Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***TOUKOjen torstai turinat***

06.04.2006 |

Huomenta!

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6909925&p=2&tmode=1&smode…

Uni kaikkosi kokonaan tuossa 5 aikaa, joten turha kai enää sängyssä pyöriä. Meinasin uimahalliin lähtö, se ainakin auki tähän aikaan aamusta!

Dolosa ja sintti 32+6

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää uintipäivää Dolosalle! Millaisia matkoja jaksat masun kanssa uida? Itse käyn välillä uimassa iänikuisissa bikineissäni, tyylikään ei ole puhdasta rintauintia, kun en osaa liukua veden alla. Mutta kivaa uiminen on, ja huomattavasti kivuttomampaa kuin maanpinnalla käveleminen!

Muistaakseni jollakin teistä oli kipuja lonkissa nukkumisasennoista johtuen. Sain sairaalasta vinkin laittaa tekokarvakangasta palaset lantion kohdille sänkyyn yöksi. Kokeilin nyt viime yönä ensimmäistä kertaa ja tuntuihan tuo karvaturjake hiukan lonkkakipuja helpottavan. Kokeilkaa ihmeessä, jos tuollaista vaivaa on ollut.

Kevis rv 32+3

Vierailija
2/33 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta pitäis lähteä neuvolaan ja ulkona on sitten niiiiiin ihan sää taas. tulee olee raskasta työntää vaunut " lumessa" . tälläkin hetkellä sataa lunta. kevätmieli on kyllä pahasti hukassa. =(

säätiedotusta en oo edes viittiny seurata koska alkaa vaan enemmän masentaa..

nukuin taas tosi hyvin mut silti väsyttää, pitäis vissiin mitata hemppaa tänään ku siihen on mahollisuus. palaan tänne takasin kunhan ollaan selvitty neuvola/kauppareissulta.

my_selene ja neitinen rv 32+3

..jee..huomenna taas perjantai! =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka voikaan ihmistä väsyttää! Jossain toisessa ketjussa puhuttiin loppuraskauden tunnekarusellista. Mulla taitaa olla sellanen päällä, tuntuu kuin hormonit ottaisivat totaalisen ylivallan:) Kaikki ärsyttää heti aamusta lähtien, eikä toi harmaa sää auta yhtään...Jos ei olisi pakko pukea päälle ja hoitaa asioita, hautautuisin sänkyyn kolmen suklaalevyn kanssa.

Onneksi fyysinen olo on suht hyvä. Nukun ihan hyvin, eikä ole kolotuksia.

Nyt täytyy rämpiä suihkuun. Parempaa päivänjatkoa kaikille:):)

Vierailija
4/33 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti nukuttu yö taas takana. Tyttö pitää vapaapäivää tarhasta ja katselee nyt lastenvideota, kun äiti ei yksinkertaisesti jaksaisi puuhata mitään...

Eilen oli puhetta rytmihäiriöistä. En sitten ole ainoa, joka vaivasta on kärsinyt. Nyt ei ole muutamaan päivään ollut, mutta tuossa vähän aika sitten niitä oli runsaastikin. Neuvolassa terveydenhoitaja ei oikein osannut sanoa asiaan mitään muuta kuin, että hän on kuullut joillakin niitä raskausaikana olevan.

Nyt tyttö kutsuu, täytyy mennä kuulemma lukemaan kirjaa.

Voikaa hyvin!

emmi-liini rv 34+0

Vierailija
5/33 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpa pitkästä aikaa lukemaan kuulumisia ja samalla vähän kertoa omiakin. Vauveli oli viimeksi neuvolassa perätilassa (34 rkv). Ens viikolla katsotaan uudestaan ja jos on edelleen pylly edellä tulossa niin saan ajan polille. Ei kyllä houkuta ajatus kääntämisestä, toivottavasti vauva kääntyisi tässä tämän viikon aikana. Hb kävi tuossa 3 vkoa sitten 100 pinnassa, oli onneksi lähtenyt nousemaan viime nlassa. Olokin on parempi, ei niin hengästytä ja väsytä. Eilen alkoi siivous intokin nostaa päätään..positiivista ; )

Painoa on tullut reilu 10kg tähän menessä ja verenpaine on alhainen.. mitäs muuta..hm.. no edelleen synnytys jännittää vaikkakaan ei niin paljon. Olo alkaa olla senverran tukala että haluttaa itseäkin päästä synnyttämään : 0

Yksi lapsistani on syntynyt 37 rvk; lla , hui siihen ei ole enää kuin reilu viikko. En kyllä usko että tämä syntyisi kovin paljon aikaisemmin, ei harjoitus suppareita ja vauvakin tuntuu niin pieneltä..parempi kun vähän vielä kasvaa ja kypsyy masussa...

Yritetään mammat nauttia viime viikoista!

Tv ruis 35+3 ja lapset 96,97,99 ja 04

Vierailija
6/33 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa taas nukuttua pitkään. Mitenkähän sitä sitten jaksaa nousta monta kertaa yöllä kunhan vauva tulee???

Tänään olisi leipomispäivä =) Haetutin eilen miehellä kaupasta pullatarvikkeet, ja jotain kakkujaki vois tehdä pakastimeen valmiiksi. Kummiski sitten niitä vauvankatsojia riittää niin ompahan mitä tarjota ;)

Illalla taas jomotteli alavatsaa niinkuin menkkojen aikana, ja se säteili alaselkään asti ja jalatki tuntui olevan ihan turtana =/

Kristiina rv 34+1

Vierailija
7/33 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalaisesti nukuttu yö takana. Vessassa kävin 3 tai 4 kertaa, en enää ole varma lukumäärästä. Asentoa heräsin vaihtamaan ties kuinka monta kertaa. Mutta sain kuitenkin nukuttua peräti yhdeksään. :)

En muista olenko teille jo kertonut, mutta sairaslomaahan jatkettiin viime perjantaina sitten äippäloman alkuun asti, eli töihin en enää palaa. Tuntuu aika hurjalta, 8 vuotta kun on työelämässä mukana ollut niin on niin ihmeellistä ajatella että seuraavan kerran sinne palaa vasta ensi vuonna. Kotona on välillä parempia ja välillä huonompia päiviä. Astma vaivaa, mutta on todellakin helpompi olla kotona entä töissä. Täällä saa levätä aina kun siltä tuntuu.

Minullakin vauva edelleen on perätilassa, jotenkin epäilyttää että kääntyykään kun niin viihtyy istumassa. No, onhan tässä vielä aikaa.

Nimistä ja kummeistakin oli jossain vaiheessa puhetta. Tytölle on ollut nimi alusta lähtien valmiina. Pojallekin on yksi ehdotus, mutta en tiedä onko se lopullinen nimi jos tämä poika on.

Kummit ollaan mietitty valmiiksi, mutta pyydetään sitten vasta vauvan syntymän jälkeen.

Mukavaa päivää toukomasuille!

Red_Cat & Möykky 32+5

Vierailija
8/33 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taustaillut jo jonkin aikaa, enkä edes muista milloin viimeeksi kirjottelin...

Täällä alkoi tänään rv36 ja vauveli on ollu jo kahtena neuvola kertana pää alaspäin ja on ilmeisesti edelleen...Sen verran painaa tonne oikean kylkiluun alle että!! No huomenna ois taas neuvola ja vasta seuravalla viikolla lääkäri! Kaikki on menny hyvin ja masu vaan mukana kulkee :-) Yölläkään ei tarvii herätä kuin kerran ja tosi hyvin saan vielä nukuttua, kun vauvelikin taitaa nukkua yönsä eikä pahemmin myllää....

[color=blue]Tulinkin tänne kyselemään, että mitä aiotte pakata vauvalle mukaan sairaalaan?? Kun yhtään ei tiedä noista säistä ja yks kaks en muista mitä pienillä vauvoilla on yleensä päällä??? Vaikka olenkin pieniä pukenut kuinka paljon, mutta ikinä ei ole tarvinnut minun valita mitä puetaan :-)) Tästä varmaan on ollu keskustelua, mutta jos joku teistä vois vähän kertoo mitä kaikkea vaatetta pakkaan sairaalakassiin vauvalle![/color]

Hyvää loppuodotusta kaikille...palailen taas joskus kirjottelemaan!

[color=red]JJ-82 rv36[/color]

Vierailija
9/33 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, täällä kärsitään tänä aamuna turvotuksesta! Sormet on hirveet nakit ja naamakin on levinnyt yön aikana:(

Aaulla ku heräsin, olin oikeen ilosella päällä, kun näytti ulkona olevan niin kirkasta. Sit hierasin unihiekat silmistä ja huomasin, et lunta on tullu hirveet kinokset yön aikana. Ihan kamalaa!

Huomenna ois mullakin neuvola, ja tällä säällä en kyllä lähde vaunuja työntelemään. Joudun sit heräämään kuudelta viemään miestä töihin, että saan auton käyttöön:( Kyllä elämä on välillä hankalaa!

Mä uusin kysymykseni eilisestä pinosta..

Eli kertokaapa miltä ne rytmihäiriöt tuntuu??? Melko varma oon, että mullakin niitä on ollu. Aika jännän jutun oon huomannu. Mulla rupeaa salmiakin syönnin jälkeen sydän takomaan hulluna ja välillä tulee sellasia rytmistä erottuvia lyöntejä.

Kannattaiskohan noista mainita neuvolassa?

Nyt puutuu takamus, joten taidan lopetella tähän:)

pricilla 31+2

Vierailija
10/33 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tuolla sataa jotain muuta kun vettä =/ kevättä odotellessa¿

Pricilla kyseli miltä rytmihäiriöt tuntuu. Mulla se ainakin oli sellaista, että sydän hakkas tosi nopeesti ja otti sellasia ihmeellisiä ¿pyrähdyksiä¿. Tuli ylimääräisiä lyöntejä ja sitten välillä jäi lyönti välistä. Sillai kuitenkin, että huomas että ei oikeessa rytmissä oo. Mulle neuvolasta annettiin ohjeeksi alkaa syömään magnesiumia niihin rytmihäiriöihin eikä niitä sen jälkeen oo ollutkaan kun pariin otteeseen. Mulla siis noi oli joskus joulun aikaan. Neuvolan terkka sanoi, että toisilla magnesium auttaa, mutta toisilla rytmärit loppuu vasta synnytykseen. Ovat kuulemma yleisiä raskausaikana, mutta ei siitä nyt ainakaan mitään haittaa oo jos mainitset neuvolassa =)

JJ-82, mä nyt en mikään ekspertti näissä asioissa oo kun oon ekaa kertaa asialla, mutta mä pakkasin vauvalle sairaalakassiin bodyn ja puolipotkarit, isukin ostamat iiiihanat lappuhaalarit ja hupparin. Sukat, ä-pakkauksen tumput, myssyn ja kypärämyssyn ja sitten keväthaalarin ja ä-pakkauksen toppatöppöset ja -tumput.

Huomenna ois mulla kanssa neuvola. Ja uusille viikkolukemillekin taas päästään¿

[color=red]pikku-milli & paco 36+6[/color]

Vierailija
11/33 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pakannut mukaan : kietaisupaidan ja puolipotkarit+sukat. Potkuhousut ja pusero tytölle, ja jos tulokas on poika sille on housut ja pusero =) Sit vielä fleecepuku ja myssy, sekä äitiyspakkauksen tumput. Otin ainakin esikoisen ajalta opiksi että toukokuussa on jo niin lämmin ettei mitään toppavaatetta tarvinnu, mutta saas nähdä miten nyt on.....

Vierailija
12/33 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ukko haki saikkua selkänsä takia joten viikonloppua päästään viettään tälläi aikasessa :)

kohta suunnataan mökille siivoomaan pääsiäistä varten.

täytyy muuten muistaa ostaa namuja sunnuntaita varten jos vaikka noitia ilmestyy nurkkiin ;)

ite kyllä näytän sellaselta noita-akalta et ei taida kukaan uskaltaa tulla virpoon ;)

lauantaina olis tarkotus mennä hotrod and rock-showun (olipa hienosti kirjotettu) saa nähä kuinka siel mahan kans jaksaa...

viime yönä heräsin monta kertaa yöllä kun mahaan sattu ihan hirveesti.

suppareita?

tuntu tosi ilkeeltä!

nyt pakkaileen laukkua mökille menoa varten!

meppe81 ja ruoto36rv

Vierailija
13/33 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa kaikille,

nyt on pari kohtalaisesti nukuttua yötä takana, mutta aina vaan väsyttää kun herää aamulla. ei kai sille vaan voi mitään. mun öitä häiritsee levottomat jalat, vessassa juoksut, kropan puutuminen ja lonkkasärky. nyt olen magnesiumin syönnin lisäksi juonut 1,5 l novellea ja käynyt kävelylenkillä ja ehkä se on auttanut ?! kävin juuri tunnin lenkillä tuolla meren rannassa ja siellä oli taivaallinen rauha ja auringonpaiste. tuli hyvä mieli. vielä kun olisi ollut termospullo kaakaota ja pullaa mukana sekä juttukaveri nin olisi ollut täydellistä. välillä on yksinäinen olo täällä kotona eikä miehestä ole oikein juttuseuraa kun se tuntuu aina olevan niin stressaantunut töistään :(

tänään olis tiedossa pyykin pesua, pullan leivontaa ja päiväunia.

masuun ei uutta. huomenna olisi neuvola, joten saa nähdä miten asiat ovat.

vointeja kaikille !

aamos, huomenna 35+3 !

Vierailija
14/33 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 32+3

paino: +1,6 kg, 800 g/viikko (yhteensä tullu ekasta käynnistä 16,2 kg) APUA!

RR: 122/70

Pissa puhdas

SF: 31,5 cm

vauvan syke: 130-150

ja perätilassa ollaan sit mekin. aikaa ja tilaa on vielä kääntyy kunhan neiti ei päätä laskeutua vielä. jos ei käänny ennen rv 36 niin ultraan ja varmaan käännytyseen. perätilassa tosin voin synnyttää jos lääkäri

" antaa luvan" . sektioon en halua. no, ei mitään hätää vielä. =)

Muuten kaikki ok mut en vaan tajuu miten sais ton painonnousun pysähtymään. se vaan nousee ja nousee..tuntuu et kohta räjähdän..

pitäis vissiin alkaa syömään vaan vihanneksia ja ei yhtään rasvaa tai sokeria. en vaan tajuu mistä se paino tulee kun olen jättäny suklaan ja muutenkin alkanu syömään terveellisemmin aj vähemmän ahmintaa. taitaa turvotustakin olla jonkun verran. paniikki iskee kohta.. =/

kyllä mua väsyttää tänään aika lailla. sää ulkona on niiiiin masentavaa. voi kumpa vaan voisin mennä nukkuu ja herätä kuukauden päästä.

my_selene ja neitinen rv 32+

Vierailija
15/33 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin välillä.

Nyt alkaa tää käveleminen tosissaan käymään mahottomaks. Tänäänkin tuli reilu 8km lykittyä rattaita tuolla. Haluun auton kuntooooooon!! No jospa viikonloppuna pääsis hinaamaan sen korjaamolle.

Nytten ku vauva on kääntyny oikein päin, niin alko liitoskivutkin. Päänsä on tunkenu johonki tooosi alas, ihanku olis meloni jalkovälissä. Lisäks mulla on lonkka löysä ja kun vielä nivelet löystyy näin loppuaikana, niin ei meinaa kinttu pysyä paikoillaan. Tosi herkkua :)

Rytmihäiriötkin on tuttuja. Jokaisessa odotuksessa niitä on ollu aika paljon. Välillä tuntuu ihanku sydän muljahtais rinnassa ja sen jälkeen tulee semmonen huonon olon ja heikotuksen häivähdys. Sillon jää lyönti välistä. Ja välillä tuntuu ku sydän tärisis rinnassa triplanopeudella. Sekin on tosi inhottavaa. Kävin sydänfilmissäkin joskus tammikuussa vissiin, mutta eihän niitä sillon tullu... Vaarattomia on kuulemma. Sitte jos alkaa olla pitkäkestosia, niin harkitaan lääkitystä, mutta tosi harvoin tarvii, sano lääkäri.

Mistäs vielä oli puhetta? Öööö... En kyllä muista.

Mahassa on taas aika rauhallista ollu, mutta onneks maanantaina pääsee taas ultraan.

Nyt riisit ja kanakastike tulelle ja sitten kahvin keittoon!

Kevätmieltä kaikille!!!

Nalluri ja ötö 33+5

Vierailija
16/33 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa tullu nyt 16kg... Ja aina vaan tulee melkein kilo viikossa, vaikka oon jättäny kokonaan vaaleen leivän pois, karkkia, keksiä ja pullaa syön harvoin, välipala koostuu pelkistä vihanneksista, samoin puolet ruuasta. Hedelmiä syön kohtuudella (niissähän on paljon sokeria) Kävelen paljon, Maustetut jogurtit jätin pois (sokeria) ja silti painoa tulee ihan tolkuttomasti!!!!!! En pysty käsittämään! En paista rasvassa, en käytä kermaa, maito on ravatonta jne... Mitä ihmettä vielä vois tehdä, että toi painon nousu olis edes vähän hillitympää?? Kertokaa... Tosin joka kerta on tullu 20kg, mutta nyt on tulossa kyllä uus ennätys.

*huoh*

Vierailija
17/33 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiliseen vatsanympärysgalluppiin... täällä näytti lukemia 106cm

Vierailija
18/33 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rytmihäiriön kuvauksista:) Kyllähän mulla noita on ollut, mutta en oo osannut huolestua, kun eivät ole kestäneet kun hetken kerrallaan. Eipä kyllä ollu moisia vaivoja esikosta! Mut pääasia siis, että ovat jokseenkin vaarattomia:)

Mulla on pakattuna vauvalle sellanen aika paksu fleece-haalari, myssy, tumput, töppöset, body ja sukkikset. Pähkäilin kovasti, että pitäisköhän ottaa vielä bosyn ja sukkiksien päälle college-puku, mutta jätin pois. Luulisi sentään kesäkuussa olevan jo lämpimämpää!!!

pricilla

Vierailija
19/33 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin eilen kirjautua sivuille, mutta en tiä mitä vikaa taas oli linjoissa (tai käyttäjässä) etten päässyt kuin lukemaan pinoja. No mulla on nyt sitten pelkopoli käytynä viimeisen kerran...ja sain sen sektion!!! Jippii!!!

Tällä kertaa kätilökin oli mukana ja tenttasikin mua puolitoista tuntia ja mä vuorotellen itkin ja keskustelin, kun kaikki edellisen kerran asiat tuli mieleen. Lantiokin kuvattiin, mutta siellä ei ollut mitään poikkeavaa ja vauva olisi mahtunut tulemaan " normaalisti" , mutta kun en pysty edes ajattelemaan sitä synnytystapaa edellisen kokemuksen perusteella, niin lääkäri oli tosi kiva ja sanoi mulle, että jos susta tuntuu että se alatiesynnytys on kertakaikkiaan ylivoimainen, niin ei hän näe mitään syytä " kiduttaa" mua enempää vaan sovittiin sitten se sektiopäivä. Ai että mä olin onnellinen, pystyn vihdoinkin nauttimaan tästäkin odotuksesta edes muutaman viikon, kun synnytystapa on selvillä.

Muuten vaivat alkaa olemaan sitä luokkaa, että tästä alkaa olla " nauttiminen" kaukana....levottomat jalat ja rytmikset olen saanut aikalailla kuriin magneusiumilla, mutta närästys on kamala, kävelen kuin ankka ja häpyluuta särkee niin pirusti, että sängystä nouseminen on yhtä tuskaa, mutta onneksi sen tietää, että tätä on jäljellä enää 4 viikkoa ja sit saan vauvan syliin, IHANAA!!!!!

Mullekin on tullut nyt 17 kiloa painoa yhteensä ja vielä sitä voi tulla jonkun verran, voi olla että 20 kiloa täyttyy, mutta en murehdi sitä nyt, sen mitä jää, niin saa kyllä pois, alan vaan olla niin iso, että lyön itseäni oviin ym, kun en enää " tunnista" kroppani rajoja ja olo on aika epäseksikäs....

No ei muuta kuin jatketaan odotusta : )

Laura 36+2

Vierailija
20/33 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen vähän miettiny et oisko mahollisuus et aineenvaihdunta on muuttunu niin paljon raskauden aikana ja kilpirauhasen toiminta heikentynyt. meillä on suvussa kilpirah.vajaatoiminta (mm. äidilläni on) ja sillon ainakin alkaa toi paino nousemaan ja sen semmosta.

turhaa nyt kuitenkin mun mennä tutkimuksiin kun uskon tän olevan väliaikaista ja lähtihän ne raskuskilot pois ekan ja tokan jälkeenkin. vaikuttaa et jotkut vaan paisuu vaikka ei söis ku vihanneksia.

olen myös jättäny melkien kokonaan vaalee leipä, mitä nyt syö joskus jos on esim. ulkon syömässä. suklaasta olen päässy eroon ja muutenkin olen yrittäny syödä ne " vaaralliset ja lihottavat" kohtuudella.

hieman kyllä ahistaa tää tilanne. no, onneks kesä tulee kun vauvat ovat maailmassa niin pääsee liikkumaan enemmän ja torilta voi ostaa tuoreita vihanneksia ja marjoja. =) hirvee urakka päästä mitoihin takasin ja heinäkuussa on vielä miehen siskon häät ja olis kiva mennä sinne mekossa eikä teltassa.

m_s ja neitinen rv 32+