Miksi on muka yleinen tapa ottaa saunan jälkeen kaljaa?
Minä haluan saunan jälkeen vettä, en alkoholia. Ja päähän se kyllä menee saunan jälkeen paremmin, se on selvä.
Mutta miksi se on "luonnollinen" valinta saunan jälkeen? Siksi että siitä alkaa ryyppäjäiset?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saunan jälkeen tyhjään vatsaan se kalja menee päähän! Ja näkispä vaan sellaisen av-mamman joka sen jälkeen lopettaa hehehehe!
Onneksi Suomen nuoriso juo nykyään todella vähän jopa eurooppalaisessa mittakaavassa.
Mikäs tässä on ihmeellistä? Täällä on ainakin yksi, tervetuloa katsomaan, jos olen mielestäsi joku ihmeotus. En jaksa ehkä aina juoda sitä yhtäkään loppuun, kun tulee jo uni, mutta ne ensimmäiset hörpyt kylmästä oluesta ovat kyllä tosi hyviä.
Itse juon 10 pulloa päivässä koska olut on terveysjuöma. En kuitenkaan juo maitoa, että tasapeli.
Saunassa hikoilun jälkeen juodaan jotain. Pienenä saatiin saunalimut lauantaina. Muulloin ei limua saanutkaan. Se teki tilaisuudesta juhlavan. Mitä muita janojuomia on? Maito? Vesi, olut, siideri, mehu. En oikein laske vodkaa tai viiniä janojuomaksi. Itse juon kivennäisvettä, jota en muuten juo. Eli on perinteistä juhlistaa sauna päivää tavallisesta poikkeavalla juomalla. Kuuluu rituaaliin.
Limsa on saunan jälkeen hyvää. Yhtä hyvää on kyllä kylmä vesi. Tuttavani juo saunakaljana alkoholittoman oluen.
Saunassa käydään vain sen kaljan vuoksi eikä päinvastoin.
Onhan saunakalja sananakin jo ihan omansa. Käsite. Vähän kuin tervaskanto ja rautatietori.
Vierailija kirjoitti:
Mies joka ei juo kaljaa saunan jälkeen ei ole mies
Mies joka ottaa kaljan vain koska muutkin on pussy
No mistä kukin tykkää, sen tehköön. Kummallinen käsitys kyllä tämä, että yhdestä tai kahdesta saunakaljasta jotkut ryyppäjäiset repeäisi.
Hehhehhee, niin kaikki menevät saunaan tyhjällä vatsalla eivätkä saunan jälkeenkään syö mitään iltapalaa. Mitä hemmettiä oikeasti :D