Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te koiranomistajat jotka aina vaihdatte kadun toiselle puolelle välttääksenne koiranne kontaktit toisten, oletteko itsekin yhtä arkoja kohtaamaan toisia ihmisä?

Äiti-Mammanen
21.09.2017 |

Ärsyttävää.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ja koirani olemme samanlaisia: emme halua tyhjänpäiväisiä sosiaalisia kontakteja. Kyse ei ole arkuudesta lainkaan. Tapaamme ystäviämme suunnitellusti, koira koirapuistossa ja minä kahvittelun merkeissä. Kumpikaan meistä ei kaipaa jonkun randon nobodyn kanssa sosialisoimista.

Yleensähän nämä jotka haluavat väkisin koirien "tervehtivän" ovat niitä ihmisiä joilla suunnattomat sosiaaliset tarpeet yhdistyvät surkeisiin sosiaalisiin taitoihin. Millä hyvänsä verukkeella yritetään saada kontakti toiseen ihmiseen. Toiset jopa sallivat koiransa käydä makaamaan keskelle pyörätietä ja odottamaan siinä sitä vastaantulevaa koiraa!

Tuo on niin totta! Mikään ei ole rasittavampaa kuin ihmiset, jotka tulevat väkisin juttusille ja horisevat ummet ja lammet omista asioistaan eivätkä lopeta sitä puhumista vaikka kuinka monin eri tavoin sanoisit, että minun pitää tästä jatkaa matkaa. Täälläpäin on yksi vanhempi mies, jota suuri osa koiranulkoiluttajista karttelee, koska hän tulee väen vängällä puhumaan kaikille ja puhuu ja puhuu ja puhuu... Onneksi miehellä on jo kaukaa erottuva iso musta koira, niin tietää kääntyä toiseen suuntaan. Välillä on huvittavaa, kun näkee tämän miehen koiransa kanssa kadulla ja joka suunnasta tulevat koiranulkoiluttajat sinkoilevat hänet nähdessään kiireesti pusikkoon :D En tajua mikä tällaisia ylipuheliaita ihmisiä vaivaa. Eivätkö he kuuntele kun toinen yrittää lopettaa keskustelua, vai eivätkö he vain ymmärrä suoraa puhetta?

Vierailija
42/49 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä väistän vastaantulevia koiria.

Oma koirani on aikanaan joutunut kaksi kertaa toisen koiran hyökkäyksen kohteeksi (omani remmissä ja hyökkääjä vapaana) ja siitä syystä pelkää muita aivan hysteerisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi otatte koiran jos ette anna sen yhtään olla muiden koirien kanssa kontaktissa? Koira on erittäin sosiaalinen eläin.

Minun koirani tapaa muita koiria silloin, kun se on tarkoituksenmukaista, eli vapaana koirapuistossa.

Hihnassa ei muita tavata. Lenkillä liikutaan, pissataan ja kakataan. Koiratreffit kuuluvat muualle, ja ohittaminen ja lenkittäjään keskittyminen on osa koulutusta ja hyvää käytöstä.

Otit siis lemmikin, että pääset käskyttämään sitä..."minä määrään" - tyyppi...yäks

Anteeksi..? :D Sinun mielestäsikö on parempaa koiranomistajuutta, että annetaan KOIRAN määrätä?

Teillähän sujuu sitten arki varmaan oikein hienosti!

Vierailija
44/49 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi otatte koiran jos ette anna sen yhtään olla muiden koirien kanssa kontaktissa? Koira on erittäin sosiaalinen eläin.

Minun koirani tapaa muita koiria silloin, kun se on tarkoituksenmukaista, eli vapaana koirapuistossa.

Hihnassa ei muita tavata. Lenkillä liikutaan, pissataan ja kakataan. Koiratreffit kuuluvat muualle, ja ohittaminen ja lenkittäjään keskittyminen on osa koulutusta ja hyvää käytöstä.

Otit siis lemmikin, että pääset käskyttämään sitä..."minä määrään" - tyyppi...yäks

Anteeksi..? :D Sinun mielestäsikö on parempaa koiranomistajuutta, että annetaan KOIRAN määrätä?

Teillähän sujuu sitten arki varmaan oikein hienosti!

Joo minäkin nauroin, pakko olla provo. Noin paksua sössötystä en ole nähnyt edes facebookin koiraryhmässä ja siellä sentään näkee kaikenlaista.

Vierailija
45/49 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirani ei pidä toisista koirista ja voi reagoida aggressiivisesti. Haluatko ihan varmasti kohdata meidät vai väistänkö ihan oman turvallisuutesi vuoksi?

Vierailija
46/49 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet siis kaikkien koiranulkoiluttajien painajainen: ihminen, joka menee käsivarsi pitkänä minne tahansa minne täysin käytöstapoja vailla oleva koiransa vetää, koska koiraa ei saa "käskyttää" eikä pakottaa. Ja sitten ihmettelet miksi sinut kierretään kaukaa. Oletko muissakin asioissa yhtä typerä?

Vierailija
47/49 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirani ei pidä toisista koirista ja voi reagoida aggressiivisesti. Haluatko ihan varmasti kohdata meidät vai väistänkö ihan oman turvallisuutesi vuoksi?

Ja anna kun arvaan, asut tämän hullun koirasi kanssa kaupungissa? Miksi toisten pitäisi lenkillä pelätä sinun aggressiivista koiraasi? Ei selvästikään ole koira hallinnassasi. Miksi pidät tuollaista koiraa, joka voi olla vaaraksi muille?  Tietenkin tämä koirasi on vielä kaiken lisäksi joku vuoren kokoinen louskuturpa? Kannattaisi varmaan kouluttaa sitä, tai muuttaa jonnekin kauas kaikesta? Vaikka kuinka koitat lenkillä välttää muiden koirien kohtaamista, ei se aina välttämättä onnistu ja silloin seuraukset voivat olla tuhoisat, mikäli et hallitse koiraasi.

Vierailija
48/49 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä väistän vastaantulevia koiria.

Oma koirani on aikanaan joutunut kaksi kertaa toisen koiran hyökkäyksen kohteeksi (omani remmissä ja hyökkääjä vapaana) ja siitä syystä pelkää muita aivan hysteerisesti.

Sama syy mulla. Tutut koirat on ok, mutta vieraita tuo pelkää, eikä todellakaan ole halua tutustua.

Vierailija
49/49 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdan puolta, jos näyttää siltä, ettei vastaantuleva koira ole lenkittäjänsä hallinassa. En yleensä anna muutenkaan remmilenkillä koiran olla kontaktissa koiriin tai ihmisiin. Koirani on innokas ja rakastaa koiria/ihmisiä, joten meidän on helpompi lenkkeillä, kun koiralle on selvää, ettei tapaamisia tapahdu. Koira pysyy rauhallisena, ei kerää kierroksia ja intoile. Ja remmissä olo vaikuttaa myös koiran käytökseen, jolloin kaksi koiraa ei välttämättä tule toimeen kytkettynä vaikka irti ollessa ei ongelmia olisi.

Tämä. Itselläni koira joka hihnassa on epävarma/haukkuu muille ulkona kulkiessa mutta jonka kanssa voi silti käydä koirapuistossa ilman ongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi