Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos aikuinen ei pidä jostain kasviksesta, kyseessä on usein junttius

Vierailija
22.09.2017 |

Juntti kun olettaa että S-marketista talvella (tai milloin tahansa) ostettu tomaatti on sitten "se tomaatin maku", jonka perusteella siitä tykätään tai ei. Ja sama logiikka pätee moneen muuhun asiaan. Ovat kerran elämässään maistaneet jotain raakaa/pilaantunutta ja sen perusteella ovat päättäneet että "en tykkää".

Eri asia on sitten sisäelimet ja muut.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin eri asia? Ai kun sinä et satu tykkäämään sisäelimistä?

Vierailija
2/25 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä tietää, että johtuu vaan mun junttiudesta, etten tykkää ruusukaalista. Oon kyllä syönyt sitä monella eri tavalla ja pystyn sen ihan kauniisti nielemään, mutta juntti mikä juntti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä sisäelimistä tykkäämättömyyskin on junttia. Itsehän en pidä nauriista, mutta se ei ole mikään vuodenaikakysymys, en pidä siitä ikinä. Samoin selleri. Ja korianteri. Kiivin makua en edes tiedä vaikka olen sitä aina silloin tällöin maistanut, mielestäni se maistuu kurkkukivulta. Monelle tämäntyyliselle (epä)mieltymykselle on löydetty geneettinen perusta, joten luotan siihen että se on geneettistä.

Vierailija
4/25 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellerijuntti ilmottautuu

Vierailija
5/25 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en tajua ihmisiä jotka pystyy kiskomaan karkkia, mutteivat ikinä syö hedelmiä koska ne ei muka maistu hyvältä. Minusta kun kaikki makea maistuu ihan samalta, mutta hedelmissä sentään on jotain ravintoarvoa, niin syön mielummin niitä makeannälkääni. /ohis.

Vierailija
6/25 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juntti kun olettaa että S-marketista talvella (tai milloin tahansa) ostettu tomaatti on sitten "se tomaatin maku", jonka perusteella siitä tykätään tai ei. Ja sama logiikka pätee moneen muuhun asiaan. Ovat kerran elämässään maistaneet jotain raakaa/pilaantunutta ja sen perusteella ovat päättäneet että "en tykkää".

Sisäelimet on muuten paljon ravintorikkampia kuin kasvikset.

Vierailija
7/25 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punajuuri- ja tomaattijuntti ilmoittautuu. Tomaatti sattuu suussa.

Vierailija
8/25 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen takia ne on hyviä koirille.

Vierailija
9/25 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos aikuinen ei pidä jostain kasviksesta, kyseessä on usein junttius"

Kas kun ei WT-henkilö!

Vierailija
10/25 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä sisäelimistä tykkäämättömyyskin on junttia. Itsehän en pidä nauriista, mutta se ei ole mikään vuodenaikakysymys, en pidä siitä ikinä. Samoin selleri. Ja korianteri. Kiivin makua en edes tiedä vaikka olen sitä aina silloin tällöin maistanut, mielestäni se maistuu kurkkukivulta. Monelle tämäntyyliselle (epä)mieltymykselle on löydetty geneettinen perusta, joten luotan siihen että se on geneettistä.

Jos kiivi maistuu kurkkukivulta, niin olet todennäköisesti allerginen sille. Kiivi allergia on suht normaali Suomessa, on nimittäin koivun kanssa ristiallergia.

Mutta aloitukseen, mielestäni se jos lähestulkoon kaikki kasvikset on pahoja niin sillon kyllä mielessäni mietin että mikä juntti. Mutta jos on kyseessä muutama yksittäinen, niin silloin ei vain pidä niistä. Taikka osan kohdalla tietämättään allerginen. Eli pienenä kyseisen kasviksen syöminen on tehnyt olon epämukavaksi. Mutta lapsi ei tietenkään ole yhdistänyt  tätä allergiaan, vaan oppii ettei vain pidä juuri tästä kasviksesta.

Vierailija
11/25 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retiisi on järkyttävän makuista. Sen sijaan miltei kaikki muu menee.

Onko aloittaja sisäelinjuntti? Oletko maistanut koskaan heinäsirkkaa? Jos et , niin olet todella juntti.

Vierailija
12/25 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni kasvis aiheuttaa allergisia reaktioita pahimpaan siitepölyaikaan. Lisäksi juntit on niin tyhmiä, että he syövät kausivihanneksia eli ei tomaattia talvella, koska itsekasvatettu maalaistomaatti maistuu ihan toisenlaiselta kuin epsanjalainen tuontihöttö.

Vierailija
13/25 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs se lasten syynä on? Nirsous? Vai junttius niilläkin?

Vierailija
14/25 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen takia ne on hyviä koirille.

Ja kissoille.  Ja myös ihmiselle.

Vierailija
15/25 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en syö punajuurta ja kasvikset syön vain tuoreena. Herkuttelen maksakastikkeella ja joskus sydämellä.

T. Juntti

Vierailija
16/25 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun aviomiehella on paljon naita ruokafobioita, joskus mua arsyttaa ihan sikana sen lapsellinen asenne - itse jos en kauheesti jostain tykkaa niin voin silti ainakin maistaa ja jos on terveellista ruokaa niin voin syoda enemmankin. han taas sanoo hyi yak en syo. kurkku on se pahin jota han ei sieda edes lahellaan, sitten on myos kesakurpitsa - koska se nayttaa kurkulta - porkkana, kaali, raaka tomaatti, kukkakaali, parsakaali, paaryna, persikka, kaikki vahankaan eksoottisen nakoinen. mutta oon opetellut laittamaan meidan yhteiset ruuat aina silleen et han voi syoda ja sit kun oon yksin kotona niin syon tsatsikia ja porkkanatikkuja tai kukkakaaligratiinia ;)

Vierailija
17/25 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei punajuurta kiitos.

Vierailija
18/25 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osterijuntti ilmoittautuu. Kerran olen joutunut niitä syömään eikä toista kertaa tule.

Vierailija
19/25 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juntti naurisfarmari.

Vierailija
20/25 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osterijuntti ilmoittautuu. Kerran olen joutunut niitä syömään eikä toista kertaa tule.

Sama! :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä