Työttömien aktivointi 2018
Miten aiotte täyttää aktivoinnin ehdot? Mistä sitä repäisee töitä muutamaksi päiväksi, aina 3 kk:n välein?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
En aktivoidu. Saan rahaa vähemmän, kulutan vähemmän ja jollain taikatempulla tämä pelastaa maan talouden.
Haen normaalisti duunia, mutta noihin urpoiluihin en lähde. Otan vähemmän rahaa nyt ja nautin sitten enemmästä jos pääsen töihin. Alkanu tota lähi alepaa käydä jo sääliksi, kun sieltä pöllitään varmaan enemmän mitä myydään. Ja olen listassa tammikuussa mukana, koska leikkaus kun käy, niin sen leikkauksen haen lähikaupasta ruokana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tarjottiin yksityisestä hoitoalan firmasta töitä pimeästi. Tähän suomi on menossa.
Olikohan sama firma kyseessä kuin minulla? Firman nimi alkaa kirjaimella E ? Terveisin työtön lähihoitaja.
Ilmoittakaa tästä verottajalle tms?
Tämä on vasta ensi askel. Niin kauan kuin maata johtavat pankkimafialle sielunsa myyneet fasistit, kurjistamispolitiikka se vain jatkuu ja jatkuu. Lopulta työttömyyskorvaus tulee olemaan Viron malliin 100€/kk, ellei valtaa saada Suomessa vaihdettua.
Maksetaanko tuosta aktivointityöstä palkkaa? Kirjoitanko työsopimuksen? 18h 3kk aikana? Pitääkö olla perättäiset päivät?
Vierailija kirjoitti:
Sipilä ei taida ymmärtää, että pimeät työt lisääntyvät, hänen kiristäessään työttömien etuuksia. Itse köyhänä joudun tekemään pimeitä töitä, koska ikäistäni kukaan ei työnantaja palkkaa. Saan työttömyyskorvausta sekä palkan käteen pimeänä. Onko tämä, mitä Sipilä haluaa?
Sipilän vika, että sinä ole haiseva loinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelpaakohan jos käy ilmaiseksi esum. ulkoiluttamassa vanhuksia tms. Vai pitääkö sen olla palkkatyötä? Mistä niitä palkkatöitä muutamiksi päiviksi oikein löytää?
Ei ole pakko olla palkkatyö. Myös esim. työnhakukurssi, työkokeilu yms. riittävät.
Huomatkaa, että molempia ei saa tehdä. Pitää valita joko kurssi tai työ!
Tarkoittaakohan tämä siis sitä, että jos on käynyt jollakin kurssilla tammikuussa ja maaliskuussa saisikin jonkun keikkatyön, niin sitä ei voi ottaa vastaan. Voi pyhä yksintertaisuus taas tämän hallituksen aivopierua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sipilä ei taida ymmärtää, että pimeät työt lisääntyvät, hänen kiristäessään työttömien etuuksia. Itse köyhänä joudun tekemään pimeitä töitä, koska ikäistäni kukaan ei työnantaja palkkaa. Saan työttömyyskorvausta sekä palkan käteen pimeänä. Onko tämä, mitä Sipilä haluaa?
Teet töitä pimeästi, eli joku on sut palkannut. Miksi ei palkkaa sinua ihan virallisesti?
Rikkaat maataloustukia saavat suomenruotsalaiset maajussit rannikkoseudulla haluavat tehdä kaikki työt ilman kuittia pimeästi. Eivät tykkää, kun suomalainen tuttuni haluaa saada kuitin teettämistään töistä.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että sipilän ehdotus menee läpi. Hän joutuu perumaan kaikki tekemänsä aloitteet. Sipilä vihaa köyhiä, etenkin työttömiä. Jää historiaan vihatuimpana pääministerinä. Yrittää kaikkensa kurjistaakseen työttömien asiaa ennen vaaleja, tietäen joutuvansa lähtemään.
En kyllä ymmärrä miten Jeesuksen mies voi ajaa tuollaista politiikkaa.
Kun miettii millainen mies Jeesus oli mielikuvituskirjassa ja se on eräiden esikuva niin outoa on että köyhimpiä leikataan ja moni vanhuskin tulee kokemaan kivuliaan kuoleman sairauksiinsa näillä leikkauksilla.
Suurin osa on vanhoja joita kukaan ei halua työelämään. Näitä jotka äänestivät persuja kärsivät eniten.
Olisitte äänestäneet vasemmistoa. Vaan persuja piti äänestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tilastokeskuksen tulonjakotilaston mukaan köyhin kymmenes suomalaisista saa tulonsiirroista vain 9,4 prosenttia. Rikkain desiili saa tasan kymmenen, siis pikkuisen köyhiä enemmän. Loput 80,6 prosenttia jakautuvat väliryhmille."
http://annakontula.fi/2016/10/rikkaiden-tulonsiirrot/
Rikkaat saa enemmän rahaa valtiolta kuin köyhät.
Tuossa on mukana eläkkeet, jotka rikkaimmat ovat aikanaan maksaneet pitkälti itse. Ilman eläkkeitä samat luvut 13,6% ja 5,4%. Eli köyhät saavat selvästi enemmän.
Eivät ole. Ne eläkkeet maksaa tämän päivän työtätekevät.
Jokaisen työttömän työhakijan tulisi lähettää kopio hakemuksestaan Lindströmin sähköpostiin, jotta hallitus pysyy ajan tasalla hakemusten määrästä. Olisi aika hyvä työttömien mielenilmaus.