Mitä mieltä nimistä Annabella, Isabella tai Felicia suomalaisella tytöllä?
Myös Viktoria/Victoria nimeä olen ajatellut.
Haluaisin antaa naisellisen kauniin nimen tytölle.
Kommentit (17)
Sopii ihan hyvin. En näe että tyttöjen nimillä on niin väliä koska ne eivät välttämättä sovi ikinä tulevaan sukunimeen. Parempi antaa joku hyvä nimi mistä pitää. Naisethan menevät yhä enemmän ulkomaalaisten kanssa naimisiin joten niitä ulkomaalaisia nimiä tulee. Kannattaa siis juuri suosia germaanisempia ja latinalaisempia nimiä, ei missään nimessä suomalaisia nimiä. Kamalia nämä Tuula Harrisonit.
Mielestäni nuo ovat kaikki ihan kauniita. Viktoria olisi ehkä oma lempparini.
Felicia ei kyllä sovi suomalaiselle lapselle nimeksi. Annabella ja Isabella korkeintaan toiseksi nimeksi.
Vierailija kirjoitti:
Felicia ei kyllä sovi suomalaiselle lapselle nimeksi. Annabella ja Isabella korkeintaan toiseksi nimeksi.
Miksi ihmeessä ei? Tulevathan naisten sukunimetkin vierailta suvuilta ja syntyy Suvi Riggsejä, Tuula Ahmedeja ja kumppaneita. Ei se etunimi ole mikään eri asia. Ompahan omilta vanhemmilta eikä vierailta tullut.
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän sopii?! Ja oikein hyvin sopiikin!
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän nää sopii tosi hyvin ku helppo lausuakin. Joku Emily tai vastaava on vähän hassu Suomeen, mutta Isabella, Annabella jne ihan iisejä nimiä. Helppo lausua ja kirjottaa.
Vierailija kirjoitti:
Otetaan esimerkiksi nyt vaikka nimi Annabella. Mitä hankalaa siinä on mielestäsi? Kuulen oikeasti erittäin mielelläni! :D
Annabella ja Isabella ovat tosi kauniita. Isabel on nyt iso hitti suomenruotsalaisilla tytöillä.
Ite tykkäisin nimestä Marielle/Mariella. Mäkään en tajua mitä outoa niissä on verrattuna esim. nimiin Marianne/Marianna?! :D
Minun tyttären toinen nimi on Annabella, tykkää itse ja minä myös.
Kuinka toi Felicia lausutaan? Mun tytön kaveri on sen niminen, ja sen äiti & opettajat lausuu nimen eri tavalla. Itse sanoisin 'felisia', mutta tytön äiti sanoo 'felissia' ja jonkun opettajan olen kuullut sanovan jopa 'felitsia'. :O
toi -bella on lievästi kyseenalainen. sehän tarkoittaa kai kaunista. on vitsikäs, jos kantajansa onkin jotain muuta kuin kaunis...
Vierailija kirjoitti:
Felicia on ihana nimi <3
Maailman kauneimpia naisten nimiä, ja sen verran tunnettu, että heti ymmärretään nimeksi ja tiedetään miten kirjoitetaan.
Jos luokkani nimilistassa lukisi "Felicia" niin saisi kyllä hetken arvailla että onkos tyttö nyt Feliissia, Felisha, Felisia, Felitsia vai jotain muuta.
No Annabelloista, Isabelloista, Marielloista jne. tulee edelleen vahvasti Viking Line mieleen. Mutta toisaalta, jos noita nimiä aletaan antamaan, niin kaippa se ensimmäinen ruotsinlaivaan liittyvä mielikuva jossakin vaiheessa muuttuu.
Felicia on ihana nimi <3
Maailman kauneimpia naisten nimiä, ja sen verran tunnettu, että heti ymmärretään nimeksi ja tiedetään miten kirjoitetaan.