Työttömien aktivointi 2018
Miten aiotte täyttää aktivoinnin ehdot? Mistä sitä repäisee töitä muutamaksi päiväksi, aina 3 kk:n välein?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Ei huolta. Meillä on ensi vuonna kaikilla työ.
Palkanmaksusta ei vain ole mitään varmuutta. 9 euroa + päiväraha ei ole palkka.
Huuhaata koko juttu. Ei se tule toteutumaan.
Vien oman komivuotiaan päiväkotiin ja työkokeilen sillä aikaa lapsen hoitoa jonkun vieraan lapsen kanssa.
Byrokratiaa tulee lisää ja siihen riittää rahaa aina.
Minulle tarjottiin yksityisestä hoitoalan firmasta töitä pimeästi. Tähän suomi on menossa.
"Tilastokeskuksen tulonjakotilaston mukaan köyhin kymmenes suomalaisista saa tulonsiirroista vain 9,4 prosenttia. Rikkain desiili saa tasan kymmenen, siis pikkuisen köyhiä enemmän. Loput 80,6 prosenttia jakautuvat väliryhmille."
http://annakontula.fi/2016/10/rikkaiden-tulonsiirrot/
Rikkaat saa enemmän rahaa valtiolta kuin köyhät.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tarjottiin yksityisestä hoitoalan firmasta töitä pimeästi. Tähän suomi on menossa.
Olikohan sama firma kyseessä kuin minulla? Firman nimi alkaa kirjaimella E ? Terveisin työtön lähihoitaja.
Vierailija kirjoitti:
"Tilastokeskuksen tulonjakotilaston mukaan köyhin kymmenes suomalaisista saa tulonsiirroista vain 9,4 prosenttia. Rikkain desiili saa tasan kymmenen, siis pikkuisen köyhiä enemmän. Loput 80,6 prosenttia jakautuvat väliryhmille."
Tuossa on mukana eläkkeet, jotka rikkaimmat ovat aikanaan maksaneet pitkälti itse. Ilman eläkkeitä samat luvut 13,6% ja 5,4%. Eli köyhät saavat selvästi enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Kuule, me on vuoden ajan tarvittu keikkatyöntekijää ja ei vaan tunnu löytyvän. Palkan saisi heti työn jälkeen ja palkkakuitin, samana päivänä maksettaisiin, niin ei jäisi tuet siitä roikkumaan. Tiedän itse ex-työttömänä, että on inhottava tehdä päivän keikka, odotella palkkoja, palkkakuittia ja tuet odottaa lisäselvitystä. Siksi päätimme heti, että työttömälle keikkatyöläiselle maksetaan välittömästi aina rahat, niin ei ole meistä ainakaan kiinni asiat.
Mutta eipä ole ketään saatu. Työ on helppoa, jonkin verran likaista ja raskasta, mutta normaalilla fysiikalla varustettu (mies) pärjää kyllä. Mitään pohjakoulutusta ei tarvita, seisoo vaan ja ottaa toisesta päästä kiinni pyydettäessä. Apumiehen apumiehen hommaa lähinnä. Suurin osa työajasta on odottelua, sitä raskasta tekemistä on 2-3 tuntia työpäivästä. Pari kelvollista kävi keikalla ja kumpikin sai oikean työn. Kiva juttu, mutta tarvittaisiin taas uusi.
Tuo teidän systeemi helpottaa jo osaksi, kiitos työttömien puolesta siitä. Valitettavasti se ei riitä koska kuitenkin päätökset venyy ja asumistuki katkeaa. Päätökset tehdään kun tehdään ja yllättäen peritään maksettuja tukia takaisin keikkatyön vuoksi. Aina saa pelossa elää, tuleeko rahaa vai joudunko maksamaan.
Sipilä ei taida ymmärtää, että pimeät työt lisääntyvät, hänen kiristäessään työttömien etuuksia. Itse köyhänä joudun tekemään pimeitä töitä, koska ikäistäni kukaan ei työnantaja palkkaa. Saan työttömyyskorvausta sekä palkan käteen pimeänä. Onko tämä, mitä Sipilä haluaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on mukana eläkkeet, jotka rikkaimmat ovat aikanaan maksaneet pitkälti itse. Ilman eläkkeitä samat luvut 13,6% ja 5,4%. Eli köyhät saavat selvästi enemmän.
Mistä lähtien eläkkeet on itse maksettu? Kyllä ne nykyisten rikkaiden eläkeläisten tulot revitään matalatuloisten selkänahasta tällä hetkellä. Tarvitaan varmaan 6 matalapalkkaista, että saadaan yhden hyvätuloisen eläkeläisen eläkkeet maksettua.
Vierailija kirjoitti:
Sipilä ei taida ymmärtää, että pimeät työt lisääntyvät, hänen kiristäessään työttömien etuuksia. Itse köyhänä joudun tekemään pimeitä töitä, koska ikäistäni kukaan ei työnantaja palkkaa. Saan työttömyyskorvausta sekä palkan käteen pimeänä. Onko tämä, mitä Sipilä haluaa?
Teet töitä pimeästi, eli joku on sut palkannut. Miksi ei palkkaa sinua ihan virallisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lisäksi tuossa oli vain veronalaiset etuudet. Köyhät saavat enemmän verottomia etuuksia, kuten sosiaalituki. Eli kyllä sinne köyhimmille valuu reilusti enemmän valtion rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien eläkkeet on itse maksettu? Kyllä ne nykyisten rikkaiden eläkeläisten tulot revitään matalatuloisten selkänahasta tällä hetkellä. Tarvitaan varmaan 6 matalapalkkaista, että saadaan yhden hyvätuloisen eläkeläisen eläkkeet maksettua.
Työssä käydessä maksetaan työeläkemaksuja. Niin ne varakkaatkin ovat aikanaan tehneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssä käydessä maksetaan työeläkemaksuja. Niin ne varakkaatkin ovat aikanaan tehneet.
Paitsi silti tarvitaan 6 matalapalkka orjaa, että sille varakkaalle saadaan se eläke maksettua. Et ilmeisesti ole lukenut mm. suomalaisen talousnobelistin huolia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teet töitä pimeästi, eli joku on sut palkannut. Miksi ei palkkaa sinua ihan virallisesti?[/quote
Voit kysyä työnantajaltani.Yksityinen hoitoalan firma, töissä kouluttamattomia, kielitaidottomia ulkomaalaisia. Tietenkin teen pimeänä töitä, koska näin tienaan enemmän, kuin vakiduunissa jossain kaupungin 3-vuoro töissä. Voitte kiittää sipilää tästä.
Vierailija kirjoitti:
Työttömien aktivointi on käytännössä työttömien kyykyttämistä. Saa nähdä moniko tekee lopullisen ratkaisun kun tarpeeksi potkitaan? Surullista mutta näin se kapitalistinen suomi kohtelee kansalaisiaan.
Siinä vaiheessa jos lopullinen ratkaisu tulee mieleen, en lähde yksin.
Yhteiskuntamme toimii tulonsiirroilla siten, että niistä hyötyvät kaikki. Hiukan alle 10 prosenttia tulonsiirroista menee köyhimmille, mikä käytännössä palautuu kiertoon. Tilastokeskuksen sivuilta löytyy lisää tietoa, mm. tulonsiirtojen rakenne.
Mitä tulee valtion velkaantumiseen, niin yritystukiin on käytetty yli 8 miljardia (ks. esim. Iltalehti 3.10.2017). Suomen Yrittäjät on toivonut haitallisten yritystukien leikkaamista, turhaan. Vertailun vuoksi Kela ja kassat maksoivat työttömyyskorvauksina v. 2016 5 miljardia euroa.
Valtion velkaa olisi jo voitu lyhentää karsimalla yritystukia ja käyttämällä ennakoitua suurempia verotuottoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lisäksi tuossa oli vain veronalaiset etuudet. Köyhät saavat enemmän verottomia etuuksia, kuten sosiaalituki. Eli kyllä sinne köyhimmille valuu reilusti enemmän valtion rahaa.
Köyhimmille valuu pienempiä summia, siis isompi joukko, vähemmän euroja per yksilö. Ne pienet tuet palautuvat kiertoon. Rikkaimmat, pienempi joukko, saavat suurempia summia.
Ei huolta. Meillä on ensi vuonna kaikilla työ.