Pkseudun bussilakko alkaa 03.00
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005376273.html
Mitä hittoa?! Mun pitäisi lähteä töihin 5.30. Mistä mä saan tietää tähän hätään, että onko kulkemani reitti Nobinan liikennöimä? yms.
Kommentit (31)
Kävi mielessä, että episodi jonka takia lakko on, olisi jotenkin muuten hoidettavissa. Onko tuo oikea syy isoon lakkoon jonka vaikutus koskee asiakkaita enemmän kuin firmaa.
Vierailija kirjoitti:
Kävi mielessä, että episodi jonka takia lakko on, olisi jotenkin muuten hoidettavissa. Onko tuo oikea syy isoon lakkoon jonka vaikutus koskee asiakkaita enemmän kuin firmaa.
Eipä työntekijöillä ole muuta vaihtoehtoa. Työnantajan kanssa ei voi neuvotella millään tavalla.
He uhkailevat työntekijöitään ja käyvät jopa käsiksi luottamusmiehiin.
Vierailija kirjoitti:
No siis huomatkaa, että myös länsimetroa koeajetaan taas huomenna.
Yllättäen taas kyseessä Nobina, ja yllättäen lakkoilmoitus tulee vaan tunteja ennen. Viimeksi kun näin kävi, kannoin sairasta lasta kolme kilsaa kotiin sateessa, lakko alkoi sillä aikaa kun olimme lääkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Siellä kökötti kumpikin bussi jolla teini kulkee lukioon, n.23km/suuntaansa.
Huokaus.
Tuohan on vielä polkupyörällä kuljettavissa. Tai pääsisikö pyörällä jonkin toisen bussin reitille?
Onneksi koskee vain skutsissa ajavien bussien linjoja. Metro (ei länsi-), junat ja ratikat kulkee normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi koskee vain skutsissa ajavien bussien linjoja. Metro (ei länsi-), junat ja ratikat kulkee normaalisti.
Koskee valtaosaa metron liityntäliikenteestä
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Kulkisiko teillä bussilakon uhreilla mahdollisesti joku kaukoliikenteen bussi edes suurinpiirtein samaa reittiä?
Mun äiti käytti joskus Porvoon liikenteen busseja, kun oli silloisen HKL:n bussit lakossa. Maksaa toki enemmän, mutta edullisempaa kuin taksi.
Mulla ei, kattelin niitä jo. Lähinnä lentokenttälinjoja, nekin on epävarman vaihdon takana.
Mulla olisi juna vaihtoehto.. Ensin kävelen yhdelle juna-asemalle 3 kilsaa ja sitten toisessa päässä 5 kilsaa. Sama toisinpäin. Nyt kipinkapin nukkumaan, että voi herätä öö, kolmelta-neljältä kävelemään.
Tulee rokulipäivä, ellei pomo kyysää. Hän asuu kymmenen kilsan päästä musta, mutta suostuuko koukkaamaan. Selvinnee aamuyöstä.
Ap
Ei kannata olla niin avuton. 3 km pyörällä (15 min), pyörä junaan ja 5 km polkien (20 min).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Kulkisiko teillä bussilakon uhreilla mahdollisesti joku kaukoliikenteen bussi edes suurinpiirtein samaa reittiä?
Mun äiti käytti joskus Porvoon liikenteen busseja, kun oli silloisen HKL:n bussit lakossa. Maksaa toki enemmän, mutta edullisempaa kuin taksi.
Mulla ei, kattelin niitä jo. Lähinnä lentokenttälinjoja, nekin on epävarman vaihdon takana.
Mulla olisi juna vaihtoehto.. Ensin kävelen yhdelle juna-asemalle 3 kilsaa ja sitten toisessa päässä 5 kilsaa. Sama toisinpäin. Nyt kipinkapin nukkumaan, että voi herätä öö, kolmelta-neljältä kävelemään.
Tulee rokulipäivä, ellei pomo kyysää. Hän asuu kymmenen kilsan päästä musta, mutta suostuuko koukkaamaan. Selvinnee aamuyöstä.
Ap
Ei kannata olla niin avuton. 3 km pyörällä (15 min), pyörä junaan ja 5 km polkien (20 min).
Ruuhka-aikaan ei pyörää saa ottaa junaan lainkaan.
Jep, samaa olen tehnyt. Tossa listalla oli paljon metron liityntälinjoja. Siis niitä jotka ajaa metroasemalta asuinalueille. Eli varmaan suurin osa pääsee kävellen. Meilläkin se on helpointa. Onneksi ei ole luvatttu kaatosadetta.