Paljon shoppailette vuodessa?
Mä otin tän vuoden puolelle tavoitteekseni kuvata kaikki shoppailuni ja sitten lasken vuoden lopussa paljon olen shoppaillut ja mitä oikein ostan. Laskin nyt tähän mennessä kuinka paljon olen ostanut esim paitoja ja tässä tulos siis vajaan 9 kk ajalta:
Paidat 83 kpl
Takit 15 kpl
Farkut 7 kpl
Hajuvedet 30 kpl
Kengät 21 paria
Laukut 8 kpl
Entäs te?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kehtaa luetella tuotteita eikä siihen riittäisi nyt aikakaan, mutta tämän vuoden aikana vaatteisiin noin 13 000 euroa, asusteisiin noin 10 000 euroa ja kosmetiikkaan 4500 euroa. Kauneuspalveluihin kuten kampaajalle ja kosmetologille mennyt 2500 euroa.
Kateellinen ilmoittautuu! Ap
Onko sun elämän ainoa sisältö shoppailu? 30.000 euroa vaatteisiin ja kauneudenhoitoon on ihan tolkuton summa. Tuosta kun laittaisi puolet säästöön vuosittain, niin saisi ihan kivan vanhuudenturvan esim. 10 vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
En kehtaa luetella tuotteita eikä siihen riittäisi nyt aikakaan, mutta tämän vuoden aikana vaatteisiin noin 13 000 euroa, asusteisiin noin 10 000 euroa ja kosmetiikkaan 4500 euroa. Kauneuspalveluihin kuten kampaajalle ja kosmetologille mennyt 2500 euroa.
Rumat ne vaatteilla koreilee..... vai miten se meni;D
Sama näköjään pätee tuohon kosmetiikan ja hoitojenkin määrään:D Mä pärjään markettivoiteella (6,90) ja 2x muotoilutan hiukseni kampaajalla / vuosi. Silti olen aina huoliteltu ja siististi laitettu (jo työkin vaatii sen)
Itselleni uudet kengät ja takin, siinä meni parisataa. Lapsille sisä- ja ulkovaatteet kenkineen, koot 86-->104 (kengät 24-25) ja 50-->80 tähän mennessä. Ei aavistustakaan paljonko mennyt rahaa ja tulevan talven haalarit ja lämpökerrastot ovat vielä hankkimatta.
Leluja ja lahjoja ja muuta mukavaa on tullut shoppailtua myös :D. Viime reissulla meni muutama kymppi pelkkiin askartelujuttuihin ja kirjoihin (lasten) varmaan tänä vuonna jo reilu satanen. Paljon mieluummin lapsiini tuhlaan kuin itseeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä arvasin että aloitus saa alapeukkuja (lol)
No onhan nuo aloituksen määrät ihan helvetin noloja.
Mitä noloa siinä on? Vilpittömästi haluaisin tietää. Ja haluaisin myös tietää, mihin mun pitäisi itse tienaamani rahat laittaa? Ap
Kukin tyylillään mutta itse käytän rahani mieluummin matkusteluun.
10
Vierailija kirjoitti:
Ostitko omalla rahalla mikä tietysti on kiva, jos sellaista paljon on, vai luotolla, lainarahalla? Kysyn siksi,että itsekin mietin, "kenen" rahoja tulee ihmisillä käytettyä mihinkin.
Luotto ja lainahan on jonkun toisen rahaa, jota sitten takaisin maksellaan, jos jaksellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateellinen ilmoittautuu! Ap
Onko sun elämän ainoa sisältö shoppailu? 30.000 euroa vaatteisiin ja kauneudenhoitoon on ihan tolkuton summa. Tuosta kun laittaisi puolet säästöön vuosittain, niin saisi ihan kivan vanhuudenturvan esim. 10 vuodessa.
Shoppailu, matkustelu, työ ja miehet. Mitäpä sitä muuta sinkkunainen tarvitsisi? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä noloa siinä on? Vilpittömästi haluaisin tietää. Ja haluaisin myös tietää, mihin mun pitäisi itse tienaamani rahat laittaa? Ap
10
Mulla menee matkusteluun paljon enemmän rahaa kuin vaatteisiin vuodessa. Jokaikisen lomapäiväni (28 päivää vuodessa) käytän ulkomaan matkoihin. En koskaan lomaile suomessa. 28 päivällä ei vaan hirveän monta matkaa voi tehdä, ellei sitten halua tehdä lyhyitä muutaman päivän matkoja. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukat 6 paria
1 treenipaita
Ulkoiluhousut (ostin käytettynä)
Kuoritakki (ostin käytettynä)
Juoksukengät
Muutamat sukkahousut
Kahdet rintaliivit
4 alushousutSiinä taitaa olla kaikki tänä vuonna shoppailtu tavara
Wow. You must be rich. Kuvittelen vaan miten paljon mullakin olisi rahaa jos en shoppailisi. Ap
No en kyllä ole, minulla vaan on rahalle parempaakin käyttöä kuin tavaran hamstraaminen. Laskepa huviksesi paljonko olet kuluttanut rahaa noihin ostoksiisi ja vertaa esimerkiksi minkälaisen lomamatkan olisit niillä rahoilla voinut tehdä.
Teen vuodessa 3-4 lomamatkaa ja enempää en edes voisi tehdä koska lomapäiviä en saa kuin 28 kpl vuodessa. En keksi rahalle muuta käyttöä kuin vaatteet/matkat, mikään muu ei tuota mielihyvää. Ap
Mitäs, jos antaisit hyväntekeväisyyteen osan? Siitäkin saa mielihyvää (puhun kokemuksesta).
Mulla jää kanssa reilusti rahaa yli, mutta en oikein välitä materian hamstrauksesta, sen sijaan tuhlaan kyllä elämyksiin ihan kiitettävästi. Lomapäivät menee kanssa ulkomailla, mutta la-su kotimaan kaupunkilomiinkin tai kylpylöihin ym. saa kyllä hassattua ihan hyvin rahaa. Lisäksi hemmottelen mielelläni läheisiäni pikku lahjoin. Ja kauneudenhoitoon käytän kanssa suhteellisen paljon rahaa.
Rikas kukkaro, köyhä mielikuvitus..? ;)
Oletko ap shoppailuriippuvainen vai muuten vain materialisti? Eipä sillä, kaikilla on joku heikkous mutta itse en voi käsittää aloitusviestin määriä. Tuossahan on ihan helvetisti tavaraa! Itseäni jäi mietityttämään se, että onko noista kuinka paljon pelkkiä heräteostoksia?
Tässä omia ostoksiani:
nilkkurit
reppu
treenivaatteita (parit trikoot, pari hupparia)
takki
4 pitkähihaista paitaa
2 t-paitaa
sukkia
3 rintsikat
kosmetiikkaa (mm. kasvojen puhdistusgeeli, kosteusvoide, kulmakynä yms)
pari kirjaa
Kaikki ostoksista tuli tarpeeseen/käyttöön. Kaikki tietty käyttää euronsa niinkuin parhaiten näkee.
Wallah. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukat 6 paria
1 treenipaita
Juoksukengät
Muutamat sukkahousut
Kahdet rintaliivit
Wow. You must be rich. Kuvittelen vaan miten paljon mullakin olisi rahaa jos en shoppailisi. Ap
No en kyllä ole, minulla vaan on rahalle parempaakin käyttöä kuin tavaran hamstraaminen. Laskepa huviksesi paljonko olet kuluttanut rahaa noihin ostoksiisi ja vertaa esimerkiksi minkälaisen lomamatkan olisit niillä rahoilla voinut tehdä.
Teen vuodessa 3-4 lomamatkaa ja enempää en edes voisi tehdä koska lomapäiviä en saa kuin 28 kpl vuodessa. En keksi rahalle muuta käyttöä kuin vaatteet/matkat, mikään muu ei tuota mielihyvää. Ap
Mitäs, jos antaisit hyväntekeväisyyteen osan? Siitäkin saa mielihyvää (puhun kokemuksesta).
Mulla jää kanssa reilusti rahaa yli, mutta en oikein välitä materian hamstrauksesta, sen sijaan tuhlaan kyllä elämyksiin ihan kiitettävästi. Lomapäivät menee kanssa ulkomailla, mutta la-su kotimaan kaupunkilomiinkin tai kylpylöihin ym. saa kyllä hassattua ihan hyvin rahaa. Lisäksi hemmottelen mielelläni läheisiäni pikku lahjoin. Ja kauneudenhoitoon käytän kanssa suhteellisen paljon rahaa.
Koirille voisin antaa, ihmisille en todellakaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap shoppailuriippuvainen vai muuten vain materialisti? Eipä sillä, kaikilla on joku heikkous mutta itse en voi käsittää aloitusviestin määriä. Tuossahan on ihan helvetisti tavaraa! Itseäni jäi mietityttämään se, että onko noista kuinka paljon pelkkiä heräteostoksia?
Tässä omia ostoksiani:
nilkkurit
reppu
treenivaatteita (parit trikoot, pari hupparia)
takki
4 pitkähihaista paitaa
2 t-paitaa
sukkia
3 rintsikat
kosmetiikkaa (mm. kasvojen puhdistusgeeli, kosteusvoide, kulmakynä yms)
pari kirjaa
Kaikki ostoksista tuli tarpeeseen/käyttöön. Kaikki tietty käyttää euronsa niinkuin parhaiten näkee.
Olen shoppailuriippuvainen kyllä myönnän sen. En vain voi itselleni mitään jos lähden kaupoille ja näen jonkun ihanan paidan, mun on pakko ostaa se. Paidat on mun heikkous. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ostitko omalla rahalla mikä tietysti on kiva, jos sellaista paljon on, vai luotolla, lainarahalla? Kysyn siksi,että itsekin mietin, "kenen" rahoja tulee ihmisillä käytettyä mihinkin.
Luotto ja lainahan on jonkun toisen rahaa, jota sitten takaisin maksellaan, jos jaksellaan.
en ole shoppailija tyyppiä, mutta on han sitä nyt vuoden aikana tullut ostettua silti paljon:
- varmaan yhdet kengät mulle + molemmille lapsille.
- jotain meikkejä
- 2 housut
- pari lomamatkaa
- pari kirjaa
- kuntosalille kortti
-lapsille vaatteita, kun vanhat jääneet pieniksi
-harrastuskampetta kaikille perheenjäsenille
- uusi sohva
- sukkia, alusvaatteita
- yks uus polkupyörä perheeseen
- leluja, askartelutarvikkeita yms.
ja varmaan paljon muutakin, mikä ei ole päivittäistavaraa, vaan tällaista ylimääräistä. Yllättävän paljon tarvii kaikkea, voidakseen elää jotenkuten normiyksilönä yhteiskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Wallah. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukat 6 paria
1 treenipaita
Juoksukengät
Muutamat sukkahousut
Kahdet rintaliivit
Koirille voisin antaa, ihmisille en todellakaan. Ap
Heh, eläimillehän se minäkin ainakin 80-prosenttisesti... :D
Tiedän noin minkä verran uusin vaatteitani vuoden sisällä
- rintaliivit 3
- alushousut 7
- ohuet sukkahousut 2
- pitkät kalsarit 2
- sukat 7 (joista kahdet urheiluun, loput arkeen, villasukat neulon itse)
- farkut 2
- muut housut 0 (ostan vaellushousut ehkä ensi vuonna, siistit suorat housut löytyy kaapista, ensi vuonna myös kesähousuja, tämä kesä meni vanhoilla)
- kengät 1 (joskus olen ostanut jopa 3 kengät, juhlakengät on aina samat, joten uusin kävelykenkiä, talvikenkiä, lenkkareita yms,)
- T-paidat 5
- Pitkähihaiset yläosat 1-3 (villatakki + paitoja)
- takki 1 (joko talvisempi tai sitten kevyempi, joka joko urheiluun tai siistimpi, vuoron perään, aivan joka vuosi ei uutta, juhlaan löytyy vanhaa hyvää)
- hame/mekko 0 (on jo hyviä, jos ostaisin, niin pitkät kotihameen, juhlamekoissa luotan vanhoihin hyviin, paitsi jos tulee iltapukujuhla, niin harkitsen uutta iltapukua tai sen vuokraamista)
- laukut 1 (löytyy hyvin eri käyttötarkoituksiin jo, mutta ostan harkiten, jos löytyy tosi kiva ja käytännöllinen)
- asusteet 2 (käsineet arkeen ja pipo, huiveja on riittävästi, mutta jos löytyisi kiva, niin ostaisin)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10
Mulla menee matkusteluun paljon enemmän rahaa kuin vaatteisiin vuodessa. Jokaikisen lomapäiväni (28 päivää vuodessa) käytän ulkomaan matkoihin. En koskaan lomaile suomessa. 28 päivällä ei vaan hirveän monta matkaa voi tehdä, ellei sitten halua tehdä lyhyitä muutaman päivän matkoja. Ap
Miten sulla on noin vähän lomaa?? Kun vähän fiksailee 30 lomapäivästä saa helposti 4+2 vkoa vuodessa. Sen verran + pari pitkää vkl me lomaillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10
Miten sulla on noin vähän lomaa?? Kun vähän fiksailee 30 lomapäivästä saa helposti 4+2 vkoa vuodessa. Sen verran + pari pitkää vkl me lomaillaan.
En tiedä. Sairaalalla olen sihteerinä. 10 vuotta tullut oltua ja lomapäivät tosiaan 28 vuodessa. Vähänhän se on :( Ap
Inhoan shoppailua. Pahin painajaiseni on pyöriä monta tuntia pitkin kauppoja sovittelemassa vaatteita. Ainakin ilman suojakännejä 😝
Tänä vuonna olen ostanut:
- Huutonetistä kahdet saappaat
- Useat sukkahousut lähikaupasta
- Nettikaupasta neuletakin, kotelomekon, yöpaidan+ pikkuhousut ja paidan
- Viisi paria sukkia
- Kirpparilta hameen
Kaiken muun olen saanut, kuten ystävältä pari toppia, nahkatakin ja pitkähihaisen, eräältä mieheltä nilkkurit, käsilaukun ja alusvaatteita jne. Eipä mulla hirveästi vaatteita edes ole, ja hyvä niin :)
Minulla on mennyt 1515 €/vuosi eli 126,25 €/kk vaatteisiin. Ostokseni sisältävät 300 € takin, 150 € neuleen ja 250 € kengät. Farkut maksoivat 70 €.
Tänä vuonna tällaisia:
Ale-hintaan:
Kesäinen pitsijuhlamekko 20e
Syksyisempi mekko 20e
Treenitrikoot 15e
Treenipaita 10e
Treenitoppi/liivit 20e
2 joggersit (denimhenkiset) 15e+21e
Housut solmittavalla vyöllä 20e
Flanellinen ruutupaita 7e
3 kesäpaitaa á 9e
Tennarit 12e
Termolegginsit 3 e
Sukkahousuja ~8e
Normaaliin hintaan:
2 ohutta neuletakkia á 10e
Ballerinat 50e
Ja kirpparilta pitkä hame, bolero ja neulospaita (uffin 3 euron päivät)
Yhteensä: 277 euroa
Ja nyt ollaan ostolakossa, paitsi lapaset ajattelin ostaa vielä talveksi.