Ongelmia elatusmaksun kanssa
Olemme eronneet jo vuosikausia sitten. Muuten ollaan lasten isän kanssa hyvissä väleissä, mutta auta armias kun pitää keskustella raha-asioista. Hän tienaa huomattavasti enemmän kuin minä. Minä olen lähivanhempi ja lasten kanssa 90% ajasta. Lasten isän ei tarvitse osallistua tasan mihinkään hankintoihin, ei uusiin puhelimiin, pyöriin, vaatteisiin, ei mihinkään. Ruoat ostaa kun lapset ovat hänen luonaan, ei muuta.
Taas on hirveä tappelu asiasta, ei suostu tulemaan lastenvalvojalle eikä maksamaan sovittua summaa. Valittaa sitä, että enää ei jää niin paljon säästöön kuin ennen. Olen sanonut, että tietenkään ei tarvitse maksaa,,jos ei maksukyky riitä, mutta haluan siitä viralliset paperit. Ei käy, ei sitten mikään. En millään haluaisi tätä asiaa oikeuteen viedä, mutta en myöskään suostu taas antamaan periksi. Olen jo tullut puoliväliin vastaan, että maksaa lapsista yhteensä 500e (ei 90e kuten laskelmien mukaan kuuluisi). Vetosi mm siihen, että tehtiin lasten kanssa kesälomalla ulkomaanmatka, ei hänen sitä kuulu maksaa. No ei kuulu niin, säästin sitä varten kaksi vuotta, että päästiin reissuun.
Välillä käy mielessä, että missä kohtuus on näiden asioiden kanssa? Ei kai kaiken muun vastuun lisäksi minun kuulu yksin maksaa kaikkea, kun kerran viralliset paperitkin sanoo toista.
Raivostuttaa!
Kommentit (18)
500€ on aika helvetinmoinen summa laittaa yksin rahaa lapsiin. Sinähän saat jo lapsilisiä parista lapsesta yli 300. Kuulostat itse kohtuuttomalta.
Vierailija kirjoitti:
500€ on aika helvetinmoinen summa laittaa yksin rahaa lapsiin. Sinähän saat jo lapsilisiä parista lapsesta yli 300. Kuulostat itse kohtuuttomalta.
No miksi sitten ydinperheille maksetaan lapsilisiä? Kaksi vanhempaa töissä ja vielä.lapsilisät kehtaavat ottaa vastaan! Aivan kohtuuttomia ja häpeämättömiä.
Kyse on lastenne elatuksesta, joten ota yhteys lastenvalvojaan. Käyt itse kertomassa tilanteenne ja mies omalla ajallaan.
Jos miestä ei saada paikalle, asia menee oikeuteen. Kyse on siitä, että lapsillenne taataan elatus, johon he ovat oikeutettuja.
Eihän hänen sinne lastenvalvojalle tarvitse tulla. Ainakin aikoinaan, kun oma eksäni jätti kolme kuukautta peräkkäin maksamatta ja sain tarpeekseni, riitti että olin itse yhteydessä lastenvalvojaan.
Ei jää niin paljon säästöön kuin ennen?? Eli maksukykyä hänellä ilmeisesti ihan kiitettävästi on. Vie oikeuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi sitten ydinperheille maksetaan lapsilisiä? Kaksi vanhempaa töissä ja vielä.lapsilisät kehtaavat ottaa vastaan! Aivan kohtuuttomia ja häpeämättömiä.
Ydinperheessä lapsen menot maksetaan "kuittia vastaan" eli sitä mukaa kun niitä tulee. Lapsien jotka eivät harrasta kalliisti menoihin riittää 2* lapsilisä hyvin pääsääntöisesti
Perustakaa lasten menotili jolle tulee lapsilisä ja sinne kumpikin vanhempi laittaa saman verran lisäksi ja molemmille kortit jolla maksaa lasten menoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo liittyy mitenkään mihinkään? Kyllä suurin osa ydinperheistä käyttää lapsilisän (ainakin jollain tapaa) lapsiin ja loput menee omasta pussista. Kuinka monella ydinperheellä menee esim kahteen lapseen kuussa se 300+500€=800€?? Hirveän paljon kuluttavia lapsia. Ja tässä tilanteessa tuossa ovat vain isän rahat ja lapsilisät eli äiti ei maksa mitään. Todellisuudessa ap:kin käyttää ainakin puolet elatusmaksusta itseensä, elleivät lapset tarvitse joka kuukausi uutta iphonea ja harrasta ratsastusta. Ja lisää vaan pitäisi saada. Että jotkut naiset on ahneita sikoja...
Vierailija kirjoitti:
Lapset tarvitsevat myös katon päänsä päälle.
Ja kahden lapsen lapsilisät ovat yhteensä 199 e. Jos ovat vaippaiässä, niin vaippoihin hujahtaa sellaiset 90 e kuussa tietyssä ikävaiheessa. Pikkuvauvan vaipat ovat kaikista halvimpia, mutta iän noustessa vaippojen määrä pakkauksessa vähenee vähenemistään mutta hinta pysyy samana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kahden lapsen lapsilisät ovat yhteensä 199 e. Jos ovat vaippaiässä, niin vaippoihin hujahtaa sellaiset 90 e kuussa tietyssä ikävaiheessa. Pikkuvauvan vaipat ovat kaikista halvimpia, mutta iän noustessa vaippojen määrä pakkauksessa vähenee vähenemistään mutta hinta pysyy samana.
Älä nyt yritä huijata. Ap on lähiäiti eli yksinhuoltaja, jolloin saa kahdesta lapsesta yht. noin 300€ lapsilisiä. Lisäksi hän kertoi olevansa varaton, jolloin saa asumistukea eikä tosiaan maksa asumisesta itse juuri mitään. Miksi isän pitäisi osallistua tekaistuihin kuluihin, kun rahat menevät vain äidin taskun pohjalle?
Elatusmaksuihin EI saa lain mukaan alennusta sen takia, että isä haluaa säästää rahaa.
Lasten elatus on huoltajalle aina ensisijainen meno. Lastesi isä on törkeä.
Vie elatusasia oikeuteen, hanki paras mahdollinen juristi, joka on erikoistunut huolto- ja elatuskiistoihin.
Oikeudenkäynti on maksuton, koska asianomistajina ovat lapset. Rohkeasti asianajajan puheille vaan.
Niin minäkin tein.
Älä anna ex-miehesi riistää sinua enempää.
Vierailija kirjoitti:
Montako yhteistä lasta teillä on?
Kaksi yhteistä lasta. 12v ja 13v. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyse on lastenne elatuksesta, joten ota yhteys lastenvalvojaan. Käyt itse kertomassa tilanteenne ja mies omalla ajallaan.
Jos miestä ei saada paikalle, asia menee oikeuteen. Kyse on siitä, että lapsillenne taataan elatus, johon he ovat oikeutettuja.
Varasin jo ajan, jolle hän ei aio saapua. Ei myöskään suostu toimittamaan mitään papereita tuloistaan ja menoistaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt yritä huijata. Ap on lähiäiti eli yksinhuoltaja, jolloin saa kahdesta lapsesta yht. noin 300€ lapsilisiä. Lisäksi hän kertoi olevansa varaton, jolloin saa asumistukea eikä tosiaan maksa asumisesta itse juuri mitään. Miksi isän pitäisi osallistua tekaistuihin kuluihin, kun rahat menevät vain äidin taskun pohjalle?
En ole varaton, meillä on vaan lasten isän kanssa todella iso ero tuloissa. Ja lapsilla on oikeus molempien vanhempien tulotason mukaiseen elatukseen. En saa asumistukea, ainoastaan lapsilisään yksinhuoltajakorotuksen. Ja menot eivät ole tekaistuja. Molemmat lapset harrastaa aktiivisesti, myös isä pitää tätä erittäin tarpeellisena. Ap
Vierailija kirjoitti:
Elatusmaksuihin EI saa lain mukaan alennusta sen takia, että isä haluaa säästää rahaa.
Lasten elatus on huoltajalle aina ensisijainen meno. Lastesi isä on törkeä.
Vie elatusasia oikeuteen, hanki paras mahdollinen juristi, joka on erikoistunut huolto- ja elatuskiistoihin.
Oikeudenkäynti on maksuton, koska asianomistajina ovat lapset. Rohkeasti asianajajan puheille vaan.
Niin minäkin tein.Älä anna ex-miehesi riistää sinua enempää.
Näin se minunkin mielestäni on. Ja lisäksi olen tullut vastaan, että maksaa kuussa yhteensä 500e eikä reilua 900e kuten laskelmien mukaan kuuluisi. Jotta hän saa pitää sijoitusasuntonsa ja niin edelleen. Ap
Montako yhteistä lasta teillä on?