Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä anemia johtuu??

Vierailija
19.09.2017 |

Menin väsymyksen ja hengenahdistuksen takia verikokeisiin ja hb arvo oli vain 93. No enpä enää ihmettele väsymystäni. Silti jäin miettimään mistä tämä voi johtua?

Viimeaikoina olen kyllä laihduttanut ja kalorit olleet ihan reilusti miinuksella mutta voiko se johtua pelkästään ruokamäärän vähentämisestä ja liikunnan lisäämisestä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliakia ilmenee joskus noin.

Millainen ruokavaliosi on?

Vierailija
2/11 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin pelkästä ruokavaliosta johtuu. Yleisin syy on runsaat kuukautiset. Tai verenvuoto jostain muualta.

Pahimmillaan voi olla vaikka syöpä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään historiaa kilpirauhasen tai munuaisten kanssa?

Syötkö lihaa? Onko suolisto kunnossa vai tuleeko uloste löysänä tai kovana vain harvoin? Saatko tarpeeksi foolihappoa ja B12 vitamiinia?

Vierailija
4/11 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokavalio on jäänyt kyllä vähän huonoksi. Yhden dietin vedin loppuun asti ja sen jälkeen ei suorastaan hyväksi muuttunut ruokavalioni. Tänään söin:

Ruisleipä

Teetä

Cola zero 250ml

Kolme suklaariisikakkua

1,5 riviä suklaata

250ml cola zero

Paino kyllä edelleen putoaa mistä olen tyytyväinen.

Syöpää tai muuta vastaavaa en tullut edes ajatelleeksi kun aika nuori vielä olen.

Vierailija
5/11 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudan puutetteesta

Vierailija
6/11 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokavalio on jäänyt kyllä vähän huonoksi. Yhden dietin vedin loppuun asti ja sen jälkeen ei suorastaan hyväksi muuttunut ruokavalioni. Tänään söin:

Ruisleipä

Teetä

Cola zero 250ml

Kolme suklaariisikakkua

1,5 riviä suklaata

250ml cola zero

Syöpää tai muuta vastaavaa en tullut edes ajatelleeksi kun aika nuori vielä olen.

Noilla syömisillä nyt ei ole mikään ihme, että sairastuu. Tuossahan on lähes pelkästään sokeria ja lisäaineita. Ei mitään varsinaista ruokaa.

Vierailija
7/11 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/11 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruisleipä

Teetä

Cola zero 250ml

Kolme suklaariisikakkua

1,5 riviä suklaata

250ml cola zero

Noilla syömisillä nyt ei ole mikään ihme, että sairastuu. Tuossahan on lähes pelkästään sokeria ja lisäaineita. Ei mitään varsinaista ruokaa.

Totally agree. Ethän sinä syö melkeinpä mitään! Painosi putoaa kyllä, mutta terveyden kustannuksella! Minulle tuo kyllä vaikuttaa alkavalta syömishäiriöltä, ellet sitten ole niin dementti ettet muista syödä. Kyllähän tuossa nälkä tulisi.

Vierailija
9/11 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Liikunta kyllä kuluttaa rautavarastoja, mutta tiedä sitten kuinka paljon liikut. Aika rajulla urheilulla on vasta vaikutusta.

Vierailija
10/11 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta ruokavaliostasi anemia johtuu. Et syö mitään oikeaa ruokaa ja et saa tuolla ruokavaliolla mitään vitamiineja, rautaa tai mitään muutakaan hyödyllistä. Pelkkää sokeria ja lisäaineita. Et ole laihtunut vaan ennemminkin kuihtunut! Ei ihme, että tuollaisella ruokavaliolla paino tippuu.

Kannattaa nyt ihan ensimmäisenä alkaa syödä kunnon ruokaa. Minkä takia et syö mitään kunnollista?

Vierailija
11/11 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta ruokavaliostasi anemia johtuu. Et syö mitään oikeaa ruokaa ja et saa tuolla ruokavaliolla mitään vitamiineja, rautaa tai mitään muutakaan hyödyllistä. Pelkkää sokeria ja lisäaineita. Et ole laihtunut vaan ennemminkin kuihtunut! Ei ihme, että tuollaisella ruokavaliolla paino tippuu.

Kannattaa nyt ihan ensimmäisenä alkaa syödä kunnon ruokaa. Minkä takia et syö mitään kunnollista?

Ajattelin että kestän kyllä väsymyksen kunhan saan painon putoamaan. Dietillä kiloja lähti 5 kahdessa viikossa ja nyt vajaa 5 viikossa lähtenyt 12,5kg. Olen tuloksiin tyytyväinen vaikka matkaa on vielä vähän. Nyt kuitenkin näytän suht ok:lta. Mitat siis 55kg ja 172 cm.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme