Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oikeesti, mitä poliisi ja sossu sanovat

Vierailija
10.07.2008 |

jos lapsi/peruskouluikäinen jää kiinni näpistyksestä kaupassa tai r-kioskissa? Niissähän tosiaan on ne kyltit että kaikki ilmoitetaan aina poliisille. Ja poliisilta kai menee aina automaattisesti ilmoitus lastensuojeluun.

Mutta koska tarinoita pikkukersojen jännityksenhakemuísesta on paljon enenmmän kuin mitään lastensuojen toiminpiteitä niin MITEN näitä asioita siellä käsitellään?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka täällä pitäisi olla sossujakin paikalla?

Vierailija
2/5 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisilla on lastensuojelulain mukaan velvollisuus tehdä lapsesta lastensuojeluilmoitus sossuun. Sossussa katsotaan tilanne. Ekalla kerrralla ehkä kirje kotiin että ilmoitus tehty ja ei aiheuta toimenpiteitä, mutta toisella kerralla kutsutaan vanhemmat ja lapsi sossuun keskustelemaan. Siinä yleensä saattaa tulla sitten esille jo muitakin syitä jos lapsi koko ajan varastelee. Näin meillä n kolmenkymmenentuhannen kaupungissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nuoruudessani lapset varastelivat, kunnes kasvoivat siitä ohi. Ihan kaikki ei varastelleet (esim minä, joka olin kilttinyhverö enkä muutenkaan koskaan ollut mukana missään kielletyssä tai ylipäänsä missään) ja joku taisi jäädä joka ei koskaan kasvanut sen yli. Mutta kaikki me oltiin samaa keskivertoväkeä, eikä kellään ollut sen kummempia syitä varasteluunsa tai varastelematta jättämiseensäkään. Ja kaikkien kohdalla vanhemmat toimivat suurinpiirtein samoin.

Vierailija
4/5 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä kavereiden kotona neljän seinän sisällä tai kavereiden korvien välissä tapahtui tai oli tapahtumatta.

Mutta kaikki me oltiin samaa keskivertoväkeä, eikä kellään ollut sen kummempia syitä varasteluunsa tai varastelematta jättämiseensäkään. Ja kaikkien kohdalla vanhemmat toimivat suurinpiirtein samoin.

Vierailija
5/5 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muttta osa niistä oli mun hyviäkin kavereita, mä olin niillä usein kylässä ja ihan normaalilta se touhu vaikutti. Mutta molemmat jatkoivat vielä ekan kiinni jäännin jälkeenkin. Kai se oli olevinaan jännää. Nämä eivät jääneet toista kertaa kiinni, mutta tiedän, että varastivat vielä. Sitten se lasten keskussdessa levinnyt varasteluepidemia vaan jotenkin hiipui.