Voisitteko kissanomistajat pitää ne kissanne kiinni!
Mikä ihme siinä on, että annetaan kissojen tulla toisten pihoihin? Kissat myös tappavat lähistöltä kaikki linnunpoikaset ym.
Minä loukutan välittömästi pihaani tulevat kissat ja vien pois. Saatte sitten hakea ne pois jostakin löytöeläintoimistosta.
Lisäksi totean, että minulla on itselläni kolme kissaa ja ne ulkoilevat aina minun valvonnassani.
Kommentit (58)
Kissat saa liikkua vapaana eikä sinulla ole oikeutta loukuttaa niitä kissoja, kun hyvin tiedät niin olevan lähistöltä. Varmasti tiedät omistajatkin.
Vierailija kirjoitti:
Kissat saa liikkua vapaana eikä sinulla ole oikeutta loukuttaa niitä kissoja, kun hyvin tiedät niin olevan lähistöltä. Varmasti tiedät omistajatkin.
Kissa nimenomaan ei saa liikkua vapaana ilman omistajan valvontaa.
Kissa on lisäksi vieraslaji, tuholainen joka huvikseen tappaa kokonaisia populaatioita. Kiduttaa vielä ennen tappamista.
Kiinni ovat. Tietysti, koska Espoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissa on lisäksi vieraslaji, tuholainen joka huvikseen tappaa kokonaisia populaatioita. Kiduttaa vielä ennen tappamista.
Kyllä saa! Se lukee laissa. Harva kotikissa saa edes lintua kiinni. Rottia se tappaa, mihin se on vuosisatoja koulutettu. Ihmiset ovat maatalousyhteiskunnassa pitäneet kissoja kotitilalla liikkuvana lemmikkinä, joka pyydystää rotat ettei ne syö viljoja, levitä tauteja jne.
Mun kissa kulkee valjaissa koska haluan pitää sen turvassa.
Mutta lintuja todellakin saisi harventaa, niitä on niin paljon että alkaa tulla lintuinfluenssan tyyppisiä sairauksia. Niillä ei ole juuri muita vihollisia kuin kettu. Onneksi ne ovat yleistyneet.
Se linnunpaskan määrä kaikkialla ja marjat syödään pensaista, inhottavia elukoita...
Koskee myös naapurin kakaroita. Jos meidän takaovi on auki, se ei tarkoita sitä, et sieltä voi tulla sisälle pällistelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa! Se lukee laissa. Harva kotikissa saa edes lintua kiinni. Rottia se tappaa, mihin se on vuosisatoja koulutettu. Ihmiset ovat maatalousyhteiskunnassa pitäneet kissoja kotitilalla liikkuvana lemmikkinä, joka pyydystää rotat ettei ne syö viljoja, levitä tauteja jne.
Linkitä tänne se laki, jossa noin sanotaan. Muuten en usko.
Suurempi haitta sinun autostasi on sekä maapallon ,että tämän paikallisen luontomme ekosysteemille kuin minun kissastani.
Auto on sille täysin vieras tunkeilija,eikä edes mikään 'laji'.
Tappaa vuosittain melkoisen määrän kaikkea elollista ja liikkuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Koskee myös naapurin kakaroita. Jos meidän takaovi on auki, se ei tarkoita sitä, et sieltä voi tulla sisälle pällistelemään.
Loukutatko kakaratkin, ja viet jonnekin lastenkotiin?
Uusimman lain mukaan saa pitää kissoja vapaana.
Itse kaupungissa en pidä, maalla antaisin juoksennella. Aika tylsää näillä on vain nukkua sisällä...
Valitettavasti autistisia kissanomistajia on maassamme ihan liikaa. Kissa ei kuulu suomen luontoon, sen paikka on sisällä. Kissa rakastaa lämpöä, vaikka nämä virtsapäiset kissanomistajat kuvittelevat sen tykkäävän kuljeskellan kosteissa ja kylmissä oloissa.Kissa on lemmikki ja sen paikka on kotonaan omistajan luona, kuten koirankin.
Kissaa ei ole koulutettu mihinkään rotanpyyntiin, saalistajana se osaa tehdä sen ihan vaistojensa varassa. Valitettavasti se tappaa samalla myös muitakin eläinlajeja. Omistajan velvollisuus on huolehtia lemmikistään ja se, joka pitää kissaansa valvomatta vapaana pihalla, antaa mennä muiden pihoille, on säälittävä eläinrääkkääjä, välinpitämätön paskiainen.
Vierailija kirjoitti:
Uusimman lain mukaan saa pitää kissoja vapaana.
Itse kaupungissa en pidä, maalla antaisin juoksennella. Aika tylsää näillä on vain nukkua sisällä...
Tylsyys loppuu siihen, kun tulee auto ja ajaa yli. Tai kettu, susi, ilves korjaa paistin talteen.
Onko se vanha juttu, että taajamassa kiinni ja muualla saa olla irti?
Inhoan kissoja ja niitä liikkuu joka päivä meidänkin pihalla mutta en minä silti ymmärrä kuinka niitä voisi pitää kiinni. Ei varmaan kissa olisi kovin onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissa ei saa päästä toisten pihoihin tai esimerkiksi lasten leikkipaikoille. Millä estät tämän, jos kissasi on vapaana, etkä kulje koko aikaa sen perässä?
On aivan oikein, että muiden pihoilla kuljeskelevat kissat loukutetaan ja viedään löytöeläintaloon. Jos sen tekee tarpeeksi monta kertaa, niin jossain vaiheessa nämä idioottiomistajat kyllästyvät hakemaan kissaansa takaisin ja se alkaa pysyä kiinni. Tai sitten he jättävät sen sinne löytöeläintaloon, tunnetustihan nämä ihmiset eivät lemmikistään juuri piittaa, kun antavat kissan juosta auton allekin.
Kissan ulosteessa on myös oma vaaransa, toksoplasmoosi. Te olette osaltanne levittämässä tätä tautia kissojenne välityksellä, jotka nautitte siitä, että kissanne kulkee vapaana paskoen vieraiden piholle, tai taloyhtiön hiekkalaatikkoon.
Eikö ole ihana ajatus, kun raskaana oleva äiti, tai pieni lapsi sairastuu teidän välinpitämättömyytenne takia.
Eikä sitten tarvitse tulla tänne itkemään, kun kissanne yksinkertaisesti katoaa. Mirri ei tullut enää kotiin, joku korjasi sen parempaan talteen.
Voin ja pidänkin. Meillä on takapiha aidattu kissojen käyttöön. Eivät pääse sieltä karkaamaan, ja aina pidetään silmällä, kun ulkoilevat. En hyväksy kissojen irtipitoa. Kissat ovat itse vaarassa ja sen lisäksi aiheuttavat hävikkiä mm. lintupopulaatioille.
Minun kaksi kissani ulkoilevat vain valjaissa. En halua vaarantaa kissojeni terveyttä altistamalla niitä liikenteen vaaroille, petoeläimille, vapaana juokseville koirille, ajattelemattomille lapsille tai ilkeille ihmisille, enkä halua, että ne tappavat Suomen luontoon kuuluvia pieneläimiä tai pissaavat/kakkaavat naapurin kukkapenkkiin tai hiekkalaatikkoon. Mielestäni kissan vapaa ulkoilu on merkki omistajan laiskuudesta. Kissan ulkoilutus valjaissa kun vaatii omaakin aktiivisuutta, samoin kuin virikkeiden keksiminen sisällä ja leikkiminen. Helpompaa vain avata ovi ja päästää kissa pihalle ja kuvitella, että kissa on näin onnellisimmillaan. No, eron näkee sitten kissakodissa käydessään, kun huomaa kuinka paljon kiintyneempiä omiin ihmisiinsä ovat kissat, joiden kanssa ulkoillaan ja leikitään verrattuna vapaana ulkoileviin kissoihin.
Sama koskee koiranomistajia, jotka ovat yleensä kertaluokkaa idiootimpia ainakin käytökseltään.