Laittavatko vanhemmat naisopettajille enemmän vaatimusviestejä Wilman kautta kuin miesopettajille?
Erityisesti äidit.
Jossain keskustelussa vilahti täällä sellainen mahdollisuus, että äitien ja naisopettajien välillä on enemmän sellaista valtataistelua ("kyllä minä paremmin tiedän lapseni tarpeet ja mitä hän tarvitsee" ) kuin äitien ja miesopettajien.
Onko näin, että naisopettajia pommitetaan helpommin kaikilla tyhjänpäiväisillä vaatimuksilla ja viesteillä? Miksi näin ei tehdä myös miesopettajien kanssa?
Kommentit (12)
En ole kyllä laittanut vaatimusviestejä kenellekään. Lapsilla sekä miehiä että naisia opettajina.
En usko.
Se ketjuhan kertoi opesta jolla oli keittänyt yli. Minä ainakin olisin reagoinut ihan opettajan sukupuolesta riippumatta.
Mitä vaatimusviestejä? Meillä viestittely on ollut lähinnä selitystä poissaloista tai joku lisäkysymys esim. luokkaretkestä. Mitä sitä siis pitäisi vaatia opettajalta? Meillä kolme lasta, joista vanhin jo lukiossa.
Vierailija kirjoitti:
En usko.
Se ketjuhan kertoi opesta jolla oli keittänyt yli. Minä ainakin olisin reagoinut ihan opettajan sukupuolesta riippumatta.
Ei vaan se ketju oli vanhemmasta joka ei kestänyt wilmaviestiä ja sitä että ope oli ottanut löysät pois penskalta joka ei tehnyt läksyjään ja aukoi vielä päätään.
Äidille se oli kauhistus. Ja vielä wilmamerkintä kaupanpäälle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko.
Ei vaan se ketju oli vanhemmasta joka ei kestänyt wilmaviestiä ja sitä että ope oli ottanut löysät pois penskalta joka ei tehnyt läksyjään ja aukoi vielä päätään.
Äidille se oli kauhistus. Ja vielä wilmamerkintä kaupanpäälle!
Se ketju kertoi ylireagoineesta ja ammattitaidottomasta opettajasta. Opettajan sukupuoli ihan sivuseikka.
Pikemminkin on niin päin, että naisopettajat laittavat äideille niitä vaatimuslistoja. Sama kuvio on jo päivähoidossa. Äideiltä tilataan asioita.
Minäkin sain esikoisen opelta viestin, että minun oitää kauko-ohjata lasta olemaan tunnilla reippaampi ja motivoida hänet. Se ei kyl todellakaan mene noin, vaan se opettaja on vaatuussa tunnista ja sen tunnelmasta. Ei äiti.
Sitten on nää tarvikelistat. Sieniveitsistä näytelmärekvisiittaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko.
Äidille se oli kauhistus. Ja vielä wilmamerkintä kaupanpäälle!Se ketju kertoi ylireagoineesta ja ammattitaidottomasta opettajasta. Opettajan sukupuoli ihan sivuseikka.
Niin aloittajan mukaan, mutta johan se sai tuomionsa.
Ope oli napakka, äiti herkkänahkainen curling ja lapsi valehteli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko.
Äidille se oli kauhistus. Ja vielä wilmamerkintä kaupanpäälle!Se ketju kertoi ylireagoineesta ja ammattitaidottomasta opettajasta. Opettajan sukupuoli ihan sivuseikka.
Ope oli napakka, äiti herkkänahkainen curling ja lapsi valehteli.
Minkä ihmeen tuomion??
Opettaja oli ammattitaidoton räyhääjä. Äitihän vain ihmetteli, ei ollut edes tehnyt mitään. Ja lapsen valehtelusta et tiedä yhtikäs mitään.
Vierailija kirjoitti:
Pikemminkin on niin päin, että naisopettajat laittavat äideille niitä vaatimuslistoja. Sama kuvio on jo päivähoidossa. Äideiltä tilataan asioita.
Minäkin sain esikoisen opelta viestin, että minun oitää kauko-ohjata lasta olemaan tunnilla reippaampi ja motivoida hänet. Se ei kyl todellakaan mene noin, vaan se opettaja on vaatuussa tunnista ja sen tunnelmasta. Ei äiti.
Sitten on nää tarvikelistat. Sieniveitsistä näytelmärekvisiittaan.
Tämä. Juuri tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko.
Ope oli napakka, äiti herkkänahkainen curling ja lapsi valehteli.Minkä ihmeen tuomion??
Opettaja oli ammattitaidoton räyhääjä. Äitihän vain ihmetteli, ei ollut edes tehnyt mitään. Ja lapsen valehtelusta et tiedä yhtikäs mitään.
Av tuomion, tietysti.
Ope ojensi lasta aiheesta ja äiti itkeä pillitti kun tuli vilmamerkintä kaupan päälle. Nih.
Johan se keissi todettiin toivottamaksi. Kaiva ketju esille ja lue itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko.
Ope oli napakka, äiti herkkänahkainen curling ja lapsi valehteli.Minkä ihmeen tuomion??
Av tuomion, tietysti.
Ope ojensi lasta aiheesta ja äiti itkeä pillitti kun tuli vilmamerkintä kaupan päälle. Nih.
Johan se keissi todettiin toivottamaksi. Kaiva ketju esille ja lue itse.
Öh. Sinä lienet se kirjoittaja, josta muut totesivat, että toivottavasti sinulla ei ole lapsia. Niin pihalla olet.
Valitettavasti miesopettajilla on yleisesti enemmän auktoriteettiä niin äidit ei heille niin herkästi valita, ja jos pitää niin pistävät miehen asialle.