Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olla enemmän nainen?

Vierailija
19.09.2017 |

Olen aina ollut maskuliininen suorittaja, pukeutunut särmästi ja niin edelleen. Erinäisistä syistä johtuen naiseus on näyttäytynyt minulle heikkoutena, jonainen sellaisena joka vain saattaa minut vaaraan tai naurunalaiseksi. Siksi olen ollut kuin miehet. Nyt, varhaiskeski-ikäisenä se ei enää riitä. Haluan tietää millainen nainen olen, olla enemmän nainen. Miten se onnistuu?

En nyt siis kaipaa meikki- tai pukeutumisvinkkejä koska olen sitä mieltä että ulkoisen pitäisi heijastaa sisäistä: eli jos olen kosketuksissa naiseuteni kanssa, ulkoinen olemukseni kyllä mukautuu siihen luonnostaan ja alkaa olla naisellinen sillä tavalla kuin minulle on luontaista. Mutta miten se kosketus siihen naiseuteen saadaan?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mi-mitä?

Vierailija
2/12 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta kusemasta seisaaltaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt oikein ymmärsin, koet että olet vetänyt jonkinlaista roolia, esittänyt vahvempaa kuin olet. Varhaiskeski-iässä nuo roolit alkavat rakoilla.

Jos sinulla on peikkoja menneisyydessä, harkitse terapiaa. Panosta hyviin ihmissuhteisiin, uskalla luottaa läheisiisi. Ota lemmikki, ei mitään palveluskoiraa, jonka kouluttaminen on projekti, vaan ihan joku halittava olento, jolle uskallat tuhlata tunteitasi.

Enempää naista sinusta ei näillä neuvoilla tule, mutta ehkä enemmän ihminen.

Vierailija
4/12 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sun pitäisi ensin olla kosketuksissa ylipäätään koko tunnemaailmasi kanssa - ei siis pelkästään naiseuden. Tunnistin tekstissäsi piirteitä entisestä itsestäni; tarve olla kova, yhtä "hyvä" kuin miehetkin. Veikkaan, että sinäkään et mielelläsi itke, etkä varsinkaan muitten läsnäollessa..? 

Kaiken tämän takana on tietysti pohjimmiltaan - tai ainakin minulla oli - kontrollin tunne. Heikkous mielletään naiselliseksi ominaisuudeksi, joten on loogista, että olet pyrkinyt blokkaamaan sen itsessäsi.

Itselläni auttoi yin/yang jooga ja meditaatio (Ishaya's Ascension). Näitten avulla olen oppinut hyväksymään sen, että kaikkea ei tarvitse kontrolloida, ja on ihan okei olla välillä heikko. Joskus saa pyytää toisen apua, ei tarvitse itse jaksaa kaikkea. Ja se, että uskaltaa tunnustaa, että kaikkea ei voi kontrolloida, helpottaa huomattavasti myös sen oman itsensä ja oman naiseutensa löytämisessä loppujen lopuksi. (Itsellä varsinkin tuo meditaatio ikäänkuin avasi "maailmaasyleilevälle rakkaudelle", mikä mun entisen minän mielestä olisi ollut naurettavaa.)

Sori, tuli ehkä vähän sekavaa tekstiä! Toivottavasti pointista sai selvää. Kaikkea hyvää itsesi etsimisen tielle. <3 

Vierailija
5/12 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvitse olla enemmän nainen.

Vierailija
6/12 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt oikein ymmärsin, koet että olet vetänyt jonkinlaista roolia, esittänyt vahvempaa kuin olet. Varhaiskeski-iässä nuo roolit alkavat rakoilla.

Jos sinulla on peikkoja menneisyydessä, harkitse terapiaa. Panosta hyviin ihmissuhteisiin, uskalla luottaa läheisiisi. Ota lemmikki, ei mitään palveluskoiraa, jonka kouluttaminen on projekti, vaan ihan joku halittava olento, jolle uskallat tuhlata tunteitasi.

Juuri noin, roolia olen vetänyt.

Koira meillä on ja ylpeilen ihmisille miten kovaa kuria pidän sille ja häpeän jos joku kuulee kuinka lepertelen koiralleni... Näin minut on kasvatettu. :(

Vierailija
7/12 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on ollut tietoisesta roolin vetämisestä, on varmaan helppo vähän hellittää siitä.

Jos kyse on tahattomasta käyttäytymisestä, juttu on hankalampi. Voisit ehkä lukea jotain naisten naisia varten kirjoittamaa kaunokirjallisuutta, jossa päähenkilöinä on naisia? Ehkä katsontakantasi saisi jotain tartuntaa?

Vierailija
8/12 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

@4: juu, en todellakaan itke julkisesti. Olen harrastanut joogaa vuosia mutta suoritan sitäkin, jopa yin-joogaa. Välillä kun unohdan sen suorittamisen, tuntuu ihanalta.

@5: Kyllä minun tarvitsee. Koska tunnen että sisälläni on jotain mikä on torjuttu tosi pitkään ja joka nyt haluaa oman tilansa. Koen, että se on minun naiseuteni. Voi se tietysti olla jotain muutakin mutta naiseudelta se minusta tuntuu.

Tykkäisin esim. pitää enemmän hameita mutta tuntuu tosi nololta jos joku tuttu näkee minut hame päällä. Ja toisaalta minusta tuntuu että minun pitäisi kyetä tuntemaan itseni naiseksi vaikka pilkkihaalarissa.

-ap-

Vierailija
9/12 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat naiset kyllä tekevät enemmän kuin miehet, monet joutuvat yksin pitämään lankoja käsissään niin kotona kuin töissä, koska miehet karttavat vastuuta. Mitä siis tarkoittaa maskuliininen suoriittaja? Ylikävelijää? Piittaamatonta, joka kyllä tekee ahkerasti, mutta omilla ehdoillaan ilman myötätuntoa tai sosiaalista pelisilmää?

Muusta en osaa sanoa kuin että itse näen sellaisten joutuvan helpommin vaaraan, jotka näyttävät heikoilta ja puolustuskyvyttömiltä tai manipuloitavilta. Tarkoitan, että on parempi näyttää "normaalilta", normaalin itsetuntoiselta, järkevältä, mikään kovis tai miehinen ei tarvitse olla.

Vierailija
10/12 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua sanotaan naiselliseksi. En tiedä mistä se johtuu. Minulla on kyllä pitkät kihartuvat hiukset ja puhun pehmeällä äänellä, hymyilen paljon ja olen aika kiltti. En laiheliini enkä paksukainen. Tykkään olla hameessa.

Luulen että sellainen pehmeän ystävällinen ja vähän tyttömäinen suhtautuminen on jota haet takaa.

Itse en asiaa niin mieti ja nytkin istun pieruverkkareissa tukka rasvaisena sohvalla. Naisellisuus ei oo kokopäivätyötä 😂

Vierailija
11/12 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pelkää olla herttainen ja herkkä nainen, voin leperrellä ja olla suloinen. Mutta jos ärähdän niin varmasti kaikki säikähtävät. Sanon asiat niin kuin ne ovat ja pidän kiinni siitä että tehtävät hoidetaan töissä oikein ja ajallaan. Sitten voin taas hymyillä kauniisti ja sanoa kiitos. Piiskaa ja porkkanaa.

Vierailija
12/12 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri noin, roolia olen vetänyt.

Koira meillä on ja ylpeilen ihmisille miten kovaa kuria pidän sille ja häpeän jos joku kuulee kuinka lepertelen koiralleni... Näin minut on kasvatettu. :(

Tuommoiseen rooliin minutkin kasvatettiin.

Parikymppisenä kuitenkin lähdin opiskelemaan Irlantiin ja huomasin että naiseus ja naisellisuus voi olla myönteinen asia. Sen ansiosta aloin löytämään naisellisuutta itsessäni.

Vähän se meni ylikin, mutta löysin sitten lopulta semmoisen sopivan naisellisuuden :) ja elämäni muuttui mukavammaksi.

Tsempit ap. Toivottavasti saat elämäsi mukavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi