Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin pienet lapset päineen tiellä!

Vierailija
21.09.2017 |

Asutaan parin kilometrin päässä keskustasta omakotitaloalueella. Valtaosa alueen asukkaista on meidän tapaamme lapsiperheitä, mikä onkin mukavaa.

Naapurustossa on kuitenkin yksi perhe, jonka touhun seuraamimen saa vuoroin sydämen kurkkuun ja vuoroin verisuonet päästä pullistumaan.

Lähistöllä on siis yksi perhe, jossa pienimmätkin lapset (1v, 2v, 3v) on ulkona päineen. Seurana on joskus isompia, alakouluikäisiä lapsia, joskus ei. Voi olla, että lasten ollessa omalla pihalla, joku katsoo ikkunasta.

Kun vain pysyisivät siellä omalla pihalla, että olisivat turvassa!

Eivät nimittäin pysy. Tänään mm. taapero kävellyt tiellä, samalla kun perheen 3v on polkenut pyörällä vieressä. Taapero hortoilee vailla päämäärää ja 3v on useamman kerran sekä kaatunut pyörällä, että meinannut jäädä auton alle.

En ole joka päivä seuraamassa perheen elämää, tänään olin itse vapaalla. Mutta naapurit (osa kotiäitejä) on kertoneet, että meno on tämmöistä ihan joka päivä.

Perheestä toinen vanhempi on töissä, toinen ei. Lapsia on paljon.. Tosin muutamassa muussakin talossa täällä on suuria perheitä, eikä ne lapset tuolla hortoile keskenään!

Vanhemmille on jotkut muut naapurustosta sanoneet aiheesta. Vanhemmat ei kuuntele, kommentit on tyyliä "Ei saa puuttua". Eikö tässä ihan oikeasti voi tehdä mitään? En mä ainakaan halua joku kaunis päivä olla todistamassa, että joku niistä lapsista loukkaa itsensä, kun ajelee pyörällä keskellä tietä, ei katso eteensä ja vielä pahimmassa tapauksessa törmää autoon.

Mitä te tekisitte?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ajattelisi, että loukkaavat itsensä, vaan että joutuvat onnettomuuteen, jossa kuolevat: Kiireellisen lastensuojeluilmoituksen paikka!

Voisiko poliisin saada paikalle silloin kun 1v tai 2 v on ilman valvontaa ulkona?

Vierailija
22/28 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasuja tehdään tosi pienistä jutuista turhaan ("lapsi kiukutteli isälleen", "lapsen vaatteessa oli reikä", "äiti on gootti"), mutta tässä tapauksessa nimenomaan tarvitaan lastensuojelua, kun lasten henki ja terveys on vakavasti vaarassa! Jotain suhteellisuudentajua tarvittaisiin näihin...siis just tän tyyppisistä ilmoitus pitäisi tehdä asap. Eli lasun tekisin tällaisessa tapauksessa samoin tein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis tuosta voisi ilmoittaa poliisille. Kyseessä on rikos eli heitteillejättö! :(

Vierailija
24/28 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset ihmiset hei, "päineen" tarkoittaa tietenkin sitä, että ovat tiellä yksin, ominpäin. Minua ei jaksa tämä kauheasti naurattaa, koska oikeasti vakava asia kyseessä.. Entä, jos joku lapsista loukkaa vakavasti itsensä?

Joku täällä jo lasuakin ehdotti. Mietin sitäkin, mutta onko liian radikaali toimenpide? Pitäisikö silti vielä yrittää puhua (Vaikka sille perheen toiselle vanhemmalle, joka ehkä voisi kuunnella)?

T: Ap

Miten niin tietenkin? Ikinä en ole kuullut tuollaista, enkä olisi arvannut mistä on kyse ilman jonkun muun veikkausta. Käytä normaalia kieltä, jos et halua vastaukseksi ihmettelyä mitä oikein tarkoitat.

Vierailija
25/28 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset ihmiset hei, "päineen" tarkoittaa tietenkin sitä, että ovat tiellä yksin, ominpäin. Minua ei jaksa tämä kauheasti naurattaa, koska oikeasti vakava asia kyseessä.. Entä, jos joku lapsista loukkaa vakavasti itsensä?

Joku täällä jo lasuakin ehdotti. Mietin sitäkin, mutta onko liian radikaali toimenpide? Pitäisikö silti vielä yrittää puhua (Vaikka sille perheen toiselle vanhemmalle, joka ehkä voisi kuunnella)?

No siinähän sinä ihan päinesi keksit ratkaisun. Mitä tuota enää täällä kyselet?

Vierailija
26/28 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole provo ja vielä täällä palstalla, niin lastensuojelua voi konsultoida. Voit siis ihan vaan soittaa sosiaalityöhön, selittää huolesi ja saada ammattilaisen vastauksen siihen, että onko ilmoitus liioiteltu. Jos et kuitenkaan ole värittänyt aloitustasi (oikeasti vanhempi katsoo vain muutaman metrin päästä kun taapero ja leikki-ikäinen pyöräilevät, ovat yksin taloyhtiön pihalla koko ajan vahdittuina jne), niin ei ole liioiteltua.

Vierailija
27/28 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Päineen"?

Ärsyttävä ilmaisu.

Vierailija
28/28 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin lasun. Pitäisin vielä kirjaa heittelläpidosta, alle kouluikäiset ominpäin kulkijat kuvaisin ja sen jälkeen ottaisin tiellä kiinni ja taluttaisin kotiinsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi