Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kieliä osaat puhua?

Vierailija
22.09.2017 |

Itse osaan suomea, (äidinkielenä) venäjää, saksaa ja espanjaa.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Englanti, saksa, espanja, italia ja hyvin auttavasti muutaman lauseen mandariinikiinaa. Mielenkiintoinen kieli toi mandariini, kun sanojen taivutuksia ei ole. Opettelin lähinnä pakolliset lauseet ja sanat, joita tarvitsin päivittäin Kiinassa.

Jänskää, että kielen nimi tulee hedelmästä!

Vierailija
22/47 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi ja englanti natiivitasolla, ruotsi, ranska, espanja ja italia erinomaisia (pystyn lukemaan kaunokirjallisuutta tai tieteellistä tekstiä ja keskustelemaan käytännössä mistä tahansa), saksa ja latina melko hyviä, tanska ja norja auttavia.

Kielten opiskelu on rakas harrastus, ja tarvitsen niitä myös työssäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomi(äidinkieli), englanti, ruotsi, japani. Seuraavaksi haluaisin opetella ranskaa tai saksaa. :)

24/47 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Englanti, saksa, espanja, italia ja hyvin auttavasti muutaman lauseen mandariinikiinaa. Mielenkiintoinen kieli toi mandariini, kun sanojen taivutuksia ei ole. Opettelin lähinnä pakolliset lauseet ja sanat, joita tarvitsin päivittäin Kiinassa.

Ei tule hedelmästä, vaan sanasta 'virkamies'.

Vierailija
25/47 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti vain suomea ja englantia. Ruotsia luen sujuvasti, mutta en osaa puhua enkä edes kirjoittaa, eli aktiivinen kielitaito valitettavasti puuttuu. Saksaa en edes lue sujuvasti mutta ymmärrän jonkin verran, samoin ranskaa. Lisäksi olen opiskellut kolme vuotta latinaa, saman verran nykykreikkaa ja noin lukuvuoden verran venäjää. Mitään niistä en kuitenkaan esim. ilmoittaisi ansioluettelossani.

Vierailija
26/47 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

"Mandariini"? Vittu se on putonghua, ja samanlaisia kieliä "ilman taivutuksia" on muitakin. esim. malaiji. Eikä "muutama lause auttavasti" tai numerot 1-10 ole kielitaitoa: "osaat puhua" siis ilmaista itsesi,muodostaa jotenkin mielekkäitä kieliopillisia lauseita ja ymmärtää , vähintään, puhuttua kieltä,tunnet keskeisen kieliopin ja peruskieliopin.

Vierailija
27/47 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, että tuttavapiirissäni ei ole ainuttakaan ihmistä, joka puhuisi yhtä monia kieliä kuin palstalaiset, ja siihen sentään kuuluu monen alan korkeakoulutettuja ihmisiä niin Suomesta kuin ulkomailtakin. Täällähän on todellisia kielilahjakkuuksia. Minua kiinnostaisi saada ääninäytteitä näiltä talenteilta!

t. akateeminen asiantuntijatyössä työskentelevä nainen joka puhuu sujuvasti vain suomea ja englantia samoin kuin yhtä lukuun ottamatta kaikki kollegat tässä työyhteisössä (se yksi puhuu myös sujuvaa ruotsia)

Vierailija
28/47 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Ei tule hedelmästä, vaan sanasta 'virkamies'.

Sanskritista. "ministeri".

Vierailija
29/47 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, että tuttavapiirissäni ei ole ainuttakaan ihmistä, joka puhuisi yhtä monia kieliä kuin palstalaiset, ja siihen sentään kuuluu monen alan korkeakoulutettuja ihmisiä niin Suomesta kuin ulkomailtakin. Täällähän on todellisia kielilahjakkuuksia. Minua kiinnostaisi saada ääninäytteitä näiltä talenteilta!

t. akateeminen asiantuntijatyössä työskentelevä nainen joka puhuu sujuvasti vain suomea ja englantia samoin kuin yhtä lukuun ottamatta kaikki kollegat tässä työyhteisössä (se yksi puhuu myös sujuvaa ruotsia)

En mainosta osaamisiani tunnistamisvaaran vuoksi. Akateeminen ja reissannut.Ja hyvin lukenut. Ja rehvakka : )

Vierailija
30/47 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan ajatellut, että ketjuihin yleensäkin vastaavat lähinnä ne, joita aihe kiinnostaa? Kävijöistä tällä palstalla ei ole pulaa.

T: Tähän ketjuun vastannut monen kielen osaaja

31/47 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva kait noita vieraita kieliä yhtä hyvin puhuu kuin natiivit, mutta omaa kuitenkin kielitaidon, jolla pystyy ilmaisemaan itseään ja tulemaan ymmärretyksi. Mulla työkielenä ovat englanti ja espanja. Italia ja saksa tuli kuvioihin noissa maissa asuessa ja mandariinikiinan sanastoa taas opin expat-vuosina Kiinassa.

Vierailija
32/47 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomea, italiaa ja englantia.

33/47 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

"Mandariini"? Vittu se on putonghua, ja samanlaisia kieliä "ilman taivutuksia" on muitakin. esim. malaiji. Eikä "muutama lause auttavasti" tai numerot 1-10 ole kielitaitoa: "osaat puhua" siis ilmaista itsesi,muodostaa jotenkin mielekkäitä kieliopillisia lauseita ja ymmärtää , vähintään, puhuttua kieltä,tunnet keskeisen kieliopin ja peruskieliopin.

Aloituksessa kysyttiin mitä kieliä osaat. Ei kysytty mitä kieliä osaat yhtä hyvin kuin äidinkieltäsi. Ja kyllä, puhutaan myös putonghuasta mutta harva taitaa tuon tietää. Mandariini on tutumpi ilmaisu.

Joten, osaan mandariinikieltä joitakin lauseita.

Vierailija
34/47 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sujuvasti? Suomea, englantia, venäjää, norjaa ja ruotsia. Näitä kieliä käytän niin arjessa kuin töissäkin päivittäin. Olen myös opiskellut espanjaa, puolaa ja saksaa. Espanjalla ja saksalla tulen toimeen jotenkuten, ja kaikkia kolmea pystyn lukemaan melko sujuvasti. Asun ulkomailla, ja olen aina ollut kiinnostunut kielistä. Opiskelin kieliä myös yliopistossa. :-)

Vierailija
35/47 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niin kummallista, että ketjuun vastaavat lähinnä kielistä kiinnostuneet? Jos olisi ketju, jossa kysyttäisiin mitä urheilua harrastan, niin ei minulla kyllä sormet syyhyäisi päästä kirjoittamaan: "En mitään!". Esimerkiksi...

Vierailija
36/47 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomea, englantia, ruotsia, mandariinikiinaa, koreaa ja vähän ranskaa.

Vierailija
37/47 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomea, englantia, ruotsia, ranskaa, venäjää ja japania lörpöttelen.

Vierailija
38/47 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi, ruotsi, englanti, saksa, tanska ja espanja. Italian alkeet. Ymmärrän norjaa, vastaan tanskaksi.

Vierailija
39/47 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomea tietty ja englantia osaan hyvin, ruotsia enää alkeellisesti vaikka opiskelin sitä 8 vuotta ja olin vielä koulussa ihan hyväkin siinä...

Vierailija
40/47 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanja ja englanti. Lisäksi ranska kirjoitettuna ja luettuna (mutta puhumaan en pysty enkä ymmärrä kuulemaani).

Ai niin ja tietysti tämä metsäläiskansan kieli, jota olen joutunut pienestä pitäen opettelemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan