Millaista ihmistä ei kiusata?
Kommentit (10)
Itsevarmoja tyyppejä, jotka ei välitä pikkunimittelystä. Omaavat hyvän huumoritajun ja tulevat toimeen kaikkien kanssa.
Eli kaikkia varmaan kokeillaan kiusata jossain vaiheessa, mutta se ratkaisee kuinka itseensä silloin ottaa kiusauksen
Vierailija kirjoitti:
Itsevarmoja tyyppejä, jotka ei välitä pikkunimittelystä. Omaavat hyvän huumoritajun ja tulevat toimeen kaikkien kanssa.
Eli kaikkia varmaan kokeillaan kiusata jossain vaiheessa, mutta se ratkaisee kuinka itseensä silloin ottaa kiusauksen
Varmaan noin paljossa, vaikka jokin tökkii, ehkä tuo kun kirjoitit, että: s]e ratkaisee kuinka itseensä silloin ottaa kiusauksen[" En voi jotenkin välttyä mielikuvalta, että kiustatuksi tullut on itse, jotenkin syyllinen kiusatuksti tulemiseen; kun ei osannut ottaa oikealla tavalla vastaan, kun kokeiltiin häntä kiusata, jossain vaiheessa.
Toki varmaankin on eroa siinä, että toiset kiusaantuvat pienemmistä asioista kuin toiset, sitä ei käyne kieltäminen.
Ihmiset kohtelevat sinua niin kuin annat heidän kohdella. Niin se vaan on. Kun alistuu kaikkeen, niin siitä se sitten lähtee. Jos heti laittaa hanttiin että ei muuten käy tuollainen, niin siirtyvät seuraavaan, kiusaajilla on kuitenkin pohjimmiltaan huono itsetunto, pelkäävät itse tulevansa kiusatuksi, että joku löytää sen heikon kohdan.
Puolensa pitäviä ja joukkoon sopeutuvia.
Muutin lapsena pääkaupunkiseudulle. Erilainen puhetyyli ja ties mikä aiheutti kiusaamista. Löin aina välittömästi pataan kiusaajiani.
Äiti kävi vanhempainillassa, jossa opettaja valitti väkivaltaisuudestani. Äiti sanoi, että kun pojat kiusaavat ja opettaja ei tee mitään.
Jouluun mennessä kukaan ei enää kiusannut.
Tyttönä olisi varmaan ollut vaikeampaa.
Vierailija kirjoitti:
Kauniita.
Höpsis. - Vai onko sinulle kokonaan uusi ajatus, että kiusatuksi saattaa joutua jonkin poikkeavan piirteen tai asian suhteen. - Tai vaikka siksi, että kiusaaja on itse kateellinen tai kyvytön muuttamaan omaa olemustaan. - Ulkoiset seikat, kuten ulkonäkö, tai vaikka pituus ja/ ta ihon väri ovat siinä mielessä oivallisia kohteita pilkata ja kiusata, että harva on niitä voinut vapaasti itse valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan noin paljossa, vaikka jokin tökkii, ehkä tuo kun kirjoitit, että: s]e ratkaisee kuinka itseensä silloin ottaa kiusauksen[" En voi jotenkin välttyä mielikuvalta, että kiustatuksi tullut on itse, jotenkin syyllinen kiusatuksti tulemiseen; kun ei osannut ottaa oikealla tavalla vastaan, kun kokeiltiin häntä kiusata, jossain vaiheessa.
Toki varmaankin on eroa siinä, että toiset kiusaantuvat pienemmistä asioista kuin toiset, sitä ei käyne kieltäminen.
Kiusaamisella pitää olla kiusattuun jokin vaikutus. Jos kiusaaminen ei tehoa kiusattuun, kiusaaja ei saakaan kiusaamisesta mielihyvää ja kiusaaja vaihtaa uhria.
Vierailija kirjoitti:
Eipä muuten ratkaise, vaan kiusaajan kovapäisyys.
T. itsevarma tyyppi jolla itseironiaa ja joutunut kiusaajan virhearvion kohteeksi.
Olen kokenut, että iloinen ja hymyilevä ihminen saa kiusaajat kimppuunsa, vaikka ei uskoisi.
Ei sellaista olekaan. On vain osannut valita ympäristönsä oikein.