Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttö 13v unohti reppunsa puistoon ja sekä reppu että koulukirjat spraymaalattu

Vierailija
20.09.2017 |

Tytöllä on hyvät välit kaikkiin luokkalaisiinsa joten emme tosiaankaan tiedä kuka tuon teki. Repun joudumme tietysti itse ostamaan (harmi, kun pirun kallis ja pitää kuulemma olla samaa merkkiä nyt uusikin) ,mutta kuka korvaa kirjat?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen unohtelu on ihan tavallista sellaisen luonteenpiirteen omaaville henkilöille, ikää katsomatta.

Vanhemmathan tuon lystin maksaa, ehkä kotivakuutus tulee vastaan.

Jos on unohteluherkkä, niin ei todellakaan uutta samanlaista reppua tilalle. Tämän suhteen alkoi haista vanha trolli, ellei peräti Kånken hullu.

Vierailija
22/68 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen mestari hukkaamaan tavaroita ja kerran se reppukin katosi, tiedän kenen luo jäi, mutta eivät suostuneet antamaan omaisuuttani takaisin enkä edes uskaltanut kertoa vanhemmilleni. Olisi varmasti rikosilmoitus pitänyt tehdä. No mutta sitten loppu kouluaika mentiin risalla laukulla. Mutta kyllä ne uudet koulukirjat kuitenkin pitäisi saada jos koulukirjat on täysin käyttökelvottomiksi spreijattu. Jos pelkästään kannet niin kyllähän niitä voi vielä käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen mestari hukkaamaan tavaroita ja kerran se reppukin katosi, tiedän kenen luo jäi, mutta eivät suostuneet antamaan omaisuuttani takaisin enkä edes uskaltanut kertoa vanhemmilleni. Olisi varmasti rikosilmoitus pitänyt tehdä. No mutta sitten loppu kouluaika mentiin risalla laukulla. Mutta kyllä ne uudet koulukirjat kuitenkin pitäisi saada jos koulukirjat on täysin käyttökelvottomiksi spreijattu. Jos pelkästään kannet niin kyllähän niitä voi vielä käyttää.

Vierailija
24/68 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen unohtelu on ihan tavallista sellaisen luonteenpiirteen omaaville henkilöille, ikää katsomatta.

Jos on unohteluherkkä, niin ei todellakaan uutta samanlaista reppua tilalle. Tämän suhteen alkoi haista vanha trolli, ellei peräti Kånken hullu.

Mistä lähtien tyhmyys on ollut luonteenpiirre?

Vierailija
25/68 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai perii tai itseasiassa te käytte ostamassa uudet kirjat.

Tuohan on ihan tyttären oma moka, tavaroista pitää huolehtia.

Ei taida kirjakaupoissa olla peruskoulun kirjoja kovin paljoa myynnissä, ovat yleensä lukiokirjoja. Luulisi hoituvan näppärimmin niin että koulu tilaa uudet kirjat ja laittaa laskun kotiin. Vakuutusyhtiöstä kannattaa ap kysyä jos menisi vakuutukseen.

Vierailija
26/68 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi tuplat :(

Vierailija
27/68 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi tyttösi olla aika päihtynyt, että noin käy.

Vierailija
28/68 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, itse olen todella hajamielinen edelleen aikuisenakin. Ei se hajamielisyys katoa mihinkään, valitettavasti. Kotoa lähtiessä täytyy tarkistaa 10 kertaa että onko lompakko, avaimet, kännykkä mukana. Joskus on jäänyt tavaroita bussiin, joskus olen hukannut vaatteitani kesken työpäivän jne.

Vierailija
29/68 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on katkeraa porukkaa täällä. Ja miten kukaan ei ihmettele sitä että ylipäätään reppu ja kirjat on sotkettu?? Millainen sairas yksilö tekee tuollaista?

Vierailija
30/68 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää miten voi unotua reppu puistoon. Ja vielä tuon ikäiseltä.

Palsta täynnä aikuisia joilta ei koskaan ole jäänyt laukku tai muu tavara johonkin?

No ei todellakaan ole jäänyt laukku ikinä mihinkään. En ymmärrä miten se voisi jäädä? Se on niin luonnollinen "jatke" minua (kuten reppu kouluaikana) että ei se voi unohtua. Oletko itse unohtanut ulkotakkisi työpaikalle talvipakkasella? Minä en ole, mutta ap:n lapselle tämäkin voisi varmaan käydä.

Jotain pieniä ja vähäpätöisiä esineitä minulta on joskus saattanut johonkin jäädä, myönnän. Mutta ei tätäkään satu kovin montaa kertaa muutaman vuoden aikana. Ja puhun esim. ponnarista joka jää kaverille saunaillan jälkeen.

Vierailija
31/68 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää miten voi unotua reppu puistoon. Ja vielä tuon ikäiseltä.

Palsta täynnä aikuisia joilta ei koskaan ole jäänyt laukku tai muu tavara johonkin?

Jep. Samaa mietin. Itse olen jokaikisen puoliksi palaneen puupennin joutunut elämässäni rääpimään selkänahasta, mutta silti unohdan joskus jotain. Ehkä kerran 10 vuodessa pahemmin. Kerran suurta kassilastia kantaessa ja rattaita työntäessä oli pakko levähtää ja ripustin yhden laukun aitaan. Siihen se sitten jäi. Onneksi muistin 10 min päästä ja juoksin takas hakemaan ja vielä löytyi vaikka tapahtui Barcelonassa. Appiukolta unohtui reppu taksiin Berliinissä, vaikka on yli 60. Reppua ei saatu takas. Eli näitä sattuu.

Tietty ite täytyy vastuu kantaa.

Vierailija
32/68 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on katkeraa porukkaa täällä. Ja miten kukaan ei ihmettele sitä että ylipäätään reppu ja kirjat on sotkettu?? Millainen sairas yksilö tekee tuollaista?

Koska se ei ole perimmäinen ongelma. Sellaista ei olisi tapahtunut jos tavaroista olisi osattu pitää huolta. Sille ei myöskään voi mitään, omista tavaroistaan huolehtimiselle voi ja sitä voi opetella.

Varsinaisesti tämä sotkija ei ole myöskään tehnyt mitään väärää. Toki löytäjä olisi voinut viedä löytämänsä repun johonkin löytötavaratoimistoon, mutta ei sellaiseen toimintaan ole velvoitetta. Jokainen huolehtikoon omista tavaroistaan.

Vierailija
33/68 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niinpä! Löytötavarat kuuluu viedä löytötavaratoimistoon eikä tuhota. Luulisi lapsenkin sen tietävän. Ei toisen omaisuutta saa rikkoa vaikka olisikin jäänyt jonnekin. Vai saako teidän mielestänne lukottoman pyörän varastaa tai jos lompakko on pudonnut niin senkus vaan vie rahat? Saako autostasi hakata ikkunat sisään? Kyllähän niitä autojakin säilytetään aivan vahtimatta kaduilla.

Vierailija
34/68 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah. Mun mies on erittäin älykäs ja väitellyt tohtoriksi vaativalta alalta. Työssään kehittelee uusia sovelluksia lääketieteen käyttöön. Mutta hajamielinen on arjessa. Ja unohtelee päivittäin avaimet, tietokoneet, eväät, hammaslääkärit ym. On todellakin hajamielinen proffa. Mutta muistaakin sitten kaikenmaailman genomisekvensointi-juttuja, fysiikan, matikan, bilsan ym ilmiöitä ja metodeja ulkoa vaikka unissaan.

Vierailija
35/68 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi unohti repun. Kävi hakemassa sen, mutta joku oli pilannut sen ja sisällön.

Lapsi ei tahallaan jättänyt tavaroitaan. Hän korjasi mokansa, mutta joku ehti väliin.

Mielestäni on natsimaista rangaista varmasti jo valmiiksi kärsivää lasta lisää jonkun idiootin spreijausvitsistä.

Jos lapsi tuhoaa tahallaan jotain, se on eri asia.

Auto on liityntäparkissa ja joku rikkoo ikkunat. Vakuutusyhtiö ja läheiset vain vittuilisi, että oma vika ja aja ilman ikkunoita tai vaihda vanhaan Ladaan.

T.16

Vierailija
36/68 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se ei ole perimmäinen ongelma. Sellaista ei olisi tapahtunut jos tavaroista olisi osattu pitää huolta. Sille ei myöskään voi mitään, omista tavaroistaan huolehtimiselle voi ja sitä voi opetella.

Varsinaisesti tämä sotkija ei ole myöskään tehnyt mitään väärää. Toki löytäjä olisi voinut viedä löytämänsä repun johonkin löytötavaratoimistoon, mutta ei sellaiseen toimintaan ole velvoitetta. Jokainen huolehtikoon omista tavaroistaan.

Ai miten niin sotkija ei ole tehnyt mitään väärää? Kyllä minä tekisin asiasta rikosilmoituksen jos olisin ap.

Vierailija
37/68 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätin nahkaisen laukkuni kouluun kesäloman alkaessa. Harmi vaan etten muistanut sitä enää ja kouluni päättyi sinä keväänä, joten laukku jäi sinne. Välillä etsin laukkua kotoa ja ajattelin, että kyllä se vielä löytyy. Vasta vuoden päästä älysin, että laukku on jäänyt koululle. En kuitenkaan enää voinut laukkua hakea, koska kyseinen koulu oli lakkautettu ja varmaan sen nyt joku oli tietenkin jo vienyt. Vieläkin oma hajamielisyys harmittaa. Ja vieläkin kaipaan sitä laukkua ja kun yritän uusia ostaa niin haluaisin vaan sellaisen samanlaisen. Harmittaa niin pirusti. Elämäni kamalin unohdus ja olen jo lapsesta saakka vihannut sitä jos joku tavara hukkuu ja pyrkinyt pitämään kaiken tallessa.

Vierailija
38/68 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annat vaihtoehdot että markettireppu riittää tai kantaa tavaransa muovikassissa.

Tätä kutsuisin ns. Natsivanhemmaksi. sillä kasvatetaan ahdistuneita lapsia. ymmärrän jos reppu unohtuu usein niin asiasta pitää tehdä kompromissi.

Meillä saa koululta ostaa uuden käytetyn kirjan edullisesti.

Se spreijattu reppu voi olla hyvännäköinen. Vähän aikaa kun kulkee sen kanssa , voi selvitä spreijaajakin. Lapset tietää kuka harrastaa ja mitä.

No sehän oli se kompromissi, se marketti-reppu. Tytön oma asia, yrittääkö saada maalatusta Kankenista vielä kalua...

Mutta sinänsä näille, "hyvä opetus, että tavaroistaan pitää huolehtia..." Herätkää nyt jo, kyllähän tuo harmittaa kaikkia asianosaisia isolla veellä... En näe tuossa mitään hyvää, edes pedagogisessa mielessä. Tyttö saattaa hyvinkin kyynistyä ja tehdä jotain vastaavaa joskus itse porukassa...

Vierailija
39/68 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kyllä niin sekopäistä porukkaa, että aina nousee hymy huulille, kun ymmärtää tätä palstaa lukiessa, miten ihanaa väkeä omat läheiset on. :D

Ja ap, tee rikosilmoitus ja sen jälkeen ilmoita vakuutusyhtiöön. Sitten vaan hommaatte uuden repun ja kirjat. Lasta harmittaa oma unohdus varmasti, mutta sellaista sattuu. Syyllisiä jos haluaa etsiä, niin nehän löytyy näistä sankareista spraypullon kanssa.

Jos tytär olisi sotkenut itse reppunsa, niin silloin olisi nämä palstalaisten rangaistukset toki paikallaan,  mutta vahingosta ei rangaista.

Tosin eiköhän täällä kirjoittajista 99% ole trolleja.

Vierailija
40/68 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah. Mun mies on erittäin älykäs ja väitellyt tohtoriksi vaativalta alalta. Työssään kehittelee uusia sovelluksia lääketieteen käyttöön. Mutta hajamielinen on arjessa. Ja unohtelee päivittäin avaimet, tietokoneet, eväät, hammaslääkärit ym. On todellakin hajamielinen proffa. Mutta muistaakin sitten kaikenmaailman genomisekvensointi-juttuja, fysiikan, matikan, bilsan ym ilmiöitä ja metodeja ulkoa vaikka unissaan.

Itse olen ammattimuusikko ja olen hukannut jopa hyvin kalliin soittimeni. Onneksi sain sillä kertaa takaisin.

Tieteilijöistä ja taiteilijoista tuntuu näitä hajamielisiä persoonallisuuksia löytyvän. Itsellänikin saattaa vaikkapa joku uusi sävellys pyöriä päässä enkä sitten huomaa enää kiinnittää kovinkaan paljoa ympäristööni huomiota...