Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***TOUKOjen torstai turinat***

06.04.2006 |

Huomenta!

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6909925&p=2&tmode=1&smode…

Uni kaikkosi kokonaan tuossa 5 aikaa, joten turha kai enää sängyssä pyöriä. Meinasin uimahalliin lähtö, se ainakin auki tähän aikaan aamusta!

Dolosa ja sintti 32+6

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi olkoon ja hyvä et ottivat sun tarpeet ja toivomukset huomioon!

millon on nyt SE päivä jos saa kysyä?

täällä muuten ihan päin vastoin..ollaan valmiita synnyttää perätila-vauvaa vaan ettei joutuis sektioon. leikkauskammo vaikka mua ei oo ikinä ollu leikkauksessa.

my_selene ja perätila neiti rv 32+

Vierailija
22/33 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Eilinen päivä meni niin nopeasti ettei koneelle ehtinyt. Miehellä alkoi vapaat niin on asioiden hoitoa niin ja sitten ilta meni kummipoikamme nimipäivillä, jotka kyllä oikeasti on vasta tänään.

Neuvolassa tuli käytyä ja kaikki ok. Ja tiistaina olisi äitipolilla käynti niin siellä täytyy pyytää että pissa katsotaan niin ei tarvitse erikseen ensi viikolla mennä neuvolaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se päivä on 2.5, joten mä voisin kyllä hankkia jo aamukamman ; )

Vierailija
24/33 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten ihan osuta samaan aikaan polille :) Kattelin vaan, että säkin asut hyvinkäällä.

Ja se siitä auringon paisteesta... Nyt sataa lunta!

Vierailija
25/33 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea laura03 sektiopäätöksen ja " eräpäivän" saamisesta;).

Kummeista on vissiin ollut joskus jotain puhetta. Me on pyydetty miehen siskoa ja mun yhtä kaveria kummeiksi. Esikoisellakin on vain kaks kummia ja niin tulee olee tälläkin.

Laitoin eilen yhden kaapin valmiiksi niin että tänään illalla ajattelin kuluttaa aikaa vauvan vaatteita sinne järjestellen. Ihan kiva saada jotain sitten jo pikkuhiljaa valmiiksikin:).

Eilen illalla tuli taas niin kauheasti potkuja kohdunsuulle, ettei mitään rajaa. Tuntuu tosi ilkeälle. Oliskohan mitään kotikonsteja millä vauvan saisi kääntymään;).

Ihanaa kun on jo torstai ja pian alkaa viikonloppu!

äiskä-04 rv 32+4

Vierailija
26/33 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Olen ollut poissa palstalta hetken ajan ja tuntuu että päiväkohtaiset pidot senkun kasvaa.olisi siis niin paljon kommentoitavaa, etten enää muista mitä piti sanomani.

Omaan masuun ei sen kummempaa.vauveli on hyvin pää alaspäin ja painaa kovasti mua.Kävely on aina hetkittäin tosi kivuliasta, mutta muuten menee hyvin.Oon vielä töissäkin, teen muutamia ylimääräisiä päiviä, mutta viimeinen työpäivä tulee olemaan ens ke.Se on ihan ehdoton.

Eilen oltiin miehen kanssa neuvolan perhevalmennuksessa ekaa kertaa.Aika tylsää oli eikä siellä mitään uutta tullutkaan.En tiedä mennäänkö enää.Sen sijaan käynti synnytyssairaalaan on ens vkolla, ja sinne tietty mennään. Kyllä se synnytys yhä useammin on mielessä!

Olin tänään Hulluilla Päivillä ja ostin kaikenlaista vauvatavaraa. Ei olisi pitänyt poiketa, kun teki mieli ostaa kaikki.Meilläkin vihdoin alkaa olla kaikki tarvittavat perustavarat.Viime viikonloppuna sain kaverilta kaksi muovikassillista neutraaleja vaatteita ja hän lupasi antaa sitten vielä muutaman kassillisen lisää sen mukaan kumpi tulee, tyttö vai poika.

Täällä on ollut puhetta nimistä.....meillä on muutama vaihtoehto valmiina.Enemmän tulee mieleen tytön nimiä...oiskohan toi enne jostain?Eilen kaveri sai pienen tyttövauvan, mennään huomenna katsomaan.Kyllä se olisi jo niin ihanaa saada oma nyytti syliin.tosin meidän asuntoasiat on edelleen rempallaan eli tässä yksiössä saadaan olla toukokuun loppuun asti, mutta jatkosta ei ole tietoa.Muutaman ystävän kanssa vitsailtii että ollaan sitten asuttomina teltassa vauvan kanssa jossain leirintäalueella....mua alkoi puistattaa!Täytyy olla optimistinen, että joku kämppä löytyy, edes väliaikaiseksi ratkaisuksi.

Hyviä vointeja kaikille!

Ahava ja vauveli rv 36

Vierailija
27/33 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluin, jonka olen kuullut: Mene peiton alle pimeään pyllistämään ja käske miehen tuikuttaa taskulampulla jalkoväliin. Vauva kuulema kääntyy valoa kohti :D

-ja tämä on esitetty ihan toimivana keinona!

Toinen keino on vyöhyketerapia, vaikkei se kotikonsti olekaan. Silti varmaan lempeämpi kuin ulkokäännös.

Mulla kääntyi yksi viime hetkellä (seuraavana päivänä oli lääkärintarkastus, josta olisin saanut lähetteen käännösyritykseen, jos se vielä olisi ollut tarpeen) oikein päin, kun näin yöllä unta, että olin käännöksessä =O Se tuntui aika inhalta.

Vierailija
28/33 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevis67, vielä sitä jaksaa uida, tosin ei niin nopealla temmolla kuin ennen. Siihen kilometrin pintaan olen uinut, kerran viikossa pyrkinyt käymään. Nyt on ollut taukoa kun en viitsinyt kättä suotta rasittaa. Uiminen on tosiaan helpompaa kuin kävely.

Viime viikolla huomasin hukanneeni sen auton luovutusosan, mutta tänään sitten....Enpä ole aikoihin sulkenut puhelinta tai akku loppunut. No tänä aamuna sitten kulutin akun loppuun ja laitoin puhelimen lataukseen. Pin-koodia kun kyseli niin onneton löin sen sitten 3 kertaa väärin ja kortti tietysti lukittiin. Ja puk-koodin saa ainoastaan soittamalla, joten ei auttanut kuin ajaa enolle ja vihaisena menin sinne ja pyysin vain puhelinta lainaksi. Kyllä taas nauroivat kustannuksellani...Itse rupesin jo epäilemään että mistä kaikkialta soittavat kun unohdan lapseni...Mun äiti on sanonut monesti että itseskin hukkaisit jos et olisi yhtenä kappaleena!No nyt jo vähän naurattaakin =)

Joku muukin oli ollut neuvolan synnytysvalmennuksessa. Itse tulin juuri ja en todellakaan saanut siitä mitään irti. Jäin kanssa miettimään josko ei enää tarvitsisi mennä. Sairaalaan pitäisi varata tutustumisaika, sen haluan kyllä käydä läpi.

Mahassa on biletetty tänään joka välissä...Mulla ei ole onneksi ollut vielä tilannetta että olisi liikkeitä joutunut laskemaan, ilmoittaa kyllä päivittäin olemassaolostaan. Nyt odottelen pinnasängyn kasaajia (pikkuveli vaimoineen) paikalle. Saisi jotain näkyvää tähänkin kämppään. Kaveri lupasi tulla heti kun äippäloma alkaa poikien kanssa vieraisille tampereelta ja nuorempi on 4 kk joten saa sitten ottaa unet siinä. Hällä rupeaa kuulemma hermo jo menemään poikien kanssa kotona kun mies vielä tekee pitkää päivää. Lupasin majoittaa niin pitkäksi aikaa kuin vain viihtyvät, koska tällä hetkellä pelkään tosi paljon töistä poisjääntiä....Mitä mä sitten teen muuta kuin odotan??? Edes synnytystä en ole ruvennut jännittämään, otetaan näköjään asia kerrallaan!

Vointeja kaikille!

Dolosa ja sintti 32+6

Vierailija
29/33 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura onnittelut! Hienoa että sait sektion, eikä tarvitse pelon kanssa lähteä synnyttämään! Sulla on tosiaan sitten jo kuukauden päästä oma nyytti sylissä. Ihanaa! :)

peik, kuulostaa aika hassulta tuo vinkkisi. Mutta kohta olen sen verran epätoivoinen että kokeilen. :D

Minäkin otin ja mittasin mahan ympäryksen ja 101 oli tulos.

Mites onko teille muille tullut noita raskausarpia? Mulla on ihan tuolla alavatsalla haaleita parin sentin pituisia muutama. Mies aina säälii minua kun vatsa on niin pinkee eikä nahka enää veny, mutta kyllä minä vielä pärjään. Ja mahahan vielä ehtii kasvaa vaikka kuinka. Huh.

Vierailija
30/33 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauralle onnittelut sektiopäätöksestä! Varmasti helpottavaa kun kerran synnytyspelko on niin kova! Vaikka itse oonkin samoilla linjoilla my_selenen kanssa, että ennemmin yrittäisin vaikka perätilasynnytystä alakautta kun menisin sektioon =D Leikkauspelkoa ei oo, mutta mielelläni en sektioon menis kun oon niitä muutaman katsonut sieltä verhon toiselta puolelta. Vaikka onkin ihan simppeli ja nopea toimenpide =)

red_cat, mulle tuli silloin muutama viikko sitten toiseen rintaan pari arpea mutta muuten ei oo arpia tullut... vielä...

Nauratti äsken, että meidän perheessä taitaa osat olla vähän päälaellaan =D mies kävi Tampereella kirjanpitäjällä ja oli sitten samalla käynyt vähän shoppailemassa. Oli ostanut itelleen vaatteita 400 eurolla... ja oli vielä käynyt hulluilla päivilläkin mihin mua taas sitten ei kyllä ihan suosilla saa. Näin meidän perheessä =D

[color=red]pikku-milli & paco 36+6[/color]

Vierailija
31/33 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sektiosta vielä sen verran et kyllä pystyisin mennä leikkaukseen jos ois pakko mut alateitse paranis nopeemmin. sektion jälkeen ei sais tehä paljon mitään ja olla tosi varovainen. mulla kun on nää kaks apinaa täällä kotona ja ne ei tod kysy jaksaako vai saako nostaa liukumäkeen, keinuun tai istua hiekkalaatikolla. siks olis helpompaa synnyttää alateitse. no, tuskin edes tarvii miettiä kun ehtii vielä käänyä moneen otteeseen.

kohta iltapalalle ja sitten odottamaan teho-osastoo. nukkumaankin menen varmaan ajoissa ku on pinetä päänsärkyä. =(

huomiseen..

my_selene ja neitinen rv 32+3

Vierailija
32/33 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura --> Hienoa, että sait sektiopäätöksen. Luulisi, että nykypäivänä tuollainen päätös olisi selvä, jos äiti todella keskusteluista huolimatta tuntee erittäin voimaksat pelkoa. Ja eikös sinullakin ollut yksi todella rankka synnytyskokemus takana?

Ahava --> Voi kun asuntoasianne selviäisi. Esikoista odottaessa jouduimme vesivahingon takia evakkoonkin, ja kyllä oli stressaavia nuo muuttotouhut. Sitä vain mietti, että mitä jos joustuisi pienen vauvan kanssa muuttamaan tai vaihtoehtoisesti olemaan ilman vettä kotona. No, onneksi asioilla on tapana selvitä. Raskausaikana ei vain toivoisi enää muuta isoa mietittävää tai stressattavaa ylipäätään.

Painoasioita miettivät --> Mä pakkasin suosiolla sairaalakassiin tänään äitiyshousut -sellaiset, jotka tosin nyt hieman jo puristaa mahan kohdalta. Yhdestä kokemuksesta viisastuneena tiedän, että normaaleihin vaatteisiiin en heti tule mahtumaan. Shoppailin eilen kaupungilla ja ostin kesäksi yhdet leveät kesähousut ja yhden hameen. En taatusti mahdu ns. omiin vaatteisiini, enkä jaksa kulkea kaavuissa koko kesää. On jotenkin parempi mieli, kun ajattelen jo suosiolla, että muut kesävaatteeet menevät sitten vuoden päästä taas. Ja aina noille isompikokoisillekin vaatteille on joku tyytyväinen käyttäjä lähipiirissä, etteivät hukkaan mene. (Mikäli nyt siis palaudun omiin mittoihini, kuten esikon jälkeen.)

Sairaalavaatteita miettivät--> Riippuu vähän siitä, milloin vauva syntyy ja millainen keli toukokuussa on. Joskushan on tosi lämmintä jo. Nyt kassissa on 50 cm valkea body, samankokoiset roosat potkuhousut, kevyttoppapuku, puuvillamyssy, pienet töppöset ja ohuet lapaset. Esikoinen oli aikanaan pikkuruinen ja hukkui 60 cm vaatteisiin. Tulokkaasta ei tosin tietoa. : ) Kuulun niihin ihmisiin, joiden pukeutumisen vähyyttä muut päivittelevät. Olen lapsesta saakka ollut sellainen, että inhoan turata paljon päälle, kun aina tulee kuuma. Esikoinen on samanlainen -on aina ollut. Ylipukeminen tekee neidin aina kiukkuiseksi. Tulevasta pienokaisestahan emme tiedä vielä. Jos vaikka on tullut isäänsä, jota helpommin kylmää. No, uskoisin, että kevyttoppapuku on varsin riittävä, vaikka jo huhtikuun lopussa syntyisi.

Voikaa hyvin.

ps. Onpa jännä katsoa, milloin tänne ilmestyy synnytystaroinoita. Suurella todennäköisyydellä pian!

Vierailija
33/33 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tullut painoa lisää tähän mennessä tasan 30kg, enkä todellakaan hukuta itseäni suklaaseen ja shipseihin. Yritän liikkua päivisin mahdollisimman paljon, minkä liitoskivuilta kykenen. Olin kyllä ennen raskautta ihan " missimitoissa" eli 176cm/60kg. Ja nyt siis 90kg. Johtuneeko tuo minun hurjaakin hurjempi painonnousu sitten aika alhaisesta lähtöpainosta, sitä en tiedä??? Tuntuu välillä ettei kenelläkään muulla ole vastaavaa painonnousua, ja koko ajan odottaa että se hidastuisi, mutta eipä vaan hidastu.

Kai nää kilot saa suurimmaksi osaksi pois synnytyksen jälkeen :DD

Iloista odotusta kaikille ja hyvää kevättä

Toivottelee Jasmina+" Maria" 32+4