Voisitteko kissanomistajat pitää ne kissanne kiinni!
Mikä ihme siinä on, että annetaan kissojen tulla toisten pihoihin? Kissat myös tappavat lähistöltä kaikki linnunpoikaset ym.
Minä loukutan välittömästi pihaani tulevat kissat ja vien pois. Saatte sitten hakea ne pois jostakin löytöeläintoimistosta.
Lisäksi totean, että minulla on itselläni kolme kissaa ja ne ulkoilevat aina minun valvonnassani.
Kommentit (58)
Kissalle gps tunnistin ja nepparikamera, niin tietää missä mirri kulkee.
Meidän pihalle eksyvät kissa jotenkin vaan mystisesti häviää...
Vierailija kirjoitti:
Hävikkiä lintupopulaatioille?😂 voi jeesus. Kyllä te vakavasta aiheesta jaksatte vinkua. Ihminen luonnon tuhoaa ilman tunnontuskia
Nimenomaan. Ihan turhaa hurskastella luonnon puolesta, kun yksi ihminen tuhoaa sitä monin kerroin enemmän kuin kokonainen kissalauma kykenisi ikinä tekemään. Miettikääpä vain kuinka monta linnunpesää on varmasti tuhottu teidän asuinlähiönne tieltä.
Järjestyslain mukaan kissoilla ei ole kytkentäpakkoa
Ei ole itsekkäämpää ja omahyväisempää laiskaa ihmistä kuin kissaihminen joka antaa kissansa kulkea vapaana taajamassa, ei välitä vähääkään kissastaan joka on suuressa vaarassa ulkona joutua niin auton alle kuin kiusaajien käsiin, ei piittaa myös vähääkään toisista ihmisistä joiden omaisuutta kissa tuhoaa, kustut pyykit ja naarmutetut auton konepellit ja lisäksi kissa tappaa ihan huvikseen mm. lintuja ja oravia.
Mä ainakin opetan kissani paskomaan naapurin kukkapenkkiin.
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas on suurta huvia ruiskuttaa pihaani tulevia kissoja jääkylmällä vedellä, joka tulee letkusta kovalla paineella. Kissat näyttävät hulvattomilta syöksyessään kauhuissaan karkuun.
t: naapurisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas on suurta huvia ruiskuttaa pihaani tulevia kissoja jääkylmällä vedellä, joka tulee letkusta kovalla paineella. Kissat näyttävät hulvattomilta syöksyessään kauhuissaan karkuun.
Tuo on minusta oikein hyvä tapa pitää kissat loitolla, jos ei niitä pihaansa halua. On myös ihmisiä, jotka pitävät kissoista ja jotka eivät mene tolaltaan, jos kissa kävelee pihan poikki.
t. Kissanomistaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on minusta oikein hyvä tapa pitää kissat loitolla, jos ei niitä pihaansa halua. On myös ihmisiä, jotka pitävät kissoista ja jotka eivät mene tolaltaan, jos kissa kävelee pihan poikki.
t. Kissanomistaja
On myös ihmisiä, jotka pitävät kissoista, mutta eivät kissanpaskasta kukkapenkissä.
t: kissanomistajan naapuri
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti autistisia kissanomistajia on maassamme ihan liikaa. Kissa ei kuulu suomen luontoon, sen paikka on sisällä. Kissa rakastaa lämpöä, vaikka nämä virtsapäiset kissanomistajat kuvittelevat sen tykkäävän kuljeskellan kosteissa ja kylmissä oloissa.Kissa on lemmikki ja sen paikka on kotonaan omistajan luona, kuten koirankin.
Kissaa ei ole koulutettu mihinkään rotanpyyntiin, saalistajana se osaa tehdä sen ihan vaistojensa varassa. Valitettavasti se tappaa samalla myös muitakin eläinlajeja. Omistajan velvollisuus on huolehtia lemmikistään ja se, joka pitää kissaansa valvomatta vapaana pihalla, antaa mennä muiden pihoille, on säälittävä eläinrääkkääjä, välinpitämätön paskiainen.
Oma kissani nauttii kovasti ulkoilusta, maukuu iltaisin ovella että pääsee vähän seikkailemaan. Tykkää pyydystää hyönteisiä, lintuja en anna hätyyttää
Vierailija kirjoitti:
Inhoan kissoja ja niitä liikkuu joka päivä meidänkin pihalla mutta en minä silti ymmärrä kuinka niitä voisi pitää kiinni. Ei varmaan kissa olisi kovin onnellinen.
Pennusta asti tottunut kulkemaan valjaissa, 8m hihna ei käytännössä koskaan edes kävelyillämme kiristys. Onnelliselta vaikuttaa
Jokainen kissa joka tulee meidän pihaan kohtaa loppunsa. Olen ilmoittanut myös naapureille että en siedä kissoja ja jos otatte sen riskin että päästätte ne irti vapaana kulkemaan niin toivokaa ettei meidän pihaan eksy. Kolme tapettu ja naapuri uhkasi oikeidella mutta kun kukaan ei nähnyt mitään niin voi voi..
Vierailija kirjoitti:
Miksi toiset väittävät kivenkovaan, että kissan saisi pitää vapaana, kun laissa sanotaan selvästi, ettei saa. Eivätkö ole jaksaneet lukea tuota lain kohtaa loppuun asti, missä sanotaan, että koskee myös kissaa. Mulla meni alle puoli minuuttia löytää tuo tieto Finlexistä ja kopioida tänne. -25
Kyseessä on taajama...Maaseudulla koiratkin ovat usein vapaana, sillä omaa omaa maata on lähes kaikilla useita hehtaareja. Laumanvartijat huolehtivat sekä lasten että kissojen turvallisuudesta.
Rakastan kissoja, mutten hyppinyt riemusta kun löysin vieraan kissan lastenvaunuista takapihaltamme!
Meidän kissoilla on tutkapannat. Ja koirilla myös. Sovelluksella näen missä liikkuvat (asumme maalla, koirilla muutaman tuhannen neliön aitaus, kissat vapaana) Tällöin ovat valvonnan alla, mutta kuitenkin vapaana. Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Loukku, kissanminttu ja vesitynnyri!
Naapuri, sokerikilo, yö, polttoainesäiliö, bensatankki...
Ei tulisi mieleenkään päästää meidän kissoja tässä lähiöalueella yksin ulos.
Maaseudulla kissan saa pitää vapaana, taajama-alueella ei., mikä tuolla edellä kopioidussa lainkohdassa selvästi sanotaan. Kissalla on lähes samat säännöt kuin koirilla, mutta hiukan vapaammat.