Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen lopen uupunut deittailuun

Vierailija
21.09.2017 |

Minulle ei ole väliä sillä, että mikä on miehen koulutus tms. Haluan kumppanin, jolla on suurinpiirtein samanlainen elämäntapa ja tulevaisuuden toiveet. Minun elämäntapa on mielestäni ihan tavallinen, asun pk-seudulla, käyn päivätöissä, parina päivänä viikossa harrastan jotain, tapaan välillä ystäviä, en juuri käy baareissa, lomilla tykkään matkustella joko jollain mökillä tai vaikka ulkomaillekin, lapsia tai lemmikkejä minulla ei ole. Tulevaisuudelta toivon hyvää ja rentoa arkea, lomilla matkustelua tai mökkeilyä yhdessä, sitä että voin yhä käydä töissä, lapsi voisi olla ok mutta ei mikään pakko, haluan suhteen jossa asutaan yhdessä ja eletään yhteistä arkea. En pidä mahdottomana toiveena löytää miestä joka on suunnilleen samanlainen noiden suhteen.

Olen käynyt vuosien varrella lukuisilla nettideiteillä ja viestitellyt vielä useamman kanssa ilman että se on johtanut tapaamiseen. Koska en juuri käy baareissa niin en etsi seuraa sieltä, mutta esim. harrastuksissa tms menen avoimin mielin juttelemaan uusille miehille jne. Mutta saldo on pyöreä nolla!

Olen tavannut muuten sopivan miehen, joka kuitenkin sanoi että hän ei ikinä suostu muuttamaan itse rakentamastaan talosta pois, vaan naisen tulee muuttaa sinne asumaan. Sen sijainti oli kuitenkin ihan metikössä eikä lähellä ollut palveluita, ja minun olisi ollut mahdoton käydä Helsingissä töissä sieltä. En nähnyt syytä tavata uudelleen häntä. Olen tavannut miehen, joka oli muuten sopiva, mutta hän sanoi, että hän ei halua ikinä asua yhdessä kenenkään naisen kanssa (eikä ole asunutkaan), en nähnyt syytä tavata häntä uudelleen. Olen tavannut miehen, jolla oli pieni lapsi, ja hän sanoi että hänen tuleva avovaimo/aviovaimo saa sitten kantaa puolet vastuusta niistä lapsista ja esim. viedä niitä aamuisin kouluun jne. No minun työpäivä alkaa jo ennen kahdeksaa, en minä voi yhtäkkiä alkaa elämään elämää jossa vien toisten lapsia kouluun aamuisin ja siirryn sen takia osapäivätyöhön. Olen tavannut muuten sopivan miehen, joka sanoi että hän ei ikinä halua olla missään mökillä eikä matkustella, koska se on kaikki niin raskasta, haluaa olla vain kotona. En nähnyt syytä tavata häntä uudelleen, koska itse haluaisin kumppanin kanssa käydä sentään välillä jossain.

Olenko liian kranttu?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että jos todella haluaa olla toisen kanssa, keksii kyllä keinot.

Mutta tämä on molemminpuolista. Ymmärrän kyllä, että itserakennettu talo on rakas ja lapset on tietenkin yksi asia, joka vanhemman tulee elämässään huomioida.

Ei tuo silti nirsoutta ole, jos kerran on omassa elämässään tehnyt myös linjauksia - kuten että työpaikka on ja pysyy ja sinne pitää päästä kohtuullisessa ajassa. 

Mitä sinä haluat siltä mieheltä? Yhdessä asumista ja avioliittoa? Eikö ihan seurustelu ja seksisuhde ole riittävästi? Haluatko myös omaa aikaa vai onko unelmanasi kasvaa yhdessä ja hioutua yhteen?

Minä olen kokenut sen yhteisen elon ja nykyään tyytyväinen, vakituisesti seurusteleva nelikymppinen. Miesystävä on, muttei elättäjää.

Vierailija
2/21 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa, että jos todella haluaa olla toisen kanssa, keksii kyllä keinot.

Mutta tämä on molemminpuolista. Ymmärrän kyllä, että itserakennettu talo on rakas ja lapset on tietenkin yksi asia, joka vanhemman tulee elämässään huomioida.

Ei tuo silti nirsoutta ole, jos kerran on omassa elämässään tehnyt myös linjauksia - kuten että työpaikka on ja pysyy ja sinne pitää päästä kohtuullisessa ajassa. 

Mitä sinä haluat siltä mieheltä? Yhdessä asumista ja avioliittoa? Eikö ihan seurustelu ja seksisuhde ole riittävästi? Haluatko myös omaa aikaa vai onko unelmanasi kasvaa yhdessä ja hioutua yhteen?

Minä olen kokenut sen yhteisen elon ja nykyään tyytyväinen, vakituisesti seurusteleva nelikymppinen. Miesystävä on, muttei elättäjää.

Haluan yhdessä asumista, naimisiin menemisestä en haaveile mutta voisin mennä jos rakkaani kosisi. Seurustelu ja seksisuhde ei minulle riitä. Kyllä haluan myös omaa aikaa, mutta myös yhdessä tekemistä. 24/7 en halua nyhjätä toisen kyljessä kiinni, olen aika itsenäinen luonne kuitenkin. Elättäjää en halua, tienaan itse oman elantoni. Työpaikkaa voisin hyvin vaihtaa, mutta en jättäytyä miehen talon takia työttömäksi (sieltä talosta ei olisi päässyt töihin mihinkään paikkaan, jossa minulla saattaisi olla mahdollisuuksia saada työ). Voisin jopa muuttaa toiselle paikkakunnalle, jos voisin työllistyä siellä edes etäisesti oman alan työhön.

Se, että mies sanoo minulle ensimmäisillä tai toisilla treffeillä ehdottomana asiana, että hän ei sitten ikinä muuta talostaan pois tai että hän ottaa vain naisen joka hoitaa hänen lapsestaan/lapsistaan puolet, niin se on vähän turn off minulle. Sellainen mies ei kuulosta ihmiseltä, joka haluaisi tehdä kompromisseja tai haluaisi edes rakastua minuun ihmisenä vaan vaatii että naisen on oltava tietynlainen hänen muotin mukainen. 

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos oot perseestä revityn näköinen vanha kurppa nii sulla on tsäänssit vähissä.

Ulkonäköni puolesta kelpaan kyllä miehille, se ei ole ongelma. Jos luit aloitukseni, niin huomasit, että miehet eivät kelpaa minulle siitä syystä, että heillä on niin tarkka agenda oman elämän tapansa suhteen enkä minä mahdu siihen, koska haluan esim käydä töissä enkä siirtyä osapäivätyöhön hoitaakseni toisten lapsia. Ap.

Vierailija
4/21 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia siellä Tinderissä juuri on, hyvin omituisia tapauksia.

Itse olen nyt tauolla sieltä, minullekin kyllä miehiä löytyy, mutta netistä on löytynyt vaan kummallisuuksia.

Uskon että baarista tai kavereiden kautta voisi löytyä sellainen tavallinen normaali mies joka ei mihinkään tindereihin mene vaikka se olisi viimeinen keino. Mutta juuri nyt en jaksa aloittaa kenenkään kanssa mitään.

Eiväthän nuo ole mitään normaaleja vaatimuksia, kyllä sen ymmärrät. Ihan ihmeellisiä tapauksia on sulle sattunut, mutta niin on kuule mullekin. Nettimiehet on tapaus sinänsä. Tavalliset normaalit miehet jotka tunnen, ovat juurikin sanoneet että eivät naamatauluaan tinderiin laita.

Vierailija
5/21 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen nyt tauolla sieltä, minullekin kyllä miehiä löytyy, mutta netistä on löytynyt vaan kummallisuuksia.

Uskon että baarista tai kavereiden kautta voisi löytyä sellainen tavallinen normaali mies joka ei mihinkään tindereihin mene vaikka se olisi viimeinen keino. Mutta juuri nyt en jaksa aloittaa kenenkään kanssa mitään.

Eiväthän nuo ole mitään normaaleja vaatimuksia, kyllä sen ymmärrät. Ihan ihmeellisiä tapauksia on sulle sattunut, mutta niin on kuule mullekin. Nettimiehet on tapaus sinänsä. Tavalliset normaalit miehet jotka tunnen, ovat juurikin sanoneet että eivät naamatauluaan tinderiin laita.

Tunnen useita ikäisiäni miehiä, jotka sopisivat elämäntyyliini ja joilla ei ole ihmeellisiä vaatimuksia naiselle vaan ovat joustavia ja haluavat elää hyvää arkea. He ovat kuitenkin varattuja, ja varattuihin en koske pitkällä tikullakaan. Mutta siis tiedän, että Suomessa on paljon hyviä ja fiksuja miehiä, joille esim. oma talo ei ole elämän tärkein asia jonka eteen kaikkien muiden pitää joustaa. Siksi olenkin niin lopen uupunut deittailuun, kun avoimin mielin tapaan ihmisiä nettideitistä ja toivon ja toivon että siellä olisi noita normaaleja tyyppejä, joita tiedän olevan olemassa. Ap.

Vierailija
6/21 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tunne yhtään ihmistä jotka olisivat Tinderissä (tai olisi ainakaan kehdannut myöntää). Normaaleja miehiä löytää iltaisin harrastuksista ja ihan perinteisesti ravintoloista eikä heillä ole aikaa eikä tarvetta notkua jossain Tindereissä. Vientiäkin on ihan kohtuullisesti. Olettaisin että naisten kohdalla on aika sama tilanne.

Vierailija
7/21 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis ole Tinderissä, vaan olen käyttänyt noita muita nettideittejä. En juurikaan käytä alkoholia ja ystäväni ovat kiireisiä lapsiarkensa kanssa, joten baari-iltani on sellaisia, että mennään tyttöporukalla illallistamaan, ei siinä oikein ole mahdollisuutta etsiä miesseuraa, eikä ne ravintolat ole edes oikein sen tyyppisiä. Harrastuksissa ja jossain kongresseissa ja sellaisissa menen juttelemaan miehille, mutta ne paljastuvat sitten aina varatuiksi. Ap.

Vierailija
8/21 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen useita ikäisiäni miehiä, jotka sopisivat elämäntyyliini ja joilla ei ole ihmeellisiä vaatimuksia naiselle vaan ovat joustavia ja haluavat elää hyvää arkea. He ovat kuitenkin varattuja, ja varattuihin en koske pitkällä tikullakaan. Mutta siis tiedän, että Suomessa on paljon hyviä ja fiksuja miehiä, joille esim. oma talo ei ole elämän tärkein asia jonka eteen kaikkien muiden pitää joustaa. Siksi olenkin niin lopen uupunut deittailuun, kun avoimin mielin tapaan ihmisiä nettideitistä ja toivon ja toivon että siellä olisi noita normaaleja tyyppejä, joita tiedän olevan olemassa. Ap.

Itse rakennettu talo on tärkeä jollekin vanhanaikaiselle mökkihöperötyypille, jollaisia Suomesta vieläkin löytyy paljon. Ihan hyvä ettet jatkanut tapailua koska tuollaista luolamieskäytöstä olisi ilmennut muistakin asioista myöhemmin. Itse olen asunut niin monessa eri maassa että tuollainen yhteen taloon jumittaminen kuulostaisi huvittavalta, jos se ei olisi niin säälittävää.

Vierailija
9/21 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et. Mutta sen sanon, että kannattaa silti katsella vähän aikaa jos kemiat natsaa, vaikka olisikin joku kriteereistä pielessä. Mielet voi muuttua molemmilla suuntaan jos toiseen kun sen hyvän tyypin tapaa.

Vierailija
10/21 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Expat kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse rakennettu talo on tärkeä jollekin vanhanaikaiselle mökkihöperötyypille, jollaisia Suomesta vieläkin löytyy paljon. Ihan hyvä ettet jatkanut tapailua koska tuollaista luolamieskäytöstä olisi ilmennut muistakin asioista myöhemmin. Itse olen asunut niin monessa eri maassa että tuollainen yhteen taloon jumittaminen kuulostaisi huvittavalta, jos se ei olisi niin säälittävää.

Niin ja itse ajattelen niin, että koti on molempien yhteinen koti, jonka pitää olla molempien mieleinen, ei niin että toinen määrää ja sanelee kaiken. Ja sitä kotia vaihdetaan elämäntilanteen niin vaatiessa. En osaa ymmärtää sitä, että joku kiintyy materiaan niin kovin, että se sanelee sitten aivan koko elämän. Ap.

Vierailija
11/21 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En siis ole Tinderissä, vaan olen käyttänyt noita muita nettideittejä. En juurikaan käytä alkoholia ja ystäväni ovat kiireisiä lapsiarkensa kanssa, joten baari-iltani on sellaisia, että mennään tyttöporukalla illallistamaan, ei siinä oikein ole mahdollisuutta etsiä miesseuraa, eikä ne ravintolat ole edes oikein sen tyyppisiä. Harrastuksissa ja jossain kongresseissa ja sellaisissa menen juttelemaan miehille, mutta ne paljastuvat sitten aina varatuiksi. Ap.

Tinderit tai muut nettideitit ovat samaa kategoriaa. Siellä on luusereita ja normaalit miehet oikeassa elämässä ovat varattuja, kuten mainitsitkin. Toki on joskus välillä "aikaikkuna" jolloin normaalikin mies on sinkkuna, mutta usein menee nopeasti. Pitää osua siihen oikeaan väliin, ja sattumallakin on osuutensa asiaan.

Nettideiteissä taas roikkuu samat sinkut miehet edelleen tänään jotka olivat siellä jo vuosi sitten.

Vierailija
12/21 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et. Mutta sen sanon, että kannattaa silti katsella vähän aikaa jos kemiat natsaa, vaikka olisikin joku kriteereistä pielessä. Mielet voi muuttua molemmilla suuntaan jos toiseen kun sen hyvän tyypin tapaa.

Minulla ei siis ole kriteerejä miehen koulutuksen, työn, ammatin, harrastuslajien, eikä juuri edes ulkonäön suhteen. Kriteerini on sitä, että elämäntapojen ja tulevaisuuden toiveiden pitää sopia yhteen. No taustalla on tietenkin vähän arvomaailmakriteerejä, koska tietenkin elämäntavat ja haaveet kuvastaa arvoja myös. Ap.

Vierailija
13/21 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli vinkiksi niille palstamiehillekin, joille lapsi on ehdoton este, että ei muuta kuin silti katselemaan jos mieli vaikka muuttuisikin? Minusta ap:n luettelemat asiat olivat kyllä sellaisia, ettei ehdoin tahdoin kannata ryhtyä edes yrittämään parisuhdetta. Ja kyllä, olen aivan samaa mieltä silloin jos naisella on lapsia eikä mies halua ryhtyä niille isäpuoleksi, eli ei ole sukupuolesta kiinni tämä vastaus.

Aloittajaa suosittelisin käymään myös baareissa. Ei niissä ole pakko juoda eikä roikkua valomerkkiin asti. Paljon todennäköisemmin niistä kivan miehen löytää kuin netistä. Itse kävin kuluneella viikolla kaverin kanssa ensin syömässä ja sen jälkeen yksillä, ja jo se riitti siihen että sain katsekontaktin useampaan kiinnostavalta vaikuttavaan mieheen. En tehnyt asialle mitään, koska olen varattu, mutta jos olisin ollut vapaa niin olisin varmasti heittäytynyt juttusille ja tehnyt tuttavuutta.

Vierailija
14/21 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän on vaatimuksia ja mitä jyrkemmät vaatimusten rajat sitä vähemmäksi ehdokkaat käy, luonnolisesti.

Vierailija
15/21 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän on vaatimuksia ja mitä jyrkemmät vaatimusten rajat sitä vähemmäksi ehdokkaat käy, luonnolisesti.

Totta.

Mutta aloituksessani kirjoitin näin:

Minun elämäntapa on mielestäni ihan tavallinen, asun pk-seudulla, käyn päivätöissä, parina päivänä viikossa harrastan jotain, tapaan välillä ystäviä, en juuri käy baareissa, lomilla tykkään matkustella joko jollain mökillä tai vaikka ulkomaillekin, lapsia tai lemmikkejä minulla ei ole. Tulevaisuudelta toivon hyvää ja rentoa arkea, lomilla matkustelua tai mökkeilyä yhdessä, sitä että voin yhä käydä töissä, lapsi voisi olla ok mutta ei mikään pakko, haluan suhteen jossa asutaan yhdessä ja eletään yhteistä arkea. 

Ei kai ole kamalan jyrkkä vaatimus odottaa, että pk-seudulta tai lähistöltä löytyisi mies, joka elää suunnilleen samaa elämäntapaa, ja haluaa suunnilleen samaa tulevaisuutta. Koska mielestäni olen ihan tavallinen ja elämäntapani on ihan tavallinen. Ap.

Vierailija
16/21 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta.

Minun elämäntapa on mielestäni ihan tavallinen, asun pk-seudulla, käyn päivätöissä, parina päivänä viikossa harrastan jotain, tapaan välillä ystäviä, en juuri käy baareissa, lomilla tykkään matkustella joko jollain mökillä tai vaikka ulkomaillekin, lapsia tai lemmikkejä minulla ei ole. Tulevaisuudelta toivon hyvää ja rentoa arkea, lomilla matkustelua tai mökkeilyä yhdessä, sitä että voin yhä käydä töissä, lapsi voisi olla ok mutta ei mikään pakko, haluan suhteen jossa asutaan yhdessä ja eletään yhteistä arkea. 

Ei kai ole kamalan jyrkkä vaatimus odottaa, että pk-seudulta tai lähistöltä löytyisi mies, joka elää suunnilleen samaa elämäntapaa, ja haluaa suunnilleen samaa tulevaisuutta. Koska mielestäni olen ihan tavallinen ja elämäntapani on ihan tavallinen. Ap.

Ja siis pointti on, että on ok jos miehellä on vaikka lemmikkejä tai lapsi, kunhan ei sysää sitä minun hoidettavaksi. Olen tavannut useamman, jolla on lemmikki tai lapsi, ja jokainen heistä on sanonut suoraan, että tulevan puolison pitää sitten arjessa hoitaa siitä puolet. Ap.

Vierailija
17/21 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan noissa illallispaikoissa ja muissa rauhallisissa iltapaikoissa paljon normaaleja herrasmiehiä, samoin jazz- ja elävän musiikin paikoissa. Näitä kaikkia on Helsingissä paljon. Yökerhot on enemmän kuraa ja niitä kannattaa vältellä.

Vierailija
18/21 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tunne yhtään ihmistä jotka olisivat Tinderissä (tai olisi ainakaan kehdannut myöntää). Normaaleja miehiä löytää iltaisin harrastuksista ja ihan perinteisesti ravintoloista eikä heillä ole aikaa eikä tarvetta notkua jossain Tindereissä. Vientiäkin on ihan kohtuullisesti. Olettaisin että naisten kohdalla on aika sama tilanne.

Miksi baareissa notkuminen on parempaa kuin Tinderin selaaminen? Jälkimmäiseen ei edes liity alkoholi kuten baareiluun käytännössä aina.

Vierailija
19/21 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tinderit tai muut nettideitit ovat samaa kategoriaa. Siellä on luusereita ja normaalit miehet oikeassa elämässä ovat varattuja, kuten mainitsitkin. Toki on joskus välillä "aikaikkuna" jolloin normaalikin mies on sinkkuna, mutta usein menee nopeasti. Pitää osua siihen oikeaan väliin, ja sattumallakin on osuutensa asiaan.

Nettideiteissä taas roikkuu samat sinkut miehet edelleen tänään jotka olivat siellä jo vuosi sitten.

Minun mielestäni Tinderissä ovat melkeinpä kaikki, ja siellä onnistuminen on kiinni siitä kuinka hyvin kykenee seulomaan sieltä massasta helmet esille. Muut nettideittisivut taas ovat enimmäkseen täynnä niitä omituisia otuksia. Ap, kokeile ihmeessä Tinderiä jos et ole sitä vielä tehnyt, ja asut jossakin isossa kaupungissa (pk-seutu paras)!

t. Aivan ihanan miehen Tinderistä löytänyt

Vierailija
20/21 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta.

Jyrkkyydenhän huomaa siitä, jos yksikään mies ei kriiterejä vastaa. Kriteerien lisäksi pitäisi vielä ulkonäön ja kemian kohdata. Jos on kamalan pieni otos niin voi olla vain huonoa tuuria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän