Mitä kieliä osaat puhua?
Itse osaan suomea, (äidinkielenä) venäjää, saksaa ja espanjaa.
Kommentit (47)
Suomi ja englanti. Ruotsin, saksan ja ranskan oppitunneista ei ole jäänyt juuri mitään mieleen. Harmi.
Suomee ja savvoo, hiljoo ja kovvoo.
Huastan myöskin enlantija, ruotsija, venäjee saksoo ja italijjoo. Ossoon vähän ranskookin. Merde.
Suomea ja enkkua. Ei muita kannata opetella koska ei minulla koskaan käyttöä. Kaikkialla hyvissä maissa pärjää varsin hyvin enkulla.
Vierailija kirjoitti:
Suomea ja enkkua. Ei muita kannata opetella koska ei minulla koskaan käyttöä. Kaikkialla hyvissä maissa pärjää varsin hyvin enkulla.
Muutenkin turha opetella sellaisia kieliä joita ei todennäköisesti tule koskaan käyttämään. Menee elämästä hukkaan vuosia turhan takia kun saman ajan voi käyttää vaikkapa hyödylliseen englannin opiskeluun jota nykypäivänä tarvitsee melkein kaikkialla.
Sujuvasti vain suomea ja englantia. Ruotsia jonkun verran, ymmärrän lukemaani ihan hyvin mutta kielen tuottaminen on hankalaa. Ranskasta alkeet ja venäjästä ja koreasta osaan lukea niitä aakkosia ja ymmärrän muutaman sanan. Haluaisin oppia muitakin kieliä mutta valitettavasti ei aika eikä moti riitä.
Täytyy kyllä rehelliseti todeta, että englanti on se ainoa vieras kieli jota myös puhun. Niin on unohdettu se pakollinen toinen kotimainen sekä venäjän, saksan ja ranskan alkeet. Aloitan kyllä mielelläni uusien kielien opiskelua, mutta homma tyssää yleensä ajanpuutteeseen ja lyhytjännitteisyyteen. Olenkin katsonut parhaaksi yrittää ylläpitää ja kehittää enkunkielen taitoa.
Suomi, ruotsi, tanska, saksa, englanti, espanja ja italian alkeet. Norjaa ymmärrän, koska puhun tanskaa ja ruotsia.