Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi tärkeämpi vauvalle uni vai ruoka? Eli herätänkö syömään?

Vierailija
05.04.2006 |

Rakas lapseni on syönyt tänään vain 700 milliä Nannia ja hän meni nukkumaan klo 19. Ikää on 3 kk. Haluaisin, että hän syö vielä tänään 100 milliä ainakin, mutta ikään kuin nukkuisi yöunia eikä millään herää syömään. Menen herättämään hänet kohta, teenkö oikein?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei tuon ikäiselle lapselle tee vahinkoa, että yhtenä päivänä syö hieman vähemmän kuin yleensä. Anna nukkua, kun kerran nukuttaa.

Huolestu vasta sitten, jos tätä tapahtuu usein, eikä paino nouse.

Vierailija
22/48 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkkeet ottamatta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä minulla ollut pienintäkään hajua kuinka monta millilitraa hän mahtoi päivittäin tisseistäni imaista. Maidon tuotantokin varmaan heitteli laidasta laitaan. Lapsi on kasvanut normaalisti ja on todellakin herännyt yöllä, jos nälkä on jäänyt.

Vierailija
24/48 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Huolestu vasta sitten, jos tätä tapahtuu usein, eikä paino nouse.

Siis et lapsi nukkuu ihan mielettömiä pätkiä, jos en häntä herätä syömään. On ihan tavallista, että laps nukkuu päivällä viisikin tuntia putkeen ja yöllä 9 tuntia, jos en herätä välillä syömään. Eli kun tätä kerran tapahtuu usein, niin eikö mun pitäis sillon herättää?

Paino on noussut hällä ihan kiitettävästi, yläkäyrillä mennään pituuteen nähden, ei siin mitään.

Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun hänet herätän syömään, vaan se on tapa. Taidan tehdä sit kai väärin, kun kaikki olette tuota mieltä. ap

Vierailija
25/48 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi, kun nyt osaisit nauttia vauvasta, joka nukkuu yöt heräämättä.

Meillä oli esikoinen samanlainen, mut kuopus sitten heräilikin monta kertaa yössä...

Vierailija
26/48 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap: Mutta jos paino kerran on noussut ja lapsi on terve, niin miksi huolestut? Kokeileppa kerrankin olla herättämättä. Lapsen rytmi voisi muuttua järkevämmäksi niin, että hän itse vaatisi päivällä ruokaa ja nukkuisi rauhassa yöt. Eikä sun tarvitsisi häntä koskaan herätellä.

Vierailija
27/48 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän lihotat sitä vauvaasi tahallaan. Jos lapsi kerran kasvaa hyvin niin järkikin sanoo (jos sitä on) ettei mitään hätää ole.

Vierailija
28/48 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepähän olet sitten sen tiheästi ja vähän kerrallaan syömään opettanut.

Vierailija
29/48 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ap: Mutta jos paino kerran on noussut ja lapsi on terve, niin miksi huolestut? Kokeileppa kerrankin olla herättämättä. Lapsen rytmi voisi muuttua järkevämmäksi niin, että hän itse vaatisi päivällä ruokaa ja nukkuisi rauhassa yöt. Eikä sun tarvitsisi häntä koskaan herätellä.

Haluatteko kuulla aamulla, miten tässä kävi?

Kiitos avusta ja oikein hyvää ja rauhallista yötä kaikille.

ap

Vierailija
30/48 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tässäkään kyselykeikassa mitään järkeä, kun kuitenkin aiot sen apinan sieltä herättää keseken yön?

Tosin mä olen varma, että olet provo, koska noin tyhmää ihmistä ei olekaan.

Vierailija
31/48 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en itse pysty kipujeni takia nukkumaan.

Laita kummiskin se herätyskello piiloon, vaikka mun mieliksi.

Hyvää ja rauhallista yötä!

Vierailija
32/48 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän provotyyppiin kun kuuluu se, että yön aikana on tapahtunut jotain ihan hirveetä ja juuri sen takia, ettei sitä lasta herätetykää, vaikka äidin vaisto niin sanoi. AV-mammat vaan anto vittumaisia ohjeitaan. Syö pääs ääliö! Säälin tuollaisen lasta.

Vierailija
33/48 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, kun kaikki on heti provoksi epäilemässä ihan kaikessa. Hohhoijaa..

Rauhallisia ja sikeitä unia teille molemmille! :)

Vierailija
34/48 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo ja tyhmä en ole, ikävä tuottaa teille joillekin pettymys siinä suhteessa. Ajattelin et olisin tullut kertomaan, maltoinko odottaa, kunnes lapsi herää itse syömään vai herätinkö kuitenkin, mut en taida sitten häiritä palstaanne enää tällä.

Meille ohjeistettiin sairaalassa että lapsi pitää herättää syömään 3-4 tunnin välein ja tää on jäänyt jotenkin päälle, vaiks lapsi kasvaa. ap

Vierailija
35/48 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat lapset ovat nukkuneet yönsä tuossa iässä kokonaan heräämättä kellon ympäri ja eivät ole kuivuneet......saatikka verensokeri laskenut alhaalle. Nauti nyt hyvä ihminen siitä että saat ITSE nukkua kunnon yöunet!! Älä stressaa!!

Vierailija
36/48 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ajatellut, että pitäisi herätellä. Ehkä sitten pitäisi varmuuden vuoksi. Eikö tässä lähiaikoina kuollutkin joku lapsi kuivumiseen. Voi itku, kun rupee tällaiset hermostuttamaan.

Vierailija
37/48 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä ainakaan mitään haittaa ole, jos lapsen herättää syömään, jos siltä kerta tuntuu.

Vierailija
38/48 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos painoa on yli 3 kiloa niin sitten syödään lapsentahtisesti, eli annetaan lapsen nukkua niin pitkään kun haluaa.

Näin sanottiin sairaalassa.

Vierailija
39/48 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitse vauvaa edes herättää, vai?

Vierailija
40/48 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvällä tätä sulle täällä sanotaan. Älä herätä lasta tänä yönä. Kokeilisit edes. Ei lapsi yhteen tällaiseen kokeiluun kuole, eikä siitä muutenkaan vahingoitu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan