HS: Perussuomalaiset nousee – vihreät putosi SDP:n taakse
Vihdoin jotain hyviä uutisia: https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/230941-hs-perussuomalaiset-nousee-vihr…
Perussuomalaisten kannatus on jyrkässä nousussa. Perussuomalaisia äänestäisi 9,2 prosenttia eli puolueen kannatus lähentelee lukemia, joissa oltiin ennen puoluekokouksen jälkeistä hallituskriisiä ja puolueen jakautumista. Puolue paransi lukuaan roimasti, sillä viime mittauksessa kannatus oli 7 prosenttia.
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä olisi muutama vuosi sitten uskonut, että persut voivat olla tyytyväisiä tilanteeseen, jossa heidän kannatuksensa on noin puolet vihreiden kannatuksesta.
Eipä varmaan moni olekaan. Onhan tässä kuitenkin vielä pari vuotta aikaa katsoa miten unelma toteutuu vaihe vaiheelta. Veikkaan vaaleissa PS:n kannatuksen olevan jotain 12% luokkaa ja Vihreillä 16%. Voi toki tulla dramaattisemmin muutoksia, jos persut saa houkuteltua nukkuvia taas luukulle, kuten oli Jytkyn aikaan.
Jytky oli -> saatiin mitä tilattiin -> jytkyä ei enää koskaan tule...
Jytky -> äänestäjät ei olleet tyytyväisiä -> äänestettiin parempi porukka valtaan puolueessa -> omaneduntavoittelijat ja rotat jätti laivan -> paremmalla porukalla kohti seuraavia vaaleja.
Näin minä tämän näen. Oma puolueeni on varmaan jatkossakin silti Kokoomus.
sen kun näet. kokoomusäänestäjällä ei vaan ole jytkyyn juuri vaikutusta.
Pääasia on ettei ääni mene Vihreille, Vasemmistolle tai RKP:lle.
Seuraavien vaalien mielenkiintoisin asia on, miten persujen gallupsuosio muuttuu todelliseksi äänestyskäyttäytymiseksi. Vaikka sinisille kovasti naureskellaan, ikävä tosiseikka on, että heidän mukanaan perussuomalaisista poistui myös lähes kaikki äly.
Vaikken persu olekaan, ymmärrän hyvin, miksi monet äänestävät Halla-ahoa. Onhan mies kiistatta älykäs ja hyvä väittelijä, joka kykenee perustelemaan mielipiteensä erittäin hyvin, joskin usein populistisin keinoin. Mutta mitä tulee Halla-ahon jälkeen? Pari hupsua alkoholistia ja sketsihahmolta vaikuttava presidenttiehdokas. Uskon vahvasti, että monella persujen potentiaalisella äänestäjällä maakunnissa menee vielä sormi suuhun, kun pitäisi oikeasti löytää sellainen ehdokas, jonka äänestämisessä olisi jotain järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä olisi muutama vuosi sitten uskonut, että persut voivat olla tyytyväisiä tilanteeseen, jossa heidän kannatuksensa on noin puolet vihreiden kannatuksesta.
Eipä varmaan moni olekaan. Onhan tässä kuitenkin vielä pari vuotta aikaa katsoa miten unelma toteutuu vaihe vaiheelta. Veikkaan vaaleissa PS:n kannatuksen olevan jotain 12% luokkaa ja Vihreillä 16%. Voi toki tulla dramaattisemmin muutoksia, jos persut saa houkuteltua nukkuvia taas luukulle, kuten oli Jytkyn aikaan.
Jytky -> äänestäjät ei olleet tyytyväisiä -> äänestettiin parempi porukka valtaan puolueessa -> omaneduntavoittelijat ja rotat jätti laivan -> paremmalla porukalla kohti seuraavia vaaleja.
Ääni kokoomukselle ei ole vähän kuin ääni rkp:lle?
Onneksi en äänestänyt kokoomusta enkä keskustaa. Minua ei voi syyttää mistään.
Kokoomus pärjää peesaajien vuoksi eli niiden, jotka haluaisivat olla ns hyväosaisia ja kuvittelevat, että onn potkaisee heillekin...
Mutta jatkossa pitää taas köyhiltä leikata ja kun kurjuus kasvaa niin Kokoomuksen kannattajatkin vähenee.
Esim maahanmuuttajien perheiden yhdistäminen aiheuttaa jatkossa lisäkustannuksia. Isommat asunnot, tuet ja heidän koulutus...
Ja miksi hyvätuloisten ostovoimaa kasvatetaan? Ehkä he ostavat kalliimpaa ruokaa yms mutta tuskin he lisäävät kulutusta kun kaikkea jo on.
Mies on menestyvä ihminen ja kaikista säälittävimpiä ihmisiä ovat ne jotka "nuoleskelevat ja mielistelevät". Kiva kun ihmiset "aidosti" tykkäävät.
Mies vihaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla harhaisuudella ei kyllä muuta odotakaan.
Tämä vaan kertoo sen että suurin osa äänestäjistä on joko hemmetin tyhmiä tai henkisesti niin laiskoja että ne seuraavat ekaa ennakkoasenteisiin sopivaa tarinaa miettimättä yhtään sen syvällisemmin miten realistinen se tarina on tai vertaamatta todellisia tekoja tarinaan.
Kutsut minua harhaiseksi? Oletko itse vain HS:n ja YLE:n tiedonannon varassa aiheesta? Minulla on muutama hyvä tuttu puolueaktiiveina PS:ssä, valtataistelu ja kenttäväen tyytymättömyys tuli kyllä selville Soinin suhmuroinnin edetessä.
Katso nyt itse, Sinisten kannatus 0,7-1,3 %. Onkos niitä 5000 kannattajakorttiakaan vielä kerätty? Onhan siinä kohta puoli vuotta säädetty senkin parissa.
Kutsut minua harhaiseksi, vaikka itse olet kykenemätön myöntämään tosiasioita. Tule tänne reaalimaailmaan, saattaa silmät avautua monessakin asiassa.
Onko jossain joku persunarnia jossa kaikki tuo soopa pitää paikkansa? Soini sentään todistettavasti hyväksyi eri mieltä olevatkin puolueeseen kunhan edes yrittivät käyttäyä mutta mestari hilloaho on kavereineen siivoamassa kaikki ulos jotka ei suostu julistamaan maahanmuuttokriittistä liturgiaa ja kumartelemaan mestaria sopivin väliajoin. Siinä sitä Soinin suhmurointia verrattuna mestarin suhmurointiin.
Minä katson tuloksia ja halla-aholla ei ole ensimmäistäkään omaa saavutusta. Pelkkä rutina ja saivartelu maahanmuutosta ei ole mikään saavutus vaikkei suomen media siitä pitäisikään.
Toivon todellakin, että SDP nousisi entiseen loistoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavien vaalien mielenkiintoisin asia on, miten persujen gallupsuosio muuttuu todelliseksi äänestyskäyttäytymiseksi. Vaikka sinisille kovasti naureskellaan, ikävä tosiseikka on, että heidän mukanaan perussuomalaisista poistui myös lähes kaikki äly.
Vaikken persu olekaan, ymmärrän hyvin, miksi monet äänestävät Halla-ahoa. Onhan mies kiistatta älykäs ja hyvä väittelijä, joka kykenee perustelemaan mielipiteensä erittäin hyvin, joskin usein populistisin keinoin. Mutta mitä tulee Halla-ahon jälkeen? Pari hupsua alkoholistia ja sketsihahmolta vaikuttava presidenttiehdokas. Uskon vahvasti, että monella persujen potentiaalisella äänestäjällä maakunnissa menee vielä sormi suuhun, kun pitäisi oikeasti löytää sellainen ehdokas, jonka äänestämisessä olisi jotain järkeä.
PS:n eduskuntaryhmän vetäjä Leena Meri on kyllä ihan skarppi nainen.
Suomessa on paljon puolueita. Ainoastaan Perusnatsit on täysiä pellejä. Uskon täysin että jokaiselle löytyy joku muu puolue kuin persu.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole realistinen ajatus SDP:n nykyisellä politiikalla. Vaadittaisiin enemmän kansallisten intressien korostamista, tällöin kannatus voisi nousta merkittävästi.
Jokainen puolue myöntää maahanmuuton ongelmat. Perusnatsien kannattajat haluavat rasistiräyhäämistä, eikä mitään ongelmien myöntämistä. Hallis ei ole saanut mitään aikaan ikinä, mutta on "mestari" koska rasistiräyhää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
toisaalta muutama vuosi sitä ennen olisi taas voinut
On uskomatonta, että vasemmistopuolueita (sdp, vihr, vas) kannattaa yli 40 % kansasta. On kuitenkin vaikea nähdä, että näin suuri osa kansasta haluaisi lisää turvapaikanhakijoita tai helpotuksia tähän politiikkaan, kireämpää verotusta, julkisen sektorin kasvattamista ja valtion velan lisäämistä.
Minua kyllä ällistyttää myös se kuinka vuodesta toiseen Kokoomus voi sekoilla hallituksessa miten vaan kenen tahansa kanssa ja puolueen kannatus on silti harvinaisen tasaista
Persut todellisuudessa ainut selvä vaihtoehto muille puolueille. Kaikki muut Suomen puolueet ovat EU:n ja Euron kannalla, ja täten ovat puolensa valinneet
Vierailija kirjoitti:
On uskomatonta, että vasemmistopuolueita (sdp, vihr, vas) kannattaa yli 40 % kansasta. On kuitenkin vaikea nähdä, että näin suuri osa kansasta haluaisi lisää turvapaikanhakijoita tai helpotuksia tähän politiikkaan, kireämpää verotusta, julkisen sektorin kasvattamista ja valtion velan lisäämistä.
Valtion velkaa ovat kyllä kasvattaneet nimenomaan oikeistopuolueet. Vihreitä en toisekseen lukisi talousasioissa vasemmistoon, päinvastoin.
Minua miellyttää perussuomalaisten nykyinen jämpti linja. Puolue alkaa vasta nyt tehdä sitä politiikkaa, mitä varten heitä äänestettiin. On suunnaton onnenpotku, että narsistinen Soini ja muut hillotolppalaiset lähtivät vapaaehtoisesti eikä heidän kanssaan tarvitse enää riidellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtion velkaa ovat kyllä kasvattaneet nimenomaan oikeistopuolueet. Vihreitä en toisekseen lukisi talousasioissa vasemmistoon, päinvastoin.
Touko Aallosta en tiedä, mutta Ville Niinistön oppositiopolitiikka ainakin ajoi demareista vasemmalta ohi. Vihreiden kannattajissa on kyllä paljon lähellä kokoomusta olevia henkilöitä.
Vihreiden talouspolitiikka on tosi epäselvää. Mistään ei oikein saisi leikata mitään. Yritystukia vihreät vastustavat ja tässä he ovatkin varmasti aika oikeassa mutta yritystuet ovat suurelta osin verohelpotuksia teollisuudelle, ei ole ihan helppo lähteä noita purkamaan vaarantamatta taas kilpailukykyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustele ihmeessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla harhaisuudella ei kyllä muuta odotakaan.
Tämä vaan kertoo sen että suurin osa äänestäjistä on joko hemmetin tyhmiä tai henkisesti niin laiskoja että ne seuraavat ekaa ennakkoasenteisiin sopivaa tarinaa miettimättä yhtään sen syvällisemmin miten realistinen se tarina on tai vertaamatta todellisia tekoja tarinaan.
Joo, ei virheiden kannatusta muuten voi selittää. Tyhjää populismia, joka ei tule kestämään hallitusvastuuta. Edellisellä kerralla kommarit ja virheet lähtivät sieltä kesken pois.
Vierailija kirjoitti:
Tämä toteutuu heti, kun lääketiede onnistuu herättämään kuolleista. Muumiopuolueen äänestäjät ovat suurelta osin vaihtaneet jo hiippakuntaa.
Kutsut minua harhaiseksi? Oletko itse vain HS:n ja YLE:n tiedonannon varassa aiheesta? Minulla on muutama hyvä tuttu puolueaktiiveina PS:ssä, valtataistelu ja kenttäväen tyytymättömyys tuli kyllä selville Soinin suhmuroinnin edetessä.
Katso nyt itse, Sinisten kannatus 0,7-1,3 %. Onkos niitä 5000 kannattajakorttiakaan vielä kerätty? Onhan siinä kohta puoli vuotta säädetty senkin parissa.
Kutsut minua harhaiseksi, vaikka itse olet kykenemätön myöntämään tosiasioita. Tule tänne reaalimaailmaan, saattaa silmät avautua monessakin asiassa.