Teettekö tekin "pikasiivouksia" eli heitätte kaikki tavarat pöydältä/lattialta vaan muovikassiin?
Ihan riippumatta mitä ne on. Sinne menee astiat ja puoliksi syödyt voileivät, sillä silloin on kiire, ei voi katsoa miten siivoaa.
Näitä muovipusseja sitten voi löytyä pitkänkin ajan perästä ja siellä kaikki kauan etsimäni tavarat...
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mä just luin. Oikeastiko? Ei mulla ole pöydällä kuin astioita, jotka laitan tiskiin ja lehti jonka laitan paperinkeräykseen. Onko siihen pakko kasata jotain? Meillä on kaikelle kaapissa paikka.
Sinulla ei ole pöydällä mitään. Eikä elämää.
Tästä tuli uusi mottoni.
Vierailija kirjoitti:
Iso joukkoa ämmiä joilla ei ole elämässä muuta tekemistä kuin siivota. Mitään palkintoa tai marttyyrinkruunua ette valiitettavasti tule tästäkään toiminnasta saamaan.
Miten tämä liittyi holtittomaan ruuan ja tavaroiden sekapussitukseen ja noiden pussien löytymiseen eri paikoista aikojen kuluttua?
Meillä on sitä pientä sälää aina hirveesti. Joten kyllä. Kerään ne kaikki pieneen pussiin ja heitän kaappiin. Kun huvittaa, voin tyhjentää näitä pusseja. Helposti voi olla esim 10 sellaista apteekin muovipussia.
Esim jos katson telkkarista jotain jenkkisarjaa, voin samalla perata pusseja.
Teen näitä pusseja vaan, jos joku on meille tulossa tai en jaksa katsoa sitä silppua. Näitä tulee kuussa max 2.
Yleensä sovin tapaamiset kahviloihin tai ravintoloihin, niin eipä tarvitse siivoilla. (Ja palvelu pelaa.)
En sentään. Aavistan että pahentaisin noin tilannetta entisestään ennen pitkää ja yritän olla ajautumasta syvemmälle.
Meillä on hirveästi tavaraa, röykkiöittäin, aivan täyttä niin ettei pöytätasoja näe eikä lattioilla ole tilaa kuin polkujen verran. Tavaroille ei ole paikkaa. Välillä tyhjennän jonkin kohdan siirtämällä tavaroita muualle, mutta yritän pitää tässä sellaisen tolkun että esimerkiksi paperit kerääntyvät samaan pinoon, pyykit yhteen ja niin edespäin. Olen kuitenkin aika järjestelmällinen ja tarkka luonteeltani. Kun en saa tätäkään vuosikausia jatkunutta kaaosta järjestymään, en halua tehdä itselleni kiusaksi enää enempää mitään mysteeripusseja ja -laatikoita.
Ja toisaalta, hulluille epätoivoisille pikasiivouksille ei ole tarvetta, kun meillä ei koskaan käy kukaan ulkopuolinen.
Itse en tee, mutta mies toisinaan tekee ja se ärsyttää. Ei kyllä ruuan tähteitä tai selkeitä roskia laita, mutta esimerkiksi käsittelemättömiä papereita ja pientä sälää. Tällä hetkellä esimerkiksi vartalorasvaputkiloni on jossain tuollaisessa pikasiivouslaatikossa.
En heitä mihinkään pusseihin tavaroita, jos ne ei ole roskia tai en jostain syystä tietoisesti halua laittaa pussiin jotain tietyn tyyppistä tavaraa kuten vaikka pois heitettäviä tai ei tällä käytössä olevia vaatteita.
Pidän pöydillä koreja (osa ihan vaan vaikka jostain elintarvikkeista jääneitä tyhjiä pakkauksia) ja kun siivoan pöytiä, en jaksa miettiä mihin ne tavarat ns. oikeasti kuuluu vaan heitän ne vaan lähimpään koriin. Ajan myötä koreihin kertyy kaikkea turhaa ja ne on aika sotkuisen näköisiä, mutta parempi niin kuin että tavarat veis pöytien pinnoilta tilaa.
Olen aina ollut huono palauttamaan tavarat käytön jälkeen paikoilleen, en vain ole tottunut ajattelemaan erikseen, että "asetanpa tämän nyt takaisin" vaan kamat jää lojumaan rumasti. Pyrin siivoamaan tavalla, joka mahdollistaa laiskuuteni (vaikka toivonkin ajan myötä pääseväni siitä eroon...) niin että lopputulos olisi silti mahdollisimman siisti, vaikkei ihanteellista olisikaan.