Mitä masennuslääkettä syötte?
Mitä syötte, ja auttaako se mielestänne?
Mulla menee Suprium 100mg, ja se pitää ihan kiitettävästi ahistukset ja itsariajatukset loitolla, vähän vaan tekee jalat jotenkin levottomiksi.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cipralex + Lamictal.
Lamictalhan ei ole masennuslääke.
Itse syön sekä Cipralexia (10 mg) että Voxraa (300 mg).
Lisäksi tasaavat Lamictal (300 mg) ja Ketipinor (400 mg).
Anteeksi kun vastasin väärin.
Mulle kyllä aloitettiin Lamictal masennuksen ja mielialojen vaihteluiden vuoksi.Ketipinor on antipsykootti, jota käytetään myös ahdistuksen ja unetomuuden hoitoon. Nih.
Täällä palstalla näkee kaikenlaista "asiantuntijaa." Monia psyykelääkkeitä todellakin voidaan käyttää eri annoksilla eri "vaivoihin."
Voihan niitä käyttää, mutta hoitovasteet eivät juuri päätä huimaa.
Kyllä vaan hyvin nukuttaa Ketipinorilla (25mg) ja ahdistus poistuu myös. Joskus otan 50mg.
Ketipiaani tosiaan vie tajun kankaalle. :D Sitä tuskin epäilee kukaan. Aamuisin hyvä ja levännyt olo?
Mirtazapin 30mg ja escitalopram 20mg. Ensin mainittu vaikuttaa todella paljon mielialaan ja lisää uskoa tulevaan, jälkimmäinen on lievittänyt sosiaalisten tilanteiden pelkoa ja ahdistusoireita. Painoa on tullut aloituksen jälkeen yli 30 kg lisää, mutta mieluummin olen lihava ja hengissä kuin hoikka ja kuollut.
Vierailija kirjoitti:
En syö vaan juon. Viinaa.
Mikä järki tuossa on? Alkoholi on ns. masenne joka saa aina vain masentuneemmaksi. Mikset vaihda päihteisiin jotka auttaisivat oikeastikin?
Ne jotka täällä naureskelee muiden lääkityksille, eivät selkeestikään tiedä mitään siitä, millaista on olla ahdistunut ja masentunut. Siis ihan oikeasti niin hajalla, että normaali elämä ei onnistu tai takkuaa pahemman kerran. Se ei nimittäin oo enää kivaa. Verrattuna siihen lääkkeet on täysin varteenotettava vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cipralex + Lamictal.
Mulle kyllä aloitettiin Lamictal masennuksen ja mielialojen vaihteluiden vuoksi.Ketipinor on antipsykootti, jota käytetään myös ahdistuksen ja unetomuuden hoitoon. Nih.
Täällä palstalla näkee kaikenlaista "asiantuntijaa." Monia psyykelääkkeitä todellakin voidaan käyttää eri annoksilla eri "vaivoihin."
Ai sä tiedät paremmin, kuin mun psykiatri, lääketieteen lisensiaatti?
Ensin söin Escitalopram Actavista. Piti todella hyvin ahdistuksen poissa ja antoi energiaa, ehkä vähän liikaakin, olin lähes maaninen. Lisäksi teki hyvin levottomaksi, aiheutti pahoinvointia ja hiustenlähtöä, minkä vuoksi lopetin kyseisen valmisteen käytön. Sitten kokeilin sertraliinia, mikä sai minut narskuttelemaan hampaita, mutta ei muuten tehnyt yhtään mitään. Viimeiseksi kokeiluksi jäi Voxra, joka aiheutti voimakasta ahdistusta, itsemurha-ajatuksia ja paranoiaa. Päätin, että nämä kokeilut oli mulle ihan tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cipralex + Lamictal.
Kyllä vaan hyvin nukuttaa Ketipinorilla (25mg) ja ahdistus poistuu myös. Joskus otan 50mg.
Ketipiaani tosiaan vie tajun kankaalle. :D Sitä tuskin epäilee kukaan. Aamuisin hyvä ja levännyt olo?
Itse asiassa on paljon levänneempi olo, kuin Zopinoxilla nukutun yön jälkeen. 25mg on myös hieman eri asia kuin isot annokset. Mua se ei saa tokkuraiseksi. En sitä siinä tapauksessa söisikään. On tosi yksilöllistä lääkkeiden vaikutukset. Joku menee pöllyyn Panacodista, mulla se toimii ihan normisti kuukautiskipujen hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cipralex + Lamictal.
Juuri näin.
Venlafaxin, erittäin hyvin toiminut ja olen tyytyväinen. Pitää pahimmat ahdistukset poissa ja pystyn normaaliin elämään. Tarvittaessa Ketipinor uneen.
Se, joka huutelee taas "asiantuntijana", että kannattaisiko hoitaa se syy eikä oireita niin ei taida ymmärtää tuon taivaallista sen syyn hoitamisesta. Se ei todellakaan ole niin yksinkertaista, että se vaan sutaistaan alta pois ja elämä jatkuu!
Terapiaa on takana nyt 4 vuotta, edessä ties kuin monta. Kelan tuet on käytetty, joten omakustanteena maksan tällä hetkellä 300-500e /kk sen mukaan, miten on varaa terapiassa käydä. Terapia ei ole mikään taikasauva, jolla vaan simsalabim ja kaikki on taas kunnossa. Ongelmat voivat olla hyvinkin monimutkaisia. Olen itse kasvanut sellaisessa ympäristössä, etteivät aivot ja synapsit ole muodostuneet normaalisti. Ei niitä korjata missään vuodessa tai kahdessa, harvalla on kyse mistään sellaisesta, että "tunteet ovat sekaisin" vaan takana on ihan oikeaa neurologiaa. Uusien hermoratojen rakentamiseen voi helposti mennä 10 vuotta aikaa eikä 18 vuoden kotitaustaa saa mitenkään purettua kokonaan ja rakennettua siihen hermoratoja uusiksi.
Enkä halua odottaa, että terapia on ohi ja katsella sitten, että josko vihdoin osaisin nauttia elämästä. Voin hyvin kuolla huomenna enkä halua elää mitään "sitten joskus" elämää. Olen iloinen, että olen löytänyt lääkkeet, jotka auttavat nauttimaan myös tästä hetkestä, pystyn käymään töissä ja elättämään itseni ja lemmikkini. En sitten tiedä olisiko se parempi maata kotona parantamassa sitä "alkusyytä" ja ahdistuksen vuoksi olla poistumatta sisätiloista. Ilmeisesti?
Elän mieluummin lyhyemmän ja elämisen arvoisen elämän lääkittynä kuin istun neljän seinän sisällä ahdistuneena ja masentuneena "selvinpäin". Ja mitään takeitahan ei siitä ole, että terapia tämän ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Mirtazapin 30mg ja escitalopram 20mg. Ensin mainittu vaikuttaa todella paljon mielialaan ja lisää uskoa tulevaan, jälkimmäinen on lievittänyt sosiaalisten tilanteiden pelkoa ja ahdistusoireita. Painoa on tullut aloituksen jälkeen yli 30 kg lisää, mutta mieluummin olen lihava ja hengissä kuin hoikka ja kuollut.
mirtahan laukaisee helvetinmoisen ruokahalun. Sitähän syö jopa tapetit seinästä. Hirveä lääke muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cipralex + Lamictal.
Kellä vie, kellä ei. Yksilöllistä, kuten kaikkien lääkeaineiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka täällä naureskelee muiden lääkityksille, eivät selkeestikään tiedä mitään siitä, millaista on olla ahdistunut ja masentunut. Siis ihan oikeasti niin hajalla, että normaali elämä ei onnistu tai takkuaa pahemman kerran. Se ei nimittäin oo enää kivaa. Verrattuna siihen lääkkeet on täysin varteenotettava vaihtoehto.
Eihän siitä ole kyse, vaan siitä, että jo valmiiksi pulassa oleville ihmisille syötetään lääketeollisuuden rikastuttamiseksi aivan käsittämättömiä myrkkyjä joiden tehot ovat lumelääkkeiden luokkaa. Ja uudet/paremmat aineet tulevat aina markkinoille yllättäen edellisten patenttien rauettua. Tätä ainakin itse kritisoin ja tulen kritisoimaan niin kauan kuin toiminta jatkuu. Se vain kummastuttaa miten potilaat puolustavat tätä systeemiä jonka uhreja itse asiassa ovat. Kai se on sitä, että halutaan niin kovasti parantua, että päälle lyödään täysi kieltoreaktio vaikka löisi tutkimustietoa päin näköä. Yllättävän moni näistä lääkkeiden puolustelijoista kumminkin voivottelee niiden tehoamattomuutta ja negatiivisia vaikutuksia. Itse olin aikoinani samanlainen(vakava masennus). Pakko se oli lopulta itselleen myöntää, että lääkitys pikemminkin pitkitti toipumista, kuin auttoi sitä. Tätä se on kun rahat ei riitä terapiaan ja markkinatalouden lait jyräävät terveydenhuollossakin.
Essilatopram 20mg. Paino on noussut mukavasti ja masentaa edelleen, mutta vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cipralex + Lamictal.
Ai sä tiedät paremmin, kuin mun psykiatri, lääketieteen lisensiaatti?
No sata kertaa paremmin mitä tulee omaan kehoon ja mieleeni. Sinäkö se uskot mitä LL sanoo? Omien tuntemustesi ohikin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö noita myrkkyjä joku syö? :O
Pakkohan se on ettei tule 'vahingossa' tapettua ketään. Vai onko sinusta parempi että muut joutuu kärsimään vs. minä syön "myrkkyjä".
Joku sanoi että pitäisi hoitaa jurisyy pois. Kertoisitko vielä mikä se on? Mitään traumoja tms. ei ole ollut, lapsuuskin mitä parhain.
Mä olen ylipäätään hyvin lääkevastainen. Pakko vaan jatkaa näillä ettei aggressiot nouse pintaan. Niitä ei niin vaan pureta lenkkipolulla.
Syö ihan mitä haluat. Omapahan on mielesi ja kehosi. Naureskelen teille huurupäille lähinnä sivusta. Taidat olla jo aika menetetty tapaus muutenkin.
Niin olenkin. Mutta kaikki myös tietää että aidosti omassa elämässään onnelliset ihmiset eivät naureskele muille, edes sieltä sivusta. MOT. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cipralex + Lamictal.
Itse asiassa on paljon levänneempi olo, kuin Zopinoxilla nukutun yön jälkeen. 25mg on myös hieman eri asia kuin isot annokset. Mua se ei saa tokkuraiseksi. En sitä siinä tapauksessa söisikään. On tosi yksilöllistä lääkkeiden vaikutukset. Joku menee pöllyyn Panacodista, mulla se toimii ihan normisti kuukautiskipujen hoitoon.
Paljon teitä pilleristejä oikein pyörii täällä palstalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö noita myrkkyjä joku syö? :O
Pakkohan se on ettei tule 'vahingossa' tapettua ketään. Vai onko sinusta parempi että muut joutuu kärsimään vs. minä syön "myrkkyjä".
Joku sanoi että pitäisi hoitaa jurisyy pois. Kertoisitko vielä mikä se on? Mitään traumoja tms. ei ole ollut, lapsuuskin mitä parhain.
Mä olen ylipäätään hyvin lääkevastainen. Pakko vaan jatkaa näillä ettei aggressiot nouse pintaan. Niitä ei niin vaan pureta lenkkipolulla.
Syö ihan mitä haluat. Omapahan on mielesi ja kehosi. Naureskelen teille huurupäille lähinnä sivusta. Taidat olla jo aika menetetty tapaus muutenkin.
Niin olenkin. Mutta kaikki myös tietää että aidosti omassa elämässään onnelliset ihmiset eivät naureskele muille, edes sieltä sivusta. MOT. Surullista.
Et sitten väsyneempää kliseetä enää keksinyt? Tämä ketju oikein pursuilee ikionnellisista psyykepotilaista joiden elämät hymyilevät kilpaa tehokkaiden lääkkeiden ansiosta. No hyvä kuitenkin, että kaltaisesi kuumakalle saadaan lääkittyä lauhkeaksi, ettet uhkaa normaaleita ja terveitä ihmisiä. Pakkohoito tosin olisi paras yleisen turvallisuuden kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cipralex + Lamictal.
Sehän on hienoa, että siitä Ketipinorista on mielipide ihmisellä, joka sen sen kemiasta tuon taivaallista ymmärrä.
Ketipiaani, kuten esimerkiksi Efexor (venlafaxin), eivät ole yksivaikutteisia lääkkeitä. Mieti esimerkiksi ns. Shampanjalasitorni(esimerkiksi tämä https://i.ytimg.com/vi/yCfNrNY-U_c/maxresdefault.jpg). Kun kaadat torniin shampanjaa, se täyttää ensin ylimmän lasin ja kun ylin on täynnä, se valuu alempiin laseihin.
Nämä lääkkeet toimivat samalla tavalla. Kun otat lääkettä pienen annoksen, Ketipinoria tutkitusti alle 100mg ja Efexoria alle 150mg, se vaikuttaa aivoissa tiettyihin reseptoreihin. Ketipiaani on käytännössä kuin antihistamiini ja Efexor taas perus SSRI. Kun lääkkeen annoksen nostaa, se ei todellakaan lisää sen lääkkeen vaikutusta, koska se reseptori (ylin lasi) on jo käytössä. Lääkkeen annoksen nostaminen on sama kuin lisäisi siihen UUDEN ERI lääkkeen eli se vaikuttaakin täysin eri tavalla. Ketipiaanin antipsykoottiset vaikutukset alkavat ja Efexorista aktivoituu N eli se on silloin SNRI.
Siksi onkin naurettavaa, että jotkut syövät Efexoria pienellä annoksella ja sitten SSRI lääkettä, kun se on sama kuin söisi pelkkää SSRI:tä. Tuntuu, etteivät edes kaikki psykiatrit ymmärrä ihan perusteita. Ja mielipidehän on tietysti kaikesta huolimatta jokaisella Av-Mammallakin.
Vierailija kirjoitti:
Venlafaxin, erittäin hyvin toiminut ja olen tyytyväinen. Pitää pahimmat ahdistukset poissa ja pystyn normaaliin elämään. Tarvittaessa Ketipinor uneen.
Se, joka huutelee taas "asiantuntijana", että kannattaisiko hoitaa se syy eikä oireita niin ei taida ymmärtää tuon taivaallista sen syyn hoitamisesta. Se ei todellakaan ole niin yksinkertaista, että se vaan sutaistaan alta pois ja elämä jatkuu!
Terapiaa on takana nyt 4 vuotta, edessä ties kuin monta. Kelan tuet on käytetty, joten omakustanteena maksan tällä hetkellä 300-500e /kk sen mukaan, miten on varaa terapiassa käydä. Terapia ei ole mikään taikasauva, jolla vaan simsalabim ja kaikki on taas kunnossa. Ongelmat voivat olla hyvinkin monimutkaisia. Olen itse kasvanut sellaisessa ympäristössä, etteivät aivot ja synapsit ole muodostuneet normaalisti. Ei niitä korjata missään vuodessa tai kahdessa, harvalla on kyse mistään sellaisesta, että "tunteet ovat sekaisin" vaan takana on ihan oikeaa neurologiaa. Uusien hermoratojen rakentamiseen voi helposti mennä 10 vuotta aikaa eikä 18 vuoden kotitaustaa saa mitenkään purettua kokonaan ja rakennettua siihen hermoratoja uusiksi.
Enkä halua odottaa, että terapia on ohi ja katsella sitten, että josko vihdoin osaisin nauttia elämästä. Voin hyvin kuolla huomenna enkä halua elää mitään "sitten joskus" elämää. Olen iloinen, että olen löytänyt lääkkeet, jotka auttavat nauttimaan myös tästä hetkestä, pystyn käymään töissä ja elättämään itseni ja lemmikkini. En sitten tiedä olisiko se parempi maata kotona parantamassa sitä "alkusyytä" ja ahdistuksen vuoksi olla poistumatta sisätiloista. Ilmeisesti?
Elän mieluummin lyhyemmän ja elämisen arvoisen elämän lääkittynä kuin istun neljän seinän sisällä ahdistuneena ja masentuneena "selvinpäin". Ja mitään takeitahan ei siitä ole, että terapia tämän ratkaisee.
Uusien hermoratojen ja yhteyksien luomiseen menee tasan pari tuntia. Vilkaise linkin aivokuvia: http://tieku.fi/ihminen/aivot/masennus/taikasienet-helpottavat-vaikeaa-…
Brintellix 5mg ja nukkumiseen mirtazapin (vajaa 4mg).
Ehkä pientä olon parantumista olen huomannut, jaksan esim. keskittyä kirjan lukemiseen jne. Brintellixistä on ollut jonkinlaista näyttöä, että parantaisi kognitiivisiä kykyjä, tosin mitään suurta vaikutusta en ole huomannut. 2 viikkoa olen syönyt.