Matka vai opiskelu
Olen tullut tienhaaraan, enkä osaa päättää ja siksi kyselenkin eri mielipiteitä aiheeseen.
Meneillään on syksyn yhteishaku sairaanhoitajaksi ja haluaisin todella päästä opiskelemaan, kun ikääkin 29v.
Hain haussa ja aloin jo valmistautumaan pääsykokeisiin.
Meillä olisi myös ainutlaatuinen tilaisuus lähteä ensi helmikuussa kuukaudeksi pariksi Thaimaaseen ja lähimaihin kiertelemään miesystäväni kanssa. Koulusta ei vapaata saa ensimmäisenä vuonna, olen asiaa jo kysynyt.
Nyt mietin kumpi olisi elämässä tärkeämpää. Molemmat minua siis kutsuvat puoleensa. Thaimaaseen ei valitettavasti kuumuuden vuoksi houkuta matkustaa kesällä. Mieheni lähtee tod.näk.ilman minua reissuun, koska on sitä halunnut jo pitkään ja nyt olisi mahdollisuus siihen ensi talvena.
Varaa meillä ei ole lähteä ennen tammikuuta, jolloin koulu mahdollisesti alkaisi.
Mietin kaikkea, että kadunko myöhemmin jos en lähtenytkään reissaan. Toisaalta on myös paineita "edetä" elämässä Suomessa.
Kommentit (4)
Lähtisin reissuun ja kevään yhteishaussa hakisin sh:ksi.
Miksei molemmat? Sairaanhoitajaksi on haku 2 kertaa vuodessa. Voit hakea kevään yhteishaussa?
Opinnot ehdottomasti, jos opiskelupaikan saat. Sekään ei meinaan ole itsestäänselvää, koska hakijoita on todella paljon.