Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko väärin/epäoikeudenmukaista laittaa lapset eri kouluihin?

05.04.2006 |

Eli siis... lapseni ovat erilaisia kiinnostuksenkohteiltaan, kyvyiltään ja oppimisnopeuksiltaan jne. Olisiko huutava vääryys laittaa kumpikin sellaiseen kouluun, joka mielestäni parhaiten tukee ja auttaa kyseessä olevaa lasta?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin voi olla jopa ihan suositeltavaa, identiteetin tukemisen kannalta. Miksei muutenkin en näe ongelmaa.

Vierailija
2/8 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanhemman lapsen ilmoittanut yksityiseen kouluun, josta olen vakuuttunut, että he huomioisivat parhaiten hänen tarpeitaan ja palvelisi parhaiten hänen taitojaan ja kiinnostuksiaan. Myös oppimisnopeus erilainen kuin tavallisessa peruskoulussa, joka tärkeä kriteeri tämän lapsen kohdalla.

Nuorempi lapsi on luonteeltaan aivan erilainen, samoin kehitykseltään muuten. Pelkään, että hän turhautuisi koulussa, minne isosisko on menossa. Kun vaihtoehtoja on rutkasti olemassa niin ajattelin, että jos pienemmän ilmoittaisi toiseen yksityiseen kouluun, jossa painotetaan eri asioita ja hänkin voisi hyödyntää erikoisosaamistaan.

Hullu idea?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopuksen taas epäilet olevan nopea oppinen ja että hän tylsistyis siellä. Niinpä hän voisi mennä jonnekkin vaikka ruotsalaiseen kouluun niin oppis vieraan kielen siinä sivussa.

Vierailija
4/8 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin oli meininki, mutta vaihda se ruotsalainen koulu englanninkieliseen niin ollaan osapuilleen mun harkinnoissa.

Vierailija
5/8 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laittaisin joko saksan-, venäjän- tai ranskankieliseen.

Vierailija
6/8 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti asiaa myös siltä kantilta, että onko kuopus " täydellisyyden tavoittelija" . Tälläiset, jotka haluavat tehdä aina kaikki mahdollisimman täydellisesti ja ajoissa voivat sterssaantua turhan takia koulussa. Ottavat paineita läksyista ja sen sellaisista. Tuttavapiirissä aika monta tällaista pientä koululaista. Heille steiner-koulu olis hyvä juttu. Ei ole hyvä aloittaa pingotus alaluokilla.

En tunne sinua, mutta kirjoituksestasi päättelin.

Vierailija
7/8 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse käynyt steineria, ja muutama lapsuudenystävä kävi ranskalaista koulua.

Jos itse laittaisin lapseni eri kouluihin, esim steiner ja kielikoulu, niin kielikouluun menijän laittaisin saksalaiseen jos steineriin menijä lukisi pitkän saksan.

Eli päättäisin steineriin menijän mukaan kielikoulun.

Vierailija
8/8 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi toisaalta hyvä asia.

Kuopus on nopea oppimaan, kenties herkkä turhautumaan ja kielellinen lahjakkuus ollut aina. Englanninkielestä olisi mielestäni suurin hyöty hänelle, ja jos kerran kielikouluun menee, ehtii oppia muitakin kieliä pitkänä.

On tässä vielä jonkin aikaa päättää. Onhan noita myös kielikylpykouluja....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän