Toivon ettei tänä vuonna tule luntaa OLLENKAAN!
Nyt kaikki peukut pystyyn, ettei tule lunta. Ihanaa kun pystyy pyöräilemään ja kävelemään normaalisti ja näkemään jopa vihreää siellä täällä nurmikoilla jne.
Ja ennen kaikkea se vahingonilo, kun nämä Espoon ja Vantaan patuäijät eivät pääse laturaivoamaan!
Kommentit (20)
Kunnon pakkasella, kun on kunnon lunta, on helppo kävellä ja pyöräillä. Pelkällä jäällä ei pysy pystyssä millään.
Joo, mäkin kaipaan sitä 5kk kestävää hiilisäkkimäistä pimeyttä. Voi kun vielä sammuttaisivat nuo katuvalot.
Lopettakaa nyt jo sen vanhan pascan jauhaminen, että valon takia tarvitaan lunta. Monissa maissa on paljon vähemmän masennusta ja siellä on paljon pimeämpi talvikauden!
Lämmin ja lumeton talvi on ihana, kuin asuisi jossain paremmassa maassa!
Kyllä sais tulla kunnon talvi, niin jospa tulis kunnon kesäkin.. Eikä ympäri vuoden näitä +0/+15 kelejä.
Kyllähän sitä hiihtäisi jos ei kaikki koiran ulkoiluttajat hyppisi laduilla. Teitä riittää muuallakin koiron kusetukseen.
Joo, Helsinkiin ei yhtään lunta please! Muualle Suomeen saa tulla mutta ei tänne. Haluan kävellä kaduilla liukastumatta ja haluan pyöräillä koko talven.
Vanhakansa sanoo, että kun on paljon pihlajanmarjoja tulee vähäluminen talvi. Oksat ei kestä molempien painoa.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa nyt jo sen vanhan pascan jauhaminen, että valon takia tarvitaan lunta. Monissa maissa on paljon vähemmän masennusta ja siellä on paljon pimeämpi talvikauden!
Missä monissa maissa on paljon pimeämpää talvella? Kartasta katsoen suomen pohjoispuolella on vain muutama, enkä nyt ainakaan venäjää pitäisi ihan optimismin kehtona.
Pakkaset ilman lumipeitteen suojaa tekee huonoa puutarhan kasveille. Ihan niiden takia toivoisin lumipeitettä. Kypsää, kun joka talvi kuolee joku vanha perinne- ja perintökasvi.
Minä taas toivon tänne pääkaupunkiseudulle ainakin metrin hankia ja 5-15 asteen pakkasia joulukuun alusta helmikuun loppuun. Se olisi ihanaa kaikin puolin. Jouluna menemme kyllä Lappiin hiihtelemään pariksi viikoksi, mutta olisi kiva jos täällä olisi myös kivat hiihtokelit.
Täällä pohjoisessa on auraus hoidettu aina hyvin ja hyvin auratuilla teillä on hyvä pyöräillä ja kävellä. Sellainen etelä-suomen sohjo ja tienpintaan jäätyvä vesi on kamalinta mitä tiedän. Kun lunta on kunnolla ja auraus hoidettu hyvin, ei ole ongelmia talvella liikkumisessa.
Itse taas toivon sitä metrin hankea. On meitä sitten moneen lähtöön.
joo peukut pystyssä, ei lunta eikä jäätä. satakoot vaikka vettä ennemmin.
Vierailija kirjoitti:
joo peukut pystyssä, ei lunta eikä jäätä. satakoot vaikka vettä ennemmin.
ja tietysti, ei pakkasta.
Mä toivon lunta. Tykkään oikeastaan kaikista vuodenajoista ja odotan aina eri vuodenaikoja omia juttuja.
Pidän kaikista vuodenajoista ja olen nyt tästä syksystäkin innoissani. Pidän pitkistä pimeistä illoista, sateesta, tuulesta ja hämyisistä päivistä. Olen syksyisin hyvin energinen ja saan tehtyä kotona iltaisin kaikkea, mitä muulloin ei ole aikaa tehdä. Syksyllä on myös aivan ihanaa lojua takan edessä kirja kädessä ihan paitasillaan tai istua pitkät pätkät puilla lämmitettävässä saunassa ja mennä vilvoittelemaan napasillaan pimeään raikkaaseen ulkoilmaan.
Talvella taas luonnon kauneus ja hiihtoladut hiljaisessa metsässä ovat ihania. Kaipaan myös sitä hyvää liikuntaa, kun kolaan isohkoa pihaamme siistiksi ja lakaisen terasseja.
Olen asunut aikuisena useita vuosia maissa, jossa ei oikeastaan vuodenaikoja ollut ja se oli oikeasti tylsää. Keväällä oli muutaman viikon vehreätä, mutta äkkiä sekin vehreys kuivui taas ja maisemat näyttivät lopun vuotta samanlaisilta. Muuttakaahan syksyn ja talven inhoajat siis pois täältä, jos ette pärjää. Turha sitä on valittaa, kun on vaihtoehtojakin! Itsestä se ovain on kiinni ja kaikki syyt ovat tekosyitä, jos ette muuta. :)
Ihanaa kun niin moni toivoo ilmastonmuutosta! Mä kanssa <3 not
Vierailija kirjoitti:
Pidän kaikista vuodenajoista ja olen nyt tästä syksystäkin innoissani. Pidän pitkistä pimeistä illoista, sateesta, tuulesta ja hämyisistä päivistä. Olen syksyisin hyvin energinen ja saan tehtyä kotona iltaisin kaikkea, mitä muulloin ei ole aikaa tehdä. Syksyllä on myös aivan ihanaa lojua takan edessä kirja kädessä ihan paitasillaan tai istua pitkät pätkät puilla lämmitettävässä saunassa ja mennä vilvoittelemaan napasillaan pimeään raikkaaseen ulkoilmaan.
Talvella taas luonnon kauneus ja hiihtoladut hiljaisessa metsässä ovat ihania. Kaipaan myös sitä hyvää liikuntaa, kun kolaan isohkoa pihaamme siistiksi ja lakaisen terasseja.
Olen asunut aikuisena useita vuosia maissa, jossa ei oikeastaan vuodenaikoja ollut ja se oli oikeasti tylsää. Keväällä oli muutaman viikon vehreätä, mutta äkkiä sekin vehreys kuivui taas ja maisemat näyttivät lopun vuotta samanlaisilta. Muuttakaahan syksyn ja talven inhoajat siis pois täältä, jos ette pärjää. Turha sitä on valittaa, kun on vaihtoehtojakin! Itsestä se ovain on kiinni ja kaikki syyt ovat tekosyitä, jos ette muuta. :)
Haist sä noita swiddu! Milläs muutat ulkomaille kun olet suomen kielen kanssa tekemisissä! Lähtisin vaikka samana päivänä jos olis töitä eteläisemmässä Euroopassa. Niin paljon inhoan tätä helwetin Suomea ja sen ilmastoa ( niin kirjaimellista kuin mielipide-).
Haluan lunta niin vitusti että pääsee hiihtämään ja on kaunista, vähintään metri. Ja pakkasta saisi olla sellaiset tasaiset 5 astetta, mutta ei haittaa yhtään vaikka olisi 30.
Toivon samaa. Vihaan sitä kun lumisohjo jäätyy kaduille, eikä kaupunki edes hiekoita kunnolla, niin että pystyssä pysyminen on tosi vaikeaa. Muuten minulla ei olisi mitään lunta vastaan.