Olen kamala ihminen, kateellinen ja katkera!
Olen kateellinen ihan kaikille: rikkaille, koulutetuille, älykkäille, kauniille, mua nuoremmille. Kaikki aika menee omaa elämää surressa ja muita kadehtiessa.
Stalkkaan somessa muutamaa tuttua hienostorouvaa. Ikinä en tykkää heidän jutuista ja yleensä kommentoin ikävästi heidän sivuilla ja syytän luonnonvarojen haaskauksesta tai riistoporvareiksi. Olen kuitenkin kateellinen heidän taloista ja autoista.
Olen katkera siitä miten mun elämä on mennyt. Mies, lapset, koulutus, työ, mihinkään en ole tyytyväinen. Olen vihainen mun vanhemmille etteivät pakottaneet mua lukemaan koulussa.
Olen nyt työttömänä ja istun koneella kaikki päivät. Suomi 24, vauva ja kaksplus on mun henkireiät joissa saan haukkua menestyneitä ja julkkiksia. Omaa fasea en edes kehtaa päivittää tai laittaa sinne mitään.
Tämä helpotti!
Kommentit (57)
Ihan mielenkiinnosta, miltä tuntuu elää noin? Onko sinulla ahdistusoireita, kärsimystä?
Vierailija kirjoitti:
Millaisia viestejä kirjoitat esim. tänne ap?
Harvemmin omia aloituksia. Haukun usein mun miestä. Tykkään eniten kirjoittaa sellaisia viestejä, että eihän kukaan ikinä matkusta missään tai syö ravintoloissa koska kellään ei ole varaa. Et kellään ei ole mitään hienoa tai kivaa Suomessa. Sellaisista viesteistä tulee hyvä ja lämmin olo. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävältä kuulostaa jos olet oikeasti tosissasi, eikä tää ole vain provo. Nyt ap tsemppaa omassa elämässäsi, ei muiden menestys ole sulta pois, mutta negatiiviset tunteesi ovat.
Anna kun kerron yhden tapauksen. Tyttären paras kaveri sai ponin. Siis ikioman ponin! Tytär ei ikinä koskaan pyytänyt omaa ponia (tiesi ettei saa) mutta olisi halunnut käydä mukana hoitamassa sitä kaverin ponua. En tietenkään suostunut tällaiseen, koska olin niin vihainen tytön kaverille ja hänen vanhemmille. Heidän rahoistaan ja elämästään. Kielsin tyttöä olemasta missään tekemisissä heidän kanssa ikinä.
Ei näistä lähtökohdista mitään tsempata. Tiedän et olen ihmishirviö mutta en pysty muuttumaan. Ap
Miksi et antanut tytön hoitaa ponia??? Oikeasti siis. Tyttösi olisi voinut saada siinä avokkaita oppeja ja taitoja, joilla kiivetä sinua korkeammalle. Olet siis ihmishirviö lapsellesi.
No ainakin olet rehellinen itsellesi, ap.. Se on oikeasti merkittävä askel ahdingosta vapautumiseen. Oletko koskaan pohtinut, mikä on se syvällisin syy kateudellesi ja katkeruudellesi? En usko, että se on miehessäsi, lapsissasi, työssäsi, talossasi jne..
Minua nauratti kun kirjoitit, että Suomi24, AV ja Kaksplus ovat "henkireikiäsi". Normaalisti on pikemminkin niin päin, että tarvitsee henkireiän, että kestää kielteistä vuorovaikutusta, jota täälläkin (ja useimmilla nettifoorumeilla) on ihan riittämiin.
Tarvitsisit oikean henkireiän.
Sana kirjoitti:
No ainakin olet rehellinen itsellesi, ap.. Se on oikeasti merkittävä askel ahdingosta vapautumiseen. Oletko koskaan pohtinut, mikä on se syvällisin syy kateudellesi ja katkeruudellesi? En usko, että se on miehessäsi, lapsissasi, työssäsi, talossasi jne..
Minua nauratti kun kirjoitit, että Suomi24, AV ja Kaksplus ovat "henkireikiäsi". Normaalisti on pikemminkin niin päin, että tarvitsee henkireiän, että kestää kielteistä vuorovaikutusta, jota täälläkin (ja useimmilla nettifoorumeilla) on ihan riittämiin.
Tarvitsisit oikean henkireiän.
Mä oon ja se on äitini kanssa ollut vuorovaikutus lapsuudessa, mutta siitäkin haukutaan vain palstalla, kun sen on selvittänyt itselleen. En ole ap.
Tuon poni esimerkin kirjoittaja täytyy olla vähän päästään vioittunut. Vai että ihan oman ponin? Olivatko siis ihan hienosto rikkaasta perheestä? Vähän haiskahtaa. Jos olette niin eri maailmoista niin miten tytöt olivat edes parhaita kavereita?
Ratsastamisesta sen verran, monet tuntuu luulevan että kaikki ovat kateellisia joistain hevosharrastuksista kun ne on niin "kalliita". Ei kaikki ole hevoshulluja eikä edes halua ratsastus harrastusta. Kallistakin se on tosin naurattaa yks tuttu kun luuli että muut ei tiedä että hänen lapsensa käy ratsastamassa lastensuojelun tukimuotona. Halusi esittää asian min että hän kustantaa kalliit harrastukset lapsilleen. Päivän selväähän se oli. Ei sillä mutään rahoja sellaseen olisi edes olut.
Uskon että ap ei ole sellainen mitä esitetään. Tässä on nyt joku keinotekoinen ap jota joku kuumeisesti esittää. Toki katkeria kateellisia ihmisiä on mutta jotenkin jotkut noista ap:n kirjoituksista vaikuttaa keksityiltä ja päälleliimatuilta. Ettei vain olisi joku sellainen ihminen täällä kirjpittelemassa joka luulee että hänelle ollaan kateellisia js katkeria ja haluaa esittää sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Kaiken tuon lisäksi olen vielä ilkeä. En tosin tunne mitään syyllisyyttä asiasta. Olen ympäristöni - ja välinpitämättömän kasvatuksen tuote.
Monet selviää huonoista oloista ilman että pitää vahingoittaa muita.
Tuollainen ympäristön syyttäminen ilman että itse ottaa vastuuta on huonointa mitä voi olla.
Vaikka ulkoiset puitteet olisi kunnossa, mutta sisältä tuollainen, on jo tuhoutunut.
Parempi muille kun tuollaisia ei olisi.Kyllä ottaa vastuuta mutta se ei tarkoita, että kykenisi aina ratkomaan ongelmat, joita on. Miksi siitä pitäisi kantaa syyllisyyttä? On myös itsesi vastuulla oppia sietämään ikäviäkin ihmisiä maapallolla, etkä voi sysätä vastuuta siitä muille, että kenessäkään ei saisi olla vikoja, joiden kanssa juuri sinä et tule toimeen. Sellainen on keskenkasvuista ja lapsellista. Jos kerran olet niin aikuinen, kuin mitä esität olevasi, niin sinä tuntisit vain myötätuntoa ihmsiä kohtaan, joilla on ollut pahemmin kuin sinulla.
Narsistille tyypillinen vastaus, "kaikki tekee virheitä", aivan kuin hänen OMAT virheensä olisivat kaikkien muiden syytä, muttei hänen.
Tunnen syvää myötätuntoa niitä kohtaan jotka eivät kosta muille huonoja kokemuksiaan vaan pyrkivät prosessoimaan ongelmiaan muita loukkaamatta.
Narsistilla ei ole siihen kykyä, hän on kehityskelvoton. Ihmisenkuori on persoonaton, pahuus vain tulee sun kautta, ei sinusta niinkö? Koska sulla ei edes ole oikeaa persoonaa, olet lähtökohtaisesti mitätön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävältä kuulostaa jos olet oikeasti tosissasi, eikä tää ole vain provo. Nyt ap tsemppaa omassa elämässäsi, ei muiden menestys ole sulta pois, mutta negatiiviset tunteesi ovat.
Anna kun kerron yhden tapauksen. Tyttären paras kaveri sai ponin. Siis ikioman ponin! Tytär ei ikinä koskaan pyytänyt omaa ponia (tiesi ettei saa) mutta olisi halunnut käydä mukana hoitamassa sitä kaverin ponua. En tietenkään suostunut tällaiseen, koska olin niin vihainen tytön kaverille ja hänen vanhemmille. Heidän rahoistaan ja elämästään. Kielsin tyttöä olemasta missään tekemisissä heidän kanssa ikinä.
Ei näistä lähtökohdista mitään tsempata. Tiedän et olen ihmishirviö mutta en pysty muuttumaan. Ap
Miksi et antanut tytön hoitaa ponia??? Oikeasti siis. Tyttösi olisi voinut saada siinä avokkaita oppeja ja taitoja, joilla kiivetä sinua korkeammalle. Olet siis ihmishirviö lapsellesi.
Kyllä te olette simppeleitä. Sehän on päivänselvä että ei tuon kommentin kirjoittaja ollut se äiti joka ei kateuden takia olisi antanut lapsensa osallistua jonkun ponin hoitoon vaan tuossa nyt kirjoittaa joku narsisti äippä joka luulee että joku ei anna jonkun olla hänen lapsensa kanssa kateuden takia. Jotain mätää tuossa tarinassa on. Ei kukaan joka olisi oikeasti katkera tuollaisesta tulisi tänne kirjoittamaan vastaava. Ja samoin hieman ihmetyttää tuo rikkaan ja varakkaan ja köyhän perheen tytön "paras ystävyys". Oliko siis luokkakavereita vai kenties naapureita (ihmetyttää vielä enemmän tuo luokkaero) Taitaa olla vaan niin että ne kaikkein yksinkertaisemmat ihmiset luulevat että heille ollaan kateellisia jostain vaikka asia olisi juuri päinvastoin. Siinä elämässä ei ole mitään mitä joku toinen haluaisi omaansa.
Ja haluaisin vielä lisätä että yleensä ollaan kateellisia oikeasta onnesta kun pelkästä materiasta esim. siitä että on hyvät välit lapsiin ja parisuhde kunnossa. Yleensä se on enemmän tavoiteltavaa kun se onko se uusin iPhone 8 heti hankittu tai jopa "my little pony...."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Kaiken tuon lisäksi olen vielä ilkeä. En tosin tunne mitään syyllisyyttä asiasta. Olen ympäristöni - ja välinpitämättömän kasvatuksen tuote.
Monet selviää huonoista oloista ilman että pitää vahingoittaa muita.
Tuollainen ympäristön syyttäminen ilman että itse ottaa vastuuta on huonointa mitä voi olla.
Vaikka ulkoiset puitteet olisi kunnossa, mutta sisältä tuollainen, on jo tuhoutunut.
Parempi muille kun tuollaisia ei olisi.Kyllä ottaa vastuuta mutta se ei tarkoita, että kykenisi aina ratkomaan ongelmat, joita on. Miksi siitä pitäisi kantaa syyllisyyttä? On myös itsesi vastuulla oppia sietämään ikäviäkin ihmisiä maapallolla, etkä voi sysätä vastuuta siitä muille, että kenessäkään ei saisi olla vikoja, joiden kanssa juuri sinä et tule toimeen. Sellainen on keskenkasvuista ja lapsellista. Jos kerran olet niin aikuinen, kuin mitä esität olevasi, niin sinä tuntisit vain myötätuntoa ihmsiä kohtaan, joilla on ollut pahemmin kuin sinulla.
Narsistille tyypillinen vastaus, "kaikki tekee virheitä", aivan kuin hänen OMAT virheensä olisivat kaikkien muiden syytä, muttei hänen.
Tunnen syvää myötätuntoa niitä kohtaan jotka eivät kosta muille huonoja kokemuksiaan vaan pyrkivät prosessoimaan ongelmiaan muita loukkaamatta.
Narsistilla ei ole siihen kykyä, hän on kehityskelvoton. Ihmisenkuori on persoonaton, pahuus vain tulee sun kautta, ei sinusta niinkö? Koska sulla ei edes ole oikeaa persoonaa, olet lähtökohtaisesti mitätön.
Mutta kun kaikki tekee virheitä ihan oikeasti, vaikka miten haluaisit luoda maapallon, jossa sua kohtaan ei joku toimis omista satutetuista lähtökohdistaan väärin tuntematta mitään tarvetta ikinä pahoitella sulle. Niin mitä sä teet? Käännät toisenkin posken? Vai syytätkö kasvattajaasi siitä, ettei koskaan tukenut sinua, kun sinua satutettiin? Jos siitäkin selvisit, niin kaikkipa eivät selviydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä te olette simppeleitä. Sehän on päivänselvä että ei tuon kommentin kirjoittaja ollut se äiti joka ei kateuden takia olisi antanut lapsensa osallistua jonkun ponin hoitoon vaan tuossa nyt kirjoittaa joku narsisti äippä joka luulee että joku ei anna jonkun olla hänen lapsensa kanssa kateuden takia. Jotain mätää tuossa tarinassa on. Ei kukaan joka olisi oikeasti katkera tuollaisesta tulisi tänne kirjoittamaan vastaava. Ja samoin hieman ihmetyttää tuo rikkaan ja varakkaan ja köyhän perheen tytön "paras ystävyys". Oliko siis luokkakavereita vai kenties naapureita (ihmetyttää vielä enemmän tuo luokkaero) Taitaa olla vaan niin että ne kaikkein yksinkertaisemmat ihmiset luulevat että heille ollaan kateellisia jostain vaikka asia olisi juuri päinvastoin. Siinä elämässä ei ole mitään mitä joku toinen haluaisi omaansa.
Minusta ei mätä. Köyhien asenne on just tuollainen, mutta ois kiinnostanut silti penkoa sitä tunnemaailmaa sen sisällä tai takana hiukan lisää.
Vierailija kirjoitti:
Ja haluaisin vielä lisätä että yleensä ollaan kateellisia oikeasta onnesta kun pelkästä materiasta esim. siitä että on hyvät välit lapsiin ja parisuhde kunnossa. Yleensä se on enemmän tavoiteltavaa kun se onko se uusin iPhone 8 heti hankittu tai jopa "my little pony...."
Kyllä mua ainakin harmittaa ne tavarat, mitä jotkut saavat jatkumona oikean onnen seurauksena. Ei se ole niin tavatonta, että se oikea onni asuu hiukan paremmin toimeentulevien ihmisten kohdalla.
Mä olin se joka kirjoitin että korkeintaan olen kateellinen ihmisille jotka ovat kouluttautuneet hyväpalkkaisiin ja hyviin ammatteihin. Jos rahat on saatu perintönä tai yksinkertaisesti pummaamalla yhteiskunnalta esim. tekemällä jotain hämärää, rikollista tai vaikka pimeitä töitä tai jos vaikka sossutukien päälle joku aikuinen ihminen vielä saa pummattua vanhemmilta lisää, niin en kyllä osaa olla sellaisesta kateellinen. Sitten nämä yleensä esittävät että ei tässä mitää köyhiä olla vaikka kyllähän kaikki sen todellisen tilanteen tietää. Siihen riittää jo se että tietää mitä teet työksesi vai teetkö mitään. Jos rikkaan varakkaan suvun perijä on niin silloin yleensä sekin näkyy jo selvästi. Tuskin sitä missään vuokratönössä enää asuu.
Kyllähän se rahakin onnea tuo tai parempaa elämää mutta vain jos ne kaikkein tärkeimmät asiat on myös kunnossa kuten esim. terveet hyvät lämpimät suhteet esim. lapsiin ja ettei sitä isäehdokastakaan tarvitse vaihtaa yhtä usein kun kännykkämallia.
Tää tytön kaveri oli samalla luokalla mutta kun meidän laps joutui muuttaan koulua niin heidän kaveruus säilyi. En oikein tiennyt heidän perheestä mitään ennen poniepisodia. Luulin et he oli tavallisia ihmisiä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tää tytön kaveri oli samalla luokalla mutta kun meidän laps joutui muuttaan koulua niin heidän kaveruus säilyi. En oikein tiennyt heidän perheestä mitään ennen poniepisodia. Luulin et he oli tavallisia ihmisiä. Ap
Eli eivät olleet tavallisia ihmisiä vaan poni-ihmisiä. Et siis tiennyt että olivat upporikkaita vai mikä tekee heistä niin erikoisia ihmisiä? Oliko ponin lisäksi paljon kadehdittavaa. Anna kun arvaan, täydellinen perhe, täydellinen isukki ja täydelliset lapset, upea omistusasunto ja luksusautot tietenkin....
Kyllä ottaa vastuuta mutta se ei tarkoita, että kykenisi aina ratkomaan ongelmat, joita on. Miksi siitä pitäisi kantaa syyllisyyttä? On myös itsesi vastuulla oppia sietämään ikäviäkin ihmisiä maapallolla, etkä voi sysätä vastuuta siitä muille, että kenessäkään ei saisi olla vikoja, joiden kanssa juuri sinä et tule toimeen. Sellainen on keskenkasvuista ja lapsellista. Jos kerran olet niin aikuinen, kuin mitä esität olevasi, niin sinä tuntisit vain myötätuntoa ihmsiä kohtaan, joilla on ollut pahemmin kuin sinulla.