Mitä masennuslääkettä syötte?
Mitä syötte, ja auttaako se mielestänne?
Mulla menee Suprium 100mg, ja se pitää ihan kiitettävästi ahistukset ja itsariajatukset loitolla, vähän vaan tekee jalat jotenkin levottomiksi.
Kommentit (88)
Mäkikuismaa. Huomaan ihan selkeän eron entiseen. Uskomatonta, toivon että olisin kokeillut aiemmin. Vuosia sitten söin sertraliinia, menetin kaiken seksuaalisen halukkuuden ja se palasi vasta vuosi lääkkeen lopettamisen jälkeen, pelkäsin ihan älyttömästi menettäneeni sen kokonaan. Se tuntuu siltä kuin persoonallisuudesta puuttuisi pala. Jätti kyllä pysyvät epäluulot ssri-nappeja kohtaan. Ja kuinka helposti ne määrättiin ehdottoamatta mitään muita hoitomuotoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cipralex + Lamictal.
Lamictalhan ei ole masennuslääke.
Itse syön sekä Cipralexia (10 mg) että Voxraa (300 mg).
Lisäksi tasaavat Lamictal (300 mg) ja Ketipinor (400 mg).
Anteeksi kun vastasin väärin.
Mulle kyllä aloitettiin Lamictal masennuksen ja mielialojen vaihteluiden vuoksi.Ketipinor on antipsykootti, jota käytetään myös ahdistuksen ja unetomuuden hoitoon. Nih.
Täällä palstalla näkee kaikenlaista "asiantuntijaa." Monia psyykelääkkeitä todellakin voidaan käyttää eri annoksilla eri "vaivoihin."
Voihan niitä käyttää, mutta hoitovasteet eivät juuri päätä huimaa.
Kyllä vaan hyvin nukuttaa Ketipinorilla (25mg) ja ahdistus poistuu myös. Joskus otan 50mg.
Ketipiaani tosiaan vie tajun kankaalle. :D Sitä tuskin epäilee kukaan. Aamuisin hyvä ja levännyt olo?
Sehän on hienoa, että siitä Ketipinorista on mielipide ihmisellä, joka sen sen kemiasta tuon taivaallista ymmärrä.
Ketipiaani, kuten esimerkiksi Efexor (venlafaxin), eivät ole yksivaikutteisia lääkkeitä. Mieti esimerkiksi ns. Shampanjalasitorni(esimerkiksi tämä https://i.ytimg.com/vi/yCfNrNY-U_c/maxresdefault.jpg). Kun kaadat torniin shampanjaa, se täyttää ensin ylimmän lasin ja kun ylin on täynnä, se valuu alempiin laseihin.
Nämä lääkkeet toimivat samalla tavalla. Kun otat lääkettä pienen annoksen, Ketipinoria tutkitusti alle 100mg ja Efexoria alle 150mg, se vaikuttaa aivoissa tiettyihin reseptoreihin. Ketipiaani on käytännössä kuin antihistamiini ja Efexor taas perus SSRI. Kun lääkkeen annoksen nostaa, se ei todellakaan lisää sen lääkkeen vaikutusta, koska se reseptori (ylin lasi) on jo käytössä. Lääkkeen annoksen nostaminen on sama kuin lisäisi siihen UUDEN ERI lääkkeen eli se vaikuttaakin täysin eri tavalla. Ketipiaanin antipsykoottiset vaikutukset alkavat ja Efexorista aktivoituu N eli se on silloin SNRI.
Siksi onkin naurettavaa, että jotkut syövät Efexoria pienellä annoksella ja sitten SSRI lääkettä, kun se on sama kuin söisi pelkkää SSRI:tä. Tuntuu, etteivät edes kaikki psykiatrit ymmärrä ihan perusteita. Ja mielipidehän on tietysti kaikesta huolimatta jokaisella Av-Mammallakin.
Näissä lääkkeissä on myös sivu/haittavaikutuksia, jotka voivat hyvinkin olla sitä voimakkaampia, mitä suurempi on annos. Joskus voi olla haittojen minimoimisen kannalta parempi käyttää pienellä annoksella useampaa lääkettä kuin yhtä isolla annoksella.
En näiden käytöstä vielä kamalasti tiedä, mitä nyt vähän lääkärin kanssa juttelin, ja netistä luin. Kokemustakin on vasta niistä sivuvaikutuksista. Ketipinor 50 mg on nyt testissä, ja täytyy sanoa, että jos ei sivuvaikutukset vähene hyvin nopeassa tahdissa, kerron lääkärille, että mieluummin olen vaikka ilman kuin tällä lääkkeellä. Ilman lääkkeitä olen sentään suurimman osan vuodesta työkykyinen. Se vaan, että kun on viimeiset 30 vuotta pudonnut 1-2 kertaa vuodessa samaan kuoppaan, se on jo niin syvä, ettei sinne ole enää kiva pudota.
Ei lääkkeillä ole mitään sivu- ja haittavaikutuksia. Ne ovat kaikki vain vaikutuksia. Osa tietysti negatiivisia ja epätoivottavia, mutta vaikutuksia kaikki tyynni.
Vierailija kirjoitti:
Hyväkun ihmiset täällä vannoo näiden masennuslääkkeiden nimeen, niin mistä ihmeestä te tiedätte että juuri lääke on teidät pelastanut ?
Siinä vaiheessa kun on paininut masennuksen ja sosiaalisten tilanteiden pelon kanssa vuosia, olo on mennyt vain pahemmaksi ja sairaalahoitokin käyty läpi niin onko sattumaa että lääkkeen aloituksen myötä olo paranee? Ja samaten jos lääkkeen lopettaa hetkeksi niin onko sattumaa että vointi romahtaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cipralex + Lamictal.
Mulle kyllä aloitettiin Lamictal masennuksen ja mielialojen vaihteluiden vuoksi.Ketipinor on antipsykootti, jota käytetään myös ahdistuksen ja unetomuuden hoitoon. Nih.
Täällä palstalla näkee kaikenlaista "asiantuntijaa." Monia psyykelääkkeitä todellakin voidaan käyttää eri annoksilla eri "vaivoihin."
Kyllä vaan hyvin nukuttaa Ketipinorilla (25mg) ja ahdistus poistuu myös. Joskus otan 50mg.
Ketipiaani tosiaan vie tajun kankaalle. :D Sitä tuskin epäilee kukaan. Aamuisin hyvä ja levännyt olo?
Sehän on hienoa, että siitä Ketipinorista on mielipide ihmisellä, joka sen sen kemiasta tuon taivaallista ymmärrä.
Ketipiaani, kuten esimerkiksi Efexor (venlafaxin), eivät ole yksivaikutteisia lääkkeitä. Mieti esimerkiksi ns. Shampanjalasitorni(esimerkiksi tämä https://i.ytimg.com/vi/yCfNrNY-U_c/maxresdefault.jpg). Kun kaadat torniin shampanjaa, se täyttää ensin ylimmän lasin ja kun ylin on täynnä, se valuu alempiin laseihin.
Nämä lääkkeet toimivat samalla tavalla. Kun otat lääkettä pienen annoksen, Ketipinoria tutkitusti alle 100mg ja Efexoria alle 150mg, se vaikuttaa aivoissa tiettyihin reseptoreihin. Ketipiaani on käytännössä kuin antihistamiini ja Efexor taas perus SSRI. Kun lääkkeen annoksen nostaa, se ei todellakaan lisää sen lääkkeen vaikutusta, koska se reseptori (ylin lasi) on jo käytössä. Lääkkeen annoksen nostaminen on sama kuin lisäisi siihen UUDEN ERI lääkkeen eli se vaikuttaakin täysin eri tavalla. Ketipiaanin antipsykoottiset vaikutukset alkavat ja Efexorista aktivoituu N eli se on silloin SNRI.
Siksi onkin naurettavaa, että jotkut syövät Efexoria pienellä annoksella ja sitten SSRI lääkettä, kun se on sama kuin söisi pelkkää SSRI:tä. Tuntuu, etteivät edes kaikki psykiatrit ymmärrä ihan perusteita. Ja mielipidehän on tietysti kaikesta huolimatta jokaisella Av-Mammallakin.
Näissä lääkkeissä on myös sivu/haittavaikutuksia, jotka voivat hyvinkin olla sitä voimakkaampia, mitä suurempi on annos. Joskus voi olla haittojen minimoimisen kannalta parempi käyttää pienellä annoksella useampaa lääkettä kuin yhtä isolla annoksella.
En näiden käytöstä vielä kamalasti tiedä, mitä nyt vähän lääkärin kanssa juttelin, ja netistä luin. Kokemustakin on vasta niistä sivuvaikutuksista. Ketipinor 50 mg on nyt testissä, ja täytyy sanoa, että jos ei sivuvaikutukset vähene hyvin nopeassa tahdissa, kerron lääkärille, että mieluummin olen vaikka ilman kuin tällä lääkkeellä. Ilman lääkkeitä olen sentään suurimman osan vuodesta työkykyinen. Se vaan, että kun on viimeiset 30 vuotta pudonnut 1-2 kertaa vuodessa samaan kuoppaan, se on jo niin syvä, ettei sinne ole enää kiva pudota.
Tottakai lääkkeillä on sivuvaikutuksia. Kuten sanoin, isompi annos ei ole sama asia kuin isompi annos samaa lääkettä vaan näiden lääkkeiden kohdalla se on sama asia kuin lisäisi uuden eri lääkkeen täysin. Silloin sivuvaikutuksetkin ovat tietysti täysin eri.
Pointti oli tuossa se, ettei ole järkeä syödä Efexoria pienellä annoksella (jota mainostetaan SNRI lääkkeenä) sekä toista SSRI:tä, koska Efexorin N ei ole käytössä ollenkaan pienellä annoksella. Käytännössä sama hoitotulos saadaan pelkällä yhdellä SSRI lääkkeellä. En ole missään vaiheessa sanonut, että kaikkien tulee syödä isoja annoksia.
Vierailija kirjoitti:
Mirtazapin 30mg ja escitalopram 20mg. Ensin mainittu vaikuttaa todella paljon mielialaan ja lisää uskoa tulevaan, jälkimmäinen on lievittänyt sosiaalisten tilanteiden pelkoa ja ahdistusoireita. Painoa on tullut aloituksen jälkeen yli 30 kg lisää, mutta mieluummin olen lihava ja hengissä kuin hoikka ja kuollut.
Meil on tismalleen samat setit, lääkkeet, painonnousu ja sitä koskevat tunteet siis! Mulla vielä lisänä se, et 70 kg painosena olin aina väsynyt ja siitä johtuen homssuisen näköinen. Nyt oon 96 kg, mut suht iloinen ja jaksan laittautua! Lihomisest huolimatta kehuttu et oon kaunistunu :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cipralex + Lamictal.
Sinähän se oikea proviisori tunnutkin olevan. :D Aina yhtä huvittavaa kun nettioppineet maallikot esittävät tietävänsä asioista.
Ihan kemian ammattilainen olen ja lääkkeitä myös tutkinut. Mikä ihmeen pakkomielle sulla on mollata vaikka minkäänlaista ymmärrystä muita? Johtuuko se siitä, että kun ei itse ymmärrä eikä osaa niin ei siksi muutkaan voi? Tämäkin on ihan yleistä tietoa lääkkeistä, ei edes mitään salaista, mikä pitäisi ihan tutkimalla tutkia.
Kyllä sä "kemian alan ammattilainen" olet ihan kujalla näissä asioissa. 😂
Terkuin kemisti
Vierailija kirjoitti:
Se joka väitti että hänen synapsinsa ei ole muotoutuneet normaalisti tms niin mistä ihmeestä hän tällaista tietää?
En tiedä miten oikein suhtautua tällaiseen kysymykseen?
Kun Lapsi kasvaa, lapsen aivoihin syntyy hermoratoja ja synapseja koko ajan. Jos lapsi kasvaa huonossa ympäristössä, stressin, väkivallan ja MT ongelmaisen vanhemman kanssa (niinkuin minä kasvoin), hermoradat tietysti muodostuvat sen mukaan. Olen kasvanut selviämään äärimmäisessä stressissä ja pärjään siinä hyvin, mutta kun elämäni ei ole sellaista nykyään - olen aikuinen, on ihana väkivallaton rauhallinen mies ja kiva työpaikka - olen ahdistunut ja vainoharhainen.
Aivoja voi "Treenata" ja aivot pyrkivät aina täyteen tehokkuuteen. Esimerkiksi, jos olet koko ajan ahdistunut, aivot muodostavat uusia hermoratoja, jotta ahdistus olisi myös Tehokkaampaa. Näin syntyy yleinen ahdistuneisuushäiriö neurologian kannalta. Kun sitten ahdistavan ympäristön poistaa, jää jäljelle nämä ahdistusta ylitehokkaasti prosessoivat aivot ja lopputukoksena on vähän niinkuin noidankehä. Ahdistaa, aivot vahvisvat hermoratoja jotta se on tehokkaampi - > ahdistaa kahta kauheammin.
Siitä sen tietää. Aika itsestäänselvää?
Se joka väitti että hänen synapsinsa ei ole muotoutuneet normaalisti tms niin mistä ihmeestä hän tällaista tietää?