Mitä ajattelet ihmisestä jota "ällöttää" kirpputorit? ev
Kommentit (70)
Mielestäni nykyään kirpputorien taso on laskenut. Loppuun käytettyä tavaraa törkyhintaan. Esim. haalistunut, nyppyyntynyt, kainaloista venynyt marimekon paita 7e.
Toki nettikirppiksillä ihan samaa ongelmaa. Postissa tuli paita, joka oli kainaloista ihan tummanruskea ja lensi suoraa päätä roskikseen. Myynti-ilmoituksen kuva oli sen verran hämärä etteivät tahrat erottuneet siitä. Ilmoituksessa luki, että ainut vika pieni reikä.. Joopa joo :) Mahtavatko myyjät kulkea itsekin törkyp*skaisissa vaatteissa? Ei voi enää luottaa maalaisjärkeen nykyään.
Olen käynyt kirppiksillä mutta ei tulisi mieleenkään ostaa sieltä kuin korkeintaan jotain lasiesineitä. Toisten vanhoja vaatteita en tod laita päälleni. Hajusta olen samaa mieltä että kirppiksillä haisee aina oudolle.
En ostaisi muiden käyttämiä vaatteita, ei voi tietää minkälaisesta kodista vaate on. Lasitavaraa voin katsella, jos löydän jotain sopivaa. Tosin kaapit ovat täynnä astioita ja vaatteita on riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirpputorilla jo ovella iskee päin kasvoja se haju! Köyhyyden, epäonnistumisen, vanhan tavaran ellottava lemu.
Ja se roina mitä sillä myydään.... kaatopaikkatavaraa valtaosa.Näin juuri. Ällöttää ajatus jonkun toisen vanhoista vaatteista ja kengistä! En maksaisi vanhoista räteistä. Koskaan ei tiedä mink
älaisesta huushollista ja ihmiseltä ne on peräisin, ja niissä on vanhan haju, lisäksi venyneitä ja vanuneita, haalistuneita ja kuluneita.
Vaatteita ei tarvitse olla valtavaa kasaa. Voi panostaa laatuun ja maksaa hieman enemmän. Ostaa harkiten. Laadukas kunnollinen vaate on kaunis, istuva ja työn jälki hyvä. Samoin materiaalit. Laatu näkyy!
Juuri näin. Itse kyllä tykkään käydä kirppareille mutta vaatteita en sieltä koskaan osta. En vain pysty pukeutumaan vieraan ihmisen vaatteisiin tai kenkiin tms. En pysty. Piste.
Vaatteita ei todellakaan ole mitään järkeä olla valtavaa kasaa, itsekin satsaan kvaliteettiin kvantiteetin sijasta. Ja näyttäähän kunnon vaate kunnollisesta materiaalista kunnolla tehtynä ja istuvana ihan muulta kuin moneen kertaan pesty venynyt ja vanunut halpis-t-paita.
Kirppareilta katselen yleensä vanhaa Arabiaa jota keräilen. Varsinkin maitokannuja ja isompia esineitä. Vanhoja kirjoja joita ei mistään enää saa, löytyy oikeita aarteita. Tämän tyyppistä asiaa mutta sitäkin harkiten. Turhaa krääsää en kotiini raahaa, siinähän ei mitään järkeä ole.
Omasta puolestani jokainen ostakoot vaattensa ja kenkänsä ja tykötarpeensa mistä haluaa. Se ei minulle kuulu.
Minulla kelkka kääntynyt kirppisten suhteen. Aikaisemmin en voinut kuvitellakaan ostavani vaatetta kirppikseltä, mutta nyt huomannut että siellä myydään täysin käyttämättömiäkin vaatteita. Onhan tässä oppinut mille kirppiksille kannattaa mennä, ei heräteostoksille vaan silloin jos jotain oikeasti tarvitsee. Luultavasti tästä jää nyt tapa kiertää kirppikset ensin. Harmittelen miksi en aikaisemmin ole näin tehnyt.
Vähän niin kuin Cheek, joka ei voinut mennä "käytettyyn" makuupussiin Vain Elämäässä.
Olen löytänyt monia erittäin hyviä paitoja kirppikseltä. Esim. yhden Marimekon paidan kahdella eurolla rikkaan näköiseltä rouvalta, jota olen käyttänyt vuosikausia. Myös yhden Benettonin villapaidan, joka on paljon parempi kuin muut villapaitani. Merkkivaatteita mulla ei ole varaa ostaa kaupasta.
Joskus olen käynyt kirppareilla uteliaisuudesta ja ajanvietteenä mutta ei sieltä koskaan ole paljoa mukaan lähtenyt. Toiminta on mennyt liian ammattimaiseksi eikä hinnat usein ole mitä mieltäisin kirpputorihinnaksi. Pitäköön tunkkinsa. :)