Köyhyys ja silmälasit
Tarvitsisin silmälasit mutta ei varaa. Pari vuotta sitten hankin tosiaan lasit mutta niistä ei oikein ollut apua, pääkipu yms jatkuu. Epäilen että tehot oli väärin. Miten te muut köyhät olette saaneet lasinne hankittua? Eikös se pelkästään optikkokäynti ole todella kallis? Tässä kuussa olen tosin toimeentulotukea saanut mutta silmälaseihin sitä ei ole myönnetty.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just mainostettiin telkussa että kun menee näöntarkastukseen (29€) saa rillit ilmaiseksi.
Mistä?? Kaikki eivät katso mainos-tv:tä.
Specsavers
Näitten halpojen linssien kohdalla on vain yksi paha ongelma. Jos silmissä on jotakin vikaa , niin eipä enää halpislinssit käykään. Ne ovat peruslinssejä, joilla korjataan liki- tai kaukonäköä, mutta ei esim. hajataittoisuutta.
Ap:n kannattaa käydä kysymässä sossusta sitoumusta lasien hankkimiseen. Säästöä syntyy, jos ottaa uudet sopivat linssit entisiin kehyksiin. Totta kai liikkeessä kaupataan uusia kehyksiä, mutta ei niitä ole pakko ottaa.
Mun miinuksilla ja hajataitolla ei tarjouslaseja saa. Aina olen mennyt tarjouksen perässä ja sitten on sanottu että tarjous ei koske tällaisia linssejä eikä näitä vahvuuksia
Vierailija kirjoitti:
Mun miinuksilla ja hajataitolla ei tarjouslaseja saa. Aina olen mennyt tarjouksen perässä ja sitten on sanottu että tarjous ei koske tällaisia linssejä eikä näitä vahvuuksia
Instrumentariumin tarjos tällä hetkellä koskee kaikkia laseja kerrankin. Ei vain niitä perus laseja.
Vierailija kirjoitti:
Näitten halpojen linssien kohdalla on vain yksi paha ongelma. Jos silmissä on jotakin vikaa , niin eipä enää halpislinssit käykään. Ne ovat peruslinssejä, joilla korjataan liki- tai kaukonäköä, mutta ei esim. hajataittoisuutta.
Ap:n kannattaa käydä kysymässä sossusta sitoumusta lasien hankkimiseen. Säästöä syntyy, jos ottaa uudet sopivat linssit entisiin kehyksiin. Totta kai liikkeessä kaupataan uusia kehyksiä, mutta ei niitä ole pakko ottaa.
Ei niillä kehyksillä paljoa säästä kun nykysin kehykset maksaa halvimmillaan kympin luokkaa ja joskus vähemmänkin ja ihan fiksuja malleja. Monilla myös on "piilotettuja" alekehyksiä jotka on jostain menneeltä kaudelta ja ovat vain laittaneet laatikkoon kun eivät ole enää muotia. Ja siis eivät ole mitään kivikautisia vaan esim vuoden tai kaksi vanhoja malleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Instrumentariumin tarjos tällä hetkellä koskee kaikkia laseja kerrankin. Ei vain niitä perus laseja.
Alapeukuta minkä haluat mutta silti se tarjous koskee myös niitä vaativimpiakin laseja
Ostin kesällä Lenswaylta ohennetuilla linsseillä lasit 15 eurolla. Olivat vielä Face Stockholmin lasit. Lenswaylta saa aina lasit parilla kympillä.
Itse menin näöntarkastukseen (ilmainen) ja ostin silmälasit Silmäasemalta osarilla.
Vierailija kirjoitti:
Specsaversillä on ainakin edullisia laseja. Toki mitä enemmän linsseissä vaatimuksia, niin sitä enemmän nekin maksaa.
Jos nykyset kehykset hyvät voit hankkia niihin uudet linssit.
Joka kerta kun olen käynyt kyseisessä liikkeessä, lopullinen hinta on n. 300 - 400 euroa enemmän kuin tarjouksessa luvattu.
Kokeile uudestaan niitä vanhoja laseja, jos ne vaikka sopisi nyt. Uudet lasit voi vaatia totuttelua.
Vierailija kirjoitti:
Totahan mäkin ajattelin nyt jäätyäni työttämäksi. Olen työssäolessani ostanut aina n. 400-500 eur rillit ja aurikolasit vahvuuksilla. Ilmasia on näöntarkastukset jos ostaa rillit. Ne halpisrillit on vaan kauheita...suosittelevat, että pitäis käydä välillä myös silmälääkärillä. Noista toimeentulotuki asioista en tiedä.
Ainakin Instrussa on aika ajoin ilmaisia näöntarkastuksia (kanta-)asiakkaille, vaikka ei ostaisi rillejäkään. Viimeksi viime kesänä tuli postitse sellanen etukuponki ilmaiseen näöntarkastukseen.
Täälä missä asun sossu eli kaupunki on tehny sopparin instrun kanssa .. eli liikkeessä on yks ständi missä ne kehykset on mitkä kelpaa .. kyllä ne ohennukset maksaa jos ne on perusteltuja .. joten jos mitenkään mahollista ostaa osamaksulla tee se ..mutta esim instrussa on niin että jokanen erä pitää maksaa ensin ennen kuin lasit menee valmistettavaksi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just mainostettiin telkussa että kun menee näöntarkastukseen (29€) saa rillit ilmaiseksi.
Näissä kannattaa ottaa huomioon, ettei päde ohennuksia ja niiden myötä pinnoitteita tarvitsevien kohdalla.
Juuri tämä! Apua millaset rillit mullakin olisi ilman ohennuksia sun muita fiksauksia. Mä kerään vaikka pulloja vuoden et saan kunnon rillit. En vaan voi ottaa jotain pullonpohjia.
Se nyt on ihan sama minkä jaffapullonpohjien läpi sinä katselet, ei sitä kukaan huomaa. Samalta sä näytät halvoissa ja kalliissa rilleissä, pääasia että jotain näet.
No ei kyllä todellakaan ole ihan sama, silmälasit vaikuttaa ulkonäköön ihan älyttömästi.
Lisäksi liian painavat linssit rikkoo lasit ja painaa nenänvarteen ja ei pysy kunnolla päässä kun on niin painavat. Valuu myös nenänvartta pitkin
Mun veljen vaimo on nuoresta asti joutunut käyttämään paksuja linssejä ( hän on nyt 55v ), ja ajan myötä silmälasit painanut nenän ylävartta niin, että kuorsaa tolkuttoman paljon.
Hänen ollessa teini, lasit oli vielä raskaampia. Mutta kannattaa tuokin ottaa huomioon.
Tämä ei siis ole mikään itse tehty diagnoosi. Lääkäri todennut, että kuorsaamisen syy on tämä.
Itse kävin ilmaisessa optikon näöntarkastuksessa ja tilasin rillit netistä. Hinta oli 35 €. Hyvät ovat.
Hankin tasan kolme vuotta sitten ekat silmälasini Specsaversin samasta tarjouksesta. Silmänpohja kuvattiin ja näöntarkastuksen ystävällinen optikko teki tosi tarkkaan. Kaikki maksoi yhteensä sen 29€ ja lasit olivat oikein hyvät ja ovat vieläkin päivittäisessä käytössä. Miinusarvoni ovat pienet mutta hajataittoa löytyy.
Olin itse tihrustellut jo monta vuotta kun luulin että houkutustarjouksiin tulisi runsaasti hintaa päälle, koska KAIKKIEN tuttujen silmälasit oli maksaneet satoja euroja. Voin siis suositella! Ohennetuista laseista en kyllä tiedä.
Jos sinulla on myönteinen perustoimeentulotukipäätös, hae Kelasta maksusitoumusta näöntarkistukseen ja laseihin. Kerro, kuinka vanhat entiset ovat ja että et näe niillä. Saat sen ihan varmasti. t. Kelalainen
Mä lähtisin liikkeelle terveyskeskuksesta.... silmälääkäriltä resepti/määräys, sillä toimeentulotukipäätös ja prillit sieltä mistä sossu ne korvaa (tai netistä halvemmalla?).
Kävin Specsaverssilla. Kehykset taisi olla 28€ ja optikko ilmainen. Linssit oli kalliimmat, mutta nekään ei satasia maksaneet. En juuri nyt löydä kuittia, koska näitä on käytetty jo 4 vuotta. Sossuhan nämä maksoi, kun laittoi kuitin toimeentulotukihakemukseen mukaan.
Okei, täytyykin katsoa. Silti noille laseille tulee kyllä hintaa kaikkinensa se väh.400€, mihin ei myöskään olisi rahaa, mutta minkäs teet ja olisihan se tyhjää parempi. Samaten myös silmälääkäristä tulee hintaa kun optikot eivät ikinä silmäongelmieni takia suostu sanomaan juuta eikä jaata näöstäni..