Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa yllätys, kun käytiin appivanhemmilla

Vierailija
23.09.2017 |

Ehkä n 1,5 v ajan appivanhemmat ovat käyneet meillä kerran kuussa. Ovat tuoneet meille tarpeetonta tavaraa. Joka on ollut Loistohomma . Valtaosahan näistä on pelkkää soopaa, mutta olen ajatellut hyvä, että siivotaan, kierrätetään mitä voidaan ja myytävät viedään kirppikselle. Pinta-alaa heillä on varmaan 300 neliötä, talo aivan täynnä.

Koska ovat käyneet meillä jatkuvasti , emme ole käyneet heillä.
Olipa yllätys, kun tulimme perille.

Piha oli siivottu. Täysin. Kaikki kasat olivat purettu, rämä autotalli oli tuhottu ja talon yhteydessä oleva oli kunnostettu.
Koti oli siisti. Todella siisti.

Voisin sanoa 80% irtaimistosta oli lähtenyt pois.

Appi on kerännyt aina jotain. Oli myynyt jotain ja ostaja oli kysynyt onko sinulla näitä lisää. Appi on todellakin perillä hinnoista ja oli kerännyt vuosia venäläisiä posliinieläimiä.

Ostaja osti ne kaikki. Lisäksi muita venäläisiä esineitä. Kaikki oli pakattu hyvin ja ostaja oli lähtenyt pakettiauto täynnä.

Rahoilla oli tehty pihasuunnittelu ja pitkälle toteutustakin. Raivauksen oli appivanhemmat tehneet itse.

Lisäksi olivat myyneet jotain muuta, hyvin paljon, sillä rahoilla oli teetetty uusi keittiö. Heille oli tullut paikanpäälle suunnittelija, kävivät liikkeessä valitsemassa ja asentajat tulivat. Kuten remppamiehet, jotka olivat purkaneet vanhan, asentaneet uuden lattian, maalanneet katon ja seinät.

Anoppi oli innostunut myymisestä, kun olen sitä vuosia harrastanut ja jäi kuulemma koukkuun.

En tajunnut kysyä kauanko oli mennyt aikaa, mutta lasku näistä on ollut taatusti yli 50 000 e. Eikä välttämättä loppujen lopuksi kaikki rahat ole tullut myymisestä.

Koti oli upea. Täysin kunnossa on vain piha ja keittiö, seuraavaksi laitetaan kuntoon olohuone ja ruokahuone.
Ennen vanha eteinen oli pitkä ja pimeä, nyt eteinen oli valkoinen ja siellä oli vain muutama huonekalu, jotka on myyty ja odottaa noutajaa.

Sopiva sisustussuunnittelija on löytynyt ja kotia aletaan tekemään kuntoon huone kerralla ja kellarikin laitetaan kuntoon.

Olin niin valtavan iloinen ja onnellinen heidän puolestaan.

Aikovat jatkaa tapaa, tuovat meille samaa kirppistavaraa kuin ennenkin, samaan aikaan myy itse isompia ja arvokkaampia tavaroita.

Vuoden sisällä on kuulemma koti valmis.

Tällä hetkellä mieheni sekä hänen veljensä huoneet ovat täynnä kirppistavaraa ja ne tulee meille. Ja 2 sellaista isoa, seinän levyistä komeroa, yht n 10 m ovat täynnä Arabiaa, Iittalaa, vanhaa kotimaista lasia jne jne.

Niillä myynneillä kyllä muutaman sohvan ostaa.

Olipa melkoinen muutos ja n 1,5 vuodessa moinen.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat voittaneet lotossa.

Vierailija
22/31 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jotenkin hämmentynyt siitä, että normaali suomalainen pariskunta ei enää uskalla sisustaa kotiaan omakseen vaan tarvitaan sisustussuunnittelija, joka suunnittelee ihan samanlaisen valkoisen ja harmaan asunnon kuin tuhat muuta. Ihailen ihmisiä, jotka eivät mene mukaan tähän "valkoinen ja avara" -systeemiin, vaan turhaakin turhemman uuden keittiön sijaan sijoittavat rahansa tuottamaan jotain, jotta aikanaan saavat kunnon hoitoa.

Meillä käly yritti äidilleni samaa eli myy pois vanhat tavarat (täyspuuta) ja osta tilalle valkoista lastulevyä. Heivaa pois vanhat valaisimet ja osta tilalle Ikean muovia. Vanhat pitsilakanat kiertoon, tilalle halpaa pesussa kovettuvaa puuvillaa. Remontoi keittiö, koska siinä ei ole saareketta (remontti tehty 6 vuotta sitten, kaapeissa tai tasoissa ei mitään muuta vikaa kuin että ne eivät ole mustia, kuten nyt pitää olla ja keittiössä on jopa vanhanaikaiset yläkaapit). Ja hirveä mökötys, kun äiti ei suostunut ottamaan kälyn suosittelemaan sisustussuunnittelijaa kertomaan, mitä pitää tehdä.

Käly ei tiedä, että talo irtaimistoineen on jo nyt minun, äidillä on vain asumisoikeus. Harmi, että käly ei aikanaan pääse perunkirjoitukseen asiaa kuulemaan.

Vaikutat kaikkea muuta kuin mukavalta ja sydämelliseltä ihmiseltä. Kälyraukka, kun joutunut tuommoisen ihmisen sukuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta en kestä sitä, että Ap ei käytä tekstissään että-sanaa. Todella raskasta luettavaa. Tuntuu kyseinen tyyli yleistyneen.

Vierailija
24/31 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta en kestä sitä, että Ap ei käytä tekstissään että-sanaa. Todella raskasta luettavaa. Tuntuu kyseinen tyyli yleistyneen.

Ja sinullakin on vain 1 että sana.

Luit kuitenkin tekstin että pääset ilkkumaan.

Vierailija
25/31 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi on näemmä lukenut KonMari-kirjan.

Kyllä. Minulla on kirja ja lainasi kirjan. Ei ole muuten palauttanut sitä.

Ap

Olisko marittanut senkin? Sehän on lukenut sen, sinä varmaan myös, joten nyt sitä ei tarvita. Kiertoon vaan.

Anoppi tuo meille kaikki halvimmat kirppistavarat. Itse myy kalliit. Olisi palautunut, jos olisi ollut menossa myyntiin.

Vierailija
26/31 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti hieno juttu! Varmaan se eläkkeelle jääminen on ollut yksi alulle paneva tekijä. Tuo on muuten hyvin tyypillistä, että kun aletaan siivota ja raivata tarpeetonta pois, niin saattaa löytyä jotain tosi hienoja esineitä, joita omistaja ei ole muistanut olevan olemassakaan. Kun kaiken roinan siivoaa pois, niin voi sitten nauttia niistä tavaroista mistä todella tykkää. Saisinpa omankin anopin innostumaan tuosta, mutta ei se taida onnistua, on liikaa "tuotakin XXX saatetaan vielä joskus tarvita" -ihminen (XXX= mikä tahansa likainen ja risa esine). Muuten on kyllä oikein sydämellinen ihminen, rasittavuuteen asti vain kerää "varalta" kaikkea mahdollista ja mahdotonta.

Appeni on aina seurannut huutokauppakamareita. Kun on nähnyt jotain halvalla, on iskenyt siihen heti. On harrastanut tätä vuosikymmeniä, määrä on myös sen näköinen.

Huteja on tullut, mm kirjoja on paljon. Mutta esim ne kristallikruunut ovat suomalaisia.

Uskon, että ei jätä harrastustaan, mutta nyt myy nopeammin eteenpäin.

Ap

Vierailija
27/31 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat voittaneet lotossa.

Siihen en usko. Mihin muuten kaikki ovat hävinneet. Kaikki arvokkaat.

Ap

Vierailija
28/31 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jotenkin hämmentynyt siitä, että normaali suomalainen pariskunta ei enää uskalla sisustaa kotiaan omakseen vaan tarvitaan sisustussuunnittelija, joka suunnittelee ihan samanlaisen valkoisen ja harmaan asunnon kuin tuhat muuta. Ihailen ihmisiä, jotka eivät mene mukaan tähän "valkoinen ja avara" -systeemiin, vaan turhaakin turhemman uuden keittiön sijaan sijoittavat rahansa tuottamaan jotain, jotta aikanaan saavat kunnon hoitoa.

Meillä käly yritti äidilleni samaa eli myy pois vanhat tavarat (täyspuuta) ja osta tilalle valkoista lastulevyä. Heivaa pois vanhat valaisimet ja osta tilalle Ikean muovia. Vanhat pitsilakanat kiertoon, tilalle halpaa pesussa kovettuvaa puuvillaa. Remontoi keittiö, koska siinä ei ole saareketta (remontti tehty 6 vuotta sitten, kaapeissa tai tasoissa ei mitään muuta vikaa kuin että ne eivät ole mustia, kuten nyt pitää olla ja keittiössä on jopa vanhanaikaiset yläkaapit). Ja hirveä mökötys, kun äiti ei suostunut ottamaan kälyn suosittelemaan sisustussuunnittelijaa kertomaan, mitä pitää tehdä.

Käly ei tiedä, että talo irtaimistoineen on jo nyt minun, äidillä on vain asumisoikeus. Harmi, että käly ei aikanaan pääse perunkirjoitukseen asiaa kuulemaan.

Tulee olemaan aika ylläri veljellesi. Tai jos peritte puoliksi, ottaakin mielummin rahat.

Vierailija
29/31 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattitaitoinen sisustussuunnittelija osaa työnsä. Jos koti on pieni ja valon tuonti heikkoja, ehdottomasti kannattaa maalata tai tapetoida seinät vaaleaksi.

Ammattitaito on juuri sitä, että tuodaan asunnon parhaat puolet esille. Ei sitä, että käytetään huonoja materiaaleja.

Vierailija
30/31 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko tavaraa on mahtanut lähteä ?

Appivanhemmat ovat käyneet meillä kerran kk n 1.5 v ajan, eli n 18 krt. Joka krt on tuonut meille n 20 kestokassillista.

Lisäksi posliinieläimet ovat lähteneet, niitä oli taatusti yli 100.

.

En voi sanoa muuta kuin paljon. Veikkanen peruspakettiautollinen

Vierailija
31/31 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaisko anoppisi tota tekee työkseen ? Apua tarvittais anoppilassa ja mökillä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan