Pupilleja suurentavien tippojen väärinkäyttö; mitä haittoja?
Ystävä väärinkäyttää noita, eli haluaa vain isommat pupillit ulkonäkösyistä.
Voi elämä!
Mitä haittoja voi tulla?
Kommentit (18)
Joskus pupillit kuin lautaset, joskus neulanpiston kokoiset? Miten kuulostaa niin tutulta?
Jo lukematta olisin veikannut, että silmänpaineisiin ei välttämättä pidemmällä käytöllä vaikuta ainakaan positiivisesti. Sieltäpä lukaisemaan. http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=3422&i=SANTEN_OFTAN+SYKLO
Miten kukaan haluaa käyttää noita tippoja jos ei ole niille oikeasti tarvetta?
Itselleni niitä laitettiin joskus silmäpolilla ja inhotti olla puolisokea tippojen vaikutuksen ajan.
Mistä saisi tippoja, että pili olisi suurempi baarissa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen pitäisi olla? Näyttäisit että olisit vetänyt jotain, toivottu vaikutus?
Itse suunnitellut myös kyseisten tippojen käyttöä, koska vasemmassa silmässä lasiaisen samentuma, eli näkökentässä pyörii jatkuvasti mustia ärsyttäviä pisteitä/roskia, eikä vaivalle suostuta silmäpolilla mitään tekemään, koska ei ole kuulemma tarpeeksi resursseja hoitaa tälläisiä turhia vaivoja.. Aina kun silmälääkärissä laitetaan pupillia laajentavia tippoja, niin kyseinen vaiva katoaa määräajaksi. Haitoista en tiedä, mutta itselle sillä ei ole väliä, koska ei tämän silmän kanssa pysty elämään normaalisti, vaan ottaa pahasti henkisen terveyden päälle.
Saako niitä tippoja laittaa kaverin drinkkiin?
Ehkei kyse ole laajentavista tipoista vaan jostain ihan muusta. Pupillat laajennettuna päivänvalossa oleminen on todella tuskaista, ei niitä huvikseen laajenneta.
Vierailija kirjoitti:
Mistä hän saa reseptin ?
Tätä mietin itsekin. Kenties töissä paikassa, jossa käsittelee tippoja ja ns. syö kuormasta. Tai sitten käyttää tosiasiassa laittomia piristeitä ja vain selittää laajat pupillit tippatarinalla, jota ei tavallinen ihminen osaa kyseenalaistaa.
Olen nähnyt ne tippapullot. Laimentaa ainetta silmänkostutustippojen kertapipettiin. Eli tulee vain sen verran isot pupillit kuin jollain on luonnostaan. Ei lautaset. Varmaan vähemmän haittoja, kuin vahvempana pitoisuutena, mut silti.
Reissaa, ja noita myydään monissa maissa ilman reseptiä.
Ei siis liity sellaiseen, että käyttäisi jotain aineita. Kumpaankaan suuntaan; käyttäisi piristeitä ja väittäisi johtuvan tipoista isohkot pupillit, tai että suurentelisi subun tai muun pienentämiä mustuaisia.
Vaan ihan ulkonäkösyistä. Heillä on ehkä suvussa pienehköt pupillit (tunnen myös muut sisarukset) ja iiriksen väri siitä läheltä vaaleahko, eli erottuu.
Hänen tipoissa muuten vaikuttava aine on tropikamidi. Muistin, kun näin noiden aineiden nimiä, että tuo se oli.
Luin lääkeinfoa, mutta en nyt oikein osaa sanoa, mitä hänelle voi tulla.
Onhan niitä ulkonäkösyistä joskus yleisestikin käytetty.
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä ulkonäkösyistä joskus yleisestikin käytetty.
Tiedän vaan, että belladonnalla pupillien suurentaminen (joissakin kulttuureissa) on aiheuttanut ongelmia.
Yleisestikin? Koska, missä?
Ai niin, ystäväni mielestä mulla ei ole perusteita arvostella hänen tapaansa, koska itselläni luonnostaan tummahkot silmät ja isommat pupillit kuin hällä. Hän kuulemma kärsii "pistävästä" katseestaan, enkä mä voi sitä ymmärtää.
Huokaus.
Ap
No, ystäväsi kantaa itse vastuun tuosta toiminnastaan. Ei se oikeastaan sulle kuulu, mitä haittoja itselleen tekee. Käytännössä ei mitään.
Äkkiseltään mieleen tulevia muita haittoja on esimerkiksi liikenteen vaarantaminen jos ajelee autolla tippojen kanssa. Ensinnäkin näkö samentuu ja toiseksi aurinko häikäisee pahastikin, samoin pimeällä vastaantulevien valot.
Veikkaisin silti, että taustalla on jotain muuta, kuin sukuvikana kulkeva "pistävä katse" jota korjailisi. Toisaalta on sitä hullumpiakin juttuja kuultu, aika harmiton hullutus loppujen lopuksi.
Vierailija kirjoitti:
Kulta, haluan että sun pili on niin iso ku mun buduaarin ovi napsahtaa lukkoon.
Eikö kellään edes valistuneita veikkauksia?
Itse tämä ihminen suhtautuu naureskellen koko hommaan. Jep, oma on vastuu. Mutta tuhoaako näkönsä noilla?