Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihottaako alkoholi muka oikeasti paljon?

Vierailija
24.09.2017 |

Kaverini mielestä onnistuneeseen painonpudotukseen ei kuulu alkoholi kun se lihottaa kuulemma paljon? Itse olen sitä mieltä että esim kossuvissyt,GT:t tai kuiva valkkari eivät ole niin huono juttu jos välillä haluaa nollailla ja relata. Toki ne baarisafkat ja darramätöt pitää unohtaa.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua se laihduttaa, kun ei moneen päivään pysty syömään normaalisti.

Vierailija
2/34 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoriassa alkoholi lihottaa, koska siinä on paljon kaloreita. Itselläni alkoholi aiheuttaa vatsan toiminnan nopeutumista, joten kaikki kalorit eivät ehdi imeytyä. En myöskään harrasta syömistä ennen dokaamista, sen aikana enkä sen jälkeen normaalia enempää.

Oletteko muuten nähneet lihavaa rappioalkoholistia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laihdun aina kun otan hieman olutta. Tulee syötyä vähemmän niin kaljoitellessa, kuin krapulassakin.

Lisäksi olut poistaa nestettä elimistöstä ja jo se yksistään laskee painoani selvästi. Eikä nämä kilot tule edes takaisin kovin helposti.

T: Luikku

Vierailija
4/34 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko tosissanne? Kuinka hyvin jaksaa treenata alkoholin jälkeen? Luuletteko alkoholin nopeuttavan elimistön toimintaan? Alkoholi on myrkky. Se, että se saa olemaan syömättä ei ole ratkaisu. Elimistö tarvitsee terveellistä ja monipuolista ravintoa. Alkoholissa on valtavasti kaloreita. 

Vierailija
5/34 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihottaa ne. Vissyssä ei ole kaloreita, mutta kossua on kai paukussa se 4cl, siinä on jo 220kcal, GT:ssä on noin 150kcal, oikein kuivassa valkkarissakin on jo 10-12cl:ssä vajaat 100kcal, eli siitä voit laskea oman juomisesi mukaan kaloreita yhden baari-illan aikana. Hiukan konkretiaa kumminkin vielä varuilta: 5 kossuvissyä illan aikana tekee lisää noin puolet normaalista kulutuksestasi, ja vastaa noin 200g suklaalevyä tai isoa mättöpizzaa.

Vierailija
6/34 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua se laihduttaa, kun ei moneen päivään pysty syömään normaalisti.

Aikanaan kun join runsaasti, niin olin hoikimmillaan. Kun raitistuin, niin paino nousi parikymmentä kiloa...

Vierailija
7/34 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko tosissanne? Kuinka hyvin jaksaa treenata alkoholin jälkeen? Luuletteko alkoholin nopeuttavan elimistön toimintaan? Alkoholi on myrkky. Se, että se saa olemaan syömättä ei ole ratkaisu. Elimistö tarvitsee terveellistä ja monipuolista ravintoa. Alkoholissa on valtavasti kaloreita. 

Tuskin kukaan alkoholia sen terveyshyötyjen takia juokaan :D

Vierailija
8/34 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhtaassa alkoholissa on yhtä paljon kaloreita kuin rasvassa. Eli jokaisen drinkin voi ajatella veteen laimennetuksi voiksi, jossa on lisäksi sokeria.

Vierailija
9/34 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse olen myös ollut hoikimmillani kun dokasin joka viikonloppu. Tosin olin tosi masentunut, enkä syönyt juuri mitään. Jos en olisi juonut angstiini niin todennäkösesti paino olisi ollut anorektinen, sain huppelissa syötyä viikon ainoon lämpimän aterian.

Jos harrastaa liikuntaa painonpudotuksen tueksi, niin alkoholi tuhoaa aika hyvin liikkumisen hyödyt. Lenkin/salin jälkeen juominen hidastaa palautumista, keho käsittelee alkoholin pois elimistöstä ennenkun pääsee korjaamaan liikunnan aiheuttamia vaurioita. Mulla itsellä ainakin kolmen päivän treenit menee hukkaan jos yhtenä iltana juo.

Mutta joo, jos dokaaminen ei ole päivittäistä ja ruokavalio on kondiksessa, niin voi sitä joskus ottaakin. Voi olla ihan hyödyllistäkin nollata jos dieetti vituttaa niin kovin että keho on jatkuvassa stressitilassa.

Vierailija
10/34 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Extra dry siideri 30 kaloria/desi eli 100 kaloria pieni tölkki. Sixpack 600 kaloria, mikä on jo huomattava määrä ekstraa. Vertailun vuoksi teholiikunnalla kulutat 600-800 kaloria tunnissa.  Kevyimmät oluet eivät ole tuosta paljoa enemmän. Sokerilitkuissa on puolestaan kaloreita huomattavasti enemmän. 

Vierailija
11/34 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua laihduttaa kun baareissa tulee yleensä tanssittua niin paljon että siinä ne kalorit kuluu hyvin.

Vierailija
12/34 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lihottaa eniten känni- ja darramässyt. Laihduttaessani jätin ne pois mutta alkoholin määrää en vähentänyt ja juomisen jälkeen olin aina laihtunut vaikka kalorit menikin juomien takia yli kulutuksen.

Vierailija
13/34 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on sitten tehty tutkimus että esim.lasillinen punaviiniä päivässä edesauttaa rasvan palamista eikä suinkaan hidasta sitä?

Vierailija
14/34 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma empiirinen pitkäaikainen kokemukseni kertoo, että ei lihottanut todella runsaskaan käyttö. Seuraavana päivänä tuli vain nukuttua eikä niinkään syötyä, tosin sitten kun söi niin sieltä mätömmästä päästä. Liikunta tietysti väheni rankan käytön seurauksena, mutta kännissä sitten tuli liikuttua ja tanssittua paljonkin. Kehon koostumus ja ulkonäkö kyllä huonompaan suuntaan. Nyt sitten kun ei alkoa käytä juurikaan ja liikkuu paremmin niin tuntuu että kiloja alkaa tulla.. outoa

Vierailija
15/34 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ainakin turvottaa ja pöhöttää

Vierailija
16/34 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan alkoholia sen terveyshyötyjen takia juokaan :D

On meitäkin. Pieni lasillinen punkkua päivässä tekee hyvää. 

Vierailija kirjoitti:

Oletteko tosissanne? Kuinka hyvin jaksaa treenata alkoholin jälkeen?

Voihan sitä treenata ennen alkoholia. Tosin en minä varsinaisesti treenaa; kävelylle jaksaa mennä alkoholin jälkeenkin. Tai vaikka kävellä kotiin ravintolasta, jossa oli lasillisella.

Vierailija
17/34 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhtaassa alkoholissa on yhtä paljon kaloreita kuin rasvassa. Eli jokaisen drinkin voi ajatella veteen laimennetuksi voiksi, jossa on lisäksi sokeria.

Rasva 9 kCal/gramma, alkoholi 7 kCal/gramma, sokeri 4 kCal/gramma. Eli rasvassa on enemmän kaloreita kuin alkoholissa, alkoholissa enemmän kuin sokerissa.

Sokeria ei ole alkoholin kanssa mikään pakko nauttia. Itse en pidä makeista alkoholijuomista ollenkaan.

Vierailija
18/34 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee hillitön ruuan himo, kun juon. Usein vielä kaloririkkaan syötävän.

Vierailija
19/34 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juominen on varmasti helpoin tapa saada 1000 kcal alas, kuusi gttä riittää. Tonicissa on enemmän energiaa kuin colassa. Alkoholi ei sovi laihduttajalle. Ei laihduttajille.

Vierailija
20/34 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vaan lihottaa jos sitä vetää liikaa. Henk. koht mulle ei ruoka maistu jos juon alkoholia, se itsessään täyttää vatsan. Eli en taatusti liho jos riipaisen vaikkapa pullollisen punkkua lauantaina enkä syö mitään. Päinvastoin, kalorit jää alle kulutuksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan