Voiko eronnut yh-äiti saada kunnollisen miehen?
Siis olen lempeä, uskollinen, akateemisesti koulutettu, ok-näköinen ja miessuhteissa melko kokematon (=vain pari pitkää suhdetta elämäni aikana). Voisiko joku kunnollinen (ehkä jopa uskovainen) mies huolia minua vai olenko ikuisesti turmeltunut paarialuokan edustaja?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kahden lapsen äidin, joka pääsi hyvän aviomiehen löydettyään muuttamaan kaupungin vuokra-asunnosta Helsingin Marjaniemeen omakotitaloon. Muuttomieskin oli onnitellut.
En tarkoita kunnon miehellä rahaa, vaan sitä, että hän on normaali psyykeltään sekä elämäntavoiltaan. En minä lapsettomana ja nuorenakaan sellaisten perään havitellut. Halusin sielunkumppanin, kaltaiseni. Tosin enpä sellaista silloinkaan löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Voi. Aina on joku betamies kuka suostuu, koska ei ole ikinä aiemmin ollut suhteessa.
Meitä kyllä riittää. Etsi sieltä rumemman puoleisista kilttien miesten joukosta
Jos betamiehet eivät ole olleet parisuhteessa koskaan, niin ovatko sitten kaikki joskus suhteessa olleet miehet alfoja?
Hassua, kun ihmisten lähtöolettamus on se, että yh-äidit ovat kaikki rahan perässä juoksevia, pinnallisia gold diggereitä tai jotain silkkaa s*ksisuhdetta havittelevia Gambiaan matkaajia. On meissäkin ihan tuntevia, empaattisia, herkkiä, rakastavia ja älyllisiäkin ihmisiä yllättäen(!).
Olen samaa mieltä, kuin mitä joku sanoi jo aikaisemmin. Eli miehen voi yh-äitikin saada, jos kilttimies kelpaa.
Alfamiehet ja jännämiehet taas etsivät pääasiassa vain nuoria, hoikkia, kauniita, lapsettomia naisia. Alfamiehet ja jännämiehet kun ovat miehinä niin onnekkaassa asemassa, että heillä on varaa valita naisista kenet tahansa. Joten luonnollisesti he silloin valitsevat vain ne kaikkein kauneimmat naiset. Tosialfan ja tosijänniksen tunnistaa siitä, että heidän "rumin" naisensakin on niin kaunis, että kilttimies ei sellaista lähellekkään sellaista naista edes unissaan. Näin se vain on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kahden lapsen äidin, joka pääsi hyvän aviomiehen löydettyään muuttamaan kaupungin vuokra-asunnosta Helsingin Marjaniemeen omakotitaloon. Muuttomieskin oli onnitellut.
En tarkoita kunnon miehellä rahaa, vaan sitä, että hän on normaali psyykeltään sekä elämäntavoiltaan. En minä lapsettomana ja nuorenakaan sellaisten perään havitellut. Halusin sielunkumppanin, kaltaiseni. Tosin enpä sellaista silloinkaan löytänyt.
Tiedän,että he ovat onnistuneet hyvin. Kuusitoista vuotta yhdessä, yksi yhteinen lapsi. Isäpuoli kohtelee bonuslapsia kuin omiaan. Vie aina koko perheen matkoille,auttaa läksyissä jne
Vierailija kirjoitti:
Hassua, kun ihmisten lähtöolettamus on se, että yh-äidit ovat kaikki rahan perässä juoksevia, pinnallisia gold diggereitä tai jotain silkkaa s*ksisuhdetta havittelevia Gambiaan matkaajia. On meissäkin ihan tuntevia, empaattisia, herkkiä, rakastavia ja älyllisiäkin ihmisiä yllättäen(!).
Empaattinen ihminen, joka on kuitenkin pakottanut ihmisen vastoin tahtoaan maailmaan, jossa hän joutuu väkisinkin kärsimään, sairastamaan ja lopulta kuolemaan? Onpa mahtavaa empatiaa. Lisääntyjät ansaitsevat ankaran rangaistuksen, eivät rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi. Aina on joku betamies kuka suostuu, koska ei ole ikinä aiemmin ollut suhteessa.
Jos betamiehet eivät ole olleet parisuhteessa koskaan, niin ovatko sitten kaikki joskus suhteessa olleet miehet alfoja?
No eivät ole. Mutta en tajua tuota alfa-/beta-vastakkainasettelua. Kun siis ei niitä alfoja kuitenkaan saa kuin se tietty pieni prosentti naisista. En ole koskaan tavoitellut -- enkä edes halunnut -- mitään alfamiestä, joka itse tiedostaa alfuutensa. Ajatuskin on pelottava. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä, kuin mitä joku sanoi jo aikaisemmin. Eli miehen voi yh-äitikin saada, jos kilttimies kelpaa.
Alfamiehet ja jännämiehet taas etsivät pääasiassa vain nuoria, hoikkia, kauniita, lapsettomia naisia. Alfamiehet ja jännämiehet kun ovat miehinä niin onnekkaassa asemassa, että heillä on varaa valita naisista kenet tahansa. Joten luonnollisesti he silloin valitsevat vain ne kaikkein kauneimmat naiset. Tosialfan ja tosijänniksen tunnistaa siitä, että heidän "rumin" naisensakin on niin kaunis, että kilttimies ei sellaista lähellekkään sellaista naista edes unissaan. Näin se vain on.
Mutta en mä ois saanut nuorena tai kauneimmillanikaan mitään alfaa. Vaikka siis olin mallitoimiston listoilla. En ollut mikään "suosittu" miesten parissa nuorenakaan, vaan pariutuminen oli minulle vaikeaa. Olen hiljainen hissukka. Eikä alfa olisi mulle edes sopinut, kun olen niin kiltti ja tylsä ja harmaa. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä en seurustele yh-äitien kanssa, mutta parikin kaveriani on iskenyt itselleen sinkkumammat Tinderistä. Kummatkin sellasia hiljaisia insinöörityyppejä. Varmaan ihan hyvä mätsi tuollainen äidillisempi, vähän vanhempi nainen.
Mikset deittaa yhäreitä?
Vierailija kirjoitti:
Jos kunnon miehellä tarkoitat aidskyrpäistä gambialaista elintasopakolaista, niin kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en seurustele yh-äitien kanssa, mutta parikin kaveriani on iskenyt itselleen sinkkumammat Tinderistä. Kummatkin sellasia hiljaisia insinöörityyppejä. Varmaan ihan hyvä mätsi tuollainen äidillisempi, vähän vanhempi nainen.
Mikset deittaa yhäreitä?
Vakava seurustelu ei onnistu, koska lapsiperhe-elämä kiinnostaa kuin kasa paskaa, ja kevyempään suhteeseen noilla on liian epävarmat aikataulut.
Todistetusti! Tuttu juristi-mies otti itselleen just kahden hyvin pienen lapsen, lähes kouluttamattoman yh:n ja muutti sen kanssa pikapikaa myös yhteen. Mies todella mukava tapaus. Nainen valitettavasti melkoinen golddigger.
Ketjua lukematta: kyllä voi. Eräs alkoholistimiehestä eronnut yh-ystäväni löysi kunnollisen ja hyvän miehen harrastuksen parista. Menivät naimisiin ja nyt on yhteisiäkin lapsia.
Ei se mitään taikuutta vaadi, vain sitä että yhteinen sävel löytyy.
(Jos mies pitää sinua "paariana" koska olet yh, niin sellaisen miehen luota kannattaa ihan jokaisen naisen juosta vikkelästi karkuun. Sellainen mies on henkisen jaksamisen vievä energiavampyyri eikä välitä kuin itsestään.)
Vierailija kirjoitti:
Todistetusti! Tuttu juristi-mies otti itselleen just kahden hyvin pienen lapsen, lähes kouluttamattoman yh:n ja muutti sen kanssa pikapikaa myös yhteen. Mies todella mukava tapaus. Nainen valitettavasti melkoinen golddigger.
Ääh, siis en ole lainkaan gold digger, olen itse akateemisesti koulutettu ja vakavarainen (omasta takaa, en edes halunnut ositusta exäni kanssa) ja mulle kelpaisi siis päihteetön mies, jolla ei persoonallisuushäiriöitä tai väkivaltaisuutta ja jonka kanssa muuten synkkaisi. En ole rahan perässä. Kunnollinen mulle tarkoittaa raitista ja täyspäistä. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset deittaa yhäreitä?
Vakava seurustelu ei onnistu, koska lapsiperhe-elämä kiinnostaa kuin kasa paskaa, ja kevyempään suhteeseen noilla on liian epävarmat aikataulut.
Ymmärrän sinua täysin. Kyllähän lapsiperhearjessa on omat haasteensa. En mäkään nuorempana olisi välttämättä (ainakaan lähtökohtaisesti) halunnut yh-isää. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen myös miettinyt, että elän naimattomana niin kauan, kunnes lapset ovat aikuisia ja etsin aitten puolison vähemmän ikä- ja YH-taustan osalta "rasistisesta" maasta.
Mikähän tuollainen maa olisi? - Toki tapa tuokin ja ymmärrän tai ainakin luulen kun itselläni ei ole lapsia, eikä muuten kumppaniakaan (naista) rinnallani, etteivät kaikki Yh:t sukupuoleen katsomatta yksinkertaisesti jaksa alkaa deittailemaan, koska kantamalla päävastuun niin lapsista ja kodin askareista, töistä ja vielä sekä mahd. lasten harrastuksiin veimisistä ja jos vielä energiaa riittää omista harrastuksistaan ja jonkin verran yrittäen pitää yhteyttä vanhoihin ystäviin ja muihin läheisiin, niin sitä vain päivät juokse, eikä yksinkertaisesti ole liiemmin aikaa lähteä aktiivisesti "metsästämään" sitä kumppania. - Ja jos on vielä niin kuin minä, ettei esim baarit saati yökerhot ole niitä kaikkein miellyttävmpiä paikkoja ole, vaikka toki niistä olenkin seuraa löytänyt (Miten lienee yh:la joka kertoo, että hänen täytyy mennä kun lapset odottaa kotona aamupalan laittajaa).
Suomen luulen olevan yht -aikaa hyvä että huono maa yh:lle hyvä siinä, että kenenkään ei ole pakko elää parisuhteessa, koska myös yhden ihmisen palkalla voi tulla toimeen ja yksin asuva nainen, jolla on lapsia ei ole auttamatta luuseri, vaan voi olla hyvinkin menestynyt.
- Toisaalta ikävä maa siinä, että Suomessa jokaisen odoteaankin selviävän omillaan ja sellaista yhteisöllisyytä kuin, ehkä joissain maissa vielä on ei ole. - Toisaalta ei näissäkään maissa kuuminta hottia ole yh:t koska potenttiaaliset kumppanit tietävät, että saattaisivat joutua enempi vähempi toimimaan sekä Yh:n että tämän lasten elättäjänä, Suomessa taas lapsien elatuksen turvaksi on yh:lla mahdollista saada apua ja tukea julkisista varoista, eikä vain riippua löyhässä hirressä ja jännityksessä, että hoitaako lasten toinen vanhempi velvollisuutensa, vai ei eron jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja muuttuuko betamies alfaksi päästessään suhteeseen?
Kyllä minä ainakin huolisin yh-äidin. Pidän itseäni kunnollisena miehenä. Itse olen eronnut 14v kestäneestä parisuhteesta.
M35
Itse ainakin 35v miehenä kelpuuttaisin hyvinkin yh-äidin. En pidä ongelmana. Itse olen eronnut 14v kestäneestä parisuhteesta.
Kyllä voi. Mulla oli 3 valmista lasta ja hyvin kelpasi ihanalle miehelle. 21v uutta elämää takana.