluaa osallistua, niin varmaan lähes jokaisella on joku lapsi kenestä puhua. Testamentinkin olen jo tehnyt, vaikka ikää on alle 40. Koskaan ei tiedä koska sattuu jotakin ja kuolee, ei testamentin pitäisi mikään vanhan ihmisen tehtävä olla.
En tiedä saisinko minäkään palstalaisten mielestä olla täällä.Minulla on kaksi jo aikuista lasta.Käyn lukemassa sivustoa koska jutut on välillä mielenkiintoisia ,välillä naurettavia , välillä ärsyttäviä!
Eikö velat kykene edes perustamaan omaa lehteä ja sinne vela-palstaa? Pitää siinäkin tulla kuokkimaan perheellisten reviirille...yhtä saamattomia joka asiassa näköjään.