Mikä vaivaa vänkääjäksi ryhtynyttä?
Kyseessä eläkeläinen, joka on sukua meille. Soitin hänelle ja hän alkoi joka asiassa vänkäämään eri mielipidettä kuin minun mielipiteeni. Olin väärin jo pelkän ulkonaolevan sänkien suhteen hänen mielestään. Puhelun teki vielä oudommaksi kun rouva totesi epäilevän Facebookin perusteella meillä olevan avioliitto- ja perhe-elämän ongelmia.
Totesin, etten halua muulloinkaan hehkutella ihmisille omia kotimaanmatkojamme ja ladata Faceen joitain metsäkuvia. Kesäloma meni perheen ja yhteisen harrastuksen parissa. Niin myös yksi pitkä viikonloppu. Mieheni puolestaan päivittää alansa juttuja Faceen. Lapset kasvavat ja kehittyvät käsittääkseni normaalisti.
Mikä saa ihmisen muuttumaan tuollaiseksi? Minusta oli kyllä jo loukkaavaakin tehdä tuollaisia tulkintoja koska en ole aiemminkaan lomistamme hehkutellut sosiaalisessa mediassa. Olen muutenkin laiska päivittäjä.
Eläkeläisrouva puolestaan vaikuttaa olevan koko ajan Facebookissa ja hän jakaa elämänohjeita jo yhdessä päivässä niin paljon, etten ehdi perehtymään niihin kaikkiin. Hän on todella tarkka täti sen suhteen, että kaikki FB-kaverit peukuttavat hänen juttujaan.
Jotenkin jäi sellainen maku suuhun tuosta soittamastani puhelusta etten nyt ihan heti soita hänelle uudestaan. Aiemmin hän oli sivistynyttä ja hauskaa seuraa mutta persoonallisuus on muuttunut vuodessa todella paljon. Outoa kuvitella toisten elämä noin negatiivisessa valossa!
Dementia nurkan takana? Yksikseen juopottelua?