Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arveluttaa pojan koulukaverit joiden perhe asuu vuokralla

Vierailija
22.09.2017 |

Niin, lapset ovat kovin erilaisia. Ihmettelevät isoa taloamme, syövät meillä kuin ei kotona olisi ruokaa. Riehuvat isolla pihallamme. Saatiin lasten osoitteet koulun vanhempainillassa ja siitä viimeistään näkee, kuka asuu vuokralla. Olenko kamala äiti jos ohjaan lasta ettei leiki näiden lasten kanssa? Poika on ekalla, vielä voi siis ohjata kaverivalinnoissa. Noissa vuokra-asujissa vaan on paljon epämääräistä ainesta. Luottohäiriöitä ja köyhyyttä vanhemmilla, en halua että ne lapset pyrkivät hyötymään mun lapsesta jolla on enemmän rahaa käytössään.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, jos lapset olivat huonokäytöksisiä, mutta tajuat varmasti, ettei vuokralla asuminen tarkoita automaattisesti luottotietohäiriötä ym. Vaikka provohan tämäkin oli.

Usein se käytös valitettavasti korreloi varallisuuteen. Ikävä fakta. Ap

Väitteessäsi on toki jotain perääkin, mutta sitten taas hei huh, huh... Omassa lähipiirissäni on paljon vuokralla asuvia perheitä (kaikkia tosin yhdistää yksinhuoltajuus, johtuisiko sitten siitä, ettei ole helppoa ostaa omaa) ja kaikki lapset ovat siistejä, käyttäytyvät hyvin ja todistukset erittäin hyviä. Eli ehkä kannattaisi kuitenkin ensin vähän katsoa millaisia toiset on ja arvostella vasta sitten. Toisaalta eivät he varmasti jää paljosta paitsi, jos eivät tutustu sinuun.

No minulla on jo ystäviä riittävästi joten minuun ei toki tarvitsekaan tutustua, lapsesta tässä oli kyse. Mutta pakko sanoa etten mä kyllä yksinhuoltajiakaan juuri ymmärrä, kannattaa vähän miettiä minkä jännämiehen kanssa tekee lapsensa kun fiksustikin yleensä voi valita. Ap

Vierailija
22/73 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mulla on Savoniat, Kartiot ja Teemat ja olen toimeentulotukiasiakas! On se niin väärin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä oikein tsemppaavasta luulosta :)

Terveisin ihminen joka asuu vuokralla eikä yhtään luottomerkintää nyt, ei ole ollut ikinä ja tuskin tuleekaan.

Vierailija
24/73 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli upea, uusi omakotitalo. Minä ja mies olimme hyvissä duuneissa ja molemmilla on korkeakoulututkinto.

Sitten mies jätti, eikä minulla ollut ainoana aikuisena perheessä varaa pitää isoa taloa yksin. Sitten sairastuin syöpään. Syövän takia menetin vakituisen, hyväpalkkaisen duunini. Olen nyt parantunut syövästä ja toipunut erosta, mutta saanut vain pätkätöitä.

Rahat ovat siis vähissä. Olen silti sama ihminen, vaikka jouduimme muuttamaan vuokralle. En saa lainaa epävakaan tulotasoni takia.

Olenko nyt siis epäonnistunut äitinä ja ihmisenä? Onko lapseni huonoa seuraa? Lapseni ovat älykkäitä ja hyvinkäyttäytyviä lapsia, jotka harrastavat aktiivisesti ja menestyvät koulussa.

Ei sinussa ole vikaa, ethän sä tuota valinnut. Ap

Vierailija
25/73 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, haluaisitko tulla vaihtamaan litimärän pissavaippani?

Arto-vauva, 61 v.

Vierailija
26/73 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveisin ihminen joka asuu vuokralla eikä yhtään luottomerkintää nyt, ei ole ollut ikinä ja tuskin tuleekaan.

Mutta miksi sä sitten asut vuokralla etkä kartuta asuntovarallisuutta jos voisit? Etkö halua omistaa periaatesyistä mitään? Ihan vilpittömän utelias kysymys. Itselle vaan sopisi. Tuntuisi rahan tuhlaukselta kartuttaa varallisuutta muille. Ap

Vierailija
27/73 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt kanssa, että mikä ihme osass noissa vuokralla asuvissa lapsiperheissä oikein on. Asumme maalla ja täällä ei juuri vuokralla asujia ole.. MUTTA muutamia kyllä ja koulussa heidän lapsillaan on järjestään käytösongelmia niin toisten oppilaiden kuin opettajienkin kanssa. En nyt tosiaan halua yleistään, mutta itse olen moiseen törmännyt useamman kerran. Onneksi ko. perheet eivät kovin kauan samoilla kulmilla asustele : )

Vierailija
28/73 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa lapsuudessa huomasi kyllä eron omistus ja vuokra-asuntojen lapsissa, vaikka en syytä tuolloin tajunnutkaan, vaikka mietin. Luulin että jotenkin eri asuinalueilla on ihan satunnaisesti erilainen meininki.

Monista heistä tuli nuorisorikollisia ja narkomaaneja.

Vierailija
29/73 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talossa asuu sekä omistusasujia että vuokralaisia. Mitäs siihen sanot ap? Mistä tiedät, kuka kuuluu kumpaan joukkoon?

Vierailija
30/73 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
31/73 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Landerouva kirjoitti:

Olen miettinyt kanssa, että mikä ihme osass noissa vuokralla asuvissa lapsiperheissä oikein on. Asumme maalla ja täällä ei juuri vuokralla asujia ole.. MUTTA muutamia kyllä ja koulussa heidän lapsillaan on järjestään käytösongelmia niin toisten oppilaiden kuin opettajienkin kanssa. En nyt tosiaan halua yleistään, mutta itse olen moiseen törmännyt useamman kerran. Onneksi ko. perheet eivät kovin kauan samoilla kulmilla asustele : )

Mä luulen että kyse on vanhempien elämänhallinnan ongelmista, päihteistä.. Ehkä on maistunut raskausaikanakin ja tullut ylivilkas lapsi, tai tupakoitu ainakin. Lapsihan siinä aina kärsii loppupeleissä. Ap

Vierailija
32/73 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi sä sitten asut vuokralla etkä kartuta asuntovarallisuutta jos voisit? Etkö halua omistaa periaatesyistä mitään? Ihan vilpittömän utelias kysymys. Itselle vaan sopisi. Tuntuisi rahan tuhlaukselta kartuttaa varallisuutta muille. Ap

En ole se jolta kyselet, mutta asun oikeasti halvassa vuokra-asunnossa, olen yksinhuoltaja, tienaan keskivertoa paremmin, en saa mitään tukia, en edes elatusapua, koska tienaan puolet enemmän kuin lasteni isä... taidan olla kaikkea sitä mitä inhoat tai kartat... mutta mulla on sen verran kiva eläkesalkku ja säästöt, ettei tarvitse tehdä töitä eläkeikään asti jos ei huvita. Asumiskulut ovat sen verran pienet, että rahaa säästämiseen ja reissaamiseen jää yli ihan kivasti. Varmaan lähimmät tietävät, että olen oikeasti varakas, mutta sinunlaisesi, lasten luokkakavereiden vanhemmat saattavat ajatella juuri kuten sinä, yksinhuoltaja vuokra-asunnossa ja ajaa vanhalla autolla... vaatteet eivät ole merkkituotteita minulla tai lapsilla. Puhtaita ja ehjiä kyllä. Ja pääosin jopa uusia, vaikka suosinkin kierrättämistä.

Meitä taitaa olla aika moneen junaan....

Vierailija
33/73 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän talossa asuu sekä omistusasujia että vuokralaisia. Mitäs siihen sanot ap? Mistä tiedät, kuka kuuluu kumpaan joukkoon?

Meilläkin. Vuokralainen on ainoa, joka heiluu kännissä pihalla ja on työttömänä. Kaikki muut käyvät töissä tai koulussa

ei ap

Vierailija
34/73 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo totta! Ei voi olla näin typeriä ihmisiä. No, ainakin eräs bändi saa hyvää materiaalia biiseihinsä.

Vierailija
35/73 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, lapset ovat kovin erilaisia. Ihmettelevät isoa taloamme, syövät meillä kuin ei kotona olisi ruokaa. Riehuvat isolla pihallamme. Saatiin lasten osoitteet koulun vanhempainillassa ja siitä viimeistään näkee, kuka asuu vuokralla. Olenko kamala äiti jos ohjaan lasta ettei leiki näiden lasten kanssa? Poika on ekalla, vielä voi siis ohjata kaverivalinnoissa. Noissa vuokra-asujissa vaan on paljon epämääräistä ainesta. Luottohäiriöitä ja köyhyyttä vanhemmilla, en halua että ne lapset pyrkivät hyötymään mun lapsesta jolla on enemmän rahaa käytössään.

Provosoi minäkin heti alkuun ajattelin - sitten muistin, että ollessani ala-asteella about 25 vuotta sitten oli omalla luokalla yhden tämmöisen idiootin lapsi. Pieni maalaiskoulu, luokkalaisia lähialueilta kerättynä noin 30, oltiin koulun isoin luokka-aste silloin. Tällä ns rikkaan perheen lapsella oli ensin, tarhassa ha eskarissa, kavereita meissä "köyhemmissä", eli myös ihan siihen ajankuvaan nähden keskiluokkaisten perheen lapsissa (omakotitalot lähes kaikilla sijainneista johtuen), kunnes hänen äitinsä päätti tuolloin ykkös-/kakkosluokilla että kaveripiirissä parantamisen varaa -> jos menI hakemaan tätä lasta ulos, äiti sanoi lopulta suoraan että "teidän kanssa ei lapseni leiki". Koulussa yritettiin vielä olla kavereita, mutta sekin loppu. Ala-asteen loppuvaiheessa tämä lapsi teki mitä tahansa mitä ne muutaman muun ns rikkaan perheen lapsi halusi, kai kun tahtoi kuulua edes vähän joukkoon. Yläasteella koitti hakea siideriä ja tupakkaa kaupasta näille kavereilleen yhä uudestaan ja uudestaan, joutu ongelmiin poliisin kautta sossun kanssa. Sitte alko varastelemaan muutakin. Lukioon jatkoi, ei koskaan kirjoittanut ylioppilaaksi - viimeksi kun kuulin ko ihmisestä noin muuttanut ulkomaille, ei pidä enää mitään yhteyttä kotipuoleen. Meillä oli lukioaikaan yksi yhteinen tuttu, joka osasi kertoa että alkoa ja lääkkeitä meni, minkä takia tää tuttukaan ei enää osannut olla hänen kanssa. Tosi outoa ajatella, että tarhassa oltiin kuin paita ja peppu. Ite olin vaan sitä huonompaa ainesta, kun oma lapsuudenkoti oli rapistuneempi äidin jäätyä työttömäksi, isän palkalla vaan elettiin kun äiti jäi kotiin meidän lasten kanssa. Ite oon tosin nyt huonomman perheen kasvattina valmistunut opettajaksi ja saanut viran, että en nyt missään rikkaissa töissä nyt itekään kieltämättä ole, mutta... Harmi juttu.

Nii ja hei tiedätkö, lapset usein syö kuin olisivat nälkää nähneet, koska lapset KASVAA.

Vierailija
36/73 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin. Vuokralainen on ainoa, joka heiluu kännissä pihalla ja on työttömänä. Kaikki muut käyvät töissä tai koulussa

ei ap

Mistäs tiedät mitä kirveitä muilla on kaapeissa?

Vierailija
37/73 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja #36 pahoittelee kirjoitusvirheitä, olisi pitänyt katsoa tarkemmin mitä puhelimen autocorrect duunasi, mutta olikin niin pitkä kommentti että kärsivällisyys loppui näin perjantai-iltana vapaalla! :D

Vierailija
38/73 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole se jolta kyselet, mutta asun oikeasti halvassa vuokra-asunnossa, olen yksinhuoltaja, tienaan keskivertoa paremmin, en saa mitään tukia, en edes elatusapua, koska tienaan puolet enemmän kuin lasteni isä... taidan olla kaikkea sitä mitä inhoat tai kartat... mutta mulla on sen verran kiva eläkesalkku ja säästöt, ettei tarvitse tehdä töitä eläkeikään asti jos ei huvita. Asumiskulut ovat sen verran pienet, että rahaa säästämiseen ja reissaamiseen jää yli ihan kivasti. Varmaan lähimmät tietävät, että olen oikeasti varakas, mutta sinunlaisesi, lasten luokkakavereiden vanhemmat saattavat ajatella juuri kuten sinä, yksinhuoltaja vuokra-asunnossa ja ajaa vanhalla autolla... vaatteet eivät ole merkkituotteita minulla tai lapsilla. Puhtaita ja ehjiä kyllä. Ja pääosin jopa uusia, vaikka suosinkin kierrättämistä.

Meitä taitaa olla aika moneen junaan....

Arvostan kyllä sitä, että olet suunnitellut tulevaisuuttasi kerryttämällä säästöjä ja eläkesalkkua. Ja sitä, että käyt töissä vaikka vuokralla asutkin. Mutta eikö sinusta koskaan silti tunnu, että vuokrasi menee taivaan tuuliin? Pienikin oma asunto olisi silti askel eteenpäin. Ap

Vierailija
39/73 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olet hassu. :) T: vuokralla asuva KTM jonka perheessä kaksi lahjakasta (erityisesti matematiikka) ja sosiaalisilta taidoiltaan kiiteltyä lasta sekä mies (fil.maist.). 

Vierailija
40/73 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tää nyt ilmiselvä provo onkin, niin todettakoon että se tekee "paremmankin perheen" lapselle ihan hyvää nähdä että perheitä ja elämäntilanteita on erilaisia. Vuokralla asuminen ei tee kenestäkään huonompaa kaveria. Voi olla että vanhemmilla on elämänhallinnan ongelmia tai sitten ei, mutta mitä sillä on väliä? Tutustu lapsen kavereihin ja totea itse että ovatko hyvää seuraa, äläkä tuomitse taustan perusteella.

Mieheni kasvoi yh-äidin kasvattamana kaupungin vuokrakaksiossa ja on nyt johtavassa asemassa ja asutaan omakotitalossa ns. paremmalla alueella. Aika naurettavana pitäisin jos nyt vaatisin, että mun lapset saa leikkiä vaan omistusasujien lasten kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi