Suomalaiselle naiselle ei kelpaa raitis mies
Kumppanin löytyminen ei ole aina helppoa, vaikka kuinka yrittäisi ja kävisi treffeilläkin. Neljä suomalaista kertovat nyt, miksi se on niin vaikeaa.
Näin terveyttä arvostavana ja urheilullisena miehenä joka osaa arvostaa hyvää yleissivistystä, olen tavannut useitakin urheilullisia hyvin koulutettuja naisia jotka ovat tuntuneet jakavan samat arvot.
Suomalaiseksi mieheksi minulla on tosin ilmeisen anteeksiantamaton salaisuus eli vika mitä yksikään tapaamistani naisista ei ole ollut valmis tosissaan pidemmän päälle katsomaan läpi sormien.
En nimittäin koskaan ole käyttänyt ollenkaan alkoholia tai yleensä minkäänläisia päihteitä, enkä aio niitä alkaa käyttämään kenenkään painostuksesta.
Kun salaisuuteni aina jossain vaiheessa "paljastuu", niin voi sitä shokissa olevan järkytyksen ilmeitä tapaamieni naisten kasvoilla!
He tekevät nopeasti täysin selväksi että eihän sellainen ole mies eikä mikään jos ei ryyppää säännöllisesti tai edes silloin tällöin.
Olemme kaikki saaneet lukea lukemattomia poliittisesti korrekteja vetoomuksia missä kaikenikäiset naiset eivät millään muka löydä raittiita miehiä mutta totuus onkin todellisuudessa aivan jotain päinvastaista.
Nuorempana kun kokemattomuudessani otin naisten jutut vielä tosissani, menin vahingossa paljastamaan saialsuuteni heille. Ei tullut toisia treffejä koskaan.
Vanhempana ja viisastuneena olen oppinut olemaan hiljaa asiasta ja kas kummaa kun jopa suhteitakin syntynyt.
Montakohan kertaa olen saanut kuulla naisten suusta: "Sovimme muuten niin hyvin yhteen mutta se että et ota ollenkaan häiritsee todella paljon eikä se muutenkaan sovi noin miehekkään oloiselle tyypille!"
Jos tarinoisin olevani vaikkapa ammattirikollinen, niin saisin enemmän ymmärrystä mutta suomalaisen miehen ryyppäämättömyys ei ymmärrystä saa.
Henri
http://m.iltalehti.fi/rakkausjaseksiartikkelit/201709212200408779_rk.sh…
Kommentit (23)
No mun mies on absolutisti. En siis vissiin olekaan suomalainen nainen.
Tai ehkä Henri on kiinnostunut vain jännänaisista.
Heh.
Taidanpa tietää mistä kenkä puristaa. Henri vaatii naiseltaan samaa, mukaan lukien sen ettei ole eläessään alkoholitippaa maistanut. Neitsyt täytyy myös varmaan olla. Oikea osoite on: vanhoillislestadiolaiset. Mutta niillepä Henri ei kelpaa koska Henri ei ole itse heikäläisiä.
Vaikea uskoa. Se on toki totta että Suomessa raittiutta joutuu selittelemään, mutta eiköhän se ole enemmän toiset miehet jotka pitävät miehen ryyppäämättömyyttä epämiehekkäänä.
Tulee lähinnä mieleen että etsiiköhän tämä Henri kumppania lähinnä nuorista biletysintoisista jotka ehkä voivatkin kummeksua alkoholista kieltäytymistä. Hän kyllä sanoo tapailleensa naisia jotka jakavat samat arvot mutta silti tulee mieleen että hän etsii naisia vääristä paikoista ja itselleen vääräntyyppisiä naisia. Ei ehkä itse edes huomaa niitä naisia jotka ottaisivat hänet mielellään.
Minä olen absolutisti ja minulle todellakin kelpaisi raitis mies. Että ihan turhaa Henri nyt yleistää ja vänisee.
Jostain syystä veikkaan syyn olevan muualla kuin absolutismissa...
Raittius ei olisi mulle mikään ongelma, mutta jos mies kokisi tarpeelliseksi ilmoittaa asian jo ensimmäisillä treffeillä, niin se olisi. Koska ensimmäisenä miettisin, mikä on syy. Onko mies entinen alkoholisti, liittyykö raittius johonkin uskontoon vai pitääkö mies kehoaan temppelinä, jota pitää palvoa. Ja ennenkaikkea missä muissakin asioissa mies on täysin ehdoton ja koskeeko ehdottomuus muitakin ihmisiä kuin vain häntä itseään.
Vierailija kirjoitti:
No itse etsin kyllä raitista miestä, mutta en halua miestä, joka ei voi ottaa pisaraakaan esim. pari kertaa vuodessa juhlahetkellä.
Olen seurustellut kahden alkoholistin kanssa ja elämä oli todella raskasta. Toinen joi joka päivä muutaman oluen ja viikonloppuna meni 24-päkki + vähän konjakkia tai viskiä päälle. Toinen oli arkisin raitis, mutta viikonloppuisin ja juhlissa joi niin paljon, ettei tunnistanut enää samaksi ihmiseksi. Hänestä tuli silloin sairaalloisen mustasukkainen ja vihainen aina.
Nyt kun etsin miestä, niin hänellä pitää ehdottomasti olla terve suhde alkoholiin. Ihanne olisi tosiaan, ettei joisi kuin muutaman kerran vuodessa, eikä luonne muuttuisi silloin kun alkoholi alkaa vaikuttamaan. Tai ehkä sellaiseen iloiseen juhlatuuleen, mutta ei negatiiviseen suuntaan.
Jos juo pari kertaa vuodessa ei ole raitis
Vierailija kirjoitti:
Taidanpa tietää mistä kenkä puristaa. Henri vaatii naiseltaan samaa, mukaan lukien sen ettei ole eläessään alkoholitippaa maistanut. Neitsyt täytyy myös varmaan olla. Oikea osoite on: vanhoillislestadiolaiset. Mutta niillepä Henri ei kelpaa koska Henri ei ole itse heikäläisiä.
Alkoholia juova ei voi seurustella sellaisen kanssa joka ei juo.
Mihinkään julhiin ei voi mennä koska se toinen ei juo alkoholia. Absolutisti ei halua kännistä ihmistä kotiinsa joten sekin haittaa. Lista on pitkä.
Siitä ei vaan tule mitään.
Minä menin naimisiin absolutistin kanssa, vaikka en itse ole. Ja kyllä, olen suomalainen.
Itse ottaisin mielelläni miehen, joka on raitis. Mutta en kelpaa, koska olen lihava ja ruma nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholia juova ei voi seurustella sellaisen kanssa joka ei juo.
Mihinkään julhiin ei voi mennä koska se toinen ei juo alkoholia. Absolutisti ei halua kännistä ihmistä kotiinsa joten sekin haittaa. Lista on pitkä.
Siitä ei vaan tule mitään.
Tämä kuulostaa jo alkoholiongelmaisen tekstiltä. Miten niin ei voi mennä juhliin, missä toinen ei juo? Minä olen usein juhlissa selvin päin, eikä sitä kukaan huomaa, vaikka toiset joisivatkin.
Toisaalta kunnolla kännissä nyt ei kenenkään pitäisi olla, se kannattaisi muutenkin lopettaa oman terveyden takia.
Minäkin luulen, että syyt Henksn sinkkuuteen löytyy muualta kuin juomattomuudesta.
Mieheni juo ehkä lasillisen tai pari viiniä kerran pari vuodessa, mutta ei urputa, jos muut juovat. Minä saatan juoda saunalonkeron lähes joka perjantai ja se on hänelle ihan ok, samoin muut vähäiset juomiseni. On erilaisia tapoja ilmoittaa tuo asia, Henkan tapa on törppö.
Suomalainen mies on niin tylsä, että jos se on vielä raitis himolikkujakin niin ei saatana..
Syy ei ole absolutismi, vaan se että mies kuittailee muiden juomisista. Pitää itseään parempana ihmisenä ja leimaa kaikki hiukankin alkoholia nauttivat rapajuopoiksi alkoholisteiksi. Tuo varmasti täysraittiutensa esille jokaisessa tilanteessa.
"He tekevät nopeasti täysin selväksi että eihän sellainen ole mies eikä mikään jos ei ryyppää säännöllisesti tai edes silloin tällöin."
Tuo lause kertoo Henristä sen, että en haluaisi häneen tutustua. Hänelle on vain kaksi vaihtoehtoa: absolutismi tai ryyppääminen.
Itse en tiedä, että onko juomattomuuteni mikään turn off, mutta sen tiedän, että ihan helvetin vaikeaksi se tekee naisten lähestymisen. Taitaa kuitenkin olla niin, että suurin osa kaikenlaisista parisuhde-/panoviritykistä syntyy baareissa, festareilla, juhlissa jne. Kaippa se alkoholi toisi myös rohkeutta siihen lähestymiseen. Yksinhän tässä taitaa jäädä jos ei ala ryyppäämään.
Vierailija kirjoitti:
"He tekevät nopeasti täysin selväksi että eihän sellainen ole mies eikä mikään jos ei ryyppää säännöllisesti tai edes silloin tällöin."
Tuo lause kertoo Henristä sen, että en haluaisi häneen tutustua. Hänelle on vain kaksi vaihtoehtoa: absolutismi tai ryyppääminen.
Samaa mietin. Ja jos H on tuon asian suhteen noin ylimielinen, niin mitäköhän muita voimakkaita omia "mielipiteitä" hänellä vielä onkaan naisista ja muista ihmisistä. Hänellä on varmasti mielipide, se yksi ja ainoa oikea mielipide, myös naisten ulkonäköön, koulutukseen, ammattiin ja ties mistä täysin hänelle kuulumattomista asioista. Hänelle ei kelpaa kukaan eikä mikään, ei koskaan.
Ei johdu raittiudesta, minä en myöskään käytä mitään päihteitä ja päihteetön mies on ehdoton vaatimus. Toistaiseksi en ole koskaan sellaista tavannut, mutta hyvä, että heitäkin löytyy.
Mulle ei muunlainen kelpaakaan. Tietenkään se ei pelkästään riitä että on raitis vaan pitää olla muutenkin sopiva. Mutta joo, tuo alkoholin käyttäminen on asia josta ei edes keskustella.
N42
No itse etsin kyllä raitista miestä, mutta en halua miestä, joka ei voi ottaa pisaraakaan esim. pari kertaa vuodessa juhlahetkellä.
Olen seurustellut kahden alkoholistin kanssa ja elämä oli todella raskasta. Toinen joi joka päivä muutaman oluen ja viikonloppuna meni 24-päkki + vähän konjakkia tai viskiä päälle. Toinen oli arkisin raitis, mutta viikonloppuisin ja juhlissa joi niin paljon, ettei tunnistanut enää samaksi ihmiseksi. Hänestä tuli silloin sairaalloisen mustasukkainen ja vihainen aina.
Nyt kun etsin miestä, niin hänellä pitää ehdottomasti olla terve suhde alkoholiin. Ihanne olisi tosiaan, ettei joisi kuin muutaman kerran vuodessa, eikä luonne muuttuisi silloin kun alkoholi alkaa vaikuttamaan. Tai ehkä sellaiseen iloiseen juhlatuuleen, mutta ei negatiiviseen suuntaan.