Miksi jotkut eivät käytä kirjoittaessaan että-sanaa?
Tähän törmää nykyään aika usein. Esim. "Anoppi sanoi, saat nuo posliinieläimet." En kestä.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten laiskuus on nykyisin huipussaan. Tulevaisuudessa ihminen ei varmaan kävele enää ollenkaan vaan syntyy tuoli perseen alla.
Niin ja tietenkin sellainen tuoli perseen alla, jossa on pyörät alla ja joka liikkuu käskystä. Sellainen älypyörä, joka ajatteleekin istujan puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten laiskuus on nykyisin huipussaan. Tulevaisuudessa ihminen ei varmaan kävele enää ollenkaan vaan syntyy tuoli perseen alla.
Niin ja tietenkin sellainen tuoli perseen alla, jossa on pyörät alla ja joka liikkuu käskystä. Sellainen älypyörä, joka ajatteleekin istujan puolesta.
Nythän mä keksin! Sitä perseen alla olevaa tuolia ohjataan tietenkin älypuhelimen näytöltä. Tulevaisuuden ihminen syntyy sekä älypuhelin kädessä että tuoli perseen alla. Näinhän sen on pakko olla.
Vierailija kirjoitti:
Tähän törmää nykyään aika usein. Esim. "Anoppi sanoi, saat nuo posliinieläimet." En kestä.
Anoppi sanoi : " saat nämä posliinieläimet ".
Kuka on laiska ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi sanoi : " saat nämä posliinieläimet ".
Kuka on laiska ?
Arg pahoittelen, lause alkaa isolla kirjaimella.
Varsinkin tällaisessa palstailussa kieli yksinkertaistuu ja kaikki mahdollinen jätetään pois, kunhan merkitys ymmärretään. En oikein tykkää minäkään.
Mä taas karsastan enemmän tälllaisten lauseiden käyttöä: "Mua harmittaa, koska ero". Ärsyttävän kuuloista tuollainen "koska".
Iphonessa on ihan superpaska suomen näppäimistö, ei ihme että kielestä tulee kanssa