~~ MARRASKUISET SE ON TORSTAI ~~
Kommentit (25)
Täytyypä taas kirjoitella ajankuluksi.
Tänne ei oikeastaan mitään uutta. Poka jumppailee päivä päivältä enemmän ja koko ajan on varpaat ja sukat märkänä, kun oma jalka on hurrrrjan hyvää. Kääntyilee napansa ympäri ja selältä mahalle ja toisinpäin niin tiuhaan, että meinasi tuossa taannoin pudota meidän sängyltä. Samu on muuten hauskasti ottanut tavakseen nukkua kyljellään. Sänkyyn kun laittaa, hän nostaa jalat ylös ja pyörähtää vasemmalle kyljelleen ja sitten alkaa tuhina kuulua. Söpöä.
Yöt on olleet taas vähän levottomia. Päivisin olen ollut sen verta liikkeellä pojan kanssa, etten ole kerennyt soseita syöttää tarpeeksi. Meillä on menossa kukkakaaliviikko. Vattua kokeilin tuossa välissä, ja sain sen naamalleni =). Ensimmäinen ruoka-aina, jota poika ei edes suostunut harkitsemaan. No, nuo vatut eivät kyllä olleet ihan makeimmasta päästä.
Eilen oli puhetta matkarattaista. Meillä päätös oli helppo, kun meillä on tuo Gracon AutoBaby. Ostin käytettynä Gracot, joihin kaukalon saa kiinni. Kuljetan vaunuja nyt jo mukana, on tosi hienoa käydä kaupungilla, kun ei tarvitse kirppareilla tms. raahata kaukaloa. Noissa meidänkin vaunuissa on kokonainen työntöaisa ja selkänojan saa makuuasentoon. Työntöaisassa on semmoinen mekaniikka, josta saa säädettyä selkänojan kaltevuutta. Ihan kätevää...
Menkoista vielä. Mä olin ihan varma jokin aika sitten, että nyt ne alkaa. Oli ihan semmoista menkkakipua ja henkinen tilakin oli just semmoinen. Eivätpä sitten alkaneetkaan. No, tosin meillä ei kyllä ole ollut mitään ehkäisyäkään, joten ;) Mies ei mukamas halua toista lasta, koska hän pelkää, ettei pysty " jakamaan" itseään kahdelle :o (siis rakastaa poikaa niin yli kaiken ja tykkää, että kahden rakastaminen on sama, kuin toiselta olisi puolet pois. Ihan putkiaivomeininki=) ). Tarkoitus on kyllä kääntää sen pää, mutta ei tosin laittautumalla raskaaksi.
Kohta pitää lähteä kauppaan. Kävellen taidan vaunujen kanssa mennä, vaikka autokin on pihassa. Saahan siinä vähän liikuntaa (matkaa kaupalle pari kilsaa).
Ö+Samu
Ps. Ostin eilen pojalle aurinkolasit Sokokselta. Maksoi huikeat 6.90 ¿. Pitäisi olla ihan hyvälaatuiset UV-arvo oli 400. Voi että ne on reteet ! Mä en raatsinut maksaa montaa kymppiä optikolle, kun ne jää niin pian pieneksi. Nyt kelpaa lähteä rintarepussa kävelylle, jos joskus vaikka tulisi komeat kevätaurinkoilmat.
Täällä on vellit ja maidot syöty ja nyt Anna " istuu" eli hyppii ja pyörii mun sylissä kun ei yksin lattialla viihdy kauaa.Isukilla on ratti kiinni tässä tietsikkapöydässä niin sitäkin on kiva lääppiä ja raapia :)
Hei käytättekö aventin vellituttia,mä käytän mutta kuuluuko siitä tulla niin kauheella vauhdilla se velli,tuntuu et pullo on hujauksessa tyhjä??
Tuota velliä oon antanut nyt muutaman päivän,aamulla 50ml ja illalla 100ml+tisua ja viimeyönä tyttö heräs vaan kerran klo.04.00 aaah...pitkästä aikaa sai nukkua muutaman tunnin putkeen :)
Oon kanssa miettinyt tuota kevätpukua,mikähän ois paras ratkaisu.Nyt käytössä paksuhko villapuku kun nukkuu vaunuissa ja se tuntuu olevan hyvä...mutta kohta tulee auringonpaiste kuvioihin...hmm...
Menkat ei oo vielä alkanut mutta epämääräistä vuotoo oli pitkään kierukan laiton jälkeen,onneks se on loppu.Menkat saa olla pois vaikka kuinka kauan vielä,mulla ne ruukaa olla tosi kipeet jne.
Voimia sulle Soleil,on varmasti raskasta,pysäytti taas miettimään ettei mikään oo pysyvää.Sinäkin todella tarvitsisit kunnon vapaaillan ja aikaa vain itsellesi.
Annalla on jo pitkä tukka,muutaman sentin yli olkapään,saparotkin laitoin ykspäivä ja oli söpöt :) Onko muita pitkätukkasia vauvoja??
Niin nää kasvaa,vauvakuumetta ei vielä kauheesti oo,mutta saa vielä jossain vaiheessa tulla.
Nyt meen laittaan Annan ulos nukkuun kun pitää niin kummaa meteliä :)
Ei muista pitikö johonkin vielä kommentoida,oon lahopää :)
[color=purple] odottelija76: Ainun vellituteissa on sama homma. Pullo on hetkessä tyhjä! Mitä velliä syötät, merkki?
Bonan maissivelli menee Ainun maitotuteistakin läpi, kuin maito.
Riisivelli/Nutricia (tutteli) ei enää mene, eikä niiden maissivellikään.
ja hiuksiin: Jerellä oli syntyessää pitkä musta tukka, nyt näyttää poju vanhalta ukolta. On sen verran paljon tippunu hiukset.
10kaks, joka jatkaa siivoiluaan!
kuka se muuten puhu kanssa siitä Harry Potter & puoliverinen prinssi-kirjasta?
Luin sen eilen loppuun ja aikas jännäksi meni :)
Terveisin, HP-fani
Eka kerta: sain menee ainun nokkapullon osalla 30 ml maitoo likalle :) Tästä se lähtee, toivottavasti. Mä olen ehkä kauhea akka, mutta haluan imetyksestä eroon. En heti mutta vaikka juhannukseen mennessä. Meillä alkaa valtava remppa, enkä todellakaan halua miettiä että vauva on riippuvainen mun tisseistä sillä hetkellä, jos satun heiluu jossain katon rajassa maalaamassa ulkoseinää. Joku muu voi vaikka silloin syöttää :)
Täällä kans HP -fani, ja luin kanssa ton puoliverisen eilen loppuun. Venähti yli puolenyön mutta nyt se on luettu ja kauhea olo on, kun ei ole enää mitä lukea. Taidan aloittaa alusta viisasten kivestä. Viikonloppuna katoin sen liekehtivän pikarin dvd:ltä, ja meni hetki ennen kuin muisti mitä siinä oli kun kirjan lukemisesta jo useampi vuosi. Liekehtivä pikari on ollut musta kirjana paras, mutta kyllä oli tämä puoliverinenki hyvä; niin kuin kaikki Potterit :)
Nyt mä tääll himassa koko ajan puhun ilmiintymisestä ja sanon aina esikoiselle että vois välil kaikkoontuu :) Heh heh!
Päivänjatkoa!
[color=purple] Mä ajattelin kanssa aloittaa Harry Pottereiden lukemisen, en ehkä alusta, mutta Feeniksin kilta ois kiva lukasta.
Mä taas oon tykänny Feeniksin killasta eniten.
On se aina kumma, kun lukee kirjan ja sitten pitää miettiä, että mitä nyt?!
:)
Oon antanut Muksu-maissivelliä.Aventin kaksreikäisestä tutista se tulee ulos mutta mielestäni taas liian hitaasti,tytöllä menee hermo heti alkuunsa.Onkohan se paha kun masu täyttyy niin kauheen nopeesti,yritän vaan pitää enenmmän taukoja syöttäessä.Jospa kokeilis muuta vellimerkkiä.
Annalla ei oo yhtään harventunut hiukset,mahtaakohan sitten lähtee ollenkaan,vaalentuneet kyllä.10kaks teitin pikkumies taisi antaa esimakua mitä tuleman pitää :)
Meillä on Brio Nova yhdistelmävaunut ja ajattelin selvitä sillä ratasosalla...ollut vaan puhetta nuista matkarattaista.Syöttötuolinkin saa kohta käydä ostamassa.Haluisin sen trip trap tuolin,ne on niin makeen värisiäkin...ja ihanan kalliita...
Tuli mieleen että ens kuussa on äitienpäivä!On aina tähänasti ollut niin haikee olo aina silloin kun itekin olisin halunnut olla jo äiti...nyt oomme sankareita,toiset ensimmäistä kertaa ja toiset jo useamman kerran :)
Eilinen meni aivan sumussa, kun en toissayönä jälleen saanut nukuttua...No eilen sit silmät punaisena ja pakottavana yritin joka mahollisessa välissä nukkua..Ja viimein iltapäivällä kun vauvan nukutin niin nukahdin hetkeksi. Illalla menin 21.30 yöunille ja kuvittelin et nyt saan hyvät unet, niin P.....! Nyt valvotti 6v esikoinen kun oli janoa, pissihätää, varjoja ja ääniä:( No sain mä sit onneks nukuttua kuitenkin varmaan paremmin kuin viikkoon.
Keväthaalareista ja matkarattaista..Meillä ei ole kumpaakaan enkä tiedä ostetaanko.Meillä noita erinäisiä haalareita on ja mummolassa on toiset rattaat, niin eipä hirveesti tarvi kuskailla noita vaunuja/rattaitakaan. No mut katotaan nyt, jos jonnekin pitemmälle reissulle lähetään, niin onhan ne varmaan kätevämmät sellaset matkarattaat kuin noi meidän Emmat, jotka on isot ja painavat:)
Mä kuulun niihin ihmisiin, jotka ei ymmärrä mitään Harry Pottereista. Mä en yleensäkään tykkää mistään fantasia jutuista. Mut mun 6v poika kyllä tykkää HP:sta.
Meillä mies kyllä halii ja pusuttelee. On niin paljon pois kotoa et vissiin pysyy tää suhde vireessä sillä keinoin! Tänäkin aamuna kun tuli yövuorosta, niin ekana ennen suihkuun menoa ja syömistä tuli mua hellimään kun oli kuulema niin ikävä...Meillä on yhteistä taivalta takana 10,5 vuotta ja on niin ihanaa kun edelleen kaivataan toisiamme ja ollaan ihan rakastuneita:) Tietty tässäkin on suvantovaiheita ja hankaalaakin, mut pääasiassa homma rullaa erinomaisesti.
Toivottavasti myös Rapuäiti saa miehensä jälleen innostumaan:)
en nyt muista mitä piti vielä kommentoida..Kivaa päivänjatkoa kaikille!
Se on muuten Lost-päivä tänään ja VITSI miten jännään kohtaan viimeks jäi....Pakko kattoa!!
äitykkä ja poikanen , ens viikolla jo 5kk ....voi kun aika rientää:(
Täältäkin löytyy Harry Potterin fanittaja:) Uusin kirja on vasta varauksessa kirjastosta, joten älkää nyt vaan paljastako juonesta mitään ;). Lukeminen on muutenkin tällä hetkellä melkein ainoa harrastus, lukuunottamatta satunnaisia lenkilläkäyntejä. Harmi vaan, että mitä vanhemmaksi tulee, niin sitä vähemmän tulee vastaan enää sellaisia todella hyviä kirjoja. Eli on tyydyttävä kahlaamaan niitä vanhoja tuttuja läpi uudestaan ja uudestaan. Mielelläni otan siis vastaan kirjavinkkejä! Nyt oon lukenut noita Jane Austenin romaaneja; saa vähän seurapiirielämää ja romantiikkaa tähän kotiäidin elämään :D Mitäs te muut marrasmammat harrastatte, olisi kiva kuulla!
No nyt sitten pääasiaan, eli tietysti vauvaan...Meidän neiti ei ole vielä ymmärtänyt tuota syömisen jujua. Ollaan nyt vajaa kaksi viikkoa harjoiteltu pienillä makusteluannoksilla ja neiti vaan työntää ruoan suustaan. Ei se ilmeisesti hänen mielestään pahaakaan ole, mutta ei vaan ymmärrä niellä.
No nyt tyttö vaatii viihdykettä, eli jatketaan taas myöhemmin...!
Mä luin " pieniä maanjäristyksiä" hetimiten synnytyksen jälkeen se oli ihan ok, sitten samalta kirjailijalta oli se " hyvä sängyssä" sekin oli ok. Kirjailijaa en muista yhtäkkiseltään. Katson aina noista vauva-lehdistä mitä uutuuskirjoja on tullut ja sit ei muuta kuin varaamaan kirjastosta. Oon myös lukenut Kathy Kellyä ihan ok. Ostan pokkareita kun ei jaksa aina hakea kirjastosta. Välillä kun ostaa englanninkielisiä pokkareita saa ihan tuoreita uutuuskirjoja.
Hei muuten vielä sain joululahjaksi sen kirjan " ruuhkavuosi" , se oli aika karu, mutta mun mielestä hyvä.
---
Mä en ja saa hyvin nukuttua, kun herään ensimmäiseen syöttöön, niin jotenkin sen jälkeen vaikea saada unesta kiinni. Tuntuukin että on kroonisesti väsynyt välillä enemmän välillä vähemmän. Toivottavasti sitten joskus helpottaa kun nuo yösyötöt jäävät pois. No sit tulee kuitesti tilalle tutti-suuhun-vauva-ei-väsytä-jne jutut. No toivottavasti joskus helpottaa.
Lost on kyllä jotenkin tunnelmaltaan hirmu pelottava. Aika jännä miten musiikilla ja kuvauksella saadaan aikaan pelottava tunnelma vaikka mitään todellista " pahaa" ei tapahdu.
Tänään on keitetty sitten parsakaalia, katsotaan miten uppoo neitiin. Meillä huomenna 5 kk neuvola ja ma rokotustutkimus 2. kerta.
Matkarattaitta en oo edes kerinny vielä todella pohtii.
väsynyt touko ja Minttu-vauva
Kiirettä pitänyt, mutta lukemassa olen kyl käyny. Ja taphatu vaikka mitä! Minultakin osaanotto, soleil10.Paljon voimahaleja!!!!!
10KAKS: Minä alotin uutta potteria lukeen, mutta en oo viel kovinkaan pitkälle päässy. Täytyy kyllä pääsiäisen aikaan yrttää lukea, kun mieskin lomalla. Ja kun mummolaan mennään, niiin enempi aikaa. Uusinta on kyllä kehuttu parhaimmax, saas nähdä. Minusta ne on aivan huippu hyviä, vaikka muuten en mikään fantasia fani ole =) dekkareista ja muutenkin jännäreistä tykkään. Tykästyin petra hammesfahrin kirjoihin, kun kirjastosta sattui mukaan. Ja ei kai tässä hirmusesti muita harrastuksia ole. Tykkään näperrellä kaikkee pientä ja laittaa kotia. Jos syksyllä sais alotettua jotain pajukurssia tai muuta vastaavaa. Leffoja kyllä katotaan, jos vaan suinkin mahd. Mies aikamoinen friikki sillä alalla.
Minullakin siivousta ollu tässä jo muutaman päivän. Imuri parkkeerannu olohuoneeseen. Kaappeja ym olen siivoillu. Meillä kirjat ollu puol vuotta laatikoissa muutosta asti, kun ei oikein ollu hyllyä mihkä laittaa. Nyt sitten ahdoin suosikit sellaseen matalaan kirjahyllyyn, just mahtuvat (ollaan kirjafaneja)ja kunnes hokasin, että meidän nuppuliini poitsumme kohta käy niitä lukeen. No täytyypä sitten miettiä asiaa uudemman kerran.
TEin eilen ihan varmuuden vuoksi raskaustestin. Ja negatiivista näytti, niin kuin pitikin. Kun pikku vaatteita olen myynyt pois, niin ajattelin, et oishan se nyt julmaa jättää vauveli ilman vaatteita. On toki ehkäisystä huolehdittu, mutta eihän sitä koskaan tiedä, mitä kohtalo tuo tullessaa...
Mua ihan huvitti se ponnari juttu! Varmasti söpön näkönen! Meidän ukkelille sais teipata ponnarin kiinni niihin muutamaan haiveneen, mitä sattuu suurennuslasin avulla löytään. On ne kyllä ihan hippasen jo kasvanu. Ja kaikki sanoo, et kalju, mutta ne vaan on huono näkösiä. On niitä kutreja, mutta niin vaaleita j alyhkäsiä ettei meinaa huomata. =)
Matkarattaista. Olen ajatellut sellaiset hankkia, en kyllä viel ole yhtään tutustunut. Meillä, kun tuo mies sivaria suorittaaa, niin kela maksaa. Jotain hyötyä tuostakin hommasta. Ja trip trap kyllä kovasti kans kiinnostais. Ja itse tykkään melko neutraalista väristä, niitä oli tosiaan aika erikoisia. On se kyllä julmetun kallis, saas nähdä.
Ja haalarista en oikeen tiedä. Äp ei meidä ukolle mahdu. Ja meillä on sellanen fleece haalari, siskon lapsen vanha,se on ihan kiva. Luulen, että pärjätään sillä, kun eipä tuo viel hirmuisesti vesiputeissa kahlaile. =) Toisin on esikoisen kanssa, eipä paljon mukavempaa ole kuin vesi putit.
Minun mies kyllä jaksaa pusutella ja halitella. Ja kuunnella motkotuksiani ja kaikkia älyttömimpiäkin juttuja. Ihana on!!!!
Ukkeli syöny kahtena iltana kaurapuuroa. Herkullista on!! Ja vähän paremmin nukkunut. Söi yöllä 3 kertaa ja tutia piti muutaman kerran laittaa. Poika unohtanut ihan kääntymis jutut. Pötköttelee vaan lattialla ja kattelee maaailmaa.
Nyt lapsille ruokaa. Tulipas maraton kirjotus!!
Joku (olikohan 10kaks?) puhui oman huoneen laittamisesta pojalle, koska oot ajatellut siirtää omaan huoneeseen? Itse oon harkinnut josko tuossa 6 kk tietämillä sais siirrettyä mut katsotaan nyt, on kuitenkin niin ihanaa kun Lotta tuhisee meidän huoneessa :) Ja sitten kun vielä mennään nyt täysimetyksellä, niin ehkä parempi odottaa vähän pitempään kun kuitenkin kiinteiden antaminen ois tarkoitus aloittaa tuossa 6 kk:n tietämillä. Ettei tulis liikaa muutosta toiselle paralle ...
odottelija76: meidänkin Lotalla on pitkä tumma tukka.
vähän on harventunut joistain kohdista, mut eiköhän se
kasva kuitenkin takaisin :)
Kirjoista: itse on ole Harry Pottereita lukenut, yksi tosin
taitaa kirjahyllyssä olla. Mä oon Patricia Cornwell-
fani, varsinkin Kay Scarpetta-kirjoihin oon jäänyt koukkuun, ne on niin hyviä! :) Uusin on vielä lukematta, odotan kiihkeästi että pääsisin siihen
käsiksi...
Joku puhui syöttötuoleista ... meillä on jo syöttötuoli valmiina odottamassa, kun ostettiin käytettyinä Emmaljungan yhdistelmävaunut vm. 2002, syöttötuoli, pinnasänky, hoitopöytä ja rintareppu. Maksettiin niistä 450 e.
äitykkä80: ikävää että yöunesi ovat vielä katkonaiset, toivotaan
paranemista niiden suhteen!
Meillä Lotta nukahti eilenkin illalla omatoimisesti omaan sänkyyn,
jee!! Ei saa varmaan hehkutella liikaa ettei tuu takapakkia ...
mut ihan pakko, kun saan omaa aikaa itselleni sen jälkeen.
Tänään herättiin jo klo 7.30 vaikka yleensä nukutaan klo 9 asti.
Mut ei auttanut kuin nousta kun Lotta jutteli ja huuteli niin että
nukutuksi ei enää saanut, ja mieskin on tämän viikon yövuorossa
niin oli annettava nukkua rauhassa ;) Meni sitten normaalia aiemmin
päiväunille. Tietysti, kun ollaan suunniteltu menevämme illalla
käymään autoliikkeen Ford-illassa, eiköhän sitten meiän päiväunet
oo ihan eri aikaan tänään kun parina viime päivänä .. No, katsotaan
miten käy.
Parturiin ois pakko kohta päästä, on tukka jo niin kamala! Mutta kun
Lotta ei oikein suostu syömään pullosta niin en oo päässy lähtemään
3 tunniksi pois jotta saisin värin päähän ... Pakko kai ostaa kaupasta
joku väriputeli ja värjätä sillä. Höh.
Päivänjatkoja kaikille!
[color=purple] Omasta huoneesta: Olen ajatellu että ennen 6kk laittasin pojun omaan huoneeseen. Kuulema ennen sitä on helpompi, lapsi ei huomaa muutosta tms.
Olen muuten kuullut yhden täysimettäjän laittaneen lapsen omaan huoneeseen jo 1kk iässä. Siellä huoneessa oli äidille hyvä tuoli ja kävi yöllä syöttämässä lapsen toisessa huoneessa.
Kampaaja-hommia: Pitäis kanssa lähteä joku kerta (sitten, kun sitä rahaa ois..) niin kampaajalle. Ois ihana saada leikattua näitä vähän ja laitettua jonkun värin. Saa nähä meneekö syksyyn. Tällä hetkellä rahat tiukilla!
Muuta asiat.
Pitäis varmaan mennä kelaan jo tekemään se vanhempainrahan siirto isälle. Ettei jää viime tippaan. Kelan toiminta ei tunnetusti ole ripeintä mahdollista.
Noh, josko sitä vielä siivois. Ens viikolla päästäänkin eroon tästä isosta pöydästä ja pakastimesta. IHanaa!
10kaks
Minttu nukkuu neljättä tuntia ulkona, kerkeän vielä lisäillä vähän.
Kuukautisista: Mulla alkoi menkat 6 vk synnytyksen jälkeen kesti 10 päivää, aloitin heti sitten cerazette pillerit ja ei ole tullut menkkoja niiden aikana, välillä pientä tiputusvuotoa.
Vauvan hiuksista: Mintun hiukset on kasvanut, mutta puolessa päässä on makuukalju, joka ulottuu nyt myös sivuille, kun pää kääntyy niin vilkkaasti.
Kävin tilaamassa TrippTrapp syöttötuoliin uuden funraitaisen pehmusteen, se oli jotenkin makee. Voiskohan pian jo alkaa istuttaa vauvaa syöttötuolissa ruokailun ajan.
Meillä on ollut känkkäränkkä kylässä eilisestä iltapäivästä lähtien ja veikkaan että saattaa tuoda pojalle hampaan tullessaan. On ollut niin omituisia kitinöitä, ikenien hinkkaamista ja aristamista, runsasta kuolaamista, huonoa ruokahalua, sylin kipeyttä jne että oon tuuminut mahtaisko sieltä alaikenestä kohta yksi hampu puhjeta. Poika ei ole kauheasti antanut suuhun kurkkia, mutta mielestäni siellä näkyi sellainen hassu reikä toisen hammaspatin kohdalla. Jokohan sieltä kohta hammas tupsahtaisi... Joko muilla marrasvauvoilla on hampaita ja onko ollut kiukkuamista yms hampaan puhkeamisen yhteydessä?
Viime yönä poika nukkui suht hyvin, muttei syönyt kuin kerran (normaalisti syö öisin 2-3 kertaa). Aamuyöstä sai ihan hirmuiset kilarit kun tarjosin tissiä. Heräsin siis kitinöihin ja kuvittelin että pojalla on normaaliin tapaan nälkä kun edellisestä syötöstä oli jo viitisen tuntia. Oli nälkä tai ei, rintaa ei huolinut, raivosi ja kiukkusi vaan. Tyyntyi ja nukahti kuitenkin nopeasti kun laitoin takaisin sänkyyn ja lykkäsin tutin suuhun.
Tänään ei ole sitten tissi kelvannut ja pullostakin on syönyt huonosti. Aamulla herätessä söi pullosta rintamaitoa 100ml ja kolme tuntia myöhemmin vain 20ml + vähän ruusunmarja-vadelmasosetta. Normaalisti lähdetään toisen syönnin jälkeen vaunuttelemaan mutten uskaltanut tällä kertaa kun mietin että noin huonolla syömisellä pojalle saattaa tulla nälkä kesken lenkin ja sitten ei ole kellään kivaa.
Poika nukkuu päikkäreitä nyt sitten omassa sängyssään ja taidan mennä itsekin hetkeksi nukkumaan kun on jotenkin niin väsy olo.
Palailen varmaankin myöhemmin kommentoimaan päivän puheen aiheita... :-)
Ei musta kovin aktiivista kirjoittajaa näköjään saa mutta silloin tällöin toisinaan...
Meillä on ollut alusta asti ne gracon rattaat ja käytettykin, ihan kun cittariin mennään ollut kätevä nostaa kaukalo siihen.
Annettiin sitä kurkkua kalvaa ja tykkäsi kovasti.
Hyppykiikun idea alkaa aueta neitille, jalat joustaa mukana.
Ja ne helistin tossut kun on jalassa niitä on mukavaa tutkia. Tosin se huono puoli että niitten myötä ruvennut repimään tavallisiakin sukkia jalasta pois...
Mein pitäis ostaa pinnasänky, ollut kehto käytössä.
Ja kai sitä syöttötuoliakin voisi jo katsella.
Keväthaalarina menee vanupuvut, meil on 3 erilaista ja joku fleecehaalarikin löytyy, niillä pärjäämme.
10kaks, olit jo toistamiseen unessani... Ja aika kiva ratkaisu töihin menosi. Meillä ei toimisi, ei mitenkään.
Mutta nyt jotain hyödyllistä tekemään...
[color=purple] En muista kommentoinko sillon siihen cittari-hommaan. Mutta että me naurettiin miehen kanssa :D Ihmeellisiä unia sulla on :)
*naureskelee*
Unista puheenollen. Mä taas näin ihan kamalaa unta. Jere kuoli siinä unessa Helsingissä Lastenklinikalla. Keksin selityksen tälle unelle.
Johtunee siitä että Jere lähti synnyttyään sinne ja olin paniikissa, että mitäs nyt.
Menkoista: ei ole vielä alkanut. Ehkä tässä lähiaikoina?
10kaks ja Jerppuliini
Meillä meni LOST innostus niin pitkälle, että jo ekan jakson jälkeen käytiin ostamassa koko ensimmäinen tuotantokausi. Ollaan jo katsottu kaikki. Oli kyllä tosi hyvä! Nyt vaan pitää malttaa, että toinen kausi näytetään loppuun jenkeissä ja sitten se tulee myyntiin myös suomeen.
Luen paljon. Meillä kämppä notkuu kirjoja. Seuraavaan asuntoon, johon muutetaan, on pakko tehdä oma huone kirjoille. Olen kyllä aina haaveillutkin omasta " kirjastosta" . Onneksi mies on samanlainen " kirjafriikki" , joten riitaa ei tästä aiheesta tule. Tällä hetkellä menossa Dan Brownin Enkelit ja Demonit, tykkään. Luen myös Irshad Manjin Islamin Kahdet kavot, Puheenvuoro suvaitsevaisuuden ja muutoksen puolesta, kirjaa. Todella kiinnostava kuvaus elämästä islamilaisessa kulttuurissa.
Ostin ne Pulsen Mama`s and Papa`s matkarattaat eilen. Kokeilin ja huomasin, että niitä pystyy työntää hyvin yhdellä kädellä, vaikka yhtenäistä aisaa ei olekaan. Tänään mennään ruokaostoksille uusilla rattailla, kyllä on varmasti helpompi liikkua kun ovat niin kevyet.
Onni nukkuu päikkäreitä. On nukkunut tosi hyvin nyt pari päivää. Alkaa äitiä jo mietityttää, että onko kaikki kullalla hyvin. Kuumetta ei ainakaan ollut ja muutenkin vaikuttaa terveeltä..
Auringonkukalle tsemppiä Känkkäränkän kanssa. Kyllä kuulostaa siltä, että olisi hampaita tulossa. On kyllä mageen näköistä sitten kun suusta pilkottaa hammas! Niin ja voih, jollain oli vauvalla pitkä tukka! Ihanaa! Varmasti suloisen näköistä :)
Taas yksi katkonainen yö takana. Tosin ei ole vaavin syy, vaan ihan itessä. Ihan hirvee hiki nykyään öisin, täytyy varmaan ruveta nukkuun alasti :)
Meille on tullut neidille yksi hammas alas (ikää 5 kk) ja toinen tekee tuloaan viereen. Ei meille mitään suurta kitinää ollut. Hieman oli ehkä öisin levoton, mutta laitoin supon niin helpotti. Nyt kalvaa leluja siihen hampaaseen. Annoin sellanen kylmän purulelun, mutta sitä ei hokannut siihen hampaaseen kalvaa.
Pari päivää sitten alettiin maisteleen riisipuuroa. Aika huonosti pelkkä puuro menee, mutta laitoin vähän hedelmäsosetta niin johan maistui.
Ihanaa...eilen oli kampaajalla ja huomenna lähdetään sinne Lappiin lomaileen. Täytyykin varmaan lähteä kattoa mitä ottais mukaan. Onneks mökissä on pesukone, ei tarvi kauheita määriä roudata tavaraa.
Mutta hauskaa päivänjatkoa ja toivotaan että kevät tulisi ja pian. (juuri tulin lenkiltä ja loskassahan on kiva tarpoo vaunuilla)
Möhköli
Olenkin ollut koko alkuviikon kirjoittelematta ja tyytynyt pelkkään lukemiseen. Meidän pikkukaveri tuntuu rauhoittuvan päivä päivältä, mikä on hirmuisen huojentavaa. Niin villi alku meillä oli. Oli muuten mielenkiintoista lukea uudesta Kaksplussasta vauvojen tempperamentista, koska olen paljon sitä asiaa tässä miettinyt. Meidän poika on meinaa (ainakin nyt vauvana) temperamentiltaan ihan erilainen kuin me vanhemmat. Me olemme aikas rauhallisia, mutta poika on äkkipikainen ja hymy vaihtuu huutoon sekunnissa. Saattaa olla, että tästä se rauhoittuminen alkaa. Siinä jutussa kyllä luki, että vauva-ajan temperamentti säilyy. Saa sitten nähdä.
Meidän pojalla ei tunnu olevan minkäänlaista meininkiä aloittaa kääntymistä. Lattialla ollessaan vaan tykkää puuhailla äidin toimia. Ei oikein tarvitse/halua edes leikkiä leluillaan, joita mä aina laitan lähelle. Tuntuu vaan, että tämän ikäisen jo pitäisi olla hiukan edes kiinnostunut kääntymisestä.
Jassoo, nyt kaveri heräs päiväunilta eli heipat!
[color=purple] Nyt se iski tajuntaan tosissaan! Meijän vauvat on jo isoja !! Vasta äsken ne synty *nyyyh*
Lukee noita juttuja 3vkon ikäsistä, oi voih. Tahtoo uudelleen raskaaksi!
Unohdetaanpa noi puheet. Halutaan nauttia tämän ensimmäisen ensimmäisistä vuosista " ihan rauhassa" .
soleil10:
Mä olen myös harkinnut (huomaa sanamuoto ;) johonkin jumppaan lähtöä.
Painonpudottajat:
Olen miettiny miten sais sen pinon helpoiten kasaan. Täällä kun ne tuppaa tippumaan aina johonkin piiloon. Sopiiko, jos innostusta vielä riittää, että laitatte mun s-postiin niitä tuloksia?
Itelläni ei ole vieläkään tuossa vaa`assa pattereita vaihettu. Punninnu olen silti itteni, eikä mitään ole kyllä tässä ruhossa tapahtunut! Että on surkea olo tästä asiasta.
Joitain aiemmin tiukkoja housuja menee kyllä nyt päälle. Oliskohan jotain silti tapahtunut, vaikkei vaaka sitä näe :)
Äh, päätin että mulla on tänään siivouspäivä. Tää kämppä onkin päässy jo KAMALAAN kuntoon!
Aletaan laittamaan tätä Jerenkin huonetta. Tyhjennetään turhat tavarat pois. Kuten: tietokonepöytä, pakastin.
Tilaan varmaan hobby hallista verhot. Ja ajattelin kesällä maalata huoneen, todennäköisesti vihreällä.
mutta, imuri odottaa tuossa jo!
10kaks ja Jere 4kk ja 1½vkoa reilu
ai juu, se s-posti: virtanenm@suomi24.fi