Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaaditaan tasa-arvoa, mutta eihän miehet esim. voi pukeutua kukkamekkoon

Vierailija
20.09.2017 |

Yök, mitä riepuja naisilla on joskus. Siinähän saisi miehet hävetä silmät päästänsä. Naiset taas voivat käyttää pukua ja solmiota, kuten miehet.

mies

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko ap ettei ekoihin housuja käyttäneisiin naisiin suhtauduttu negatiivisemmin kuin hameen käyttäjiin? Siitä vain miehet hameita käyttämään, ja meikkejä. Taitaa toiset miehet olla teidän suurin haaste.

Minä olin 80-luvulla työpaikassa, jossa naiset eivät saaneet käyttää töissä pitkiä housuja vaan piti olla hame tai mekko päällä.

Puoli Seitsemän -ohjelmassa Mikolla on ollut monta kertaa kukallinen paita ja ai että, miten näyttää hyvälle. Siitä olisi helppo siirtyä mekkoon, sen kun paidan helma olisi pitempi. Eikä mekon käyttäminen tarkoita sitä, että sen parina pitäisi olla sukkahousut, mekkoa voi käyttää myös housujen kanssa.

Niin ja edelleen 2017 miesten pukeutumiskoodiin työpaikalla tuskin missään kuuluvat hameet. Eikö olekin kummallista?

Onko niissä erikseen sitten kielletty miehiltä hameenkäyttö? Kokeile vaikka huomenna ja kerro täällä, kävikö esimiehesi sinua moittimassa.

Älä ole typerä. Esimerkiksi pankissa on miehillä pukeutumisohje "puku" ja naisilla taas housu- TAI jakkupuku.

Kummalla sukupuolella on ahtaammat roolit?

Toinen esimerkki on työ jossa olin nuorena. Naisilta vaadittiin pientä ja kireä vaatetta ja miehet kulki farkuissa ja huppareissa. Kirjaimellisesti ahdasta.

Niin, kenen on pakko mennä messutytöksi tai muuksi puolihoroksi?

Vierailija
62/67 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämäkin on mielestäsi naisten syy? Sinusta ne ovat yleensä naiset jotka tuomitsevat ja jopa pahoinpitelevät miehiä jotka pukeutuvat naisten vaatteisiin tai tuntevat olevansa naisia miesten kehossa?

Tee testi. Pukeudu kukkamekkoon mutta muuten jätä ilmiselväksi että olet mies. Mene viikonloppuiltana kaupungille.

Kummilta luulisit tulevan enemmän ja törkeämpää kommentointia olemuksestasi, naisilta vai miehiltä? Kumman luulet olevan todennäköisempää, sen että koet väkivallan uhkaa naisten taholta vai sen että koet väkivallan uhkaa miesten taholta?

Vaikka provohan tämäkin aloitus tietysti oli ja minäkin olen hölmö kun siihen edes vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko ap ettei ekoihin housuja käyttäneisiin naisiin suhtauduttu negatiivisemmin kuin hameen käyttäjiin? Siitä vain miehet hameita käyttämään, ja meikkejä. Taitaa toiset miehet olla teidän suurin haaste.

Ne ekat housujen käyttäjät kun tosiaan pukeutui miesten vaatteisiin ja erittäin todennäköisesti eivät olleet cisheteronaisia. Kyllä tänä päivänäkin oikeasti miesten vaatteita käyttävää naista moni nainen katsoo kieroon. Ja mies voi vapaasti pukeutua miesten hameeseen. Kukkamekoille ei taida olla hirveästi kysyntää miesten kokoluokissa? Transvestiitit taas nimenomaan haluaa käyttää juuri naisten hameita.

Vierailija
64/67 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, miehen sukupuolirooli on paljon ahtaampi. Miehelle ei edes ole yhtä sallittua esimerkiksi meikkivoiteen käyttäminen, ja tämän johdosta naiset kuvittelevat olevansa paremman näköisiä kuin miehet. 

Kyllä meikkivoiteen käyttö on ihan yhtä sallittua miehelle kuin naiselle. Väärän värinen meikkivoide tai huonolaatuinen voide näkyy ja silloin sitä arvostellaan sekä naisella että miehellä. Joten kun voide on oikea, muut eivät edes huomaa sitä, kuten vaikka lähes kaikilla miespuolisilla tv-juontajilla tapahtuu. Rohkeasti vaan etsimään oikea voide ja laittamaan sitä jos siltä tuntuu.

Joopa joo. Samaan tapaan kuin lukuisat irtosuhteet ovat muka yhtä sallittuja miehille kuin naisille, ja silti naiset käytännössä aina kertovat todellista pienemmän luvun kumppanilleen.

Ovathan ne, elleivät ole kiellettyjä, ja sitä ne eivät ole? Ota rohkeasti elämä omiin käsiisi ja tee siitä sellainen kuin itse haluat, vaikka kukkamekossa. Toisten hyväksyntää hakiessa se menee hukkaan, sillä aina on joku, joka paheksuu. Entä sitten?

Toimi kuule kätevä emäntä sinä sitten niin kuin mies. Hakeudu samalle alalle, tee yhtä paljon duunia ja saa sama palkka. Missäs tuo kielletty on? Sitähän oikein promotaan vaan siltikään sinusta ei tullut insinööriä. Ota nyt jo elämä omiin käsiisi pelkän kotkotuksen sijaan, jooko? It's 2017. Wake up and smell the coffee, darling. Siinä sivussa tulee korjattua iso liuta tasa-arvo-ongelmia ei vaan jonkun firman pukeutumiskoodi.

Minä otinkin. Jäin työelämästä pois nelikymppisenä, koska en nähnyt enää tarpeelliseksi jatkaa, varallisuutta oli jo tarpeeksi. Insinööri en ollut, siinä olet oikeassa. Ja kyllä, kehotan muitakin tekemään omat ratkaisunsa, sukupuolesta riippumatta, koskivat ne sitten kukkamekkoja tai alavalintaa.

Niin ja jos Tinder-deittisi saapuu paikalle kukkamekossa niin oletko tyytyväinen vai pidätkö merkillisenä miehenä? Tähän nyt tietenkin on kiusaus vastata, ettei ole moksiskaan mutta sehän ei pidä 99% kohdalla oikeasti paikkaansa.

Olen ollut ulkona treffimarkkinoilta jo sen aikaa, etten tiedä tinderistä mitään. Kuitenkin, jos nyt (sokko)treffailisin, kiinnittäisin jo enemmän huomiota ihmisen sisäpuoleen kuin ulkokuoreen, joten jos kukkamekkodeitti olisi hyväsydäminen ja mukava, olisin tyytyväinen. Ei olisi mikään ongelma liikkua hänen kanssaan, enempään en treffeillä lupautuisi kuitenkaan. Mielenkiintoisimmat tuntemani tyypit ajattelevat laatikon ulkopuolelta, kyllä siihen joukkoon yksi kukkamekkokin mahtuisi. Jonkunhan on aina oltava ensimmäinen. Be the change you want to see in the world, nyt kun otettiin fraasit käyttöön.

Sinulta unohtui that -sana fraasistasi you -sanaa ennen. Suomalaiset tarvii sen ymmärtääkseen helpommin.

Käytetäänkö sitä sanaa todella juuri tuossa fraasissa? Kuulostaa jotenkin epäluontevalta.

Vierailija
65/67 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin 80-luvulla työpaikassa, jossa naiset eivät saaneet käyttää töissä pitkiä housuja vaan piti olla hame tai mekko päällä.

Puoli Seitsemän -ohjelmassa Mikolla on ollut monta kertaa kukallinen paita ja ai että, miten näyttää hyvälle. Siitä olisi helppo siirtyä mekkoon, sen kun paidan helma olisi pitempi. Eikä mekon käyttäminen tarkoita sitä, että sen parina pitäisi olla sukkahousut, mekkoa voi käyttää myös housujen kanssa.

Niin ja edelleen 2017 miesten pukeutumiskoodiin työpaikalla tuskin missään kuuluvat hameet. Eikö olekin kummallista?

Onko niissä erikseen sitten kielletty miehiltä hameenkäyttö? Kokeile vaikka huomenna ja kerro täällä, kävikö esimiehesi sinua moittimassa.

Älä ole typerä. Esimerkiksi pankissa on miehillä pukeutumisohje "puku" ja naisilla taas housu- TAI jakkupuku.

Toinen esimerkki on työ jossa olin nuorena. Naisilta vaadittiin pientä ja kireä vaatetta ja miehet kulki farkuissa ja huppareissa. Kirjaimellisesti ahdasta.

Eli molempien piti pukeutua tietyllä tavalla, mutta vain toisen kohdalla kyseessä oli ahdas rooli.

Vierailija
66/67 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kenen on pakko mennä messutytöksi tai muuksi puolihoroksi?

Kenen on pakko mennä tähän jossa ei saa käyttää kukkamekkoja. Se klassinen oma valinta.

Vierailija
67/67 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä vain naiset firmojen johtoryhmiin ja hallituksiin. Taitaa toiset naiset olla teidän suurin haaste.

:D :D :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi